Skelbimų paieška
Atsiliepimų paieška
TOP automobiliai
- AC
- Acura
- Alfa Romeo
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- Bugatti
- Buick
- Cadillac
- Caterham
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Cupra
- Dacia
- Daewoo
- Daihatsu
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GMC
- Honda
- Hummer
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Koenigsegg
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lincoln
- Lotus
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes-Benz
- Mercedes-Maybach
- MG
- Mini
- Mitsubishi
- Morgan
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Scion
- Seat
- Skoda
- Smart
- Spyker
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- Tata
- Tesla
- Toyota
- TVR
- Volkswagen
- Volvo
Straipsniai
|
2023-11-24
Pamatavo, kas nutinka įjungus šildomas sėdynes![]() Nors liaudies išmintis byloja, kad šiluma kaulų nelaužo, visgi tai nėra aksioma. Medikai įspėja apie žmogaus organizmui neįprastai aukštos temperatūros keliamas grėsmes. Tokių, pasirodo, gali kelti ne patys moderniausi automobiliai.
Konkurso „Lietuvos metų automobilis 2024“ bandymų stovykloje dirbantys VILNIUS TECH Transporto inžinerijos ir logistikos laboratorijos mokslininkai, atlikę konkurse dalyvaujančių elektromobilių sėdynių bei vairo šildymo funkcijų efektyvumą, atkreipė dėmesį į vieną iš pirmo žvilgsnio mažareikšmę detalę: kaip intensyviai ir tolygiai kaitinama sėdynių horizontalioji dalis. Didžioji dalis šiuo metu rinkoje siūlomų elektromobilių sukonstruoti taip, kad baterijos resursai būtų naudojami kiek įmanoma racionaliau ir šaltuoju metų laiku komforto pojūtį salone sukurtų maksimaliai greitai.
Bandant užčiuopti skirtumus tarp skirtingų elektromobilių gamintojų VILNIUS TECH komanda su šiluminio vaizdo kamera užfiksavo kaip „nusidažo“ sėdynės ir vairaračiai po 30, 60 ir 90 sekundžių nuo šildymo funkcijos įjungimo maksimaliu pajėgumu.
„Oro temperatūrai pakilus iki 2 laipsnių šilumos, per 90 sekundžių efektyviausiai šilo „Jeep Avenger Summit BEV“ sėdynė – pasiekė 20,7 °C. Antrą vietą dalinasi „Toyota bZ4X“ ir „Audi SQ8 Sportback e-tron“. Švelniausias sėdynės šildymas užfiksuotas „Hyundai Ioniq6“ elektromobilyje.
Tačiau „Ioniq 6“ modelyje vairo šildymas buvo intensyviausias (po 90 sekundžių pasiekė 29,7 šilumos). Vos laipsniu atsiliko „Hyundai Kona Electric“ bei „Citroën ë-C4 X“. Švelniausiai vairas šildomas „Audi“ automobilyje. Vairaračio šildymo matavimai buvo atliekami kraštinėse padėtyse, kur vairuojant paprastai dažniausiai yra laikomos rankos“, – vardija G. Mejeras.
„Tačiau atidžiau panagrinėjus šiluminės vaizdo kameros rezultatus, dėmesį patraukė „Toyota bZ4X“ ir „Subaru Soltera“ (tai iš esmės tas pats dviejų skirtingų gamintojų modelis) sprendimai, neabejotinai aktualūs vyrams, planuojantiems šeimos pagausėjimą, – pusiau juokais, pusiau rimtai pasakoja konkurso komisijos narys Renaldas Gabartas. – Medikų teigimu, apie 30–40 proc. porų negali susilaukti vaikų dėl vyrų vaisingumo sutrikimų. Viena šios problemos priežasčių – pernelyg aukšta temperatūra tuose vyriškuose organuose, kurie kaip sykis yra atsakingi demografinę padėtį.“
Kuo išsiskyrė minėti du modeliai? Jei visi tikrinti elektromobiliai daugiau ar mažiau tolygiai šildė visią sėdynių horizontaliąją dalį, tai „Toyota bZ4X“ ir „Subaru Soltera“ pačiose vyrams jautriausiose vietose paliko aiškiai suformuotas apsaugines zonas, kuriose temperatūra nėra pakeliama, pasakojo R. Gabartas.
|
Susiję straipsniai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas