Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2017-01-30
Top 3 mitai: stereotipai apie automatines greičių dėžes neišnyko

Top 3 mitai: stereotipai apie automatines greičių dėžes neišnyko
„Jei suges automatinė pavarų dėžė, remonto išlaidos ir paskutines kelnes numaus“ – tai palyginti dar visai neseniai tarp vairuotojų vyravęs stereotipas kalbant apie automobilius su automatine transmisija.

Stereotipų būta ir daugiau, pavyzdžiui, automobilių su automatine greičių dėže negalima vilkti – būtina kviesti automobilvežį, taip pat negalima nieko tempti, net priekabos, arba automatinės greičių dėžės turi mažai pavarų, todėl yra „bukos“ ir neekonomiškos.
 
Tarp vyriškos lyties vairuotojų vyravo stiprus įsitikinimas, kad „automatas“ skirtas moterims, bet tikrai ne „profesionalais“ save įvardijamiems vyrams. Situacija dabar pasikeitusi visiškai.
 
„Prieš gerą dešimtmetį automobilis su automatine transmisija buvo laikomas kone prabanga ir dėl patogaus valdymo priskiriamas moteriškai vairuotojų auditorijai. Dabar situacija visiškai pasikeitusi – automatinę transmisiją vertina tie vairuotojai, kurie taupo laiką automobilių spūstyse, nori turėti laisvas rankas ir vertina saugumą“, – pastebėjo „Inchcape Motors“ Serviso ir atsarginių detalių plėtros vadovas Artūras Kviliūnas.
 
Inchcape Motors Serviso ir atsarginių detalių plėtros vadovas Artūras Kviliūnas
 
Tiesa, verta pripažinti, kad nors daugelis anksčiau vyravusių įsitikinimų pamiršti arba jau neaktualūs, kai kurių vairuotojai vis dar laikosi.
 
A. Kviliūnas pateikia tris populiariausius šiuo metu susiformavusius mitus apie automatines transmisijas.
 
Pirmas mitas – automobiliams su automatine transmisija reikia dažniau keisti stabdžių trinkeles
 
„Šis mitas susiformavo dėl to, kad automobilių su šia transmisija stabdžiai yra jautresni – vos spustelėjus stabdžio pedalą automobilis sustoja. Važiuojant automobiliu su mechanine transmisija ir stabdant, reikia stipriau paspausti stabdžio pedalą. Žmonėms atrodo, kad jei stabdžiai geriau stabdo, tuomet ir greičiau naudojasi. Tuo metu transporto priemonėse su automatine transmisija stabdžių kaladėlės kaip tik ilgiau tarnauja, nes stabdoma tolygiau, nereikia stipriai spausti pedalo.“
 
Antras mitas – „automato“ pravažiavimo intervalas mažesnis
 
Šį mitą A. Kviliūnas vadina visiškai nepagrįstu. Anot jo, automatinė transmisija labiau reaguoja į neteisingą eksploataciją, tad jos tarnavimo laikas tiesiogiai priklauso nuo vairuotojo žinojimo, kaip ją eksploatuoti.
 
„Pagrindinis „automato“ naudojimo principas – pasikrovimas, ypač žiemą. Šaltu metų laiku automatinė transmisija nejungia aukščiausio laipsnio, o žemesni laipsniai jungiami esant didesnėms variklio apsukoms. Automatinė transmisija delsia perjungti laipsnius, kol variklis neįšyla iki darbinės temperatūros. Štai kodėl vairuotojams kyla klausimų dėl šios pavarų dėžės tinkamo veikimo.“
 
Trečias mitas – automobiliai su automatine transmisija naudoja daugiau degalų
 
A. Kviliūno teigimu, sunaudotų degalų kiekis tiesiogiai priklauso nuo „protingo“ važiavimo ir vairuotojo „kojos sunkumo“.
 
„Kai kurie automobiliai su automatine pavarų dėže yra net ekonomiškesni, nes adaptuojasi prie vairuotojo važiavimo stiliaus. Tokiu atveju degalų sąnaudos yra mažesnės, nei važiuojant automobiliu su mechanine pavara.“
 
Eksperto teigimu, dauguma mitų susiformavo tiesiog dėl nežinojimo ir yra absoliučiai klaidingi.
 
„Jei teisingai eksploatuosite automobilį su automatine transmisija, bent kartą per metus patikrinsite servise, saugiai juo važiuosite ilgai, nepaisant to, ar automobilis naujas, ar ne. Man naujų ar senų automobilių nebūna, būna tik prižiūrėti ir neprižiūrėti“, – teigė A. Kviliūnas.
 
Neoficialiais duomenimis, skaičiuojama, kad Lietuvoje du trečdaliai automobilių – su mechaninėmis greičių dėžėmis.
Susiję straipsniai
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia prasto valdymo Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia  
Model 3 savininkas teigia, kad savo elektromobiliu per mėnesį prikasa kriptovaliutos už 800 dolerių Model 3 savininkas teigia, kad savo elektromobiliu per mėnesį prikas 
Startuolis žada vien saulės energija „Tesla“ automobiliams kasdien suteikti beveik 100 km Startuolis žada vien saulės energija „Tesla“ automobiliams kasdien s 
Kelinti dabar metai? Legendinė „Lancia Delta Integrale“ grįžta į pasaulinę automobilių sporto areną Kelinti dabar metai? Legendinė „Lancia Delta Integrale“ grįžta į pas 
Automobilis, kurį galėjo gaminti „Suzuki“ - kas norėtų „Jimny“ pikapo? Automobilis, kurį galėjo gaminti „Suzuki“ - kas norėtų „Jimny“ pikap 
Greičiausias SUV pasaulyje - automobilis turintiems specifinį skonį ir estetikos suvokimą Greičiausias SUV pasaulyje - automobilis turintiems specifinį skonį  
Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - tai keisto nusikaltimo istorija Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - ta 
Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą „Bugatti Chiron“ Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą  
„Tesla Model 3“ išlaikymas per brangus? Juk elektromobiliai turėtų būti pigiai prižiūrimi „Tesla Model 3“ išlaikymas per brangus? Juk elektromobiliai turėtų b 
Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina dvigubai, kiti veikia priešingai Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina d 
„Volkswagen“ patarimai - 5 dalykai, kuriuos galite daryti, veikdami įkrovimo stotelėje „Volkswagen“ patarimai - 5 dalykai, kuriuos galite daryti, veikdami  
Lenktynėse rastas sprendimas tapo neatskiriama sportinių sedanų dalis Lenktynėse rastas sprendimas tapo neatskiriama sportinių sedanų dali 
Brangiausias „Tesla Model S“ pasaulyje - beskonybė ar prabangaus gyvenimo aksesuaras? Brangiausias „Tesla Model S“ pasaulyje - beskonybė ar prabangaus gyv 
Automobiliai, ryškesni už aktorius ir įėję į kino istoriją Automobiliai, ryškesni už aktorius ir įėję į kino istoriją 
5 keisti automobilių gamintojų projektai arba ką bendro turi „Porsche“ ir „Subaru“ 5 keisti automobilių gamintojų projektai arba ką bendro turi „Porsch 
Kam skirtos durelės ant „Mercedes-Benz EQS“ sparno? Tai - ne įkrovimo lizdo vieta Kam skirtos durelės ant „Mercedes-Benz EQS“ sparno? Tai - ne įkrovim 
Brangiausias Volvo pasaulyje – suma perkopia aštuonženklę sumą ir viskas dėl vienos gudrybės Brangiausias Volvo pasaulyje – suma perkopia aštuonženklę sumą ir vi 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 2500 skelbimų, virš 7500 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1800 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2022

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt