Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2017-08-29
Paradoksas kelyje: jauni vairuotojai dėl taisyklių jaudinasi labiausiai, bet jas laužo dažniausiai

Paradoksas kelyje: jauni vairuotojai dėl taisyklių jaudinasi labiausiai, bet jas laužo dažniausiai
Lietuvos vairuotojų tyrimas atskleidė šiuolaikinio jaunimo paradoksą: ant šaligatvio stovintis jaunuolis mažiausiai suka galvą dėl galimų eismo pavojų, tačiau jam pačiam sėdus prie vairo situacija akimirksniu apsiverčia – jie tampa nervingiausiais eismo dalyviais. Draudimo bendrovės BTA specialistai sako, jog jaunimo baimės pagrįstos, mat jie eismo įvykius tikrai sukelia bene dažniausiai, tačiau ir į kitų vairuotojų daromus pažeidimus reaguoja labiausiai. 

Apklausos duomenimis, moksleivius bei studentus labiausiai erzina posūkių nerodymas (stresą kelia 64,4 proc. visų vairuotojų ir 80 proc. jaunesnių), staigiai ir netikėtai į perėją išeinantys (57 proc. visų vairuotojų ir 72 proc. jaunesnių) bei neleistinoje vietoje gatvę kertantys pėstieji (53,8 proc. visų vairuotojų ir 68 proc. jaunesnių). 

Draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis sako, jog dėl tokios situacijos iš dalies kalta patirties stoka, tačiau visiškai realu, kad jaunesnės kartos atstovai tiesiog kitaip supranta eismą.

„Dalį tokio jaunų vairuotojų dirglumo galima paaiškinti mažesniu patyrimu bei tuo, kad atvykusius iš mažesnių miestų ar miestelių dažnai baugina intensyvus didmiesčių eismas. Vairuotojo pažymėjimą mažesniame mieste gavęs vairuotojas gali stipriai stresuoti dėl įvairių netikėtų ar kelių eismo taisyklėse tiesiogiai neaprašytų situacijų, taip pat dėl akivaizdaus jų nesilaikymo, ar, pavyzdžiui, dėl Vilniuje įsigalinčio intuityvaus vairavimo, ignoruojant perspėjimo signalus“, – svarsto A. Žiukelis.

Vienintelės dvi kategorijos, kuriose vairuojantys moksleiviai bei studentai patiriamo streso kiekiu nusileidžia kitoms apklaustųjų grupėms, yra staigiai tarp juostų manevruojantys ir agresyviai iš galo privažiuojantys vairuotojai.

 „Turime įdomų paradoksą: vairuotojai iki 25 metų 2015–2016 sukėlė 11,98 proc. eismo įvykių, daugiau nei bet kokia kita grupė, tačiau tuo pačiu yra ir tie, kurie kitų klaidas pastebi dažniausiai. Tai tik įrodo, kad išlaikyti vairavimo egzaminą ir išmokti vairuoti natūralioje aplinkoje – du skirtingi dalykai. Statistika moksleivių ir studentų klausimu paradoksali: visas taisykles jie išmoko dar visai neseniai, tad natūralu, jog yra mažiau tolerantiški kitų nusižengimams, tačiau kita vertus, iki galo neperpratę eismo kultūros specifikos, jie patys ir yra dažniausiai klystantys“, – sako A. Žiukelis.

Anot BTA specialisto, šviežiai „iškepti“ vairuotojai, stokojantys vairavimo įgūdžių ir itin griežtai besilaikantys kelių eismo taisyklių, – tai tik viena jaunų vairuotojų kategorija. Kita dalis – be galo savimi pasitikintys jauni žmonės, kurie bet kokia kaina mėgina pasidemonstruoti ir kelyje atkreipti į save dėmesį.

„Šio antrojo tipo jaunieji vairuotojai dažniausiai jau būna prakutę, apsipratę su didžiųjų miestų eismo specifika, ir įgavę daugiau patirties. Tačiau neretai pernelyg didelis pasitikėjimas savimi, prasilenkiantis su realiais įgūdžiais, gali būti itin skaudžių nelaimių priežastimi“, – sako BTA atstovas.

Pasak jo, nors keliuose chaoso daugiausia rugsėjį, tačiau kelių metų BTA draudimo statistika rodo, jog jauni vairuotojai didmiesčiuose daugiausiai eismo įvykių sukelia ne rugsėjį, o spalį.

„Nuo rudens tiek su pasimetusiais, tiek su nepagrįstai agresyviai važinėjančiais jaunais vairuotojais neišvengiamai susidursime dažniau. Eismas rugsėjo pirmosiomis savaitėmis ir taip itin chaotiškas, tad teks būti pakantesniems ir žvelgti kolegiškai bei susitaikyti, kad šis periodas tiesiog praeis. Kita vertus, stresuojantiems studentams rekomenduočiau neskubėti riedėti į gatves, ypač piko metu. Sulaukite savaitgalio, kai eismas ne toks intensyvus, ir tuomet pamėginkite įveikti pačius svarbiausius ir reikalingiausius maršrutus, pasirinkite, kuris kelias jums patogiausias, reikalaujantis mažiausiai sudėtingų manevrų ar žiedinių sankryžų“, – rekomendacijomis pradedantiems vairuotojams dalinasi A. Žiukelis.

Birželio 2–10 d. visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų centro „Vilmorus“ atlikto tyrimo metu apklausti 1005 įvairiose Lietuvos vietose gyvenantys žmonės.
 
Susiję straipsniai
Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plaid įsibėgėjo iki 348 km/h Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plai 
Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją 
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia prasto valdymo Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia  
Model 3 savininkas teigia, kad savo elektromobiliu per mėnesį prikasa kriptovaliutos už 800 dolerių Model 3 savininkas teigia, kad savo elektromobiliu per mėnesį prikas 
Startuolis žada vien saulės energija „Tesla“ automobiliams kasdien suteikti beveik 100 km Startuolis žada vien saulės energija „Tesla“ automobiliams kasdien s 
Kelinti dabar metai? Legendinė „Lancia Delta Integrale“ grįžta į pasaulinę automobilių sporto areną Kelinti dabar metai? Legendinė „Lancia Delta Integrale“ grįžta į pas 
Automobilis, kurį galėjo gaminti „Suzuki“ - kas norėtų „Jimny“ pikapo? Automobilis, kurį galėjo gaminti „Suzuki“ - kas norėtų „Jimny“ pikap 
Greičiausias SUV pasaulyje - automobilis turintiems specifinį skonį ir estetikos suvokimą Greičiausias SUV pasaulyje - automobilis turintiems specifinį skonį  
Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - tai keisto nusikaltimo istorija Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - ta 
Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą „Bugatti Chiron“ Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą  
„Tesla Model 3“ išlaikymas per brangus? Juk elektromobiliai turėtų būti pigiai prižiūrimi „Tesla Model 3“ išlaikymas per brangus? Juk elektromobiliai turėtų b 
Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina dvigubai, kiti veikia priešingai Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina d 
„Volkswagen“ patarimai - 5 dalykai, kuriuos galite daryti, veikdami įkrovimo stotelėje „Volkswagen“ patarimai - 5 dalykai, kuriuos galite daryti, veikdami  
Lenktynėse rastas sprendimas tapo neatskiriama sportinių sedanų dalis Lenktynėse rastas sprendimas tapo neatskiriama sportinių sedanų dali 
Brangiausias „Tesla Model S“ pasaulyje - beskonybė ar prabangaus gyvenimo aksesuaras? Brangiausias „Tesla Model S“ pasaulyje - beskonybė ar prabangaus gyv 
Automobiliai, ryškesni už aktorius ir įėję į kino istoriją Automobiliai, ryškesni už aktorius ir įėję į kino istoriją 
5 keisti automobilių gamintojų projektai arba ką bendro turi „Porsche“ ir „Subaru“ 5 keisti automobilių gamintojų projektai arba ką bendro turi „Porsch 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 2500 skelbimų, virš 7500 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1800 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2022

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt