Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2020-01-30
Autonominiai vilkikai tobulėja greičiau nei lengvieji automobiliai

Autonominiai vilkikai tobulėja greičiau nei lengvieji automobiliai
 
Gatvėse žmonės kasdien mato lengvuosius asmeninius automobilius, kuriuose pilna modernių technologijų. Dėl to daugelis susidaro nuomonę, jog būtent į lengvuosius automobilius diegiamos naujausios sistemos, tačiau ji nėra teisinga. Daugybė technologijų pirma yra naudojamos sunkiasvoriui transportui, čia jų įtaka yra didesnė, tad gamintojai labiau suinteresuoti jų tobulinimu. 
 
Svarbiausios tobulinimo kryptys yra dvi – autonominis vairavimas ir ekonomiškumas. Abiejose srityse vilkikai lengvuosius automobilius lenkia, vien naujausiame „Mercedes-Benz Actros“ yra daugiau nei 60 inovacijų, kurios diegiamos arba atkeliaus tik artimiausiu metu į aukščiausios klasės lengvuosius automobilius.
 
Pažangesnis autonominis stabdymas
 
Pirmosios kartos „Active Brake Assist 1“ sistema buvo pristatyta 2006 m. ir ją turinčių vilkikų skaičius šiandien jau gerokai perkopė 200 tūkst. Šiuo metu į vilkikus diegiama jau penktosios kartos sistema, kuri atpažįsta lėtėjančias transporto priemones, kelią kertančius pėsčiuosius ir kitus eismo dalyvius. Jei vairuotojas nereaguoja į perspėjimus, sistema stabdo pati.
 
„Active Brake Assist 5“ sistema eismą skenuoja dviem įrenginiais – radaru ir kamera. Stebėjimo prietaisų dubliavimas užtikrina tikslesnį aplinkos nuskaitymą ir greitesnę reakciją į įvykius. Daugelis lengvųjų automobilių naudoja tik vieną tokį įrenginį – arba radarą, arba kamerą, abu yra itin retas reiškinys.

 
Dėl dviejų matymo priemonių technologijos autonominio stabdymo sistema geba atpažinti pėsčiuosius, o jos techniniai parametrai gerokai viršija privalomų saugumo standartų ribas.
 
Kairiojo posūkio keblumai
 
Yra vadinamosios aklosios lengvųjų automobilių zonos – šoniniuose veidrodėliuose matoma ne visa gretima eismo juosta ir vairuotojai turi žvalgytis per petį, norėdami įsitikinti, kad saugiai pakeis eismo juostą. Daugelyje šiuolaikinių automobilių jau yra stebėjimo sistemos, įspėjančios apie nematomoje zonoje esantį eismo dalyvį.
 
Vis dėlto tokia sistema sunkvežimių, kuriuose nematomų zonų yra kur kas daugiau, ypač iš kabinos, vairuotojų nenustebintų. 
 
Nepaisant to, kad „MirrorCam“ kameros gerokai sumažina nematomų zonų, palyginti su įprastiniais vilkikais, vis vien išlieka pavojus, kad vairuotojas nepastebės nematomoje pusėje netikėtai atsiradusio dviratininko ar pėsčiojo, kurio prieš manevrą nebuvo. Taip pat gali būti atvejis, kai vairuotojas neįvertina kliūties, esančios išorinėje puspriekabės posūkio trajektorijoje, ir susukęs vairą išorine sąstato puse kliudys eismo dalyvį arba stovintį objektą.
 
Nuo to apsaugo „Sideguard Assist“ sistema, kuri naujajame „Actros“ stebi ne tik kairįjį, bet ir dešinįjį vilkiko su puspriekabe šonus bei du metrus į priekį ir už jo. Jei sistema užfiksuoja, jog stebimoje teritorijoje yra objektas ir atsiranda pavojus jį kliudyti, vairuotojas įspėjamas garsiniu ir vaizdiniu signalais, kurie atvaizduojami ant statramsčių įrengtuose „MirrorCam“ ekranuose. Tai yra vienintelė tokio tipo sistema pasaulyje.
 
Kruizo kontrolė gali ir stabdyti, ir greitinti
 
Adaptyvi lengvųjų automobilių kruizo kontrolė jau nieko nestebina, o kai kuriuose galima važiuoti iš dalies autonominiu režimu nedideliu greičiu, pavyzdžiui, mieste lėtai judant spūstyje. Sunkvežimių kruizo kontrolė yra aukštesnio lygio ir veikia kartu su kitomis eismo stebėjimo sistemomis. Skaičiuojama, kad per metus vienas sunkvežimis su dviem vairuotojais gali įveikti daugiau nei 300 tūkst. km. Galimybė didelę dalį šio atstumo įveikti su dalinio autonominio važiavimo „Active Drive Assist“ sistema gerokai palengvina jų darbą.
 
Vilkikas bet kokiu greičiu gali judėti iš dalies autonominiu režimu – į „Actros“ montuojama „Active Drive Assist“ užtikrina vilkiko buvimą eismo juostoje, apsaugo nuo susidūrimų automatiškai stabdydama ir gali vėl pagreitėti iki norimo greičio vairuotojui neprilietus akceleratoriaus pedalo. Tai leidžia vairuotojui nepervargti ilgai sėdint toje pačioje pozicijoje ir didina važiavimo efektyvumą.
 
„Mercedes-Benz Actros“ vairuotojas gali pasirinkti pageidaujamą išlaikyti atstumą iki priešais esančios transporto priemonės ir netgi vilkiko poziciją eismo juostoje – rizikuojant nukrypti iš pasirinktos trajektorijos, vairas švelniai pasukamas priešinga kryptimi. Šie „Active Drive Assist“ nustatymai koreguojami neatitraukiant rankų nuo vairo.
 
Susieti žmogus ir mašina
 
Angliškas terminas „Human-machine interface“ (HMI) neturi paprastai suprantamo vertimo į lietuvių kalbą, tačiau vaizdiniai pavyzdžiai šios sąvokos principą leidžia suprasti tinkamai. Vienas tokių yra „Actros“, jo interjeras buvo kuriamas galvojant apie žmogų – vairuotoją, kuris jame praleis daugybę laiko: ne tik kasdien čia dirbs tiesioginį darbą, bet ilsėsis. 
 
Vairuotojo darbo aplinka yra suformuota tarsi skaitmeninis darbastalis – visa reikalinga informacija pasiekiama ranka ir matoma neatitraukiant žvilgsnio nuo kelio. Jau standartinėje vilkiko įrangoje yra du aukštos raiškos ekranai, kuriuose atvaizduojama pagrindinė važiavimo informacija, vairavimo asistentai, navigacijos nurodymai. Išmaniųjų telefonų integracija užtikrinama su „Apple CarPlay™“ bei „Android Auto“, šios sistemos programos atvaizduojamos vilkiko ekrane.
 
Susiję straipsniai
Volvo pristatė (ne)naują Volvo C40 Recharge - kodėl automobilių gamintojai renkasi tokią formą?Volvo pristatė (ne)naują Volvo C40 Recharge - kodėl automobilių gami 
Naujasis „Toyota Yaris“ tapo Europos metų automobiliu 2021Naujasis „Toyota Yaris“ tapo Europos metų automobiliu 2021 
Ateityje tokių vaizdų bus daugiau - moteris bandė pagauti savarankiškai važiuojantį TeslaAteityje tokių vaizdų bus daugiau - moteris bandė pagauti savarankiš 
Atnaujintas „Jaguar I-Pace“: išmanesnis, greičiau įkraunamas ir jau LietuvojeAtnaujintas „Jaguar I-Pace“: išmanesnis, greičiau įkraunamas ir jau  
BMW išleis galingiausią M modelį – „BMW M5 CS“ BMW išleis galingiausią M modelį – „BMW M5 CS“  
Visureigis, kuriam nėra lygių: ekspertai šį modelį pripažino pačiu geriausiu prabangiu visureigiuVisureigis, kuriam nėra lygių: ekspertai šį modelį pripažino pačiu g 
„Tesla“ skubiai išparduoda „Model X“ ir „Model S“ automobilius - kas čia vyksta?„Tesla“ skubiai išparduoda „Model X“ ir „Model S“ automobilius - kas 
„AVTOVAZ“ prisideda prie „Renaulution“ strategijos diegimo„AVTOVAZ“ prisideda prie „Renaulution“ strategijos diegimo 
„Volkswagen ID.3“ kandžiojasi? Svarbus elektromobilis netikėtai sužeidė garsų automobilių žurnalistą„Volkswagen ID.3“ kandžiojasi? Svarbus elektromobilis netikėtai suže 
Šis apdegęs 2001 m. „Dodge Viper“ laukia išganymo: parduodamas aukcione už nepadorią kainąŠis apdegęs 2001 m. „Dodge Viper“ laukia išganymo: parduodamas aukci 
„Renault MORPHOZ“ - metų koncepcinis automobilis„Renault MORPHOZ“ - metų koncepcinis automobilis 
„Jaguar“ pristato „F-Pace SVR“ – 100 km/val. per 4 sekundes pasiekiantį SUV„Jaguar“ pristato „F-Pace SVR“ – 100 km/val. per 4 sekundes pasiekia 
„Honda Jazz Hybrid“ pelnė aukščiausią „EuroNCAP“ saugumo įvertinimą„Honda Jazz Hybrid“ pelnė aukščiausią „EuroNCAP“ saugumo įvertinimą 
„Tesla Model 3“ trenkėsi į medį ir degančiomis baterijomis pavaišino namų langus„Tesla Model 3“ trenkėsi į medį ir degančiomis baterijomis pavaišino 
„Toyota Camry“ hibridas – su naujomis saugumo ir jungiamumo technologijomis„Toyota Camry“ hibridas – su naujomis saugumo ir jungiamumo technolo 
Premjera Lietuvoje – atnaujintas populiariausias „Audi“ modelis „Q5“Premjera Lietuvoje – atnaujintas populiariausias „Audi“ modelis „Q5“ 
„Honda e“ išrinktas „Vokietijos metų automobiliu“„Honda e“ išrinktas „Vokietijos metų automobiliu“ 
„Volvo“ JAV atšaukia 54.000 beveik 20 metų senumo automobilių - jie gali būti mirtinai pavojingi„Volvo“ JAV atšaukia 54.000 beveik 20 metų senumo automobilių - jie  
Atnaujintas „Land Rover Discovery“ – dar patogesnis visiems septyniems keleiviams Atnaujintas „Land Rover Discovery“ – dar patogesnis visiems septynie 
„Volkswagen“ pristato galingiausią istorijoje „Golf R“„Volkswagen“ pristato galingiausią istorijoje „Golf R“ 
VIDEO

Įdomiausi automobiliai

Automobilio pirkimo pardavimo sutartis

Taršos mokesčio lentelė

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2021

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt