Automobilių rinka auga ir stiprėja. Automobilių visada reikia, o gerėjanti ekonominė situacija ir ypač augančios Azijos rinkos didina paklausą. Tačiau ne visiems verslas einasi puikiai - ZAZ parduoda gamyklą.
Ukraino automobilių gamintojas ZAZ, įkurtas dar 1923 metas, ne kartą buvo atsidūręs ant bankroto ribos. Šiandien ZAZ gamina pervadintus „Daewoo“, „Chery“ ir „Chevrolet“ modelius. Visi jie, žinoma, yra labai prastos kokybės, baisūs, liūdni ir labai pigūs. Tačiau tai ZAZ visada buvo įprasta.
ZAZ markė ir sovietų laikais garsėjo kaip „liaudies automobilių“ prekinis ženklas. Visiems atmintyje išliko „Zaporožietis“ - „Fiat 600“ kopija, gaminta 1960-1969 metais. Prasta surinkimo kokybe ir paprastumu garsėjęs automobilis ne vieno žmogaus atmintyje išliko kaip miela transporto priemonė. Pigūs automobiliai dažnai prisimenami su nostalgija. Vėliau ZAZ gamino „Tavria“, „Dana“, „Nova“ automobilius, o vėliau perėjo prie pagal licenciją gaminamų modelių gamybos.
Automobilio kūrimas (inžineriniai darbai, dizainas, technologijos) yra brangus ir sudėtingas procesas. ZAZ tam neturėjo pajėgumų, todėl pagal licenciją gaminami kitų gamintojų kūriniai buvo logiška išeitis. Tačiau automobilių pigumo žmonėms jau seniai nepakanka. 10-12 metų senumo europietiškas automobilis siūlo daugiau, o kainuoja pigiau.
Taigi, jau kelis kartus ZAZ buvo atsidūrusi ant bankroto slenksčio. Tai - didelis išgąstis didžiausio Ukrainos automobilių gamintojo darbuotojams. Bankroto procedūros šįkart tęsiasi nuo 2018-ųjų balandžio, o dabar paskelbta, kad bus parduodama gamykla. Šiuo metu prognozuojama, kad ji kainuos apie 15 milijonų dolerių, tačiau tikėtina, kad kaina bus gerokai žemesnė.
Labai gyvybingoje automobilių pramonėje ZAZ nesugebėjo prisitaikyti. Tam tiesiog neturėjo pajėgumų. Tik ar kas liūdės, jei ZAZ markė visiškai išnyks? Kaip ir ne vienas kitas pigių automobilių gamintojas, ZAZ neturi ištikimų gerbėjų. Tiksliau turi, bet jie buriasi į keistus klubus, šlovinančius tuos senus sovietinius automobilius.