Markės

Straipsniai
Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2023-02-21

Quattro visų varomųjų ratų sistema: technologinė pažanga laikui bėgant paliekanti vis didesnį įspūdį

Quattro visų varomųjų ratų sistema: technologinė pažanga laikui bėgant paliekanti vis didesnį įspūdį
Pastaraisiais dešimtmečiais automobilių pramonė išgyveno tikrų tikriausią aukso amžių ne tik dėl milžiniškų pardavimų generuojamo pelno, tačiau ir dėl galimybės vairuotojams pasiūlyti vis pažangesnes ir inovatyvesnes technologijas. Technologinė pažanga neaplenkė ir puikiai visiems žinomos „Quattro“ keturių varomųjų ratų sistemos, kurią „Audi“ gamintojas pradėjo diegti į savo gaminamus automobilius prieš daugiau nei 40 metų.

Ne paslaptis, jog pirmieji keturiais ratais varomi „Audi“ automobiliai buvo gerokai paprastesni lyginant su tuo, ką matome dabar. Žinoma, nepaisant „Quattro“ sistemos primityvumo ir paprasto veikimo principo, ši technologija iš tiesų leido kurti geresniu pravažumu ir platesnėmis galimybės pasižyminčiu automobilius. Dėl šios priežasties pirmieji „Audi Quattro“ automobiliai iš karto tapo devintajame dešimtmetyje vykusių ralio varžybų simboliu.

Mechaninis sistemos veikimo principas
 
Paprastus pirmosios „Quattro“ keturių varomųjų ratų sistemos veikimo principus lėmė tai, jog visa technologija veikė tik mechaniniu principu. Tai reiškia, jog visos sistemos veikimą lėmė vos kelios papildomos dalys, lyginant su įprastais „Audi“ modeliais. Viena šių dalių - variklio galią visiems ratams paskirstantis specialus diferencialas. Žinoma, taip pat svarbu paminėti ir tai, jog tuometiniai keturiais ratais varomi „Audi“ automobiliai pasižymėjo specialiu vidaus dalių išdėstymu, leidžiančiu patogiau perduoti variklio galią ir galiniams ratams. Įprastai tokia variklio padėtis yra vadinama išilgine.
 
Pirmieji automatizacijos procesai „Quattro“ sistemoje buvo pradėti diegti 1987 metais, kuomet įprasti ir rankiniu būdu blokuojami diferencialai buvo pakeisti automatinę blokavimo galimybę turinčiais modernesniais diferencialais. Automatinis blokavimas jau tuomet priklausė nuo kelio dangos.

Modernizuota „Quattro“ versija
 
Laikui bėgant gamintojas pristatė ir elektroniniu principu valdomus diferencialus, kurie veikė kartu su automobilyje esančiais kompiuteriais. Šios modernesnės diferencialų versijos veikė gerokai tiksliau, o tai leido efektyviai pagerinti keturiais ratais varomų „Audi automobilių pravažumą net ir pačiomis sunkiausiomis sąlygomis. Šis modernizacijos procesas buvo pradėtas 1995 metais ir buvo sėkmingai naudojamas gaminant „Audi A4/S4/RS4“, „Audi A6/S6/RS6“ ir „Audi A8/S8“ modelius tiek su automatinėmis, tiek ir su mechaninėmis greičių dėžėmis.

 
Vienas iš didžiausių technologinių žingsnių buvo „EDL“ (Electronic Differential Lock) sistemos naudojamas. Įprastomis sąlygomis automobilių diferencialas likdavo atviras, tačiau esant poreikiui elektroninė sistema jį užblokuodavo.
 
Pažanga, paverčianti automobilį ne tik pravažesniu, tačiau ir saugesniu
 
2006 metais rinkai buvo pristatyta jau penktosios kartos „Quattro“ sistema, kuri buvo pradėta diegti į „Audi RS4“ modelius, turinčius mechanines pavarų dėžes. Artimiausiu metu naujos kartos keturių varomųjų ratų sistema buvo pritaikyta ir daugeliui kitų „Audi“ modelių. Tomis dienomis atrodė, jog „Quattro“ sistema išgyvena tikrų tikriausią aukso amžių dėl puikaus savo efektyvumo bei milžiniškos šią technologiją turinčių automobilių paklausos. Žinoma, gamintojas čia nesustojo ir jau visai netrukus sistemą atnaujino dar kartą.
 
Visos naujausios „Quattro“ sistemos versijos yra kupinos sudėtingų kompiuterinių skaičiavimų, padedančių vairuotojui ne tik lengviau įveikti sunkiai pravažiuojamas kelio dalis, tačiau taip pat ir lengviau suvaldyti automobilį. Dėl šios priežasties naujausias „Quattro“ sistemas turintys „Audi“ automobiliai yra gerokai brangesni lyginant su šios sistemos neturinčiais modeliais. Vis dėlto įdiegta „Quattro“ sistema lemia ir geresnę automobilio išliekamąją vertę, kuri šiomis dienomis yra laikoma didelę svarbą turinčia savybe.
 
Nepaisant begalės privalumų, kuriuos suteikia keturių varomųjų ratų sistema, ji taip pat turi ir savo trūkumų. Ne paslaptis, jog „Quattro“ sistemas turintys „Audi“ automobiliai turi daugiau sudėtingų detalių, kurios laikui bėgant gali virsti galvos skausmą keliančiu gedimu. Tokiu atveju neretai tenka keisti vieną ar kitą automobilio dalį. Rasti bei įsigyti reikiamą dalį paprastai ir patogiai galima „AVKParts“ parduotuvėje. Daugiau informacijos: https://www.avkparts.lt/audi-dalys/ 
 
 
Susiję straipsniai
Ką bendro automobilių gamintojai turi su festivaliais, sportu, mada? Ką bendro automobilių gamintojai turi su festivaliais, sportu, mada? 
Elektromobiliai kėsinasi į kone šventą teritoriją: ar jie prisijaukins benzingalvius? Elektromobiliai kėsinasi į kone šventą teritoriją: ar jie prisijauki 
Kodėl beveik nebeliko vairavimo entuziastams skirtų įperkamų automobilių? Kodėl beveik nebeliko vairavimo entuziastams skirtų įperkamų automob 
BMW atnaujina 4 seriją: pasirodys nauja visais ratais varomo elektromobilio versija BMW atnaujina 4 seriją: pasirodys nauja visais ratais varomo elektro 
Ką Rygos automobilių muziejuje veikia per pusę perpjautas apynaujis „Nissan Leaf“? Ką Rygos automobilių muziejuje veikia per pusę perpjautas apynaujis  
Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietiją ir atgal istoriniu automobiliu Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietij 
Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų  
Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? 
Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūrovai visoje Europoje Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūr 
Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė automobiliais Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė autom 
Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skirtingi. Bet ar tikrai? Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skir 
Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – naujasis karalius? Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – nauja 
Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui? Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui 
Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L 
Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperautomobilį „Bugatti Chiron“ Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperaut 
Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo „911 Dakar” modeliu Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo  
Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą automobilį? Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą  
Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vairo Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vai 
„Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu 1006 km trasos ratą „Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu  
Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plaid įsibėgėjo iki 348 km/h Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plai 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
Palaikykite Autoasas.lt
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt