Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2020-03-20
„quattro“ 40-metis: legendinių „Audi“ automobilių ryškiausi momentai ir įdomiausios istorijos

„quattro“ 40-metis: legendinių „Audi“ automobilių ryškiausi momentai ir įdomiausios istorijos
 
Šiais metais legendinei „Audi quattro“ visų keturių varančiųjų ratų sistemai sukanka 40 metų: pirmą sykį ji buvo panaudota 1980 metais. Per šiuos keturis dešimtmečius „quattro“ meistrystę įvertino daugiau nei 8 milijonai vairuotojų visame pasaulyje. „Quattro“ nustebino ralio pasaulį dviem čempionato titulais automobilių lenktynininkams ir dar dviem – gamintojams, o rekordai „Pikes Peak“ lenktynėse, moters lenktynininkės Michèle Mouton pergalės ir „quattro“ vaidmuo 24 valandų Le Mano lenktynėse tik pabrėžia sistemos reikšmę. Dėl drąsių eksperimentų, tokių kaip pakilimas šuolių su slidėmis rampa, stačiausios Austrijos kalnų slidinėjimo trasos užkariavimas ir net integracijos į mėnuleigį, „quattro“ istorija tampa dar įdomesnė.

„Quattro“ ištakos

Jau aštuntojo dešimtmečio pabaigoje „Audi“ inžinieriai suprato visų varančiųjų ratų sistemos, kuri iki tol buvo naudojama tik visureigiuose, taip pat sunkiojoje ir karinėje technikoje, privalumus. Tada gimė idėja naudoti ją ir sportiniuose lengvuosiuose automobiliuose, tokiu būdu užtikrinant stabilumą bei saugumą vairuotojams ir našumą kelyje. „Audi quattro“ (taip pat žinoma „ur-quattro“ vardu) buvo pristatyta 1980 m. Ženevos automobilių parodoje. Sportiška, visais ratais varoma kupė su penkių cilindrų varikliu ir 200 arklio galių laimėjo automobilių gerbėjų širdis visame pasaulyje ir padėjo tvirtus pamatus „Audi“ visų varančiųjų ratų sistemos ateičiai. Pirmasis „quattro“ modelis tapo automobilių pasaulio ikona ir yra daugelio entuziastų kolekcijose bei automobilių muziejuose.

Ralio legenda

Automobilių lenktynėms „quattro“ atvėrė anksčiau nematytas galimybes. 1981 m. žiemą „Audi quattro“ debiutavo „Jänner Rallye“ ralyje Austrijoje, po kurio išvyko į FIA pasaulio ralio čempionatą ir nuskynė pirmąsias pergales. Po metų „Audi“ triumfavo gamintojų varžybose. 1982 m. suomis ralio lenktynininkas Hannu Mikkola su savo „Audi quattro“ pasiekė pergalę vairuotojų varžybose, o 1984 m. „Audi“ ir „quattro“ šventė dvigubą pergalę, laimėdami titulus tiek vairuotojo, tiek gamintojo kategorijose. Stigas Lennartas Blomqvistas tapo čempionu vairuotojų varžybose. Daugeliui ralio gerbėjų ryškūs prisiminimai yra susiję su FIA ralio čempionato B grupės laikais, kai taisyklės leido gamintojams pademonstruoti savo kūrybingumą įvairiais techniniais sprendimais. 1984 m. „Audi“ pristatė savo „Sport Quattro“ modelį, pasižymintį sutrumpinta ratų baze ir žymiai didesne galia. Po metų gamintojas patobulino aerodinaminius elementus, sukurdamas vieną iš iki dabar žinomiausių ralio automobilių.


Pirmoji moters pergalė ralyje

Pradėjusi dalyvauti ralio lenktynėse, „Audi“ pasirašė kontraktą su prancūze lenktynininke Michèle Mouton, kuri anksčiau dalyvavo keliuose FIA ralio čempionato etapuose. Įstojus į „Audi“ komandą, jos keli pirmieji pasirodymai nebuvo sėkmingi, tačiau 1981 m. Portugalijos ralyje prancūzė laimėjo keletą specialių etapų ir finišavo ketvirta. Ji įrodė, kad moteris taip pat gali puikiai pasirodyti sporte, kuriame iki tol dominavo vyrai. Dešimtajame sezono etape Sanreme, Italijoje, M. Mouton iškovojo savo pirmąją pergalę, tapdama pirmąja moterimi, laimėjusia FIA ralio čempionato etapą.

1982 m. sezone lenktynininkė įrodė, kad jos laimėjimas Sanremo mieste nebuvo atsitiktinis ir užėmė aukščiausią vietą ant podiumo dar tris kartus (Portugalijoje, Graikijoje ir Brazilijoje), o vėliau iškovojo antrąją vietą Anglijos ralyje. Iš viso prancūzė ant prizininkų pakylos užlipo aštuonis sykius. Iki šiol M. Mouton išlieka vienintele moterimi, kada nors laimėjusia FIA ralio čempionato etapą.
 
„Pikes Peak“ rekordas

„Pikes Peak“ lenktynės, vykstančios ant Paiko kalno (Koloradas, JAV), prasidėjo dar 1916 m. ir bėgant laikui tapo reikšmingu automobilių sporto renginiu, kurio lenktynes sekė gerbėjai iš viso pasaulio. Ilgą laiką didžioji lenktynių trasos dalis buvo padengta žvyru, taigi devintajame dešimtmetyje tai buvo puiki vieta pademonstruoti akivaizdžius „quattro“ visų varančiųjų ratų pranašumus Šiaurės Amerikos rinkoje.


„Audi“ „Pikes Peak“ lenktynėse triumfavo trejus metus iš eilės. 1985 m. pirmą kartą pasisekė M. Mouton, kuri, būdama vienintelė moteris varžybose, su savo „Audi Sport Quattro S1“ 12 sekundžių pagerino ankstesnį trasos rekordą. Dar po metų geriausią rezultatą pademonstravo Boby Unseris, o 1987 m. „lenktynes į debesis“ laimėjo ralio legenda Walteris Röhrlas su savo „Audi Sport Quattro S1“. Po šios pergalės W. Röhrlas tapo pirmuoju lenktynininku, kuris į kalno viršūnę pakilo per mažiau nei 11 minučių.

Drąsi reklama

1986 metais „Audi“ pribloškė pasaulį su drąsia reklama, kurioje vokietis ralio lenktynininkas Haraldas Demuthas su savo „Audi 100 quattro“ užvažiavo ant sniegu padengtos šuolių su slidėmis rampos Kaipoloje, Suomijoje. Šios rampos nuolydis yra net 37,5 proc. ir iki pat reklamos filmavimo pabaigos niekas nebuvo šimtu procentų tikras, kad šis rizikingas triukas pavyks. Tačiau „quattro“ sistema pateisino visus lūkesčius ir reklama tapo vienu garsiausių vaizdo įrašų automobilių pasaulyje. Po devyniolikos metų, 2005 m., „Audi“ ir H. Demuthas pakartojo pasiekimą su „Audi A6 4.2 quattro“, taip paminėdami „quattro“ 25-metį.
Istorinę 1986 m. „Audi“ reklamą galite pažiūrėti čia: 




„e-tron“ įveikė kalną

2019 m. „Audi“, bendradarbiaudama su Austrijos gėrimų gamintoju „RedBull“, priėmė naują „quattro“ iššūkį – šį kartą su visiškai elektriniu „e-tron“ modeliu. Eksperimentui buvo pasirinkta viena sunkiausių slidinėjimo trasų pasaulyje – „Streif“ Austrijoje, kurios nuolydis yra 40,4 proc. Užduotis įveikti šį šlaitą buvo patikėta Mattiasui Ekströmui, FIA pasaulio ralio kroso čempionui ir dviejų DTM titulų laimėtojui. Jo 370 kW galios „Audi e-tron“ mūvėjo sniego dangai skirtas padangas ir turėjo atitinkamą saugos paketą, tačiau, kaip ir važiuojant šuolio su slidėmis rampa, šiam iššūkiui nebuvo naudojama jokia papildoma įranga. „Audi“ įrodė, kad „quattro“ vertybės nesikeičia ir naujojoje elektrinėje epochoje, suteikdamos vairuotojams pasitikėjimą, našumą, stabilumą ir saugumą kelyje.
 

Ralio kroso čempionas

2014 m. Mattiasas Ekströmas kartu su privačia komanda dalyvavo FIA pasaulio ralio kroso čempionate su specialiai šiai sporto šakai pritaikytu „Audi S1 EKS RX quattro”. Jau trečiose debiutinių metų lenktynėse M. Ekströmas laimėjo vieną sudėtingiausių sezono etapų Holjes mieste, Švedijoje. Tačiau dar ne viskas. Visą 2016 metų sezoną M. Ekströmas nuožmiai konkuravo su titulą ginančiu pasaulio čempionu Petteriu Solbergu. Sezono lūžis įvyko Rygoje, kur M. Ekströmas užlipo ant pakylos ir sekančiame etape, praleisdamas DTM lenktynes, užsitikrino FIA pasaulio ralio kroso čempiono titulą. 2016 metais EKS komanda su „Audi S1 EKS RX quattro“ taip pat iškovojo komandinę pergalę.


Atkaklumas ir ištvermė Le Mano lenktynėse

Legendinės 24 valandų Le Mano varžybos yra seniausios pasaulyje aktyvių sportinių automobilių varžybos, rengiamos nuo 1923 metų. 13,6 km trasa yra iššūkis, reikalaujantis maksimalių pastangų tiek iš lenktynininkų, tiek iš automobilių. „Audi“ šiose lenktynėse triumfavo 13 kartų, įskaitant tris kartus su „Audi R18 e-tron quattro“. „Audi R18 e-tron quattro V6 TDI“ galinių ratų sukaupiama kinetinė energija buvo perduodama variklio generatoriui, kuris papildomai išjudindavo priekinius ratus. „Audi R18 e-tron quattro“ debiutavo lenktynėse 2012 m. ir jau pirmaisiais metais padėjo „Audi“ laimėti 24 valandų Le Mano lenktynes. Pažymėtina, kad garsus Danijos ralio vairuotojas Tomas Kristensenas paskutinę iš savo devynerių Le Mano pergalių iškovojo su „Audi R18 e-tron quattro”.


Misija – Mėnulis

2015 m. grupė mokslininkų iš Vokietijos ir „Audi“ suvienijo jėgas, kad sukurtų mėnuleigį „Audi Lunar quattro“, kuris būtų siunčiamas į Žemės palydovą. „Audi“ ekspertų žinios ir patirtis kuriant automobilius su visais varančiaisiais ratais ir „quattro“ galimybės veikti atšiaurioje vietovėje kartu su „e-tron“ elektrinio mobilumo galimybėmis leido mokslininkų grupei tobulinti ir plėtoti mėnuleigio dizainą ir konstrukciją.

„Audi Lunar quattro“ turi keturias kameras, kurios padeda jį valdyti nuotoliniu būdu ir geba fotografuoti 3D bei 360 laipsnių kampu. Tikimasi, kad „Audi“ mėnuleigis pradės savo kosminę misiją jau 2021 m. „Audi Lunar Quattro“ pasirodė 2017 metų filme „Svetimas. Covenant“.

 
Susiję straipsniai
Paskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje ne Rolls-Royce ir ne BentleyPaskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje 
Tesla nufilmavo į automobilį šaudantį pamišėlį - štai dėl ko tokios sistemos yra labai gerosTesla nufilmavo į automobilį šaudantį pamišėlį - štai dėl ko tokios  
„Toyota“kuria autonominę šonaslydžio sistemą: štai kaip „driftinama“ be žmogaus įsikišimo„Toyota“kuria autonominę šonaslydžio sistemą: štai kaip „driftinama“ 
„Porsche Taycan“ pagerino ilgiausio elektromobilio slydimo rekordą - pabandė ir Chrisas Harrisas„Porsche Taycan“ pagerino ilgiausio elektromobilio slydimo rekordą - 
Italijos policijos „Lamborghini Huracán“ nėra tik dekoracija - jis buvo panaudotas praktiškaiItalijos policijos „Lamborghini Huracán“ nėra tik dekoracija - jis b 
B. Vanagas apie investicijas į automobilius: kiek uždirbo ir nuo ko pradėtiB. Vanagas apie investicijas į automobilius: kiek uždirbo ir nuo ko  
10 svarbiausių „Peugeot“ modelių: nuo pirmojo elektromobilio iki geriausio Europoje10 svarbiausių „Peugeot“ modelių: nuo pirmojo elektromobilio iki ger 
Los Andželo policija atsisako elektrinių „BMW i3“ - idėja nepasiteisino?Los Andželo policija atsisako elektrinių „BMW i3“ - idėja nepasiteis 
Štai kodėl prabangiausi 90-ųjų automobiliai buvo ypatingiŠtai kodėl prabangiausi 90-ųjų automobiliai buvo ypatingi 
Automobilių technologijos: kaip gamintojai jas panaudoja, kad padėtų, o ne trukdytųAutomobilių technologijos: kaip gamintojai jas panaudoja, kad padėtų 
Štai ką sumąstė „AC Cobra“ - klasikinis automobilis virsta net labai šauniu elektromobiliuŠtai ką sumąstė „AC Cobra“ - klasikinis automobilis virsta net labai 
Jie gal visai neturi gėdos jausmo? Atrodo, kad kinai nuo „Tesla Model S“ nukopijavo viskąJie gal visai neturi gėdos jausmo? Atrodo, kad kinai nuo „Tesla Mode 
Eksperimentas - ar „Tesla Model X“ gali būti įkrautas 9 profesionalių dviratininkų?Eksperimentas - ar „Tesla Model X“ gali būti įkrautas 9 profesionali 
Kvailiausias sprendimas? Kai kuriuos prancūziškus automobilius galėjo stabdyti keleiviaiKvailiausias sprendimas? Kai kuriuos prancūziškus automobilius galėj 
Automobilio valdymo evoliucija: nuo paprastos rankenos iki daugiafunkcinio vairoAutomobilio valdymo evoliucija: nuo paprastos rankenos iki daugiafun 
„Ferrari“ atskleidė, kada sulauksime šios markės elektromobilio - jis pasirodys tik su viena sąlyga„Ferrari“ atskleidė, kada sulauksime šios markės elektromobilio - ji 
Sportinis automobilis prieš karinius smogiamuosius sraigtasparnius: ar pavyktų nuo jų pabėgti?Sportinis automobilis prieš karinius smogiamuosius sraigtasparnius:  
Pirmaujantis Hyundai ir nuvylę Tesla. Štai kaip skiriasi realūs elektromobilių nuvažiuojami atstumaiPirmaujantis Hyundai ir nuvylę Tesla. Štai kaip skiriasi realūs elek 
„Tesla“ elektromobiliai sulauks įspūdingo gebėjimo: nufilmavo, kaip tai veikia„Tesla“ elektromobiliai sulauks įspūdingo gebėjimo: nufilmavo, kaip  
Šeši „Peugeot“ metų automobiliai: nuo 504 sedano iki naujojo 208 hečbekoŠeši „Peugeot“ metų automobiliai: nuo 504 sedano iki naujojo 208 heč 
VIDEO

Įdomiausi automobiliai

Automobilio pirkimo pardavimo sutartis

Taršos mokesčio lentelė

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2021

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt