Markės

Straipsniai
Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2024-04-16

Ralistas J.Simaška išbandė GT3 automobilį: jį vairuoti galėtų ir meška, bet lėkti greitai sudėtinga

Ralistas J.Simaška išbandė GT3 automobilį: jį vairuoti galėtų ir meška, bet lėkti greitai sudėtinga
Patyręs ralio lenktynininkas Justas Simaška vėl grįžo į pirmą klasę: taip jautėsi pirmą kartą sėdęs prie itin galingo žiedinio GT3 klasės „Mercedes-Benz AMG GT“ automobilio vairo. Nors važiuoti greitai dar teks pasimokyti, sėkminga ir sklandi testų diena rodo geras lenktynininko perspektyvas Baltijos šalių žiedinių lenktynių čempionatui. 

Pirmieji testai - užsienyje

Kol Baltijos šalyse orai dar sunkiai prognozuojami, „ES Motorsport“ komanda ankstyvąsias treniruotes prieš žiedinių lenktynių sezoną nusprendė surengti jau sužaliavusiose Čekijos giriose šalia Brno miesto, kur yra įsikūrusi moderni, ilga, gana sudėtinga, tačiau saugi „Automotodrom Brno“ trasa. Čia greičiausią Baltijos šalyse „Mercedes-Benz AMG GT GT3 EVO“ automobilį pirmą kartą išbandė ir ralio lenktynininkas Justas Simaška, šiemet pradėjęs bendradarbiauti su žiedinėse lenktynėse ne pirmus metus matoma įmone „Ignera“. 

Justas pripažįsta, kad prieš kelionę į Čekiją jaudinosi: jis nėra važiavę žiedinėse lenktynėse, nėra netgi važiavęs su žiedui pritaikytais automobiliais, tik ralyje.
Ir čia – nuo nulio iš karto į aukščiausią lygį, GT3 klasę, 550 AG pasiekiantį automobilį su efektyvia aerodinamika, kuris praėjusiais metais laimėjo „Aurum 1006 km“ lenktynes ir visas Baltijos šalių čempionato varžybas. Jaudulys dingo vos po kelių susipažinimo ratų. 

Automobilis nustebino savo galimybėmis

„Eina sau. Paspaudi „gazą“ – važiuoja, stabdai – stabdo, pasuki vairą – suka. Ji viską daro taip lengvai ir tiksliai, kaip nesu pratęs. Sunkiausia patikėti, kaip automobilis gali taip laikytis ant kelio, ypač greituose posūkiuose, kai pradeda veikti aerodinamika. O greičio visiškai nesijaučia. Šitą automobilį vairuoti ir meška išmoktų“, – negalėdamas paslėpti šypsenos po pirmųjų ratų emocijas bėrė Justas, pirmą kartą patyręs ralio automobiliams neįprastą sukibimą ir žvėrišką riaumojančio V8 variklio galią. 

Tiesa, nors važiuoti šiuo GT3 klasės automobiliu paprasta, važiuoti išties greitai – labai sudėtinga. Lenktynininkas pažymėjo, kad jeigu ralyje yra daugiau improvizacijos, žiede norint parodyti gerą laiką reikia chirurginio preciziškumo. Ir jei ralyje sekundės yra laimimos neatleidžiant akseleratoriaus, tai žiedinėse lenktynėse tempas priklauso nuo labai tikslaus stabdymo. 

Ralistas žiede gėdos nepridarė

„Mokymosi diena buvo labai sklandi ir informatyvi, komanda, mechanikai ir lenktynių inžinierius – puikūs mokytojai. Spėjau pajusti, kur „palieku“ sekundes. Nors su stabdžiu jau elgiuosi teisingai, bet vis dar stabdau per anksti ir posūkiuose palaikau per mažą greitį. Tiesiog sunku patikėti, perlipti per save, kad šis automobilis išties taip greitai gali stoti, ir taip gerai valdytis“, – aiškino stropiai besimokinantis J. Simaška. 

Komandos nariai pagyrė naujoką žiedinėse lenktynėse: jis gana greitai prisipratino automobilį ir pradėjo demonstruoti jau patyrusiems sportininkams konkurencingą tempą, važiavo saugiai, protingai.

Mechanikai prasitarė, kad aštriai važiuoti įpratusiems ralio lenktynininkams būna itin sunku persiorientuoti prie skrupulingai tikslaus ir švelnaus žiedinio važiavimo: stabdydami kaire koja šie greitai sudegina stabdžius, iš įpratimo vis bandydami užsimesti automobilį į posūkį greitai pribaigia padangas, tačiau Justas važiavo taip – kaip reikia. Džiaugiasi, kad jam padėjo treniruotės simuliatoriuje.  

Iš pamokų tiesiai į egzaminą

„Važiavau į Brno laikydamas save visišku pirmoku, važiavau mokytis. Ir pirmoji diena mokykloje buvo visai nebloga. Neturėjau jokių incidentų, viskas vyko pagal planą. Nors geriausiu rato įveikimo laiku nesu iki galo patenkintas, nes manau, kad galiu geriau, bet kaip šuoliui nuo nulio iki aukščiausios klasės žiedinio automobilio – viskas gerai“, – dieną apibendrino J. Simaška, nekantriai laukdamas pirmųjų varžybų. 

„Igneros“ palaikomas Justas kartu su „ES Motorsport“ komanda šiemet lenktyniaus Baltijos šalių ilgų nuotolių žiedinių lenktynių čempionate. Pirmasis startas – 4 valandų lenktynės „Porsche Ring“ trasoje Estijoje gegužės 3-4 dienomis. Liepos 17-20 dienomis jis dalyvaus „Aurum 1006 km“ lenktynėse Palangoje, rugpjūčio 16-18 dienomis grįš į Estiją, antrąjį Baltijos šalių ilgų nuotolių lenktynių etapą, o rugsėjo 20-22 dienomis sezonas baigsis Poznanėje, Lenkijoje. 
 
Susiję straipsniai
„Defender“ tampa oficialiu Dakaro ralio partneriu: nuo 2026-ųjų papildys ir varžybų dalyvių gretas „Defender“ tampa oficialiu Dakaro ralio partneriu: nuo 2026-ųjų papi 
Ar galime sulaukti GT klasės automobilių Kačerginės Nemuno žiede? Ar galime sulaukti GT klasės automobilių Kačerginės Nemuno žiede? 
Vaidotas Žala į Mažeikius atsiveža Lietuvoje dar nematytą naująjį „Škoda“ ralio automobilį Vaidotas Žala į Mažeikius atsiveža Lietuvoje dar nematytą naująjį „Š 
Kviečia į „Defender“ ralio čempionatą: pakanka registruotis, atvykti ir lenktyniauti Kviečia į „Defender“ ralio čempionatą: pakanka registruotis, atvykti 
Sezonas įsibėgėjo: „Porsche Baltic“ startuoja „DeWALT GrandPrix“ lenktynių festivalyje Rygoje Sezonas įsibėgėjo: „Porsche Baltic“ startuoja „DeWALT GrandPrix“ len 
Lietuvis iš BMW M4 sukonstravo naują „drifto“ bolidą: tokių tik trys pasaulyje Lietuvis iš BMW M4 sukonstravo naują „drifto“ bolidą: tokių tik trys 
Ar sportiškas automobilis gali būti naudojamas kasdien? Ar sportiškas automobilis gali būti naudojamas kasdien? 
„Porsche Baltic“ metė iššūkį – sezoną pradės 12 valandų ištvermės lenktynėse Italijoje „Porsche Baltic“ metė iššūkį – sezoną pradės 12 valandų ištvermės le 
Išskirtine spalva padabintu Lamborghini M.Matukaitis ir D.Azikejev varžysis ilgų nuotolių lenktynėse Išskirtine spalva padabintu Lamborghini M.Matukaitis ir D.Azikejev v 
Autosporto įtaka: ar į gatves išriedančiuose modeliuose diegiami pergales nešantys sprendimai? Autosporto įtaka: ar į gatves išriedančiuose modeliuose diegiami per 
Lietuvos ralio sprinto vicečempionai: „Ralio biudžetą išpūtė infliacija“ Lietuvos ralio sprinto vicečempionai: „Ralio biudžetą išpūtė infliac 
Lietuviai – treti „24h series” lenktynių Europos čempionato bendroje įskaitoje Lietuviai – treti „24h series” lenktynių Europos čempionato bendroje 
Lietuvos „drago“ karalienė trasoje alkūnėmis gali pasistumdyti ir su vyrais Lietuvos „drago“ karalienė trasoje alkūnėmis gali pasistumdyti ir su 
To 1006 km lenktynėse dar nebuvo – „Porsche“ fiksuos trasos laiko rekordą su „Taycan“ elektromobiliu To 1006 km lenktynėse dar nebuvo – „Porsche“ fiksuos trasos laiko re 
Lietuvos „drago“ legenda apie avariją 269 km/val greičiu, šimtus „arklių“ ir itin laukiamą sezoną Lietuvos „drago“ legenda apie avariją 269 km/val greičiu, šimtus „ar 
Ar „Lamborghini“ atveš „Dynami:t“ komandą ant podiumo? Ar „Lamborghini“ atveš „Dynami:t“ komandą ant podiumo? 
„Porsche Baltic“ komanda 1006 km lenktynėse: nauja sudėtis ir patikimasis Porsche 718 Cayman „Porsche Baltic“ komanda 1006 km lenktynėse: nauja sudėtis ir patiki 
„TOYOTA GAZOO Racing“ 2021 m. Dakaro ralyje startuos net su keturiais naujos kartos „Hilux“ „TOYOTA GAZOO Racing“ 2021 m. Dakaro ralyje startuos net su keturiai 
Vaidotas Žala išbandė perrinktą ir Dakarui paruoštą MINI: adaptuotis reikia iš naujo Vaidotas Žala išbandė perrinktą ir Dakarui paruoštą MINI: adaptuotis 
HONDA grįžta į pergalių kelią automobilių sporto trasose HONDA grįžta į pergalių kelią automobilių sporto trasose 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
Palaikykite Autoasas.lt
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
© Autoasas.lt 2007-2025

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt