Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2017-10-11
Automatinė transmisija, kuri leidžia perjunginėti pavaras kaip mechaninė?

Automatinė transmisija, kuri leidžia perjunginėti pavaras kaip mechaninė?
Tikriausiai žinote, kad mechaninė pavarų dėžė hibridiniuose automobiliuose nėra labai praktiškas sprendimas - šiuo metu rinkoje nėra nei vieno tikro hirbido su įprasta mechanine transmisija. Kai kurie automobilių entuziastai netgi teigia,kad be mechaninės pavarų dėžės prarandama dalis vairavimo malonumo. „Toyota“ su tuo iš dalies sutinka, todėl šių metų Tokijo automobilių parodoje pristatys sportinį automobilį su automatine transmisija, kuri virsta mechanine vos vieno mygtuko paspaudimu.
 
„GR HV Sports“ - tai koncepcinis automobilis įkvėptas „Toyota“ lenktynių komandos „Gazoo TS050 Hybrid“ bolido, dalyvaujančio ištvermės lenktynėse. Iš tikrųjų galima pastebėti tik keletą panašumų tarp šio koncepcinio automobilio ir lenktyninio bolido. Kažkiek panašus priekio dizainas, galinis difuzorius, dar kelios detalės, tačiau dramatiškai akivaizdžių panašumų nėra. Kita vertus, „GR HV Sports“ yra sportinis automobilis naudojantis hibridinę jėgainę, o tai jau šis tas naujo.
Automobilis naudoja THS-R hibridinę sistemą su nežinomo darbinio tūrio varikliu priekyje (spėjama, kad tai - 2 litrų agregatas) ir baterijomis automobilio viduryje. Taip stengiamasi pasiekti labai gerą svorio pasiskirstymą ir žemą svorio centrą, kad automobilis posūkiuose būtų labai vikrus ir smagus vairuoti. Kol kas „GR HV Sports“ svoris nėra skelbiamas, tačiau nesunku numanyti, kad jis bus palyginti nemažas. Automobilis varomas tik galiniais ratais.

 
 
 
Nors jėgainės parametrų nežinome, „Toyota“ didžiuojasi netradiciniu sprendimu - automatine pavarų dėže, kuri leidžia keisti pavaras kaip mechaninė. 6 greičių transmisija visą darbą gali atlikti pati, tačiau vairuotojas gali nuspausti mygtuką, perjungiantį ją į rankinį režimą. Tuomet pavarų svirtį galima judinti taip, lyg turėtumėte įprastą 6 laipsnių mechaninę pavarų dėžę. Kaip veikia ši sistema?
 
Įprastai automatinės pavarų dėžės sportiniuose automobiliuose turi porą mentelių - po vieną kiekvienoje vairo pusėje. Patraukus vieną pavara pakeičiama į aukštesnę, patraukus kitą - į žemesnę. Vieniems tokios sistemos patinka, o kiti ilgisi tų laikų, kuomet pavaras tikrai keisdavo patys. Ši „Toyota“ pavarų perjungimo sistema iš esmės yra tokia pati - pavaras vis tiek perjunginės kompiuteris. Keičiasi tik jungiklio konfigūracija - jokios mechaninės jungties tarp šios svirties ir pavarų dėžės nebus, kaip nėra ir tarp mentelių ir transmisijos. 
 
Ar toks pavarų perjungimo mechanizmas tenkins vairavimo entuziastus? Vargu. Viską vis tiek atliks kompiuteris, kuris neleis padaryti klaidų, o ir sankabos pedalo nėra. Už tikrą mechaninę pavarų dėžę ši sistema nebus labiau įtraukianti. Kita vertus, galbūt tai taps bent jau šiek tiek įdomesne alternatyva mentelėms prie vairo?

 
Vairavimo entuziastai mėgsta mechanines pavarų dėžes todėl, kad joms reikia šiek tiek daugau įgūdžių. Artėjant prie kiekvieno posūkio reikia pasirinkti saugų greitį ir nužeminti pavarą taip, kad automobilis išlaikyti optimalius variklio sūkius ir stabilumą. Jei vairuojate ekonomiškai (pajudėję iš vietos perjungiate nuo pirmos iki ketvirtos, o tuomet ten ir liekate, kol nereikia staigiai sukti ar stabdyti) jums praktiškai jokio skirtumo nėra, ar vairuoti automobilį su mechanine ar automatine pavarų dėže. Tačiau vairavimo entuziastai pavaras keičia nuolat, prieš beveik kiekvieną posūkį, bandydami išlaikyti optimalius variklio sūkius. Į juos „Toyota“ šiuo konceptu ir taikosi.
 
Ar „GR HV Sports“ bus gaminamas? Vargu, bent jau ne artimiausioje ateityje. Kompanija vis dar turi savo GT86 modelį, o ir naujoji „Supra“ jau pakeliui. Tačiau kai kurie šio koncepcinio automobilio elementai gali būti perkelti į masinės gamybos mašinas.
 
„GR HV Sports“ turi dar porą įdomių bruožų, neskaitant netradicinio pavarų perjungimo mechanizmo. Pavyzdžiui, targa tipo stogą, kurį turi labai mažai naujų automobilių, ar matiniais dažais padengtą kėbulą. Pavarų perjungimo svirtyje po raudonu dangteliu slepiasi ir degimo mygtukas. Kas žino, gal bent kelis šiuos elementus pamatysime artimiausiuose markės sportiniuose automobiliuose?
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Debiutuoja pirmasis BMW sportinis M serijos universalas – „BMW M3“ Debiutuoja pirmasis BMW sportinis M serijos universalas – „BMW M3“ 
A. Bocelli su JBL ir „Fiat“ sukūrė specialią „Fiat 500e” versiją A. Bocelli su JBL ir „Fiat“ sukūrė specialią „Fiat 500e” versiją 
Kuo turi pasižymėti modernus šeimyninis automobilis? Kuo turi pasižymėti modernus šeimyninis automobilis? 
Lietuvą pasiekė pirmieji naujieji „Audi A8“ su novatoriškomis technologijomis Lietuvą pasiekė pirmieji naujieji „Audi A8“ su novatoriškomis techno 
Porsche pristato pirmąjį elektromobilio „Taycan GTS“ specialųjį leidimą „Hockenheimring Edition“ Porsche pristato pirmąjį elektromobilio „Taycan GTS“ specialųjį leid 
Greičiausias „BWM M“ serijinis modelis – tokių išleis tik tūkstantį Greičiausias „BWM M“ serijinis modelis – tokių išleis tik tūkstantį  
Vokietijos lėkė 400 km/h greičiu ir viską filmavo: prokuratūros išvada Lietuvoje sukeltų šoką Vokietijos lėkė 400 km/h greičiu ir viską filmavo: prokuratūros išva 
Atnaujinti „BMW 3“ modeliai – turės net 7-ias iš tinklo įkraunamo hibrido versijas Atnaujinti „BMW 3“ modeliai – turės net 7-ias iš tinklo įkraunamo hi 
„Lexus UX 250h“ atnaujinimai: naujos technologijos, patobulintas valdymas ir didesnis pasirinkimas „Lexus UX 250h“ atnaujinimai: naujos technologijos, patobulintas val 
Debiutuoja specialios „Alfa Romeo Giulia“ ir „Stelvio“ versijos – „Estrema“ Debiutuoja specialios „Alfa Romeo Giulia“ ir „Stelvio“ versijos – „E 
Sportišku kabrioletu kasdien Lietuvos keliais: paaiškino, kodėl tai įmanoma net šaltu oru Sportišku kabrioletu kasdien Lietuvos keliais: paaiškino, kodėl tai  
„General Motors“ Ukrainai perdavė 50 naujų visureigių „General Motors“ Ukrainai perdavė 50 naujų visureigių 
„Audi e-tron GT“ - vienas iš 2022 m. Pasaulio metų automobilio apdovanojimų laimėtojų „Audi e-tron GT“ - vienas iš 2022 m. Pasaulio metų automobilio apdov 
Modernūs elektromobiliai tampa daugiafunkciais prietaisais – laimi jų naudotojai Modernūs elektromobiliai tampa daugiafunkciais prietaisais – laimi j 
BMW atnaujino prabangųjį visureigį X7 – daugiau komforto, prabangos ir progresyvumo BMW atnaujino prabangųjį visureigį X7 – daugiau komforto, prabangos  
„Kia EV6“ pateko tarp trijų geriausiųjų „World Car of the Year 2022“ apdovanojimuose „Kia EV6“ pateko tarp trijų geriausiųjų „World Car of the Year 2022“ 
Naujasis elektrinis „Fiat 500e“ tapo metų automobilių „GQ“ leidinio rinkimuose Naujasis elektrinis „Fiat 500e“ tapo metų automobilių „GQ“ leidinio  
Vokietija įvertino „Kia EV6“: paskelbė 2022-ųjų „Premium“ automobiliu Vokietija įvertino „Kia EV6“: paskelbė 2022-ųjų „Premium“ automobili 
„Peugeot 308“ pelnė prestižinį „Red Dot“ apdovanojimą už dizainą „Peugeot 308“ pelnė prestižinį „Red Dot“ apdovanojimą už dizainą 
Oficialiai pristatyta vienuoliktoji „Honda Civic“ karta Oficialiai pristatyta vienuoliktoji „Honda Civic“ karta 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 2500 skelbimų, virš 7500 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1800 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2022

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt