Skelbimų paieška
Atsiliepimų paieška
TOP automobiliai
- AC
- Acura
- Alfa Romeo
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- Bugatti
- Buick
- Cadillac
- Caterham
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Cupra
- Dacia
- Daewoo
- Daihatsu
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GMC
- Honda
- Hummer
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Koenigsegg
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lincoln
- Lotus
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes-Benz
- Mercedes-Maybach
- MG
- Mini
- Mitsubishi
- Morgan
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Scion
- Seat
- Skoda
- Smart
- Spyker
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- Tata
- Tesla
- Toyota
- TVR
- Volkswagen
- Volvo
Straipsniai
|
2023-02-21
Quattro visų varomųjų ratų sistema: technologinė pažanga laikui bėgant paliekanti vis didesnį įspūdįPastaraisiais dešimtmečiais automobilių pramonė išgyveno tikrų tikriausią aukso amžių ne tik dėl milžiniškų pardavimų generuojamo pelno, tačiau ir dėl galimybės vairuotojams pasiūlyti vis pažangesnes ir inovatyvesnes technologijas. Technologinė pažanga neaplenkė ir puikiai visiems žinomos „Quattro“ keturių varomųjų ratų sistemos, kurią „Audi“ gamintojas pradėjo diegti į savo gaminamus automobilius prieš daugiau nei 40 metų.
Ne paslaptis, jog pirmieji keturiais ratais varomi „Audi“ automobiliai buvo gerokai paprastesni lyginant su tuo, ką matome dabar. Žinoma, nepaisant „Quattro“ sistemos primityvumo ir paprasto veikimo principo, ši technologija iš tiesų leido kurti geresniu pravažumu ir platesnėmis galimybės pasižyminčiu automobilius. Dėl šios priežasties pirmieji „Audi Quattro“ automobiliai iš karto tapo devintajame dešimtmetyje vykusių ralio varžybų simboliu. Mechaninis sistemos veikimo principas
Paprastus pirmosios „Quattro“ keturių varomųjų ratų sistemos veikimo principus lėmė tai, jog visa technologija veikė tik mechaniniu principu. Tai reiškia, jog visos sistemos veikimą lėmė vos kelios papildomos dalys, lyginant su įprastais „Audi“ modeliais. Viena šių dalių - variklio galią visiems ratams paskirstantis specialus diferencialas. Žinoma, taip pat svarbu paminėti ir tai, jog tuometiniai keturiais ratais varomi „Audi“ automobiliai pasižymėjo specialiu vidaus dalių išdėstymu, leidžiančiu patogiau perduoti variklio galią ir galiniams ratams. Įprastai tokia variklio padėtis yra vadinama išilgine.
Pirmieji automatizacijos procesai „Quattro“ sistemoje buvo pradėti diegti 1987 metais, kuomet įprasti ir rankiniu būdu blokuojami diferencialai buvo pakeisti automatinę blokavimo galimybę turinčiais modernesniais diferencialais. Automatinis blokavimas jau tuomet priklausė nuo kelio dangos.
Modernizuota „Quattro“ versija
Laikui bėgant gamintojas pristatė ir elektroniniu principu valdomus diferencialus, kurie veikė kartu su automobilyje esančiais kompiuteriais. Šios modernesnės diferencialų versijos veikė gerokai tiksliau, o tai leido efektyviai pagerinti keturiais ratais varomų „Audi automobilių pravažumą net ir pačiomis sunkiausiomis sąlygomis. Šis modernizacijos procesas buvo pradėtas 1995 metais ir buvo sėkmingai naudojamas gaminant „Audi A4/S4/RS4“, „Audi A6/S6/RS6“ ir „Audi A8/S8“ modelius tiek su automatinėmis, tiek ir su mechaninėmis greičių dėžėmis.
Vienas iš didžiausių technologinių žingsnių buvo „EDL“ (Electronic Differential Lock) sistemos naudojamas. Įprastomis sąlygomis automobilių diferencialas likdavo atviras, tačiau esant poreikiui elektroninė sistema jį užblokuodavo.
Pažanga, paverčianti automobilį ne tik pravažesniu, tačiau ir saugesniu
2006 metais rinkai buvo pristatyta jau penktosios kartos „Quattro“ sistema, kuri buvo pradėta diegti į „Audi RS4“ modelius, turinčius mechanines pavarų dėžes. Artimiausiu metu naujos kartos keturių varomųjų ratų sistema buvo pritaikyta ir daugeliui kitų „Audi“ modelių. Tomis dienomis atrodė, jog „Quattro“ sistema išgyvena tikrų tikriausią aukso amžių dėl puikaus savo efektyvumo bei milžiniškos šią technologiją turinčių automobilių paklausos. Žinoma, gamintojas čia nesustojo ir jau visai netrukus sistemą atnaujino dar kartą.
Visos naujausios „Quattro“ sistemos versijos yra kupinos sudėtingų kompiuterinių skaičiavimų, padedančių vairuotojui ne tik lengviau įveikti sunkiai pravažiuojamas kelio dalis, tačiau taip pat ir lengviau suvaldyti automobilį. Dėl šios priežasties naujausias „Quattro“ sistemas turintys „Audi“ automobiliai yra gerokai brangesni lyginant su šios sistemos neturinčiais modeliais. Vis dėlto įdiegta „Quattro“ sistema lemia ir geresnę automobilio išliekamąją vertę, kuri šiomis dienomis yra laikoma didelę svarbą turinčia savybe.
Nepaisant begalės privalumų, kuriuos suteikia keturių varomųjų ratų sistema, ji taip pat turi ir savo trūkumų. Ne paslaptis, jog „Quattro“ sistemas turintys „Audi“ automobiliai turi daugiau sudėtingų detalių, kurios laikui bėgant gali virsti galvos skausmą keliančiu gedimu. Tokiu atveju neretai tenka keisti vieną ar kitą automobilio dalį. Rasti bei įsigyti reikiamą dalį paprastai ir patogiai galima „AVKParts“ parduotuvėje. Daugiau informacijos: https://www.avkparts.lt/audi-dalys/
|
Susiję straipsniai
Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?
Toliausiai nuvažiuojantys
Dujų atsiperkamumo skaičiavimas