Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2017-09-05
Autonominiai automobiliai pakeis žmonių požiūrį į eismo spūstis

Autonominiai automobiliai pakeis žmonių požiūrį į eismo spūstis
Didmiesčių gyventojai sutiks: vienas labiausiai nervinančių dalykų yra eismo spūstys. Daliai Vilniaus, Rygos ar Talino gyventojų reguliariai tenka susidurti su šiuo reiškiniu, kuriam alternatyvų kol kas nėra. Viešasis transportas? Dažnai jis lėtesnis ir ne toks komfortiškas. Dviratis? Komforto taip pat mažiau, o ir naudojamas tik pusmetį. Taksi? Patogu, bet brangoka.

Alternatyva asmeniniam automobiliui, prilygstanti jam komfortu, patogumu ir eksploatacijos kaštais, neegzistuoja – visur yra vienokių ar kitokių kompromisų. Tačiau situacija gali labai pasikeisti, kai rinką užvaldys autonominiai automobiliai.

Spūstys nebūtinai sumažės

Šiandien sunku įsivaizduoti, kaip galėtų atrodyti eismas daugeliui transporto priemonių važiuojant savarankiškai, tačiau, pasak „Goodyear“ gamintojo atstovybės Lietuvoje vadovo Elmanto Latkausko, dėl tokios technologijos laukti ištuštėjusių gatvių neverta. Dabar prognozuoti ateitį sunku, tačiau yra tikimybė, kad automobilių skaičius gatvėse išaugtų dar labiau.

„Kuo toliau, tuo daugiau žmonių tampa nepriklausomi nuo vietos: jie gali dirbti važiuodami traukiniu, autobusu, skrisdami lėktuvu. Kompiuteriu dirbti neįmanoma tik pačiam vairuojant, tačiau situacija pasikeistų išpopuliarėjus autonominiam transportui. Gali būti, kad tokiu atveju dar daugiau žmonių naudotųsi asmeniniu transportu, nes kelionių metu nebereikėtų vairuoti“, – svarsto E. Latkauskas.

Gali būti, kad galėdami dirbti, skaityti naujienas ar žiūrėti filmus kelionių mieste metu žmonės tuo naudotųsi aktyviau. Jeigu į darbą pavėluoti gali tik per vėlai atvertęs kompiuterį, tuomet ir stovėjimas spūstyje tampa ne problema. Savavaldės transporto priemonės turi daugiau galimybių ne išnaikinti eismo spūstis, bet pakeisti jų pobūdį – žmonės stovėjimą jose pradėtų vertinti ne kaip laiko gaišimą.

„Goodyear“ dar praėjusių metų Ženevos automobilių parodoje pristatė viziją, kaip turėtų atrodyti autonominiai ateities automobiliai. Įmonės sukurta sferinės padangos „Eagle 360“ koncepcija žurnalo „Time“ buvo pripažinta vienu iš geriausių tų metų išradimų. Padangos yra itin svarbus aspektas autonominių technologijų plėtroje, nes nuo jų kokybės ir nusidėvėjimo keičiasi automobilio savybės. Savavaldės transporto priemonės dar turės išmokti jas įvertinti arba tai turės daryti pačios padangos ir siųsti aktualią informaciją automobiliui. 

Pereinamuoju laikotarpiu laukia daug iššūkių

Paklaustas, kaip galėtų atrodyti pereinamasis laikotarpis Lietuvos miestų gatvėse, kai dauguma automobilių bus įprasti ir atsiras vienas kitas savavaldis, „BMW vairavimo akademijos“ vadovas Darius Jonušis atsakė vienu žodžiu: „Niekaip“.

„Neįsivaizduoju tokios situacijos, nes bent kol kas nematau autonominių automobilių mūsų chaotiškame eisme. Įdomu, kaip jie išgyventų mūsų gatvėse? Juk autonominiai automobiliai dažniausiai orientuojasi į žymėjimą, o pas mus jo daug kur visai nėra, todėl reikėtų daug ką pakeisti ir modernizuoti. Tai – priemonių, kurioms mūsų valstybė tiesiog nepasiruošusi, kompleksas“, – teigia D. Jonušis.

„Goodyear“ atstovas pritaria, kad didžiausia problema savavaldžiams automobiliams yra neišvystyta infrastruktūra. Beveik visų kelių ženklinimas privalėtų būti atnaujintas, jie neturėtų būti duobėti, o pakelės medžiai ir krūmai – neužstoti ženklų bei šviesoforų.

Ne mažesnis iššūkis laukia vairuotojų, kurie, gatvėse atsiradus pirmoms autonominėms transporto priemonėms, turėtų prisitaikyti prie jų elgsenos.

„Savavaldės transporto priemonės važiuotų pagal visas eismo taisykles, lėtai pajudėtų nuo sankryžos, neviršytų leistino greičio, persirikiuotų palengva ir vengtų bet kokių staigių judesių. Galime įsivaizduoti, kaip eismo sraute atrodo pirmą kartą į gatvę išvažiavęs B kategorijos egzaminui besiruošiantis mokinys – panašiai šiandieniniame eisme atrodytų savavaldis automobilis“, – lygina E. Latkauskas.

Dalis technologijų prieinamos jau šiandien

Joks serijinės gamybos automobilis negali ilgą laiką važiuoti autonominiu režimu, tačiau jo užuomazgų – ne viena. Dabar daugelis automobilių jau turi galimybę bent kelias sekundes važiuoti nenukrypdami nuo eismo juostos, automatiškai perjungti trumpąsias šviesas vietoje ilgųjų, autonomiškai stabdyti išvydus kliūtį ar net sustoti bei įjungti avarinį signalą, jeigu vairuotojas užmiega. 

„Autonominės technologijos vystosi sparčiai ir vienos kaip pačios geriausios ar svarbiausios išskirti negalima.  Montuojamos atskirai, jos atveria nemažai galimybių, o sujungtos į vieną visumą geba atlikti dalykus, apie kuriuos prieš kelerius metus buvo sunku įsivaizduoti. Pavyzdžiui, kai kurie automobiliai gali patys judėti eismo spūstyje: adaptyvi kruizo kontrolė padeda išlaikyti pastovų atstumą iki priešais važiuojančios transporto priemonės ir įsibėgėti ar visiškai sustoti, o eismo juostų stebėjimo sistema – judėti tarp nubrėžtų baltų linijų neliečiant vairo“, – sako E. Latkauskas, pabrėždamas, kad tokios technologijos neįgalina vairuotojo maigyti telefoną spūstyje – žmogus vis dar yra svarbiausias elementas automobilyje.

Nors ir kokios tobulos technologijos bebūtų, „BMW vairavimo akademijos“ vadovas D. Jonušis taip pat skatina neatsipalaiduoti ir prisiminti, kad elektroniniai pagalbininkai nėra visagaliai.

„Neužmirškime, kad eisme dalyvauja trys komponentai: kelias, automobilis ir vairuotojas. Ir automobilis čia tik vienas iš trijų. Tik kai visi trys komponentai dirba puikiai, tada yra saugu vairuoti“, – tvirtina patyręs vairuotojas.
 
Susiję straipsniai
Geriausių automobilių rinkimų viršūnes šturmuoja elektromobiliai Geriausių automobilių rinkimų viršūnes šturmuoja elektromobiliai 
Debiutuoja pirmasis BMW sportinis M serijos universalas – „BMW M3“ Debiutuoja pirmasis BMW sportinis M serijos universalas – „BMW M3“ 
A. Bocelli su JBL ir „Fiat“ sukūrė specialią „Fiat 500e” versiją A. Bocelli su JBL ir „Fiat“ sukūrė specialią „Fiat 500e” versiją 
Kuo turi pasižymėti modernus šeimyninis automobilis? Kuo turi pasižymėti modernus šeimyninis automobilis? 
Lietuvą pasiekė pirmieji naujieji „Audi A8“ su novatoriškomis technologijomis Lietuvą pasiekė pirmieji naujieji „Audi A8“ su novatoriškomis techno 
BWM pristatė naują elektromobilį – kompaktinį visureigį „BMW iX1“ BWM pristatė naują elektromobilį – kompaktinį visureigį „BMW iX1“ 
Porsche pristato pirmąjį elektromobilio „Taycan GTS“ specialųjį leidimą „Hockenheimring Edition“ Porsche pristato pirmąjį elektromobilio „Taycan GTS“ specialųjį leid 
Greičiausias „BWM M“ serijinis modelis – tokių išleis tik tūkstantį Greičiausias „BWM M“ serijinis modelis – tokių išleis tik tūkstantį  
Vokietijos lėkė 400 km/h greičiu ir viską filmavo: prokuratūros išvada Lietuvoje sukeltų šoką Vokietijos lėkė 400 km/h greičiu ir viską filmavo: prokuratūros išva 
Atnaujinti „BMW 3“ modeliai – turės net 7-ias iš tinklo įkraunamo hibrido versijas Atnaujinti „BMW 3“ modeliai – turės net 7-ias iš tinklo įkraunamo hi 
„Lexus UX 250h“ atnaujinimai: naujos technologijos, patobulintas valdymas ir didesnis pasirinkimas „Lexus UX 250h“ atnaujinimai: naujos technologijos, patobulintas val 
Debiutuoja specialios „Alfa Romeo Giulia“ ir „Stelvio“ versijos – „Estrema“ Debiutuoja specialios „Alfa Romeo Giulia“ ir „Stelvio“ versijos – „E 
Sportišku kabrioletu kasdien Lietuvos keliais: paaiškino, kodėl tai įmanoma net šaltu oru Sportišku kabrioletu kasdien Lietuvos keliais: paaiškino, kodėl tai  
„General Motors“ Ukrainai perdavė 50 naujų visureigių „General Motors“ Ukrainai perdavė 50 naujų visureigių 
„Audi e-tron GT“ - vienas iš 2022 m. Pasaulio metų automobilio apdovanojimų laimėtojų „Audi e-tron GT“ - vienas iš 2022 m. Pasaulio metų automobilio apdov 
Modernūs elektromobiliai tampa daugiafunkciais prietaisais – laimi jų naudotojai Modernūs elektromobiliai tampa daugiafunkciais prietaisais – laimi j 
BMW atnaujino prabangųjį visureigį X7 – daugiau komforto, prabangos ir progresyvumo BMW atnaujino prabangųjį visureigį X7 – daugiau komforto, prabangos  
„Kia EV6“ pateko tarp trijų geriausiųjų „World Car of the Year 2022“ apdovanojimuose „Kia EV6“ pateko tarp trijų geriausiųjų „World Car of the Year 2022“ 
Naujasis elektrinis „Fiat 500e“ tapo metų automobilių „GQ“ leidinio rinkimuose Naujasis elektrinis „Fiat 500e“ tapo metų automobilių „GQ“ leidinio  
Vokietija įvertino „Kia EV6“: paskelbė 2022-ųjų „Premium“ automobiliu Vokietija įvertino „Kia EV6“: paskelbė 2022-ųjų „Premium“ automobili 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 2500 skelbimų, virš 7500 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1800 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2022

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt