Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2020-03-20
„Toyota“ sukūrė naują automobilių dažymo technologiją - dažai purškiami ne suspaustu oru


 
Pramonėje dažnai naudojamas pneumatinis dažymo procesas. Tai yra, dažai purškiami suspaustu oru. Taip dažomi ir automobiliai, tačiau „Toyota“ sugalvojo naują metodą, kuris leis pasiekti net 95 % dažų purškimo efektyvumą. Ir tam suspaustas oras nebebus reikalingas.
 
Jei esate matę dažomą automobilį, tikrai žinote, kaip atrodo dažų purškimas. Tai - labai senas ir labai plačiai taikomas dažymo metodas. Taip paviršius dažais padengiamas labai lygiai, nelieka jokių potepių, o ir nutekėjimų nesunku išvengti. Pramonei tinka ir tai, kad šio dažymo metodo nesunku išmokyti robotus.
 
Tačiau dažų purškimas oru turi ir vieną didelį trūkumą – nemažai mikroskopinių dažų lašelių atšoka nuo paviršiau ir nusileidžia ant dažymo kameros grindų, pašalinami ventiliacija. Tai – tikras dažų švaistymas. Tik maždaug 60-70 % dažų nusėda ant automobilio ar kito dažomo daikto paviršiaus.

 
Pneumatinio ir elektrostatinio dažų purškimo palyginimas
©Gamintojo nuotrauka

„Toyota“ sukūrė naują elektrostatinį dažų purškimo metodą. Tiksliau, patobulino — elektrostatinis dažų purškimas naudojamas grožio pramonėje. Naujoje dažymo galvutėje yra apie 600 mažų kanalų, kuriais teka dažai. Ta cilindro formos galvutė sukasi, kad išcentrinė jėga išstumtų dažus į paviršių. Čia jie įgauna statinį krūvį ir virsta aerozoliu. Dėl to dažų lašelius traukia priešingą krūvį turintis automobilio kėbulas.
 
Rezultatas — beveik jokios miglos purškimo metu. „Toyota“ teigia, kad naujasis dažymo metodas leidžia pasiekti net 95 % dažymo efektyvumą — prarandama tik 5 % dažų. Ir tai — didelis pasiekimas, mat bus mažiau teršiama aplinka. Visų pirma, tokiam dažymo metodui bent jau teoriškai reikia mažiau energijos. Antra, nebus švaistomi dažai, kurių gamybos metodai irgi nėra visiškai švarūs. Galiausiai, „Toyota“ teigia, kad išvaistytų dažų surinkimo zonos galės būtų mažesnės, todėl patys dažymo cechai bus efektyvesni.
 
Nauja beorė dažymo sistema jau įdiegta dviejose „Toyota“ gamyklose Japonijoje. „Toyota“  planuoja šią sistemą naudoti ir kitose šalyse. Taip pat ketinama šią technologiją teikti ir kitiems automobilių gamintojams.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Jie gal visai neturi gėdos jausmo? Atrodo, kad kinai nuo „Tesla Mode  
Eksperimentas - ar „Tesla Model X“ gali būti įkrautas 9 profesionali  
Kvailiausias sprendimas? Kai kuriuos prancūziškus automobilius galėj  
Automobilio valdymo evoliucija: nuo paprastos rankenos iki daugiafun  
Sportinis automobilis prieš karinius smogiamuosius sraigtasparnius:   
Pirmaujantis Hyundai ir nuvylę Tesla. Štai kaip skiriasi realūs elek  
„Tesla“ elektromobiliai sulauks įspūdingo gebėjimo: nufilmavo, kaip   
Šeši „Peugeot“ metų automobiliai: nuo 504 sedano iki naujojo 208 heč  
„Porsche“ vadovo planai apie elektromobilius: iš kur tokie pasikeiti  
„Nuviliantis“ - Elonui Muskui nepatinka Gateso požiūris ar pirmojo   
Išgirskite - „Volkswagen“ atskleidė, kokį garsą skleis ID.3  
323 kilometrai - „Porsche Taycan“ ekonomijos bandyme pasirodė tiesio  
„Cybertruck“ bus geras elektromobilis, bet jis nebus toks geras pika  
Mintyse jau palaidojote mechanines transmisijas? „Porsche“ nustebino  
„Tesla“ automobiliai pagaliau galės skleisti ir kokoso riešutus prim  
Pasitrauk į šalį, „Chiron“ - „Koenigsegg“ pagerino 0-400-0 km/val. r  
Atnaujintas legendinis automobilių prabangos simbolis  
Galime ženkliai geriau: Tesla atliks Model S patobulinimus ir Niurbu  
Biudžetinis „Bugatti Veyron“: entuziastas Floridoje parduoda apsimet  
Bugatti Chiron pasiekė rekordinį 490 km/val. greitį, bet automobilio  
VIDEO
© Autoasas.lt 2007-2020

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt