Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2019-12-12
Atrado naują atšvaitų formą: kas penktas įsijungia žibintuvėlį telefone


 
Tamsiu paros metu atšvaitas gali išgelbėti pėsčiojo gyvybę, tačiau ir čia nebeapsieinama be modernių technologijų. Pasirodo, kas penktas šalies gyventojas ir net kas trečias jaunuolis tamsoje kirsdamas kelią ar eidamas kelkraščiu tiesiog pasišviečia mobiliojo telefono žibintuvėliu.

Draudimo bendrovės BTA inicijuotos „Spinter tyrimų“ apklausos duomenimis, išmaniaisiais telefonais tamsiame kelyje pasišviečia 21 proc. visų gyventojų, o 18-25 metų amžiaus jaunimo grupėje tokių yra net 30 proc. Tiesa, populiariausia priemone išlieka ir pirmos pozicijos neužleidžia tradiciniai, prie drabužių prisegti ir tamsoje gerai matomi atšvaitai: juos segi 39 proc. šalies gyventojų.

Telefono žibintuvėlis – geriau negu nieko

Draudikai mobiliųjų technologijų naudojimą vietoje atšvaitų vertina santūriai. BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis sako, kad pasirinkus tokį matomumo pagerinimo būdą verta prisiminti ir Kelių eismo taisykles (KET).

„Vienais atvejais KET pėstiesiems nurodo judėti prieš transporto priemonių judėjimo kryptį, kitais atvejais – kaip tik jos laikytis. Vadinasi, net ir įjungus žibintuvėlį tektų telefoną laikyti arba nugarėle į priekį, arba atvirkščiai. Skambinant žiebtuvėlis neišsijungia ir tai pliusas, bet tokiu atveju telefonas greičiausiai būtų pasukamas šonu, ir vairuotojai šviesos greičiausiai visai nebematytų. Tad telefono žibintuvėlis yra šimtą kartų geriau negu nieko, bet turėtų būti naudojamas ne vienas, o kartu su kitomis šviesą atspindinčiomis priemonėmis“, – sako A. Žiukelis.

Jo teigimu, žibintuvėlio pliusas yra tai, kad juo galima pasišviesti kelią – tai pėsčiąjį saugo nuo užkliuvimo, pargriuvimo, be to, žibintuvėlis pats yra šviesos šaltinis. Minusas, kad, priešingai nei įprasti atšvaitai, telefono žibintuvėlis šviesą skleidžia tik viena kryptimi.

„Tai yra priemonė, apie kurią nereikia galvoti – nei kur atsukti, nei kaip atsukus laikyti. Pakanka neužmiršti atšvaito prisitvirtinti dešinėje drabužių pusėje, automobilių žibintų lygyje. Be atšvaito pėsčiąjį vairuotojai pastebi 40-50 metrų atstumu – važiuojant 80 kilometrų per valandą greičiu toks atstumas įveikiamas vos per keletą sekundžių ir vairuotojas gali nespėti sureaguoti. Atšvaitas matomumo atstumą pailgina daugiau kaip 100 metrų, o kartu smarkiai sumažina eismo įvykio tikimybę“, – pastebi ekspertas.

Tarp Lietuvos pėsčiųjų dar populiarūs ir šviečiantys žibintai – juos renkasi 20 proc., o ryškiaspalves liemenes dėvi 16 proc. pėsčiųjų.

Keliuose yra ir „nematomų“ pėsčiųjų

Reprezentatyvi apklausa atskleidė, kad 6 proc. šalies gyventojų, tamsoje eidami kelkraščiu ar kirsdami kelią, dažniausiai nenaudoja jokios matomumą padidinančios priemonės. Dažniau į tai numoja vyrai nei moterys – atitinkamai 8 proc. ir 5 procentai.  

„Apklausos rezultatai atskleidė dar vieną paradoksą. Nors keliavimo tamsoje rečiau išvengia kaimo vietovių gyventojai – tokių yra 25 proc., kai didmiesčiuose – 36 proc., tačiau abiejose grupėse yra po 7 proc. žmonių, nenaudojančių jokios švytinčios priemonės. Turint omenyje, kad miestai yra apšviesti žymiai geriau, čia daug reguliuojamų sankryžų ir perėjų, kaimo vietovių gyventojams reikėtų labiau pasirūpinti savo saugumu ir matomumu vairuotojams“, – pataria A. Žiukelis.

Beje, kaimo gyventojai ypač mėgsta prie drabužių prisegamus atšvaitus – juos renkasi net 47 proc. šios grupės atstovų.

„Spinter tyrimai“ apklausė 1008 respondentus, kurių amžius 18-75 metai. Apklausa vyko spalio 17-28 dienomis. 
 
Susiję straipsniai
Naujasis „Renault Arkana“, Europai skirtas hibridinis SUV kupė  
Sportiškas, praktiškas ir elegantiškas: naujas „Audi Q5 Sportback“  
Galingiausias „Peugeot“ modelis - hibridinis 508 PSE nustebins ne ti  
Atnaujinto „Range Rover Velar“ keleiviai kvėpuos švaresniu oru nei l  
„Jaguar“ pristato atnaujintą dar patrauklesnį ir praktiškesnį „I-Pac  
„VW“ bandys parduoti „Bugatti“ ir tuo pačiu išlaikyti markės kontrol  
Ištobulintas iki mažiausių detalių: atnaujintas „Audi Q2“  
Pradedama sportiškojo „Toyota GR4 Yaris“ gamyba  
„Volkswagen“ apsisprendė, ar nužudyti senamadišką „Passat“ - ko sula  
Elonas Muskas atskleidė - „Tesla“ gamins tikrą „Volkswagen ID 3“ kon  
Ferrari ateities planai daug ką stebina: ar prieinamiausi „Roma“ ir   
„Lexus“ pristato atnaujintą LC 500 kupė ir naują „LC 500 Convertible  
„Auto Bild“ mažųjų SUV testas geriausiu išrinko „Peugeot 2008“  
„VW“ atksleidė, kokio tipo pirkėjai masiškai perka „ID.3“ elektromob  
„Tesla“ reikėtų sunerimti? Europoje tikras elektromobilių bumas, o „  
Slaptas Tesla „Palladium“ projektas – kardinaliai atnaujinti „Model   
Prestižiniame „Red Dot“ dizaino konkurse - dvi „Honda e“ pergalės  
„Chevrolet Corvette“ turi pavojingą problemą - važiuojantis automobi  
Elektromobilio nuvažiuojamą atstumą lemia ne tik baterijos dydis  
Dar komfortiškesniame naujajame „Citroën C4“ – unikali pakaba ir int  
VIDEO

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 4000 skelbimų, virš 6900 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2020

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt