Markės

Straipsniai
Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2023-12-06

„Audi RS Q e-tron“ jau paruoštas 2024-ųjų Dakarui: komanda atskleidė svarbiausius patobulinimus

„Audi RS Q e-tron“ jau paruoštas 2024-ųjų Dakarui: komanda atskleidė svarbiausius patobulinimus
Novatoriška elektrifikuota jėgaine varomam „Audi RS Q e-tron“ lenktynių visureigiui prieš trečiąjį startą Dakare buvo atlikti svarbūs patobulinimai. 2024 metų sausį atnaujintus automobilius pilotuosiantys „Audi“ komandos vairuotojai Mattias Ekströmas, Stéphane‘as Peterhanselis ir Carlosas Sainzas pademonstruos gamintojo pasiektą progresą. Įgyvendinus naujas idėjas „RS Q e-tron“ visureigis tapo dar patikimesnis, komfortiškesnis ir šiek tiek lengvesnis. Supaprastinta ir techninė priežiūra – ji nuo šiol bus atliekama greičiau.

„Mūsų vairuotojai ir šturmanai jau nuo 2022-ųjų Dakaro ralio maratono demonstruoja išskirtines „RS Q e-tron“ visureigio galimybes. Nuo pirmojo starto komanda laimėjo šešis greičio ruožus ir net 22 kartus pateko tarp trijų greičiausių dienos ekipažų, – sako „Audi Motorsport“ vadovas Rolfas Michlas. – Dabar turime siekti stabilumo – tuomet galėsime kovoti dėl aukščiausių pozicijų.“


„Audi Sport“ inžinieriai kruopščiai išanalizavo ankstesnius važiavimus, nustatė silpnąsias vietas ir aiškius prioritetus modelio tobulinimui. Naujasis technikos direktorius dr. Leonardo Pascalis su komanda į pasirinktas svarbiausias sritis susitelkė nuo vasaros pradžios.

Svarbūs saugumo patobulinimai

2023 metų Dakaro ralio maratone S. Peterhanselio ir C. Sainzo patirtos avarijos paskatino „Audi“ dar kartą imtis saugumo patobulinimų. Pagrindinis tikslas buvo sumažinti šuolių metų patiriamas maksimalias vertikalias perkrovas. Peržiūrėję spyruoklių, amortizatorių ir važiuoklėje įrengtų smūgio slopintuvų parametrus inžinieriai efektyviau paskirstė pakabai tenkančią apkrovą. Tai leido ne tik padidinti saugumą, bet ir optimizuoti valdymą, kuris lenktynių visureigiui yra itin svarbus.

Antrasis saugumo patobulinimas – naujas sėdynių porolono sluoksnis. Atnaujintos sėdynės sumažina tiek per ilgesnį laiką vairuotojo ir šturmano patiriamas apkrovas, tiek ir maksimalų krūvio lygį. Tobulinant sėdynes ypatingas dėmesys buvo skirtas medžiagų standumui ir geometrijai. Įvertinta ir tai, kokią įtaką porolono standumui turi temperatūros pokyčiai kabinoje.


Inžinierių komanda taip pat pasirūpino papildoma ekipažo apsauga po šuolių, kai besileidžiantis automobilis priekiu atsiremia į žemę. 2023 metų Dakaro ralio maratone būtent toks šuolis lėmė antrąjį C. Sainzo incidentą, kurio metu visureigis dar ir vertėsi. Iš anglies pluoštu sustiprinto plastiko pagaminta priekinio smūgio zona dabar yra ilgesnė, tačiau inžinieriams pavyko išlaikyti bekelės lenktynėse itin svarbų užvažiavimo kampą. Naujoji gniuždymo zona geriau sugers smūgio energiją avarijos atveju.

Didesnis komfortas ir patikimumas

„Audi RS Q e-tron“ jau spėjo įrodyti savo patikimumą sudėtingiausiomis sąlygomis. 2022 metų Dakaras komandai buvo pirmasis, jame sėkmingai finišavo visi trys ekipažai. 2023-ųjų ralio maratoną baigė tik vienas automobilis, tačiau dviejų likusių visureigių pasitraukimą lėmė ne gedimai, o avarijos. Hibridinė automobilio pavara jau atlaikė didžiausius išbandymus, todėl „Audi Sport“ inžinieriai dabar gali susitelkti ties kitų mazgų patikimumą didinančiais sprendimais.

Iki šiol viena iš problemų buvo tarp ratlankio, stabdžių disko ir statramsčio patenkantys akmenys. Tam tikrais atvejais tai lemdavo rimtus pažeidimus, o lenktynininkai ne kartą buvo priversti gaišti brangų laiką keisdami ratus. Pritaikius naujus statramsčių tvirtinimo elementus padidėjo tarpai, todėl į vidų patenkantys akmenys dabar pašalinami lengviau. „Audi Sport“ taip pat pradėjo naudoti tvirtesnius ratlankius, o oficialus Dakaro padangų tiekėjas „BF Goodrich“ sutvirtino padangų sieneles.


„Audi“ pasitiki profesionaliais, puikiai Dakaro lenktynių specifiką išmanančiais vairuotojais ir šturmanais. Siekdami palengvinti jų darbą inžinieriai optimizavo garso izoliaciją ir pagerino kabinos sandarumą. Modifikuotas priekinis variklio gaubtas dabar efektyviau nukreipia purvą ir vandenį, todėl priekinis stiklas išlieka švaresnis.

Mažesnis svoris ir patogesnė priežiūra

Inžinieriai išnagrinėjo įvairius sprendimus, kurie leistų dar labiau padidinti „Audi RS Q e-tron“ konkurencingumą laikantis techninio varžybų reglamento. Pakeisti amortizatoriai ir spyruoklės leido tiksliau sureguliuoti pakabą. Naujos tvirtesnės padangos yra sunkesnės, todėl siekiant priartėti prie minimalaus leidžiamo 2100 kg svorio buvo palengvinti kiti komponentai. Sumažintas galinio variklio gaubto svoris, įrengtos mažesnės stabdžių apkabos ir pakeista šturmano pusėje esanti platforma kojoms.


Atnaujintas techninis reglamentas šiek tiek pakeitė galios bei svorio santykį, lyginant „Audi“ komandos pilotuojamą T1U kategorijos visureigį ir T1 klasės automobilį. Taisyklės šiek tiek keitėsi dar vykstant 2023 metų Dakarui. Ralio maratono pradžioje „RS Q e-tron“ elektriniai motorai išvystė maksimalią 263 kW galią, kurią varžybų eigoje organizatoriai leido padidinti iki 271 kW. 2024 metų lenktynėse „Audi“ prototipų variklių galia jau sieks 286 kW. Tuo tarpu, minimalus kitų gamintojų T1 klasės modelių svoris buvo padidintas 10 kg ir nuo šiol turi siekti bent 2010 kg.

Ieškodami naujų sprendimų „Audi Sport“ komandos inžinieriai taip pat nagrinėjo po greičio ruožų atliekamą automobilių techninę priežiūrą. Įvairūs praktiniai šios srities sprendimai leido supaprastinti nemažą dalį veiksmų. Pavyzdžiui, pakeistos varžtinės jungtys, patobulinti įrankių laikikliai, optimizuota eksploatacinių skysčių užpildymo dangtelių konstrukcija, o kėbulo detalių tvirtinimuose klijai buvo pakeisti varžtais. Visa tai leido supaprastinti ir pagreitinti techninę priežiūrą.
 
Susiję straipsniai
Gamintojai patobulino „Defender“: kuo pasižymės naujasis modelis? Gamintojai patobulino „Defender“: kuo pasižymės naujasis modelis? 
Atnaujintas „Corolla Cross“ – dar praktiškesnis automobilis šeimai Atnaujintas „Corolla Cross“ – dar praktiškesnis automobilis šeimai 
Elektrinis „Porsche Taycan Turbo GT“ pasiekė naują greičio rekordą Elektrinis „Porsche Taycan Turbo GT“ pasiekė naują greičio rekordą  
„Defender“ tampa oficialiu Dakaro ralio partneriu: nuo 2026-ųjų papildys ir varžybų dalyvių gretas „Defender“ tampa oficialiu Dakaro ralio partneriu: nuo 2026-ųjų papi 
Pirmosios Justo Simaškos lenktynės žiede – pirmoji pergalė Pirmosios Justo Simaškos lenktynės žiede – pirmoji pergalė 
Ar galime sulaukti GT klasės automobilių Kačerginės Nemuno žiede? Ar galime sulaukti GT klasės automobilių Kačerginės Nemuno žiede? 
Vaidotas Žala į Mažeikius atsiveža Lietuvoje dar nematytą naująjį „Škoda“ ralio automobilį Vaidotas Žala į Mažeikius atsiveža Lietuvoje dar nematytą naująjį „Š 
Ralistas J.Simaška išbandė GT3 automobilį: jį vairuoti galėtų ir meška, bet lėkti greitai sudėtinga Ralistas J.Simaška išbandė GT3 automobilį: jį vairuoti galėtų ir meš 
Ralio lenktynininkas Justas Simaška suka į žiedines lenktynes Ralio lenktynininkas Justas Simaška suka į žiedines lenktynes 
Kviečia į „Defender“ ralio čempionatą: pakanka registruotis, atvykti ir lenktyniauti Kviečia į „Defender“ ralio čempionatą: pakanka registruotis, atvykti 
Sezonas įsibėgėjo: „Porsche Baltic“ startuoja „DeWALT GrandPrix“ lenktynių festivalyje Rygoje Sezonas įsibėgėjo: „Porsche Baltic“ startuoja „DeWALT GrandPrix“ len 
Lietuvis iš BMW M4 sukonstravo naują „drifto“ bolidą: tokių tik trys pasaulyje Lietuvis iš BMW M4 sukonstravo naują „drifto“ bolidą: tokių tik trys 
Ar sportiškas automobilis gali būti naudojamas kasdien? Ar sportiškas automobilis gali būti naudojamas kasdien? 
„Porsche Baltic“ metė iššūkį – sezoną pradės 12 valandų ištvermės lenktynėse Italijoje „Porsche Baltic“ metė iššūkį – sezoną pradės 12 valandų ištvermės le 
Išskirtine spalva padabintu Lamborghini M.Matukaitis ir D.Azikejev varžysis ilgų nuotolių lenktynėse Išskirtine spalva padabintu Lamborghini M.Matukaitis ir D.Azikejev v 
Autosporto įtaka: ar į gatves išriedančiuose modeliuose diegiami pergales nešantys sprendimai? Autosporto įtaka: ar į gatves išriedančiuose modeliuose diegiami per 
Lietuvos ralio sprinto vicečempionai: „Ralio biudžetą išpūtė infliacija“ Lietuvos ralio sprinto vicečempionai: „Ralio biudžetą išpūtė infliac 
Lietuviai – treti „24h series” lenktynių Europos čempionato bendroje įskaitoje Lietuviai – treti „24h series” lenktynių Europos čempionato bendroje 
Lietuvos „drago“ karalienė trasoje alkūnėmis gali pasistumdyti ir su vyrais Lietuvos „drago“ karalienė trasoje alkūnėmis gali pasistumdyti ir su 
To 1006 km lenktynėse dar nebuvo – „Porsche“ fiksuos trasos laiko rekordą su „Taycan“ elektromobiliu To 1006 km lenktynėse dar nebuvo – „Porsche“ fiksuos trasos laiko re 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas