Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2020-02-27
Paaiškino, kodėl jutikliniai automobilių ekranai negali pakeisti mygtukų

Paaiškino, kodėl jutikliniai automobilių ekranai negali pakeisti mygtukų
 
Dabar žmonės taip pripratę prie išmaniųjų telefonų ir lietimui jautrių ekranų, kad pirmiausia mėgina bakstelėti pirštu bet kurio įrenginio virtualius mygtukus, o tik tuomet ieško fizinių valdiklių. Tai žinodami, gamintojai nesnaudžia – vis sunkiau rasti naują automobilį, kurio dalies funkcijų nebūtų galima valdyti per lietimui jautrius paviršius. Vis dėlto svarbi ne pati galimybė, o kur kas reikšmingiau, kiek ji patogi galutiniam vartotojui – vairuotojui.
 
Pirmieji jutikliniai ekranai atsirado dar 1986 metais. Amerikiečių „General Motors“ išleido „Buick“ modelį, į kurį nusprendė įdiegti visišką tų laikų technologinę naujovę – lietimui jautrų ekraną. Tiesa, tuometė sistema, palyginti su šiuolaikinėmis, buvo labai kukli – baksnodamas pirštu ekraną vairuotojas galėjo pasitikrinti radijo grotuvo informaciją, valdyti automobilio klimato sistemą.
 
Tuomet į automobilį įdiegti lietimui jautrų ekraną gamintojui kainavo labai brangiai, dabar – atvirkščiai: jis atsieina pigiau nei daugybė mygtukų ar rankenėlių, valdančių skirtingas funkcijas.
 
„Dėl to pastaruoju metu automobiliuose atsirado tiek daug lietimui jautrių paviršių. Vis dėlto svarbu neperlenkti lazdos ir pasirūpinti, kad tokiais privalumais būtų patogu naudotis. Juk kam tas jutiklinis ekranas, jei neįmanoma greitai rasti reikalingos funkcijos?“ – sakė oficialaus „Renault“ atstovo Lietuvoje „Sostena“ vykdomasis direktorius Egidijus Gončarovas.
 
Žvalgėsi į išmaniuosius
 
Patogumas – kertinis veiksnys, lemiantis, ar naują automobilį įsigijęs žmogus įpras prie jutiklinio ekrano ir juo naudosis be rūpesčių, ar kas kartą keiksnos gamintoją ir bandys prisiminti, kur paslėptas vienas ar kitas reikalingas elementas.
 
Kad automobilių gamintojams vartotojų patogumas, drauge informacijos ir pramogų sistemos valdymo intuityvumas yra nelengva užduotis, parodė pirmieji bandymai iš automobilių salonų eliminuoti kuo daugiau mygtukų ir visus valdiklius sutalpinti į ekraną. Santykinai nedideliuose ekranuose turėjo tilpti funkcijos, leidžiančios valdyti automobilio nustatymus, muziką, telefoną, kondicionavimo sistemą, navigaciją, pasirinkti saugumo ir važiavimo parametrus, be to, čia turėjo atsirasti vietos ir trečiųjų šalių programėlėms bei sąsajoms su internetu.

 
„Nieko nuostabaus, kad žmonėms toks sprendimas „neprilipo“, tad automobilių pramonei teko galvoti dar kartą. Ir įkvėpimo pasisemta iš dažniausiai rankose laikomų įrenginių – telefonų. Atkartotas ne tik jų vartotojo sąsajos intuityvumas. Pavyzdžiui, „Renault Easy Link“ multimedijos sistemos ekranas įtaisytas vertikaliai, kaip dažniausiai naudojamasi telefonu“, – akcentavo automobilių specialistas.
 
Galvojo apie saugumą

Saugumas buvo dar viena priežastis, kodėl automobilių gamintojams teko kaip reikiant pasukti galvas, kaip lietimui jautrius ekranus paversti naudingais ir patogiais.
 
Į lietimui jautrius ekranus perkėlus kuo daugiau funkcijų, kurios įprastai buvo valdomos mygtukais, vairuotojai ėmė skųstis, kad ieškodami pernelyg ilgai praleidžia akis nusukę nuo kelio ir žiūrėdami į ekraną.
 
„Jeigu vairuotojas naudojasi išmaniuoju telefonu, jo reakcijos laikas bus apie 37 proc. ilgesnis nei to, kuris vairuoja žiūrėdamas tik į kelią. Deja, pirmųjų automobilių jutiklinių ekranų efektas buvo panašus. Tad teko kaip reikiant padirbėti ir sukurti tokias multimedijas, kurios sumažintų perteklinių pasirinkimų skaičių. Drauge reikėjo nuspręsti, kurie mygtukai privalo grįžti“, – atviravo E. Gončarovas.
 
Pavyzdžiui, naujausiuose „Renault“ modeliuose vairuotojai ir keleiviai keisti automobilio salono temperatūrą, koreguoti pagrindinius kondicionavimo sistemos nustatymus gali trimis sukamais ir spaudžiamais centrinio prietaisų skydelio ratukais. Be to, nors muziką galima pagarsinti ar patildyti jutiklinio ekrano valdikliais, greta vairo sumontuota ir garso sistemos valdymo rankenėlė, kad vairuotojui nereikėtų žvilgčioti į ekraną ir tikrinti, ar pirštu pataikė ten, kur reikia. Taip pat yra ir su automobiliu susietu telefonu: jutiklinio ekrano funkcija atkartota mygtukais, kad vairuotojas galėtų saugiai paskambinti naudodamas laisvų rankų įrangą.
 
Tos funkcijos, kuriomis vairuotojas turėtų naudotis sustojęs, pavyzdžiui, navigacijos programėlė, automobilio saugumo sistemų parametrai, įkurdintos jutikliniame ekrane. Negana to, susiejus telefoną su automobiliu, galima naudotis ir „Apple CarPlay“ arba „Android Auto“ programėlėmis, dalį išmaniojo funkcijų perkeliančiomis į jutiklinį ekraną.
 
„Buvo atliktas tyrimas, parodęs, kad nemažai žmonių, vos tik suskamba jų telefonas, puola raustis kišenėse, rankinėse ir ieškoti įrenginio, nepaisydami fakto, kad sėdi prie vairo. Jokia paslaptis – esame priklausomi nuo telefonų, tad galimybė matyti automobilio multimedijos ekrane tai, kas jį primena ir leidžia naudotis kai kuriomis jo funkcijomis, išties didina saugumą“, – neabejoja „Sostenos“ ekspertas.
 
Susiję straipsniai
Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina dvigubai, kiti veikia priešingai Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina d 
„Volkswagen“ patarimai - 5 dalykai, kuriuos galite daryti, veikdami įkrovimo stotelėje „Volkswagen“ patarimai - 5 dalykai, kuriuos galite daryti, veikdami  
Lenktynėse rastas sprendimas tapo neatskiriama sportinių sedanų dalis Lenktynėse rastas sprendimas tapo neatskiriama sportinių sedanų dali 
Brangiausias „Tesla Model S“ pasaulyje - beskonybė ar prabangaus gyvenimo aksesuaras? Brangiausias „Tesla Model S“ pasaulyje - beskonybė ar prabangaus gyv 
Automobiliai, ryškesni už aktorius ir įėję į kino istoriją Automobiliai, ryškesni už aktorius ir įėję į kino istoriją 
5 keisti automobilių gamintojų projektai arba ką bendro turi „Porsche“ ir „Subaru“ 5 keisti automobilių gamintojų projektai arba ką bendro turi „Porsch 
Brangiausias Volvo pasaulyje – suma perkopia aštuonženklę sumą ir viskas dėl vienos gudrybės Brangiausias Volvo pasaulyje – suma perkopia aštuonženklę sumą ir vi 
Automobilis, kuris užima kvapą - „Polestar 2“ Niurburgringe ima smaugti vairuotoją Automobilis, kuris užima kvapą - „Polestar 2“ Niurburgringe ima smau 
Internautų pastabumas - ar šioje „BMW iX“ nuotraukoje surasite „Mercedes-Benz“? Internautų pastabumas - ar šioje „BMW iX“ nuotraukoje surasite „Merc 
Paskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje ne Rolls-Royce ir ne Bentley Paskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje 
Tesla nufilmavo į automobilį šaudantį pamišėlį - štai dėl ko tokios sistemos yra labai geros Tesla nufilmavo į automobilį šaudantį pamišėlį - štai dėl ko tokios  
„Toyota“kuria autonominę šonaslydžio sistemą: štai kaip „driftinama“ be žmogaus įsikišimo „Toyota“kuria autonominę šonaslydžio sistemą: štai kaip „driftinama“ 
„Porsche Taycan“ pagerino ilgiausio elektromobilio slydimo rekordą - pabandė ir Chrisas Harrisas „Porsche Taycan“ pagerino ilgiausio elektromobilio slydimo rekordą - 
Italijos policijos „Lamborghini Huracán“ nėra tik dekoracija - jis buvo panaudotas praktiškai Italijos policijos „Lamborghini Huracán“ nėra tik dekoracija - jis b 
B. Vanagas apie investicijas į automobilius: kiek uždirbo ir nuo ko pradėti B. Vanagas apie investicijas į automobilius: kiek uždirbo ir nuo ko  
10 svarbiausių „Peugeot“ modelių: nuo pirmojo elektromobilio iki geriausio Europoje 10 svarbiausių „Peugeot“ modelių: nuo pirmojo elektromobilio iki ger 
Los Andželo policija atsisako elektrinių „BMW i3“ - idėja nepasiteisino? Los Andželo policija atsisako elektrinių „BMW i3“ - idėja nepasiteis 
Štai kodėl prabangiausi 90-ųjų automobiliai buvo ypatingi Štai kodėl prabangiausi 90-ųjų automobiliai buvo ypatingi 
Automobilių technologijos: kaip gamintojai jas panaudoja, kad padėtų, o ne trukdytų Automobilių technologijos: kaip gamintojai jas panaudoja, kad padėtų 
Štai ką sumąstė „AC Cobra“ - klasikinis automobilis virsta net labai šauniu elektromobiliu Štai ką sumąstė „AC Cobra“ - klasikinis automobilis virsta net labai 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
© Autoasas.lt 2007-2021

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt