Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2020-02-18
Tobulybės link: ar automatinės parkavimo sistemos gali pakeisti vairuotoją?

Tobulybės link: ar automatinės parkavimo sistemos gali pakeisti vairuotoją?

Automobilių komfortas pastaraisiais metais žengė ne vieną didelį žingsnį į priekį – nuo lengvai suvokiamų garso izoliacijos ar pakabos pokyčių iki pažangių elektroninių sistemų, kurios leidžia vairuotojams tam tikrus darbus tiesiog pamiršti. Viena tokių yra automatinio automobilio statymo sistema, leidžianti vairuotojams atsisakyti ne paties maloniausio ir didelio tikslumo reikalaujančio darbo.
Naudingos sistemos – ne kiekviename automobilyje
 
Žmonės dar prisimena pirmąsias automatinio parkavimo sistemas, pasirodžiusias praėjusį dešimtmetį. Buvo juokaujama, kad kiekviena automobilyje panaudojama du kartus – norint išbandyti pačiam ir demonstruojant keleiviui. Šiuo metu tokios sistemos, bent jau kai kuriuose Premium automobiliuose, yra visiškai kito lygio ir suteikia realios naudos vairuotojui.
 
Kokia ta nauda? Galimybė jau šiandien pamiršti automobilio statymo sunkumus ir į siaurą vietą autonomiškai įvažiuojantį automobilį stebėti neliečiant nei vairo, nei pedalų.
Visureigyje „Mercedes-Benz GLE“ ir kituose naujausiuose to paties gamintojo modeliuose gali būti montuojama „Parking Pilot“ sistema, kuri be vairuotojo įsikišimo kontroliuoja visą automobilio statymo procesą: nuo tinkamos parkavimo vietos radimo iki visiško sustojimo. Sistema valdo vairą, akceleratoriaus, stabdžio pedalus ir pavaras, vairuotojas turi tik stebėti aplinką neliesdamas nieko nei rankomis, nei kojomis. Tiksliai pastatyti didelį automobilį ne visada įmanoma vienu judesiu, tad sistema pati gali perjungti pavaras iš atbulinės į priekinę.
Tokios efektyvios sistemos montuojamos ir naujausiuose „Lincoln Aviator“, „Tesla Model 3“ automobiliuose, tačiau daugelis rinkos dalyvių šioje srityje atsilieka. „Bentley Bentayga“ ar „Volvo XC60“ modeliuose automatinio parkavimo sistemą naudojantis vairuotojas turi kontroliuoti ne tik stabdžių bei akceleratoriaus darbą, bet ir pavarų judėjimą pirmyn ar atgal.  
 
Automatizavus automobilio statymą, gerokai sumažinama eismo įvykio rizika. Moderniausios sistemos turi daugybę jutiklių ir vaizdo kamerų, kuriomis aplinka stebima vienu metu. Nors vairuotojas yra įpareigotas stebėti ją automobiliui parkuojantis, sistema tai daro efektyviau ir leidžia išvengti švelnių brūkštelėjimų į bordiūrą ar kitas transporto priemones. Tai itin naudinga centrinėse miestų dalyse, kuriose stovėjimo vietų nėra daug, o ir laisvos dažniausiai būna itin ankštos. Įsprausti jose erdvų visureigį – ne visada paprasta.
 
Kitas žingsnis – 4 lygio autonomija
 
Gebėjimas būti priekyje technologiniu lygmeniu atsispindi visur. Automobilių gamintojai žengia į visiškai kitą lygmenį, vadinamą 4 lygio autonomija (iš viso – 5). Tai yra galimybė vairuotojui atvykus į susitikimo vietą palikti parkavimo aikštelės prieigose automobilį, kuris stovėjimo vietą susiras pats. Baigęs susitikimą vairuotojas išmaniojo telefono programėlėje spusteli mygtuką ir automobilis pats atvažiuoja jo pasitikti į numatytą vietą.
 
Pirmieji tokio lygio sistemą pasaulyje 2019 m. pristatė „Mercedes-Benz“ kartu su „Bosch“. Štutgarte įkurto „Mercedes-Benz“ muziejaus stovėjimo aikštelėje automobilis gali be vairuotojo įsikišimo rasti parkavimo vietą ir į ją įvažiuoti, išėjus iš muziejaus – autonomiškai privažiuoti prie vairuotojo. 

 
Pagal pasaulyje pripažįstamą automobilių inžinierių draugijos (angl. Society of Automotive Engineers, SAE) apibrėžimą tai yra pirmoji 4 lygio autonominio vairavimo sistema, t. y. kai automobilis gali geografiškai apibrėžtoje vietovėje pasiekti kelionės tikslą vairuotojui nedalyvaujant.
 
„Tesla“ 2019 m. pabaigoje pasiūlė „Smart Summon“ sistemą, tačiau jos instrukcijoje yra pabrėžiama, kad tai – bandomoji programos versija („Beta“). Vairuotojas privalo nuolat stebėti automobilį, tad tokia sistema yra laikoma 3 lygio autonomija (pagal SAE apibrėžimą ją turintis automobilis gali važiuoti be vairuotojo įsikišimo, tačiau žmogus privalo nuolat stebėti judėjimą bei būti pasiruošęs perimti valdymą). 
 
Kita vertus, „Smart Summon“ veikimas yra stipriai kvestionuojamas. „Vartotojai gauna galimybę dalyvauti tam tikrame moksliniame eksperimente, ne daugiau“, – sakė autoritetingos JAV institucijos „Consumer Reports“ automobilių bandymų direktorius Jake‘as Fisheris, kai jo organizacija išbandė „Smart Summon“ funkciją turintį „Tesla Model 3“. Jo manymu, sistema turi potencialo tapti gera, tačiau dabar dar nepritaikyta masiniam naudojimui.
 
4 lygio autonomijai reikia ne tik automobilių gamintojų pasiruošimo, bet ir miestų infrastruktūros bei greito interneto ryšio – visiškai autonominiai automobiliai gatvėse pasirodys tik esant tinkamai išplėtotam 5G ryšio tinklui. Išsivysčiusiose šalyse toks infrastruktūros pokytis turėtų įvykti per kelerius artimiausius metus, tada visiškai savavaldžiai automobiliai bus matomi ir gatvėse, o ne tik parkavimo aikštelėse.
 
Be 5G ryšio visiškai autonominiai automobiliai gatvėse nėra įmanomi. Todėl tokios sistemos kaip „Mercedes-Benz“ ar „Tesla“ vairuotoją pakeisti galintys visiškai autonominio parkavimo asistentai greičiausiai bus rinkos etalonas artimiausius kelerius metus, iki 5G tinklas padengs užtektinai žemės ploto.
 
Susiję straipsniai
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia prasto valdymo Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia  
Model 3 savininkas teigia, kad savo elektromobiliu per mėnesį prikasa kriptovaliutos už 800 dolerių Model 3 savininkas teigia, kad savo elektromobiliu per mėnesį prikas 
Startuolis žada vien saulės energija „Tesla“ automobiliams kasdien suteikti beveik 100 km Startuolis žada vien saulės energija „Tesla“ automobiliams kasdien s 
Kelinti dabar metai? Legendinė „Lancia Delta Integrale“ grįžta į pasaulinę automobilių sporto areną Kelinti dabar metai? Legendinė „Lancia Delta Integrale“ grįžta į pas 
Automobilis, kurį galėjo gaminti „Suzuki“ - kas norėtų „Jimny“ pikapo? Automobilis, kurį galėjo gaminti „Suzuki“ - kas norėtų „Jimny“ pikap 
Greičiausias SUV pasaulyje - automobilis turintiems specifinį skonį ir estetikos suvokimą Greičiausias SUV pasaulyje - automobilis turintiems specifinį skonį  
Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - tai keisto nusikaltimo istorija Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - ta 
Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą „Bugatti Chiron“ Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą  
„Tesla Model 3“ išlaikymas per brangus? Juk elektromobiliai turėtų būti pigiai prižiūrimi „Tesla Model 3“ išlaikymas per brangus? Juk elektromobiliai turėtų b 
Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina dvigubai, kiti veikia priešingai Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina d 
„Volkswagen“ patarimai - 5 dalykai, kuriuos galite daryti, veikdami įkrovimo stotelėje „Volkswagen“ patarimai - 5 dalykai, kuriuos galite daryti, veikdami  
Lenktynėse rastas sprendimas tapo neatskiriama sportinių sedanų dalis Lenktynėse rastas sprendimas tapo neatskiriama sportinių sedanų dali 
Brangiausias „Tesla Model S“ pasaulyje - beskonybė ar prabangaus gyvenimo aksesuaras? Brangiausias „Tesla Model S“ pasaulyje - beskonybė ar prabangaus gyv 
Automobiliai, ryškesni už aktorius ir įėję į kino istoriją Automobiliai, ryškesni už aktorius ir įėję į kino istoriją 
5 keisti automobilių gamintojų projektai arba ką bendro turi „Porsche“ ir „Subaru“ 5 keisti automobilių gamintojų projektai arba ką bendro turi „Porsch 
Kam skirtos durelės ant „Mercedes-Benz EQS“ sparno? Tai - ne įkrovimo lizdo vieta Kam skirtos durelės ant „Mercedes-Benz EQS“ sparno? Tai - ne įkrovim 
Brangiausias Volvo pasaulyje – suma perkopia aštuonženklę sumą ir viskas dėl vienos gudrybės Brangiausias Volvo pasaulyje – suma perkopia aštuonženklę sumą ir vi 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 2500 skelbimų, virš 7500 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1800 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2022

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt