Markės

Straipsniai
Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2025-04-10

Aukso viduriuko paieškose: ar brangiausi automobiliai visuomet verti išleistų pinigų?

Aukso viduriuko paieškose: ar brangiausi automobiliai visuomet verti išleistų pinigų?
Pigūs automobiliai retai gali varžytis savo važiavimo savybėmis ir komfortu su brangesniais. Bet ar brangiausi modeliai visuomet tikrai verti išleistų pinigų? Kur rasti aukso viduriuką, ar galima perkant automobilį gauti didesnę vertę, nei už jį mokama?
 
Pinigai ne visuomet yra lemiamas kriterijus
 
Automobilių pramonė yra išsidėsčiusi hierarchijos laipteliais: nuo pigių gamintojų iki prabangiausių, tad retai ant skirtingų laiptelių stovinčios markės kovoja dėl tų pačių pirkėjų. Juk „Volkswagen“ patrauklia kaina tikrai nenuvilios „Bentley“ pirkėjų, kurie rinkdamiesi automobilį neskaičiuoja pinigų, lygiai taip pat BMW pirkėjas nežiūrės į „Dacia“.
 
Pastarasis gamintojas įrodo, kad ir pigūs automobiliai gali būti geri, tačiau natūralu, jog visuomenė juos labiau traktuoja kaip bazinio lygio transporto priemones, nes komfortu, technologijomis ir įrangos gausa sėkminga rumuniška įmonė negali prilygti aukštesnių klasių atstovams. Jų siūloma vertė už mokamus pinigus yra gera, tačiau daugumai šiuolaikinių automobilių norinčių vairuotojų – nepakankama.
 
Kaip pigių transporto priemonių gamintojai evoliucionavo į didesnę vertę siūlančius vidutinės klasės žaidėjus, demonstruoja korėjiečių automobilių gamintojai.
 
„Išties, kažkada vienintelė paskata pirkti korėjietišką automobilį buvo maža kaina. Tačiau laikai pasikeitė, jie išmoko gaminti gerus automobilius, bet dėl to ir kaina padidėjo. Gero vidutinės klasės modelio už ekonominės klasės kainą nesukursi, stebuklų nebūna, tad korėjiečiai konkuruodami su senaisiais Europos gamintojais pradėjo orientuotis į vertę. 
 
Jų automobiliai nebėra tokie pigūs, kainos atitinka klasės standartus, tačiau „Kia“, „Hyundai“ dabar žaidžia siūlydami gausesnę įrangą, investuodami į inžineriją, pastaruoju metu – į elektromobilius“, – aiškina televizijos laidos „Autopilotas“ naujų automobilių apžvalgininkas Egidijus Babelis.
 
Ne savo vietoje, bet pritapo
 
Kaip vertės didinimas veikia praktikoje, neblogai parodo britų žurnalo „WhatCar?“ atliktas trijų elektromobilių testas. Naująjį „Škoda Elroq“ jie nusprendė palyginti su Europos metų automobiliu tituluotu „Renault Scenic E-Tech“, o į kompaniją dar priėmė naują „Kia EV3“.
 
Šiame bandyme įdomu tai, kad „Kia“ modelis ne itin pritampa prie konkurentų, nes jis – kompaktiškas B segmento krosoveris, kurio ilgis – vos 4,3 metro. „Renault“ ilgis yra 4,47 m, o „Škoda“ išsitęsusi iki 4,49 m. Skirtumas – beveik 20 cm. 



Škoda Elroq
 
Korėjietiškas testo dalyvis taip pat ir pats pigiausias. Žurnalistai bandė didžiausias baterijas turinčius modelius: „Kia“ kainos prasideda nuo 43 990 eurų, „Škoda“ – nuo 45 990 eurų, o „Renault“ – nuo 49 090 eurų.
 
Kaip mažesnė ir pigesnė „Kia“ gali konkuruoti su didesniais žaidėjais? Ekspertai giria inžinierius ir dizainerius, kurie elektromobiliams skirtą platformą išnaudojo taip, kad santykinai nedidelis dėžutės formos automobilis būtų itin erdvus. 460 litrų talpos EV3 bagažinė tik simboliškai nusileidžia 470 litrų „Elroq“ bagažo skyriui ir, galima teigti, kad jį netgi pralenkia, nes turi 25 litrų dėtuvę po priekiniu gaubtu, kurioje galima laikyti įkrovimo laidus ar kitus nedidelius daiktus. „Renault“ bagažinė didžiausia, siekia 545 litrus. Nors didesnių varžovų galinės sėdynės erdvesnės, britai nusistebėjo, kad ir „Kia“ modelio gale patogu keliauti suaugusiesiems.



Renault Scenic E-Tech
 
Mažesnė bei pigesnė „Kia“ nenusileido salono kokybe ir technologijomis, jų standartinėje įrangoje turėjo netgi daugiau nei varžovai, o važiavimo savybės, kuriomis labiau išreikštas komfortas nei sportiškas vairavimas, taip pat atitiko tos klasės standartus. Tad toks pasitempimas visus bandymo dalyvius savotiškai išlygino.
 
Elektromobilių našumas daug lemia
 
Labiausiai „Kia“ „WhatCar?“ ekspertus nustebino našumu, tą pastebėjo jau ir Lietuvoje automobilį išbandę žurnalistai.
 
„Su šiuo automobiliu gyvenau kone blogiausiomis elektromobiliui sąlygomis: žiemą, kai lauke visą laiką buvo minusinė temperatūra, važinėjau mieste trumpus nuotolius, keliavau ir užmiesčiu. Visuomet reikėjo įšildyti saloną. Borto kompiuteryje rodomos sąnaudos suglumino: tik kiek daugiau nei 20 kWh/100 km. 
 
Tokiomis sąlygomis nebūtų nustebinusios ir 25 kWh/100 km siekiančios sąnaudos, tad labai norėčiau šiuo automobiliu pasivažinėti ir sušilus orams, nes įtariu, kad viena įkrova realiomis sąlygomis ir 500 km būtų galima nuvažiuoti“, – įspūdžiais dalijasi E. Babelis.



Kia EV3
 
„WhatCar?“ bandė „Škoda Elroq“ su 77 kWh panaudojamos talpos baterija, „Kia EV3“ turėjo 78 kWh, „Renault“ – 87 kWh. Lengviausia ir mažiausia „Kia“ važiavo našiausiai. 
 
Daugiausia pagal WLTP nuvažiuoja „Renault“ – 625 km, tačiau jis turi didžiausią bateriją, o tai reiškia, kad ją ilgiausiai truks įkrauti nuo 10 iki 80 proc. – 40 minučių sparčiojo įkrovimo stotelėje. Pagal WLTP, „Kia“ įveikiamas nuotolis siekia 605 km, jos baterija įkraunama per 31 minutę, o „Škoda“ – 577 km, greitoji šio modelio įkrova truks 28 min.
 
„WhatCar?“ lyginamąjį testą laimėjo rinkos naujokas „Škoda Elroq“, tačiau bandytojai nusistebėjo „Kia EV3“: ji sugebėjo kaip lygi su lygiais varžytis su stipresniais varžovais, nors pagal dydį ir kainą atstovauja laipteliu žemesniam segmentui. 
 
Anksčiau didžiausias korėjietiškų automobilių privalumas buvo kaina. Dabar jie nėra tokie santykinai pigūs, pavyzdžiui, EV3 modelis kaina konkuruoja su tiesioginiais varžovais, kaip antai  „Volkswagen ID.3“ ar „Renault Megane E-Tech“, tačiau išmaniai suprojektuotas salonas ir gausi įranga sukuria papildomą vertę, kuri leidžia jam rungtis su brangesniais ir aukštesnio segmento žaidėjais. Taigi „maža kaina“ ir „didesnė vertė“ automobilių pramonėje yra gana smarkiai besiskiriančios sąvokos.
 
Spauskite ir sužinokite daugiau apie Kia EV3
Susiję straipsniai
„Kia EV3“ nugalėjo „World Car of the Year 2025“ konkurse „Kia EV3“ nugalėjo „World Car of the Year 2025“ konkurse 
Iš naujo išrasti „Golf“: kaip atrodo įperkamas kompaktinis elektromobilis pagal korėjiečius? Iš naujo išrasti „Golf“: kaip atrodo įperkamas kompaktinis elektromo 
Biudžetinių elektromobilių vaidmuo keičiasi: ar jau tinkami ir mieste ir ilgose kelionėse? Biudžetinių elektromobilių vaidmuo keičiasi: ar jau tinkami ir miest 
Lapkritį Lietuvoje debiutuos du nauji „Kia“ elektromobiliai Lapkritį Lietuvoje debiutuos du nauji „Kia“ elektromobiliai 
Debiutuojantis „Kia EV3“: ką siūlo novatoriško elektromobilio gamintojai? Debiutuojantis „Kia EV3“: ką siūlo novatoriško elektromobilio gamint 
 „Porsche“ atnaujina skaitmenines sistemas visiems modeliams „Porsche“ atnaujina skaitmenines sistemas visiems modeliams 
SUV įveikė universalus ir vienatūrius, o ar gali pakeisti keleivinius furgonus? SUV įveikė universalus ir vienatūrius, o ar gali pakeisti keleiviniu 
Nepraėjus techninės apžiūros – kompensacija iki 2000 eurų: šalyje plėtojama nauja draudimo praktika Nepraėjus techninės apžiūros – kompensacija iki 2000 eurų: šalyje pl 
Verslo klasė elegancijos viršūnėje: Naujasis „A6 Sedan“ Verslo klasė elegancijos viršūnėje: Naujasis „A6 Sedan“  
Naujajam „Škoda“ elektromobiliui – prestižinis „Red Dot“ apdovanojimas Naujajam „Škoda“ elektromobiliui – prestižinis „Red Dot“ apdovanojim 
„BRC Autocentro“ vadovas: kai kurių ES šalių automobilių gamintojams naujieji JAV muitai bus skaudūs „BRC Autocentro“ vadovas: kai kurių ES šalių automobilių gamintojams 
Latvijos sostinėje taps didžiausiu Baltijos šalyse automobilių entuziastų traukos centru Latvijos sostinėje taps didžiausiu Baltijos šalyse automobilių entuz 
„Škoda“ elektromobilių gamą papildė greičiausiai įsibėgėjantis modelis „Škoda“ elektromobilių gamą papildė greičiausiai įsibėgėjantis model 
Renault pristato atnaujintą Austral: drąsus dizainas, daugiau komforto ir našios hibridinės sistemos Renault pristato atnaujintą Austral: drąsus dizainas, daugiau komfor 
Ispanijos prekių ženklas sukaktį pasitiko įspūdingą spurtą vainikuojančiu apdovanojimu Ispanijos prekių ženklas sukaktį pasitiko įspūdingą spurtą vainikuoj 
Atnaujinta „Škoda Enyaq“ jau keliuose: važiuoja efektyviau ir toliau Atnaujinta „Škoda Enyaq“ jau keliuose: važiuoja efektyviau ir toliau 
Elektrinis „Porsche Macan“ – laimėjo kasmetinius „Drivers Choice Awards“ rinkimus JAV Elektrinis „Porsche Macan“ – laimėjo kasmetinius „Drivers Choice Awa 
2025-aisiais „Nissan“ laukia įelektrinti metai: artėja 3 naujienos 2025-aisiais „Nissan“ laukia įelektrinti metai: artėja 3 naujienos  
Audi pristato naująjį „A5 e-hybrid“: įkraunamas hibridas su įspūdingu elektra nuvažiuojamu nuotoliu Audi pristato naująjį „A5 e-hybrid“: įkraunamas hibridas su įspūding 
Naujų automobilių saugumo standartai: kėbulas ar elektronika, kas svarbiau? Naujų automobilių saugumo standartai: kėbulas ar elektronika, kas sv 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
Palaikykite Autoasas.lt
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas