Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2020-09-16
Tiltas atvėrė traukinį kaip konservų skardinę - kaip įvyksta tokios avarijos?


 
Automobilius gabenantis traukinys Memfyje, JAV, pateko į labai keistą avariją - žemas tiltas tiesiog nuplėšė jo stogą. Bet kaip tai galėjo įvykti? Negi traukinio maršrutas nebuvo planuojamas?
 
Žemų tiltų ir tunelių pasitaiko visose šalyse. Jie visada yra tinkamai pažymėti, jų aukštis yra žinomas, tačiau avarijų pasitaiko. Dažniausiai po žemais tiltais palenda sunkvežimiai, jei vairuotojai nėra pakankamai atidūs. Traukiniai į tokias inžinerines konstrukcijas atsitrenkia itin retai, nes to galima nesunkiai išvengti.
 
Jūsų draugas - standartizacija. Vagonus ir lokomotyvus galima skirstyti įvairiai, įskaitant ir pagal jų aukštį bei plotį. Naudojami standartiniai tiems dydžiams skirti išmatavimai - tikriausiai pastebėjote, kad dauguma traukinių vagonų atrodo labai panašiai, net jei yra pagaminti skirtingose šalyse. Pavyzdžiui, JAV vagonai pagal išmatavimus skirstomi į kategorijas pagal raides - dauguma vagonų patenka į B arba C kategoriją. Geležinkelio ruožai taip pat turi šias žymes. Jei viename ar kitame ruože yra tiltas ar tunelis, kuris netinka C kategorijos vagonams, ta vieta bus atitinkamai pažymėta ir dispečeriai ten nesiųs C kategorijos traukinių.
 
Paprasta, tiesa? Na, ne visai. Žmonės šių dalykų kelis metus mokosi aukštosiose mokyklose ir ne šiaip sau. Lengvieji automobiliai traukiniams yra lengvas krovinys. Pagalvokite, kiek automobilyje yra tuščios erdvės. Taigi, į kiekvieną vagoną norima prikrauti kiek įmanoma daugiau automobilių, taip sumažinant kelionės kaštus. Todėl nemažai automobilių vagonų yra F+ kategorijos - jie labai aukšti, nors ir pakankamai siauri.
 
Dabar pažiūrėkite į šią avariją, kuri įvyko rugsėjo pradžioje Memfyje:
 
 
Nors informacijos apie šį incidentą nėra daug, interneto naudotojai suskubo pastebėti akivaizdų faktą - tas ruožas nėra tinkamas F kategorijos vagonams. Tiltas nenukrito - jis visada buvo tame aukštyje. Taigi, kažkur įsivėlė klaida. Tik kokia?
 
Traukinys galėjo prisijungti keletą aukštesnių vagonų, tačiau vėliau nepakeitė savo aukščio kategorijos. Arba kažkas neįvertino, kad tai - automobilių vagonai. Mat yra F kategorijos vagonų, kurie yra šiek tiek žemesni - automobilių vagonai žymimi „Exceeds Plate F“, nes jų aukštis peržengia F kategorijos ribas. Galėjo įvykti ir paprasta žmogiška klaida - traukinys galėjo būti pasiųstas lygiagrečiu keliu. Jei tai iš tikrųjų buvo suplanuotas traukinio maršrutas, kažkas tiesiog neįvertino automobilių vagonų aukščio.
 
Ir tas kažkas galėjo būti kompiuteris - dispečeriai keičiamami elektroninėmis sistemomis, kurios automatiškai braižo maršrutus. Sistema palyginti nauja ir neįprasti automobilinių vagonų išmatavimai tiesiog galėjo būti neįvesti.
 
Bet kuriuo atveju, rezultatas - 2 milijonų dolerių nuostoliai. Pakankamai minkštas vagonų stogas greičiausiai rimčiau tilto neapgadino, tačiau buvo suniokota visa eilė brangių visiškai naujų automobilių.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
10 svarbiausių „Peugeot“ modelių: nuo pirmojo elektromobilio iki ger  
Los Andželo policija atsisako elektrinių „BMW i3“ - idėja nepasiteis  
Štai kodėl prabangiausi 90-ųjų automobiliai buvo ypatingi  
Automobilių technologijos: kaip gamintojai jas panaudoja, kad padėtų  
Štai ką sumąstė „AC Cobra“ - klasikinis automobilis virsta net labai  
Jie gal visai neturi gėdos jausmo? Atrodo, kad kinai nuo „Tesla Mode  
Eksperimentas - ar „Tesla Model X“ gali būti įkrautas 9 profesionali  
Kvailiausias sprendimas? Kai kuriuos prancūziškus automobilius galėj  
Automobilio valdymo evoliucija: nuo paprastos rankenos iki daugiafun  
„Ferrari“ atskleidė, kada sulauksime šios markės elektromobilio - ji  
Sportinis automobilis prieš karinius smogiamuosius sraigtasparnius:   
Pirmaujantis Hyundai ir nuvylę Tesla. Štai kaip skiriasi realūs elek  
„Tesla“ elektromobiliai sulauks įspūdingo gebėjimo: nufilmavo, kaip   
Šeši „Peugeot“ metų automobiliai: nuo 504 sedano iki naujojo 208 heč  
„Porsche“ vadovo planai apie elektromobilius: iš kur tokie pasikeiti  
„Nuviliantis“ - Elonui Muskui nepatinka Gateso požiūris ar pirmojo   
Išgirskite - „Volkswagen“ atskleidė, kokį garsą skleis ID.3  
323 kilometrai - „Porsche Taycan“ ekonomijos bandyme pasirodė tiesio  
„Cybertruck“ bus geras elektromobilis, bet jis nebus toks geras pika  
Mintyse jau palaidojote mechanines transmisijas? „Porsche“ nustebino  
VIDEO

Įdomiausi automobiliai

Automobilio pirkimo pardavimo sutartis

Taršos mokesčio lentelė

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 4000 skelbimų, virš 6900 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2020

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt