Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2020-07-25
Nuo „Peugeot VLV“ iki naujo e-2008 – elektrinės revoliucijos istorija

Nuo „Peugeot VLV“ iki naujo e-2008 – elektrinės revoliucijos istorija
 
Automobilizmo eros pradžioje daugelis kompanijų gamino elektra varomus automobilius, „Peugeot“ bandomuosius modelius su elektros pavara pradėjo kurti dar 1902 m. Jau 1926 m. gamintojas pristatė elektrinį furgoną, o 1941 m. pagamino pirmąjį serijinės gamybos elektrinį automobilį.   
 
Pirmasis „Peugeot“ elektrinis automobilis VLV (pranc. „Véhicule Léger de Ville“ – lengvasis miesto automobilis) debiutavo 1941 m. Vykstant Antrajam pasauliniam karui degalai buvo ribojami, tad reikėjo alternatyvių energijos išteklių, o „Peugeot“ buvo vienintelis didelis automobilių gamintojas, domėjęsis tokio tipo pavaromis. VLV buvo gaminamas (iš viso 377 elektromobiliai) Paryžiuje nuo 1941 m. birželio mėn. iki 1945 m. vasario.
 
Aštuntąjį ir devintąjį dešimtmečiais nuolat bandydama naujas technologijas ir sujungusi jėgas su kompanijomis „Alshom“ ir EDF (Electricité de France), „Peugeot“ pristatė „Peugeot 104“ prototipus su elektros pavara, taip pat komercinius automobilius „J5“ ir „J9“.
 
1983 m. debiutavo koncepcinis elektrinis „Peugeot 205“, kuris buvo sukurtas koncernui PSA bendradarbiaujant su akumuliatorius tiekusia kompanija SAFT. Šis modelis tapo serijinių „Peugeot 106“ pirmtaku, o 1993 m. pristatytas unikalus projektas: elektriniai „Peugeot 106“, kuriuos klientai galėjo įsigyti pasinaudoję savitarnos sistema. 
 
1990–2010 m. sukurtas ne vienas koncepcinis modelis įrodė „Peugeot“ siekį gaminti automobilius su elektros pavara: 1994 m. debiutavęs „Ion“, 1996 m. pasirodę „Tulip“ ir „Touareg“, 2009 m. Frankfurto parodoje pristatyta pirmoji BB1 versija ir 2010 m. pasirodęs įspūdingas EX1, pasiekęs 6 tarptautinius greičio rekordus Kinijoje ir „Montlhéry“ trasoje Prancūzijoje.
 
O XXI amžiaus pradžioje automobilių pramonė patiria tikrą perversmą. Naudojamos energijos kaita tapo svarbiu kovos, siekiančios mažinti poveikį klimatui, elementu. 2019 m. gamintojas „Peugeot“ pristatė plačią itin mažos arba nulinės CO2 emisijos taršos automobilių gamą, šiais metais jo elektrifikuotų modelių dalis pasieks 50 proc., o iki 2025 m. – 100 proc.
 
Praėjus devyniems mėnesiams po naujo „Peugeot e-208“ pristatymo dabar gamintojo salonuose yra itin plati elektrifikuotų modelių gama: lengvieji „e-208“, „e-2008“, „508 HYBRID“ ir „3008 HYBRID4“ modeliai, taip pat komerciniai „e-Expert“, „e-Traveller“ ir greitai pasirodysiantys „e-Boxer“ automobiliai.
 
„Peugeot VLV“ (1941 m.): paprastas išradingumas
 
Nors Prancūzija buvo okupuota ir trūko medžiagų, 1941 m. „Peugeot“ pristatė unikalią to meto alternatyvą – VLV modelį, lengvąjį miesto automobilį su efektyvia elektros pavara. Tai buvo pirmasis „Peugeot“ elektromobilis – mažas kabrioletas su dviem sėdynėmis. Šis ekonominės klasės modelis, sukurtas miestui, buvo skirtas tiems, kurių automobiliai buvo rekvizuoti arba kas negalėjo įsigyti ribotų ir itin brangių degalų. Sukurtas kaip „automobilis-dviratis“ su plačia priekine ir siaura galine tarpvėže, priekyje esančiuose akumuliatoriuose sukauptą energiją VLV naudojo gale esančiam elektros motorui, varančiam galinius ratus be diferencialo. Jis galėjo nuvažiuoti nuo 70 iki 80 kilometrų iki 35 km/val. siekiančiu greičiu, juo dažniausiai naudojosi pašto darbuotojai ir gydytojai. 1941–1943 m. buvo pagaminti 377 „Peugeot VLV“ elektromobiliai.  

 
„Peugeot 106 Electric“ (1993 m.): pralenkęs laiką
 
Pirmasis iš didžiųjų Europos automobilių gamintojų 1989 m. vietos savivaldoms ir įmonėms pristatęs pirmuosius elektromobilius („J5“ furgonus), „Peugeot“ 1995 m. liepos mėn. pasiūlė elektrinį „106 Electric“ ir privatiems pirkėjams. Prieš šį komercinį debiutą dvejus metus buvo atliekami bandymai, bendradarbiaujant su kompanija EDF ir La Rošelio (Prancūzija) miesto savivaldybe. 1993–2003 m. iš viso buvo pagaminti 2 798 246 „106“ modelio automobiliai, iš kurių 3 542 – varomi elektra.


„Peugeot Ion Concept“ (1994 m.): debiutinė miesto elektromobilio versija
 
„Peugeot Ion“ buvo pristatytas 1994 m. Paryžiaus automobilių parodoje. Sumanūs ir praktiški bandomojo modelio sprendimai skirti miestiečių lūkesčiams ir poreikiams patenkinti. Vairuotojui ir keleiviams jis siūlė tokį komfortą ir įrangą, kurie 2000-aisiais buvo neįsivaizduojami serijiniuose automobiliuose. Viskas sukonstruota kuo patogesnei kelionei: dvi plačios durelės atverdavo patogų įsėdimą ant keturių sėdynių, sumontuoti porankiai, kompaktinių diskų grotuvas, laisvų rankų įranga telefonui, skystųjų kristalų ekranas ir erdvė vaikų vaizdo žaidimams. 3,32 m ilgio ir 1,60 m pločio „Peugeot Ion Concept“ turėjo 20 kW nuolatinės srovės elektros variklį, kuriam energiją tiekė nikelio ir kadmio akumuliatoriai. 
 
„Peugeot EX1“ (2010 m.): maksimali elektrinė dinamika
 
Sukurtas 2010 m. minint „Peugeot“ markės 200-ąsias metines, šis koncepcinis elektromobilis yra originalus futuristinis rodsteris, perteikiantis ypatingą važiavimo elektromobiliu patirtį. EX1 nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja vos per 2,24 sekundės, o maksimalus greitis siekia net 260 km/val. Tokių įspūdingų duomenų pasiekti leido pažangūs aerodinaminiai sprendimai, itin lengva konstrukcija ir du elektros varikliai, kurių maksimali bendra galia siekia 250 kW (340 AG) ir yra perduodama visų ratų pavarai. Mažas svoris, kurį užtikrino anglies pluošto konstrukcija, koncepciniam „Peugeot EX1“ leido pasiekti šešis pasaulio greičio rekordus Kinijoje ir legendinėje „Montlhéry“ trasoje Prancūzijoje, kuriuos patvirtino Tarptautinė automobilių federacija FIA. 

 
Naujas „Peugeot e-2008“ SUV (2019 m.) 
 
Pirmą kartą pasaulyje pristatytas 2019 m. Kinijos automobilių parodoje, naujas „Peugeot e-2008“ SUV yra modernus ir pažangus elektromobilis. Elektromobilis turi naujos kartos „i-Cockpit® 3D“ trimatį prietaisų skydelį, šiuolaikinę įrangą ir vairavimo pagalbos sistemas, sukurtas pasitelkus geriausią gamintojo patirtį. Šis pirmasis vien tik elektra varomas „Peugeot“ SUV suteikia galimybę patirti visiškai naujus pojūčius: aukščiausią kokybę, tylą salone be vibracijų ir galimybę važiuoti zonose, kuriose draudžiamas eismas. Nuvažiuoja 320 kilometrų (matuojant WLTP standartu), o 100 kW (136 AG) ir 260 Nm variklis užtikrina aukščiausio lygio dinamiką ir pagreitį. 

 
Susiję straipsniai
Paskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje ne Rolls-Royce ir ne BentleyPaskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje 
Tesla nufilmavo į automobilį šaudantį pamišėlį - štai dėl ko tokios sistemos yra labai gerosTesla nufilmavo į automobilį šaudantį pamišėlį - štai dėl ko tokios  
„Toyota“kuria autonominę šonaslydžio sistemą: štai kaip „driftinama“ be žmogaus įsikišimo„Toyota“kuria autonominę šonaslydžio sistemą: štai kaip „driftinama“ 
„Porsche Taycan“ pagerino ilgiausio elektromobilio slydimo rekordą - pabandė ir Chrisas Harrisas„Porsche Taycan“ pagerino ilgiausio elektromobilio slydimo rekordą - 
Italijos policijos „Lamborghini Huracán“ nėra tik dekoracija - jis buvo panaudotas praktiškaiItalijos policijos „Lamborghini Huracán“ nėra tik dekoracija - jis b 
B. Vanagas apie investicijas į automobilius: kiek uždirbo ir nuo ko pradėtiB. Vanagas apie investicijas į automobilius: kiek uždirbo ir nuo ko  
10 svarbiausių „Peugeot“ modelių: nuo pirmojo elektromobilio iki geriausio Europoje10 svarbiausių „Peugeot“ modelių: nuo pirmojo elektromobilio iki ger 
Los Andželo policija atsisako elektrinių „BMW i3“ - idėja nepasiteisino?Los Andželo policija atsisako elektrinių „BMW i3“ - idėja nepasiteis 
Štai kodėl prabangiausi 90-ųjų automobiliai buvo ypatingiŠtai kodėl prabangiausi 90-ųjų automobiliai buvo ypatingi 
Automobilių technologijos: kaip gamintojai jas panaudoja, kad padėtų, o ne trukdytųAutomobilių technologijos: kaip gamintojai jas panaudoja, kad padėtų 
Štai ką sumąstė „AC Cobra“ - klasikinis automobilis virsta net labai šauniu elektromobiliuŠtai ką sumąstė „AC Cobra“ - klasikinis automobilis virsta net labai 
Jie gal visai neturi gėdos jausmo? Atrodo, kad kinai nuo „Tesla Model S“ nukopijavo viskąJie gal visai neturi gėdos jausmo? Atrodo, kad kinai nuo „Tesla Mode 
Eksperimentas - ar „Tesla Model X“ gali būti įkrautas 9 profesionalių dviratininkų?Eksperimentas - ar „Tesla Model X“ gali būti įkrautas 9 profesionali 
Kvailiausias sprendimas? Kai kuriuos prancūziškus automobilius galėjo stabdyti keleiviaiKvailiausias sprendimas? Kai kuriuos prancūziškus automobilius galėj 
Automobilio valdymo evoliucija: nuo paprastos rankenos iki daugiafunkcinio vairoAutomobilio valdymo evoliucija: nuo paprastos rankenos iki daugiafun 
„Ferrari“ atskleidė, kada sulauksime šios markės elektromobilio - jis pasirodys tik su viena sąlyga„Ferrari“ atskleidė, kada sulauksime šios markės elektromobilio - ji 
Sportinis automobilis prieš karinius smogiamuosius sraigtasparnius: ar pavyktų nuo jų pabėgti?Sportinis automobilis prieš karinius smogiamuosius sraigtasparnius:  
Pirmaujantis Hyundai ir nuvylę Tesla. Štai kaip skiriasi realūs elektromobilių nuvažiuojami atstumaiPirmaujantis Hyundai ir nuvylę Tesla. Štai kaip skiriasi realūs elek 
„Tesla“ elektromobiliai sulauks įspūdingo gebėjimo: nufilmavo, kaip tai veikia„Tesla“ elektromobiliai sulauks įspūdingo gebėjimo: nufilmavo, kaip  
Šeši „Peugeot“ metų automobiliai: nuo 504 sedano iki naujojo 208 hečbekoŠeši „Peugeot“ metų automobiliai: nuo 504 sedano iki naujojo 208 heč 
VIDEO

Įdomiausi automobiliai

Automobilio pirkimo pardavimo sutartis

Taršos mokesčio lentelė

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2021

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt