Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2020-09-09
Bilo Gateso šaltas dušas: iš „Tesla Semi“ ir elektrinių lėktuvų greičiausiai nieko nebus. Ar tikrai?

Bilo Gateso šaltas dušas: iš „Tesla Semi“ ir elektrinių lėktuvų greičiausiai nieko nebus. Ar tikrai?
 
Paskutiniai Bilo Gateso komentarai leidžia aiškiai suprasti, kad milijardierius ir filantropas abejoja elektrinių sunkvežimių bei elektra varomų komercinių lėktuvų ateitimi. Bet ar tikrai jis teisus?
 
Pastaraisiais metai Bilas Gatesas daug dėmesio skiria pasaulinėms problemoms ir aktyviai naudoja savo sukauptą turtą joms išspręsti. Bilas su žmona yra vieni daugiausiai labdarai paaukojančių žmonių pasaulyje, o ir filantropas nuolat investuoja į naujas energetikos kompanijas bei siekia išvystyti naujos kartos branduolinę energetiką.
 
Pastaruoju metu jis daug dėmesio skiria COVID-19 pandemijos problemai, tačiau jau yra pareiškęs, kad mūsų laukia dar didesnė problema, pareikalausianti kur kas daugiau mirčių. Tai – klimato kaita.
 
Ir šįkart Bilas vėl dalijasi mintimis apie šią problemą:
 
„Šio mėnesio pradžioje rašiau apie tai, kad COVID-19 yra tik dalis to, kas pasaulyje dėsis dėl klimato kaitos . Nėra jokių abejonių, kad per pastaruosius kelis mėnesius patyrėme siaubingų kančių ir ekonominių sunkumų. Tačiau nors dar sunku tą suvokti, bet pandemija dar tik įpusėjo, o klimato kaitos potencialus poveikis bus dar pražūtingesnis.“
 
Naujausiame įraše Bilas pabrėžia būtinybę kuo greičiau elektrifikuoti transportą, kas padėtų spręsti klimato kaitos problemas. Visgi, jo pareiškimai yra kiek prieštaringi. Bilas tiki, kad keleivinės transporto priemonės bus elektrifikuotos, ir tas jau vyksta: 
 
„Be to, padidėjusi konkurencija rinkoje reiškia, kad klientai turi daugiau pasirinkimų nei bet kada anksčiau. Pradedant kompaktiškais sedanais ir baigiant aptakiais sportiniais automobiliais. Greitai netgi galėsime įsigyti visiškai elektrinį pikapą iš tokių senbuvių, kaip GM ir Ford bei naujų gamintojų, kaip Rivian ir Bollinger.“
 
Įdomu, bet „Microsoft“ įkūrėjas, anksčiau vairavęs „Model X“, kažkodėl savo įraše pamiršo paminėti „Tesla“ kompaniją ir jos kuriamą „Cybertruck“ pikapą.
 
Nieko tokio. Daugiau klausimų kelia tai, kad nors Bilas ragina elektrifikuoti transporto sektorių, bet tuo pačiu labai stipriai abejoja elektrinių sunkvežimių, tokių, kaip „Tesla Semi“ ateitimi, ir mano, kad iš jų „greičiausiai niekada nieko nebus“:
 
„Problema yra ta, kad baterijos yra didelės ir sunkios. Kuo didesnį svorį norite pajudinti, tuo daugiau tokiai transporto priemonei reikia baterijų. Bet kuo daugiau baterijų pridedate, tuo didesnį svori turite – ir tuo daugiau energijos reikia.
 
Net ir pasiekus baterijų proveržį, elektrinės transporto priemonės greičiausiai niekada nebus praktiškas sprendimas tokiems dalykams, kaip 18 ratų krovininiam transportui ir keleiviniams lėktuvams. Elektra gerai veikia tada, kai reikia įveikti trumpus atstumus, tačiau mums reikia kitokio sprendimo, kai kalba pasisuka apie sunkiasvores transporto priemones ir tolimųjų reisų lėktuvus.“
 
Nors Bilas Gatesas ir neįvardijo konkrečių kompanijų elektrinių pikapų, bet gana aišku, jog turima galvoje šiuo metu vystomas „Tesla Semi“ ir „Freightliner eCascadia“ elektrinių pikapų programas.
 
Toks Bilo Gateso pareiškimas yra įdomus ir tuo, kad Elonas Muskas prieš keletą dienų pareiškė, kad baterijų technologijos per pastarąjį dešimtmetį pažengė stipriai į priekį ir jei prieš 10-15 metų apie 400Wh/kg energijos tankį buvo tik svajojama, tai šiuo metu jau keli baterijų gamintojai dirba prie tokio tipo baterijų. Ir, pasak Elono, kai bus masiškai pradėtos gaminti tokio energijos tankio baterijos, tada ir aviacijos elektrifikacija taps reali bei perpektyvi.
 
O ką gi Bilas Gatesas siūlo vietoje baterijų naudoti sunkiasvorių transporto priemonių sektoriuje? Jis mano, kad perspektyvesnis sprendimas būtų biodegalai.
 
Vertinant objektyviai, variantas yra galimas. Tik su esmine sąlyga – jei tų biodegalų gamybai nebus naudojama žemės ūkio produkcija, kaip kviečiai, rapsai ir pan. Važinėti per laukus su dyzeliną vartojančia technika tam, kad užauginęs javus juos paverstum biodegalais - nei logiška, nei ekologiška. Ir jei taip bus, tada čia ne ekologiškas sprendimas, o dar žalingesnis, palyginus su naujus standartus atitinkančiais vidaus degimo variklį turinčiais sunkvežimiais. 
 
Deja, bet šiuo metu tvari biodegalų gamyba iš atliekų, kaip biometano, ar skystų degalų gamyba iš dumblių, yra brangi ir transporto priemonė mieliau žvelgia į pigesnę ir geriau išvystytą baterijų sektorių.
 
Kita alternatyva, vandeniliu varomi sunkvežimiai. Ir čia intensyviai dirba kita Amerikos kompanija, „Nikola Motor“. Tiesa, čia būtina įveikti daugybę iššūkių – kad ir tų pačių papildymo stotelių trūkumą – tad ji nuo 2021-ųjų pradžios taip pat pirmiau pradės gaminti baterijomis varomą „Nikola Tree“ sunkvežimį, o nuo 2023-iųjų metų turėtume išvysti ir vandeniliu varomą sunkvežimį.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Sugedo Tesla baterija, o garantija jau nebegalioja? Pasiruoškite patuštinti piniginę, nebent... Sugedo Tesla baterija, o garantija jau nebegalioja? Pasiruoškite pat 
Land Rover pristatė įspūdingą „Defender V8 Bond Edition“ versiją įkvėptą kino filmo „Mirtis palauks Land Rover pristatė įspūdingą „Defender V8 Bond Edition“ versiją įkv 
100.000 dolerių už tai? „Youtube“ kanalo kūrėjas skundžiasi naujutėlaičio „Tesla Model S“ kokybe 100.000 dolerių už tai? „Youtube“ kanalo kūrėjas skundžiasi naujutėl 
„Mustang Mach-E“ atstumą nuo bet kurios Europos sostinės iki pajūrio gali įveikti viena įkrova „Mustang Mach-E“ atstumą nuo bet kurios Europos sostinės iki pajūrio 
 „Ford Kuga“ įkraunamasis hibridas – populiariausias tokio tipo modelis Europoje „Ford Kuga“ įkraunamasis hibridas – populiariausias tokio tipo mode 
„Tesla Model S Plaid“ prieš „Porsche Taycan Turbo S“ - kas nugalės? „Tesla Model S Plaid“ prieš „Porsche Taycan Turbo S“ - kas nugalės? 
Kas geriau pasirodys bekelėje - kuklusis „Fiat Panda Cross“ ar elektrinis „Tesla Model X 100D“? Kas geriau pasirodys bekelėje - kuklusis „Fiat Panda Cross“ ar elekt 
 „Porsche“ pristatė iki šiol galingiausią „Cayenne“ serijos modelį „Cayenne Turbo GT“ „Porsche“ pristatė iki šiol galingiausią „Cayenne“ serijos modelį „ 
Naujasis „Audi RS 3“: neprilygstamas sportiškumas kiekvienai dienai Naujasis „Audi RS 3“: neprilygstamas sportiškumas kiekvienai dienai 
Pradėta naujojo kompaktiško miesto visureigio – „Toyota Yaris Cross“ – gamyba Pradėta naujojo kompaktiško miesto visureigio – „Toyota Yaris Cross“ 
„Land Rover“ tapo pirmojo „Virgin Galactic“ kosminio skrydžio su įgula dalimi „Land Rover“ tapo pirmojo „Virgin Galactic“ kosminio skrydžio su įgu 
E. Gutaravičius: Niurburgringo „Nordschleife“ trasa užburia E. Gutaravičius: Niurburgringo „Nordschleife“ trasa užburia 
Pristatytas naujasis „Porsche Taycan Cross Turismo“ Pristatytas naujasis „Porsche Taycan Cross Turismo“ 
40-metį minintis „FIAT Ducato“ – perkamiausias Europos komercinis automobilis 40-metį minintis „FIAT Ducato“ – perkamiausias Europos komercinis au 
Ketvirčio pabaigoje „Tesla“ vėl skuba - kai kurie metodai kelia klausimų Ketvirčio pabaigoje „Tesla“ vėl skuba - kai kurie metodai kelia klau 
Laikui nepavaldus „Porsche 911” pristato net 5 atnaujinto GTS modelio versijas Laikui nepavaldus „Porsche 911” pristato net 5 atnaujinto GTS modeli 
„Tesla Model S Plaid“ jau virto lenktyniniu automobiliu ir pademonstravo neįtikėtiną greitį „Tesla Model S Plaid“ jau virto lenktyniniu automobiliu ir pademonst 
„Fiat 500e” – 2021 metų kabrioletas, skelbia įtakingasis „What Car?“ žurnalas „Fiat 500e” – 2021 metų kabrioletas, skelbia įtakingasis „What Car?“ 
Tesla Model S Plaid jau keliauja pas pirkėjus - ar toks vairas jums dar atrodo kaip gera idėja? Tesla Model S Plaid jau keliauja pas pirkėjus - ar toks vairas jums  
Dar vienas gamintojas bandys vandenilinį automobilį - mato šios technologijos privalumus Dar vienas gamintojas bandys vandenilinį automobilį - mato šios tech 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
© Autoasas.lt 2007-2021

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt