Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2020-09-09
Bilo Gateso šaltas dušas: iš „Tesla Semi“ ir elektrinių lėktuvų greičiausiai nieko nebus. Ar tikrai?

Bilo Gateso šaltas dušas: iš „Tesla Semi“ ir elektrinių lėktuvų greičiausiai nieko nebus. Ar tikrai?
 
Paskutiniai Bilo Gateso komentarai leidžia aiškiai suprasti, kad milijardierius ir filantropas abejoja elektrinių sunkvežimių bei elektra varomų komercinių lėktuvų ateitimi. Bet ar tikrai jis teisus?
 
Pastaraisiais metai Bilas Gatesas daug dėmesio skiria pasaulinėms problemoms ir aktyviai naudoja savo sukauptą turtą joms išspręsti. Bilas su žmona yra vieni daugiausiai labdarai paaukojančių žmonių pasaulyje, o ir filantropas nuolat investuoja į naujas energetikos kompanijas bei siekia išvystyti naujos kartos branduolinę energetiką.
 
Pastaruoju metu jis daug dėmesio skiria COVID-19 pandemijos problemai, tačiau jau yra pareiškęs, kad mūsų laukia dar didesnė problema, pareikalausianti kur kas daugiau mirčių. Tai – klimato kaita.
 
Ir šįkart Bilas vėl dalijasi mintimis apie šią problemą:
 
„Šio mėnesio pradžioje rašiau apie tai, kad COVID-19 yra tik dalis to, kas pasaulyje dėsis dėl klimato kaitos. Nėra jokių abejonių, kad per pastaruosius kelis mėnesius patyrėme siaubingų kančių ir ekonominių sunkumų. Tačiau nors dar sunku tą suvokti, bet pandemija dar tik įpusėjo, o klimato kaitos potencialus poveikis bus dar pražūtingesnis.“
 
Naujausiame įraše Bilas pabrėžia būtinybę kuo greičiau elektrifikuoti transportą, kas padėtų spręsti klimato kaitos problemas. Visgi, jo pareiškimai yra kiek prieštaringi. Bilas tiki, kad keleivinės transporto priemonės bus elektrifikuotos, ir tas jau vyksta: 
 
„Be to, padidėjusi konkurencija rinkoje reiškia, kad klientai turi daugiau pasirinkimų nei bet kada anksčiau. Pradedant kompaktiškais sedanais ir baigiant aptakiais sportiniais automobiliais. Greitai netgi galėsime įsigyti visiškai elektrinį pikapą iš tokių senbuvių, kaip GM ir Ford bei naujų gamintojų, kaip Rivian ir Bollinger.“
 
Įdomu, bet „Microsoft“ įkūrėjas, anksčiau vairavęs „Model X“, kažkodėl savo įraše pamiršo paminėti „Tesla“ kompaniją ir jos kuriamą „Cybertruck“ pikapą.
 
Nieko tokio. Daugiau klausimų kelia tai, kad nors Bilas ragina elektrifikuoti transporto sektorių, bet tuo pačiu labai stipriai abejoja elektrinių sunkvežimių, tokių, kaip „Tesla Semi“ ateitimi, ir mano, kad iš jų „greičiausiai niekada nieko nebus“:
 
„Problema yra ta, kad baterijos yra didelės ir sunkios. Kuo didesnį svorį norite pajudinti, tuo daugiau tokiai transporto priemonei reikia baterijų. Bet kuo daugiau baterijų pridedate, tuo didesnį svori turite – ir tuo daugiau energijos reikia.
 
Net ir pasiekus baterijų proveržį, elektrinės transporto priemonės greičiausiai niekada nebus praktiškas sprendimas tokiems dalykams, kaip 18 ratų krovininiam transportui ir keleiviniams lėktuvams. Elektra gerai veikia tada, kai reikia įveikti trumpus atstumus, tačiau mums reikia kitokio sprendimo, kai kalba pasisuka apie sunkiasvores transporto priemones ir tolimųjų reisų lėktuvus.“
 
Nors Bilas Gatesas ir neįvardijo konkrečių kompanijų elektrinių pikapų, bet gana aišku, jog turima galvoje šiuo metu vystomas „Tesla Semi“ ir „Freightliner eCascadia“ elektrinių pikapų programas.
 
Toks Bilo Gateso pareiškimas yra įdomus ir tuo, kad Elonas Muskas prieš keletą dienų pareiškė, kad baterijų technologijos per pastarąjį dešimtmetį pažengė stipriai į priekį ir jei prieš 10-15 metų apie 400Wh/kg energijos tankį buvo tik svajojama, tai šiuo metu jau keli baterijų gamintojai dirba prie tokio tipo baterijų. Ir, pasak Elono, kai bus masiškai pradėtos gaminti tokio energijos tankio baterijos, tada ir aviacijos elektrifikacija taps reali bei perpektyvi.
 
O ką gi Bilas Gatesas siūlo vietoje baterijų naudoti sunkiasvorių transporto priemonių sektoriuje? Jis mano, kad perspektyvesnis sprendimas būtų biodegalai.
 
Vertinant objektyviai, variantas yra galimas. Tik su esmine sąlyga – jei tų biodegalų gamybai nebus naudojama žemės ūkio produkcija, kaip kviečiai, rapsai ir pan. Važinėti per laukus su dyzeliną vartojančia technika tam, kad užauginęs javus juos paverstum biodegalais - nei logiška, nei ekologiška. Ir jei taip bus, tada čia ne ekologiškas sprendimas, o dar žalingesnis, palyginus su naujus standartus atitinkančiais vidaus degimo variklį turinčiais sunkvežimiais. 
 
Deja, bet šiuo metu tvari biodegalų gamyba iš atliekų, kaip biometano, ar skystų degalų gamyba iš dumblių, yra brangi ir transporto priemonė mieliau žvelgia į pigesnę ir geriau išvystytą baterijų sektorių.
 
Kita alternatyva, vandeniliu varomi sunkvežimiai. Ir čia intensyviai dirba kita Amerikos kompanija, „Nikola Motor“. Tiesa, čia būtina įveikti daugybę iššūkių – kad ir tų pačių papildymo stotelių trūkumą – tad ji nuo 2021-ųjų pradžios taip pat pirmiau pradės gaminti baterijomis varomą „Nikola Tree“ sunkvežimį, o nuo 2023-iųjų metų turėtume išvysti ir vandeniliu varomą sunkvežimį.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Geriausių automobilių rinkimų viršūnes šturmuoja elektromobiliai Geriausių automobilių rinkimų viršūnes šturmuoja elektromobiliai 
Debiutuoja pirmasis BMW sportinis M serijos universalas – „BMW M3“ Debiutuoja pirmasis BMW sportinis M serijos universalas – „BMW M3“ 
A. Bocelli su JBL ir „Fiat“ sukūrė specialią „Fiat 500e” versiją A. Bocelli su JBL ir „Fiat“ sukūrė specialią „Fiat 500e” versiją 
Kuo turi pasižymėti modernus šeimyninis automobilis? Kuo turi pasižymėti modernus šeimyninis automobilis? 
Lietuvą pasiekė pirmieji naujieji „Audi A8“ su novatoriškomis technologijomis Lietuvą pasiekė pirmieji naujieji „Audi A8“ su novatoriškomis techno 
BWM pristatė naują elektromobilį – kompaktinį visureigį „BMW iX1“ BWM pristatė naują elektromobilį – kompaktinį visureigį „BMW iX1“ 
Porsche pristato pirmąjį elektromobilio „Taycan GTS“ specialųjį leidimą „Hockenheimring Edition“ Porsche pristato pirmąjį elektromobilio „Taycan GTS“ specialųjį leid 
Greičiausias „BWM M“ serijinis modelis – tokių išleis tik tūkstantį Greičiausias „BWM M“ serijinis modelis – tokių išleis tik tūkstantį  
Vokietijos lėkė 400 km/h greičiu ir viską filmavo: prokuratūros išvada Lietuvoje sukeltų šoką Vokietijos lėkė 400 km/h greičiu ir viską filmavo: prokuratūros išva 
Atnaujinti „BMW 3“ modeliai – turės net 7-ias iš tinklo įkraunamo hibrido versijas Atnaujinti „BMW 3“ modeliai – turės net 7-ias iš tinklo įkraunamo hi 
„Lexus UX 250h“ atnaujinimai: naujos technologijos, patobulintas valdymas ir didesnis pasirinkimas „Lexus UX 250h“ atnaujinimai: naujos technologijos, patobulintas val 
Debiutuoja specialios „Alfa Romeo Giulia“ ir „Stelvio“ versijos – „Estrema“ Debiutuoja specialios „Alfa Romeo Giulia“ ir „Stelvio“ versijos – „E 
Sportišku kabrioletu kasdien Lietuvos keliais: paaiškino, kodėl tai įmanoma net šaltu oru Sportišku kabrioletu kasdien Lietuvos keliais: paaiškino, kodėl tai  
„General Motors“ Ukrainai perdavė 50 naujų visureigių „General Motors“ Ukrainai perdavė 50 naujų visureigių 
„Audi e-tron GT“ - vienas iš 2022 m. Pasaulio metų automobilio apdovanojimų laimėtojų „Audi e-tron GT“ - vienas iš 2022 m. Pasaulio metų automobilio apdov 
Modernūs elektromobiliai tampa daugiafunkciais prietaisais – laimi jų naudotojai Modernūs elektromobiliai tampa daugiafunkciais prietaisais – laimi j 
BMW atnaujino prabangųjį visureigį X7 – daugiau komforto, prabangos ir progresyvumo BMW atnaujino prabangųjį visureigį X7 – daugiau komforto, prabangos  
„Kia EV6“ pateko tarp trijų geriausiųjų „World Car of the Year 2022“ apdovanojimuose „Kia EV6“ pateko tarp trijų geriausiųjų „World Car of the Year 2022“ 
Naujasis elektrinis „Fiat 500e“ tapo metų automobilių „GQ“ leidinio rinkimuose Naujasis elektrinis „Fiat 500e“ tapo metų automobilių „GQ“ leidinio  
Vokietija įvertino „Kia EV6“: paskelbė 2022-ųjų „Premium“ automobiliu Vokietija įvertino „Kia EV6“: paskelbė 2022-ųjų „Premium“ automobili 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 2500 skelbimų, virš 7500 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1800 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2022

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt