Markės

Straipsniai
Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2022-12-28

„Audi“ su „RS Q e-tron“ bolidais nusitaikė į Dakaro nugalėtojų pakylą

„Audi“ su „RS Q e-tron“ bolidais nusitaikė į Dakaro nugalėtojų pakylą
Efektyvus energijos vartojimas ir kova dėl aukščiausių titulų – tai revoliucija, kurią į automobilių sportą atneša „Audi“, Dakaro raliui antrus metus iš eilės parengusi elektra varomus „RS Q e-tron“ bolidus. „Audi Sport“ vadovas Rolfas Michlas iškėlė aiškų tikslą – po įkvepiančio pirmojo pasirodymo prieš metus, 2023 metais bendroje Dakaro ralio įskaitoje „Audi Sport“ komandos lenktynininkai turi užlipti ant nugalėtojų podiumo.

Trys patyrusių lenktynininkų ekipažai – Mattias Ekströmas ir Emilas Bergkvistas, Stéphane'as Peterhanselis ir Edouardas Boulangeris, Carlosas Sainzas ir Lucasas Cruzas – dykumų maratoną pradės Naujųjų metų išvakarėse ir su konkurentais varžysis prologo greičio ruože bei 14-oje vėlesnių etapų. 70 procentų ralio maršrutų Saudo Arabijoje komandoms bus visiškai nauji, o su specialiaisiais etapais, kurių ilgis siekia iki 500 kilometrų, lenktynės tarp Raudonosios jūros ir Persijos įlankos bus ilgesnės ir sudėtingesnės negu prieš metus. 


„Jaučiame malonią sportinę įtampą, tačiau kartu jaučiamės kruopščiai pasirengę raliui, – sako „Audi“ automobilių sporto vadovas R. Michlas. – Dabar mūsų automobilis yra labai patikimas. Palyginti su pirmosios kartos „RS Q e-tron“, naujoji versija yra reikšmingai patobulinta. Mūsų tikslas – vieta ant podiumo, tačiau lieka daugybė išorinių, nenuspėjamų veiksnių. Juos patirsime tik per patį Dakarą.“ 

Su antrosios kartos „Audi RS Q e-tron“ bolidais važiuos visų trijų komandų ekipažai. Šis automobilis priskirtas T1-U kategorijai, kuri vadinama Dakaro ateities klase ir joje varžosi tik mažataršiai automobiliai. Priekinės ir galinės ašies pavara yra elektrinė, o elektros varikliai energiją gauna iš aukštos įtampos akumuliatoriaus. Labai efektyvus energijos keitiklis, sudarytas iš keturių cilindrų variklio su turbokompresoriumi ir papildomo variklio-generatoriaus bloko (MGU), pirmą kartą perdirba atsinaujinantį kurą, taip sumažindamas CO2 emisiją daugiau nei 60 procentų. Gruodžio mėnesį ši jėgainės koncepcija pelnė žurnalo „Race Tech“ ekspertų komisijos apdovanojimą „Racecar Powertrain of the Year Award“ (liet. „Metų lenktyninio automobilio pavara“). 

Praėjusiame ralyje devintąją vietą užėmęs ir geriausią rezultatą iš „Audi“ komandos pasiekęs lenktynininkas Mattias Ekströmas sako, kad šiemet komanda tinkamai pasirengusi išbandymams: „Kabinos aplinka, veiksmų planai, instrukcijos, padangų keitimo treniruotės ir optimaliausių variantų paieškos – viskam pasiruošėme itin kruopščiai.“ 


Dakaro ralio rekordininkas, 14 pergalių iškovojęs Stéphane'as Peterhanselis šiemet su dykumų smėlynais grumsis 35-tą kartą. „Per metus sukaupėme daugiau pasitikėjimo savimi. Mūsų automobilis labai patvarus, o visoje komandoje pastebimai mažiau įtampos. Apskritai, ralyje svarbiausi trys dalykai: technologijos, vairuotojų meistriškumas ir darbas su šturmanu. Labai stiprios konkurencijos laukiu iš „Toyota“ ir BRX komandų“, – kalbėjo ralio legenda. 

Triskart Dakaro nugalėtojas Carlosas Sainzas įsitikinęs, kad situacija šįmet nepalyginama su buvusia prieš metus. „Su naujuoju automobiliu sukaupėme daug vertingos patirties, tad keičiasi ir mūsų tikslai. 2022 metais buvome atsargūs, o dabar tikimės kovoti dėl aukščiausių vietų. Vis dėlto didžiausias iššūkis išlieka pats Dakaras – čia kiekviena diena pateikia staigmenų“, – teigė C. Sainzas.

Svenas Quandtas iš „Q Motorsport“ apibendrina savo, kaip lenktynių piloto ir komandos vadovo, per dešimtmečius sukauptą patirtį: „Kad ir kaip pasitikime savimi, Dakare niekada negali būti tikras viskuo šimtu procentu. Daug ką lemia ne tik žmonių meistriškumas ir technika, bet ir sėkmė. O jos nuspėti neįmanoma. Tačiau esame gerai pasirengę.“ 

Apie 2023 m. Dakaro ralį „Audi“ praneš savo „Audi Official“, „Audi Sport“ ir „Audi Lietuva“ socialinės žiniasklaidos kanaluose („Facebook“ ir „Instagram“). Kaip ir prieš metus, bus tęsiamas pasiteisinęs vaizdo siužetų formatas „Inside Dakar“ – laidose bus kalbinami pilotai, šturmanai ir kiti komandų nariai, o jas bus galima rasti „Facebook“ ir „Audi MediaTV“.
 
Susiję straipsniai
Elektrinis „Porsche Taycan Turbo GT“ pasiekė naują greičio rekordą Elektrinis „Porsche Taycan Turbo GT“ pasiekė naują greičio rekordą  
„Defender“ tampa oficialiu Dakaro ralio partneriu: nuo 2026-ųjų papildys ir varžybų dalyvių gretas „Defender“ tampa oficialiu Dakaro ralio partneriu: nuo 2026-ųjų papi 
Ar galime sulaukti GT klasės automobilių Kačerginės Nemuno žiede? Ar galime sulaukti GT klasės automobilių Kačerginės Nemuno žiede? 
Vaidotas Žala į Mažeikius atsiveža Lietuvoje dar nematytą naująjį „Škoda“ ralio automobilį Vaidotas Žala į Mažeikius atsiveža Lietuvoje dar nematytą naująjį „Š 
Kviečia į „Defender“ ralio čempionatą: pakanka registruotis, atvykti ir lenktyniauti Kviečia į „Defender“ ralio čempionatą: pakanka registruotis, atvykti 
Sezonas įsibėgėjo: „Porsche Baltic“ startuoja „DeWALT GrandPrix“ lenktynių festivalyje Rygoje Sezonas įsibėgėjo: „Porsche Baltic“ startuoja „DeWALT GrandPrix“ len 
Lietuvis iš BMW M4 sukonstravo naują „drifto“ bolidą: tokių tik trys pasaulyje Lietuvis iš BMW M4 sukonstravo naują „drifto“ bolidą: tokių tik trys 
Ar sportiškas automobilis gali būti naudojamas kasdien? Ar sportiškas automobilis gali būti naudojamas kasdien? 
„Porsche Baltic“ metė iššūkį – sezoną pradės 12 valandų ištvermės lenktynėse Italijoje „Porsche Baltic“ metė iššūkį – sezoną pradės 12 valandų ištvermės le 
Išskirtine spalva padabintu Lamborghini M.Matukaitis ir D.Azikejev varžysis ilgų nuotolių lenktynėse Išskirtine spalva padabintu Lamborghini M.Matukaitis ir D.Azikejev v 
Autosporto įtaka: ar į gatves išriedančiuose modeliuose diegiami pergales nešantys sprendimai? Autosporto įtaka: ar į gatves išriedančiuose modeliuose diegiami per 
Lietuvos ralio sprinto vicečempionai: „Ralio biudžetą išpūtė infliacija“ Lietuvos ralio sprinto vicečempionai: „Ralio biudžetą išpūtė infliac 
Lietuviai – treti „24h series” lenktynių Europos čempionato bendroje įskaitoje Lietuviai – treti „24h series” lenktynių Europos čempionato bendroje 
Lietuvos „drago“ karalienė trasoje alkūnėmis gali pasistumdyti ir su vyrais Lietuvos „drago“ karalienė trasoje alkūnėmis gali pasistumdyti ir su 
To 1006 km lenktynėse dar nebuvo – „Porsche“ fiksuos trasos laiko rekordą su „Taycan“ elektromobiliu To 1006 km lenktynėse dar nebuvo – „Porsche“ fiksuos trasos laiko re 
Lietuvos „drago“ legenda apie avariją 269 km/val greičiu, šimtus „arklių“ ir itin laukiamą sezoną Lietuvos „drago“ legenda apie avariją 269 km/val greičiu, šimtus „ar 
Ar „Lamborghini“ atveš „Dynami:t“ komandą ant podiumo? Ar „Lamborghini“ atveš „Dynami:t“ komandą ant podiumo? 
„Porsche Baltic“ komanda 1006 km lenktynėse: nauja sudėtis ir patikimasis Porsche 718 Cayman „Porsche Baltic“ komanda 1006 km lenktynėse: nauja sudėtis ir patiki 
„TOYOTA GAZOO Racing“ 2021 m. Dakaro ralyje startuos net su keturiais naujos kartos „Hilux“ „TOYOTA GAZOO Racing“ 2021 m. Dakaro ralyje startuos net su keturiai 
Vaidotas Žala išbandė perrinktą ir Dakarui paruoštą MINI: adaptuotis reikia iš naujo Vaidotas Žala išbandė perrinktą ir Dakarui paruoštą MINI: adaptuotis 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
Palaikykite Autoasas.lt
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas