Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2020-07-25
Nuo „Peugeot VLV“ iki naujo e-2008 – elektrinės revoliucijos istorija

Nuo „Peugeot VLV“ iki naujo e-2008 – elektrinės revoliucijos istorija
 
Automobilizmo eros pradžioje daugelis kompanijų gamino elektra varomus automobilius, „Peugeot“ bandomuosius modelius su elektros pavara pradėjo kurti dar 1902 m. Jau 1926 m. gamintojas pristatė elektrinį furgoną, o 1941 m. pagamino pirmąjį serijinės gamybos elektrinį automobilį.   
 
Pirmasis „Peugeot“ elektrinis automobilis VLV (pranc. „Véhicule Léger de Ville“ – lengvasis miesto automobilis) debiutavo 1941 m. Vykstant Antrajam pasauliniam karui degalai buvo ribojami, tad reikėjo alternatyvių energijos išteklių, o „Peugeot“ buvo vienintelis didelis automobilių gamintojas, domėjęsis tokio tipo pavaromis. VLV buvo gaminamas (iš viso 377 elektromobiliai) Paryžiuje nuo 1941 m. birželio mėn. iki 1945 m. vasario.
 
Aštuntąjį ir devintąjį dešimtmečiais nuolat bandydama naujas technologijas ir sujungusi jėgas su kompanijomis „Alshom“ ir EDF (Electricité de France), „Peugeot“ pristatė „Peugeot 104“ prototipus su elektros pavara, taip pat komercinius automobilius „J5“ ir „J9“.
 
1983 m. debiutavo koncepcinis elektrinis „Peugeot 205“, kuris buvo sukurtas koncernui PSA bendradarbiaujant su akumuliatorius tiekusia kompanija SAFT. Šis modelis tapo serijinių „Peugeot 106“ pirmtaku, o 1993 m. pristatytas unikalus projektas: elektriniai „Peugeot 106“, kuriuos klientai galėjo įsigyti pasinaudoję savitarnos sistema. 
 
1990–2010 m. sukurtas ne vienas koncepcinis modelis įrodė „Peugeot“ siekį gaminti automobilius su elektros pavara: 1994 m. debiutavęs „Ion“, 1996 m. pasirodę „Tulip“ ir „Touareg“, 2009 m. Frankfurto parodoje pristatyta pirmoji BB1 versija ir 2010 m. pasirodęs įspūdingas EX1, pasiekęs 6 tarptautinius greičio rekordus Kinijoje ir „Montlhéry“ trasoje Prancūzijoje.
 
O XXI amžiaus pradžioje automobilių pramonė patiria tikrą perversmą. Naudojamos energijos kaita tapo svarbiu kovos, siekiančios mažinti poveikį klimatui, elementu. 2019 m. gamintojas „Peugeot“ pristatė plačią itin mažos arba nulinės CO2 emisijos taršos automobilių gamą, šiais metais jo elektrifikuotų modelių dalis pasieks 50 proc., o iki 2025 m. – 100 proc.
 
Praėjus devyniems mėnesiams po naujo „Peugeot e-208“ pristatymo dabar gamintojo salonuose yra itin plati elektrifikuotų modelių gama: lengvieji „e-208“, „e-2008“, „508 HYBRID“ ir „3008 HYBRID4“ modeliai, taip pat komerciniai „e-Expert“, „e-Traveller“ ir greitai pasirodysiantys „e-Boxer“ automobiliai.
 
„Peugeot VLV“ (1941 m.): paprastas išradingumas
 
Nors Prancūzija buvo okupuota ir trūko medžiagų, 1941 m. „Peugeot“ pristatė unikalią to meto alternatyvą – VLV modelį, lengvąjį miesto automobilį su efektyvia elektros pavara. Tai buvo pirmasis „Peugeot“ elektromobilis – mažas kabrioletas su dviem sėdynėmis. Šis ekonominės klasės modelis, sukurtas miestui, buvo skirtas tiems, kurių automobiliai buvo rekvizuoti arba kas negalėjo įsigyti ribotų ir itin brangių degalų. Sukurtas kaip „automobilis-dviratis“ su plačia priekine ir siaura galine tarpvėže, priekyje esančiuose akumuliatoriuose sukauptą energiją VLV naudojo gale esančiam elektros motorui, varančiam galinius ratus be diferencialo. Jis galėjo nuvažiuoti nuo 70 iki 80 kilometrų iki 35 km/val. siekiančiu greičiu, juo dažniausiai naudojosi pašto darbuotojai ir gydytojai. 1941–1943 m. buvo pagaminti 377 „Peugeot VLV“ elektromobiliai.  

 
„Peugeot 106 Electric“ (1993 m.): pralenkęs laiką
 
Pirmasis iš didžiųjų Europos automobilių gamintojų 1989 m. vietos savivaldoms ir įmonėms pristatęs pirmuosius elektromobilius („J5“ furgonus), „Peugeot“ 1995 m. liepos mėn. pasiūlė elektrinį „106 Electric“ ir privatiems pirkėjams. Prieš šį komercinį debiutą dvejus metus buvo atliekami bandymai, bendradarbiaujant su kompanija EDF ir La Rošelio (Prancūzija) miesto savivaldybe. 1993–2003 m. iš viso buvo pagaminti 2 798 246 „106“ modelio automobiliai, iš kurių 3 542 – varomi elektra.


„Peugeot Ion Concept“ (1994 m.): debiutinė miesto elektromobilio versija
 
„Peugeot Ion“ buvo pristatytas 1994 m. Paryžiaus automobilių parodoje. Sumanūs ir praktiški bandomojo modelio sprendimai skirti miestiečių lūkesčiams ir poreikiams patenkinti. Vairuotojui ir keleiviams jis siūlė tokį komfortą ir įrangą, kurie 2000-aisiais buvo neįsivaizduojami serijiniuose automobiliuose. Viskas sukonstruota kuo patogesnei kelionei: dvi plačios durelės atverdavo patogų įsėdimą ant keturių sėdynių, sumontuoti porankiai, kompaktinių diskų grotuvas, laisvų rankų įranga telefonui, skystųjų kristalų ekranas ir erdvė vaikų vaizdo žaidimams. 3,32 m ilgio ir 1,60 m pločio „Peugeot Ion Concept“ turėjo 20 kW nuolatinės srovės elektros variklį, kuriam energiją tiekė nikelio ir kadmio akumuliatoriai. 
 
„Peugeot EX1“ (2010 m.): maksimali elektrinė dinamika
 
Sukurtas 2010 m. minint „Peugeot“ markės 200-ąsias metines, šis koncepcinis elektromobilis yra originalus futuristinis rodsteris, perteikiantis ypatingą važiavimo elektromobiliu patirtį. EX1 nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja vos per 2,24 sekundės, o maksimalus greitis siekia net 260 km/val. Tokių įspūdingų duomenų pasiekti leido pažangūs aerodinaminiai sprendimai, itin lengva konstrukcija ir du elektros varikliai, kurių maksimali bendra galia siekia 250 kW (340 AG) ir yra perduodama visų ratų pavarai. Mažas svoris, kurį užtikrino anglies pluošto konstrukcija, koncepciniam „Peugeot EX1“ leido pasiekti šešis pasaulio greičio rekordus Kinijoje ir legendinėje „Montlhéry“ trasoje Prancūzijoje, kuriuos patvirtino Tarptautinė automobilių federacija FIA. 

 
Naujas „Peugeot e-2008“ SUV (2019 m.) 
 
Pirmą kartą pasaulyje pristatytas 2019 m. Kinijos automobilių parodoje, naujas „Peugeot e-2008“ SUV yra modernus ir pažangus elektromobilis. Elektromobilis turi naujos kartos „i-Cockpit® 3D“ trimatį prietaisų skydelį, šiuolaikinę įrangą ir vairavimo pagalbos sistemas, sukurtas pasitelkus geriausią gamintojo patirtį. Šis pirmasis vien tik elektra varomas „Peugeot“ SUV suteikia galimybę patirti visiškai naujus pojūčius: aukščiausią kokybę, tylą salone be vibracijų ir galimybę važiuoti zonose, kuriose draudžiamas eismas. Nuvažiuoja 320 kilometrų (matuojant WLTP standartu), o 100 kW (136 AG) ir 260 Nm variklis užtikrina aukščiausio lygio dinamiką ir pagreitį. 

 
Susiję straipsniai
Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietiją ir atgal istoriniu automobiliu Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietij 
Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų  
Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? 
Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūrovai visoje Europoje Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūr 
Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė automobiliais Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė autom 
Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skirtingi. Bet ar tikrai? Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skir 
Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – naujasis karalius? Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – nauja 
Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui? Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui 
Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L 
Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperautomobilį „Bugatti Chiron“ Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperaut 
Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo „911 Dakar” modeliu Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo  
Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą automobilį? Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą  
Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vairo Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vai 
„Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu 1006 km trasos ratą „Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu  
Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plaid įsibėgėjo iki 348 km/h Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plai 
Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją 
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia prasto valdymo Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia  
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt