Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2020-03-20
„Toyota“ sukūrė naują automobilių dažymo technologiją - dažai purškiami ne suspaustu oru

„Toyota“ sukūrė naują automobilių dažymo technologiją - dažai purškiami ne suspaustu oru
 
Pramonėje dažnai naudojamas pneumatinis dažymo procesas. Tai yra, dažai purškiami suspaustu oru. Taip dažomi ir automobiliai, tačiau „Toyota“ sugalvojo naują metodą, kuris leis pasiekti net 95 % dažų purškimo efektyvumą. Ir tam suspaustas oras nebebus reikalingas.
 
Jei esate matę dažomą automobilį, tikrai žinote, kaip atrodo dažų purškimas. Tai - labai senas ir labai plačiai taikomas dažymo metodas. Taip paviršius dažais padengiamas labai lygiai, nelieka jokių potepių, o ir nutekėjimų nesunku išvengti. Pramonei tinka ir tai, kad šio dažymo metodo nesunku išmokyti robotus.
 
Tačiau dažų purškimas oru turi ir vieną didelį trūkumą – nemažai mikroskopinių dažų lašelių atšoka nuo paviršiau ir nusileidžia ant dažymo kameros grindų, pašalinami ventiliacija. Tai – tikras dažų švaistymas. Tik maždaug 60-70 % dažų nusėda ant automobilio ar kito dažomo daikto paviršiaus.

Pneumatinio ir elektrostatinio dažų purškimo palyginimas
©Gamintojo nuotrauka

„Toyota“ sukūrė naują elektrostatinį dažų purškimo metodą. Tiksliau, patobulino — elektrostatinis dažų purškimas naudojamas grožio pramonėje. Naujoje dažymo galvutėje yra apie 600 mažų kanalų, kuriais teka dažai. Ta cilindro formos galvutė sukasi, kad išcentrinė jėga išstumtų dažus į paviršių. Čia jie įgauna statinį krūvį ir virsta aerozoliu. Dėl to dažų lašelius traukia priešingą krūvį turintis automobilio kėbulas.
 
Rezultatas — beveik jokios miglos purškimo metu. „Toyota“ teigia, kad naujasis dažymo metodas leidžia pasiekti net 95 % dažymo efektyvumą — prarandama tik 5 % dažų. Ir tai — didelis pasiekimas, mat bus mažiau teršiama aplinka. Visų pirma, tokiam dažymo metodui bent jau teoriškai reikia mažiau energijos. Antra, nebus švaistomi dažai, kurių gamybos metodai irgi nėra visiškai švarūs. Galiausiai, „Toyota“ teigia, kad išvaistytų dažų surinkimo zonos galės būtų mažesnės, todėl patys dažymo cechai bus efektyvesni.
 
Nauja beorė dažymo sistema jau įdiegta dviejose „Toyota“ gamyklose Japonijoje. „Toyota“  planuoja šią sistemą naudoti ir kitose šalyse. Taip pat ketinama šią technologiją teikti ir kitiems automobilių gamintojams.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L 
Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperautomobilį „Bugatti Chiron“ Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperaut 
Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo „911 Dakar” modeliu Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo  
Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą automobilį? Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą  
Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vairo Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vai 
„Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu 1006 km trasos ratą „Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu  
Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plaid įsibėgėjo iki 348 km/h Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plai 
Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją 
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia prasto valdymo Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia  
Model 3 savininkas teigia, kad savo elektromobiliu per mėnesį prikasa kriptovaliutos už 800 dolerių Model 3 savininkas teigia, kad savo elektromobiliu per mėnesį prikas 
Startuolis žada vien saulės energija „Tesla“ automobiliams kasdien suteikti beveik 100 km Startuolis žada vien saulės energija „Tesla“ automobiliams kasdien s 
Kelinti dabar metai? Legendinė „Lancia Delta Integrale“ grįžta į pasaulinę automobilių sporto areną Kelinti dabar metai? Legendinė „Lancia Delta Integrale“ grįžta į pas 
Automobilis, kurį galėjo gaminti „Suzuki“ - kas norėtų „Jimny“ pikapo? Automobilis, kurį galėjo gaminti „Suzuki“ - kas norėtų „Jimny“ pikap 
Greičiausias SUV pasaulyje - automobilis turintiems specifinį skonį ir estetikos suvokimą Greičiausias SUV pasaulyje - automobilis turintiems specifinį skonį  
Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - tai keisto nusikaltimo istorija Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - ta 
Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą „Bugatti Chiron“ Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą  
„Tesla Model 3“ išlaikymas per brangus? Juk elektromobiliai turėtų būti pigiai prižiūrimi „Tesla Model 3“ išlaikymas per brangus? Juk elektromobiliai turėtų b 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 3000 skelbimų, virš 7700 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1850 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2023

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt