Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2020-06-06
Britų milijardierius atskleidė, kodėl nesulauksime „Dyson“ elektromobilio

Britų milijardierius atskleidė, kodėl nesulauksime „Dyson“ elektromobilio
 
Jamesas Dysonas, britų milijardierius, kurio vardą tikriausiai esate girdėję dėl aukštos kokybės dulkių siurblių, rankų bei plaukų džiovintuvų, portalui Autocar.co.uk atskleidė, kodėl žlugo jo labai toli pasistūmėjęs elektromobilio projektas.
 
Pats Dysonas 2017 metais kompanijos viduje išplatino pranešimą, jog jo inžinierių grupė jau porą metų kuria elektromobilį. Tuomet buvo skelbiama, kad Dysono elektromobilis rinkoje pasirodys jau 2021 metais. 2018 metais Dysonas atskleidė, kad planuose - net trys elektromobiliai. Tačiau pernai paskelbta, kad 3 milijardus dolerių prarijęs projektas atšaukiamas - Dysono elektromobilių nesulauksime.
 
Investicijos į „Dyson“ elektromobilį buvo labai rimtos, prie projekto dirbta bent ketverius metus. Taigi, kaip galite įsivaizduoti, pasistūmėta buvo labai toli. Tiesą sakant, pirmasis „Dyson“ elektromobilis jau buvo praktiškai paruoštas masinei gamybai. Vienintelė priežastis atšaukti projektą buvo didelė elektromobilio kaina. Dysonas apskaičiavo, kad jo elektromobilis būtų tiesiog per brangus - jo niekas nepirktų, nepaisant visų technologijų, kokybės ir dizaino. Šis automobilis būtų kainavęs mažiausiai 170 tūkstančių eurų.
 
Interviu žurnalui Autocar.co.uk Dysonas atskleidė, kad viena iš priežasčių, kodėl jo elektromobilio projektas žlugo - didžiųjų automobilių gamintojų galimybės. Verslininkas įsitikinęs, kad didieji gamintojai savo elektromobilių kainą mažina benzininių ir dyzelinių automobilių sąskaita. Ir tai iš tikrųjų yra tiesa. Visos tradicinės automobilių kompanijos į elektromobilius investuoja tuos pinigus, kuriuos uždirbo pardavinėdamos įprastus automobilius su vidaus degimo varikliais. Be to, tų senamadiškų automobilių pardavimai užtikrina būtiną pelningumą, kuris leidžia gamintojams mažinti elektromobilių kainą, jei to prireikia.

 
Jamesas Dysonas prie savo elektromobilio prototipo
©„Dyson“ nuotrauka

O kaip „Tesla“? „Tai veikia ir „Tesla“, bet jie bent jau gali pasinaudoti Elono Musko milijardais“, situaciją pakomentavo Dysonas. Negalima paneigti, kad „Tesla“ turi milžinišką gerbėjų ratą, o ir pats Muskas turi beveik organizuotą religiją primenantį gerbėjų ratą. „Dyson“ elektromobiliui tiesiog būtų per sunku žengti į rinką.
 
Dysonas atskleidė, kad projektas greičiausiai būtų įgavęs kūną po kelerių metų. Tačiau tam būtų reikėję dar didesnių investicijų. Verslininkas teigė, kad visi komponentai kainavo beprotiškus pinigus. Pirmasis „Dyson“ elektromobilis turėjo 8500 baterijų celes, kiekviena iš jų turi po du lazeriu privirintus elektrodus. Joms reikia ir aušinimo sprendimo, ir valdymo elektronikos, ir įkrovimo sistemos, ir kitų priedų. Ir tai - tik baterijos, o kur dar varikliai, kėbulas ir taip toliau.
 
„Dyson“ elektromobiliai galiausiai būtų naudoję kompanijos sukurtas kietojo elektrolito baterijas. Jos yra lengvesnės ir patikimesnės. Gera žinia ta, kad „Dyson“ jas kuria ir toliau, nors jos į „Dyson“ elektromobilius jau nepateks. Tačiau paklaustas, kuo didžiavosi labiausiai, Dysonas baterijų nepaminėjo - jis teigė, kad labiausiai didžiuojasi ratais.

 
Anksčiau ar vėliau „Dyson“ elektromobiliai būtų naudoję kietojo būvio baterijas.
©„Dyson“ nuotrauka

Pirmasis „Dyson“ elektromobilis būtų turėjęs didžiulius ratus, sumontuotus kėbulo kampuose. Didesni ratai būtų sumažinę riedėjimo pasipriešinimą ir suteikę papildomo patogumo. Kadangi šis sprendimas nėra susijęs tik su elektromobiliais, Dysonas jį laiko tika inovacija.
 
Galiausiai, Dysonas paminėjo, kad bandė projektą parduoti, bet niekas juo nesusidomėjo - užbaigtas elektromobilis būtų buvęs per brangus. Keli prototipai buvo pagaminti - jie atsidur „Dyson“ muziejuje. Dalis įrangos bus parduota - Dysonas teigia, kad galbūt pavyks parduoti valdomo klimato kamerą - laboratoriją, kurioje galima imituoti skirtingas orų sąlygas, kas yra svarbu bandant įvairias medžiagas. Jei jos niekas nepirks, ji liks kitiems „Dyson“ produktams bandyti.
 
Dysonas paminėjo, kad jį vis tiek domina transportas ir galbūt ateityje jis vėl investuos į šią sritį.
 
Skaitant interviu neapleidžia jausmas, kad „Dyson“ apžiojo daugiau nei galėjo nukąsti. Taip, elektromobiliai yra brangūs ir didesnės kompanijos turi pranašumą, nes pelnu iš vienų produktų gali finansuoti kitus. Tačiau jau pats pirmasis „Dyson“ elektromobilis būtų turėjęs daugybę inovacijų, įskaitant baterijų aušinimą, greitąjį krovimą, itin lengvas kompozitines medžiagas, kompaktišką, salono erdvę tausojančią konstrukciją ir taip toliau. Galbūt kiek paprastesnis automobilis būtų leidęs į rinką žengti paprasčiau?
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Naujos technologijos ir dar daugiau komforto: „Volkswagen“ pristato naująjį „Touareg“ Naujos technologijos ir dar daugiau komforto: „Volkswagen“ pristato  
Beveik 70 metų partnerystės: Land Rover Defender 130 tarnaus D.Britanijos Raudonajame Kryžiuje Beveik 70 metų partnerystės: Land Rover Defender 130 tarnaus D.Brita 
„Honda“ pristatė du naujus visureigius: prekybą pradės dar šiais metais „Honda“ pristatė du naujus visureigius: prekybą pradės dar šiais met 
„Land Rover“ pristatė naująsias „Defender“ versijas „Land Rover“ pristatė naująsias „Defender“ versijas 
Pristatytas pirmasis visiškai elektrinis „Maybach“ modelis Pristatytas pirmasis visiškai elektrinis „Maybach“ modelis 
75 metų jubiliejaus proga „Porsche“ pristatys naujausią kabrioletą – „718 Spyder RS“ 75 metų jubiliejaus proga „Porsche“ pristatys naujausią kabrioletą – 
Ar naujas automobilis gali tapti investicija? Ar naujas automobilis gali tapti investicija? 
Pristatytas riboto leidimo klasikinis „Land Rover Defender Works V8 Islay Edition“ Pristatytas riboto leidimo klasikinis „Land Rover Defender Works V8  
Lietuvoje debiutuoja pirmasis BMW M serijos automobilis su elektrifikuota pavara – „BMW XM“ Lietuvoje debiutuoja pirmasis BMW M serijos automobilis su elektrifi 
Paaiškino, kokie automobiliai atrodo gerai ir kaip tai įvertinama objektyviai Paaiškino, kokie automobiliai atrodo gerai ir kaip tai įvertinama ob 
PVM lengvata ir „premium“ klasės automobiliai – suderinama ar teks palaukti? PVM lengvata ir „premium“ klasės automobiliai – suderinama ar teks p 
Visureigių viršūnėje – su 707 AG: beprotybė ar praktiškas sprendimas visiems gyvenimo atvejams? Visureigių viršūnėje – su 707 AG: beprotybė ar praktiškas sprendimas 
Paskutinė galimybė įsigyti tokį „Bentley“, kurio jau niekada nebus Paskutinė galimybė įsigyti tokį „Bentley“, kurio jau niekada nebus 
Naujasis „Mercedes-Benz CLA“ – tvirtas charakteris kompaktiškų automobilių klasėje Naujasis „Mercedes-Benz CLA“ – tvirtas charakteris kompaktiškų autom 
„Mercedes-AMG“ S klasė: privataus lėktuvo komforto ir F-1 bolido dinamikos sintezė „Mercedes-AMG“ S klasė: privataus lėktuvo komforto ir F-1 bolido din 
Minėdama „Land Rover“ 75-metį „Lego“ sukūrė klasikinio „Defender“ rinkinį Minėdama „Land Rover“ 75-metį „Lego“ sukūrė klasikinio „Defender“ ri 
BMW išleis vandeniliu varomą visureigį – „BMW iX5 Hydrogen“ BMW išleis vandeniliu varomą visureigį – „BMW iX5 Hydrogen“ 
Mazda MX-30 hibridas sugriežtintuose „Euro NCAP“ saugumo bandymuose gavo aukščiausią įvertinimą Mazda MX-30 hibridas sugriežtintuose „Euro NCAP“ saugumo bandymuose  
„Mercedes-Benz“ atnaujino savo miesto visureigius GLE ir GLE Coupé „Mercedes-Benz“ atnaujino savo miesto visureigius GLE ir GLE Coupé 
BMW pristatys sportiškas „BMW X5“ ir „BMW X6“ modelių versijas su 625 AG varikliais BMW pristatys sportiškas „BMW X5“ ir „BMW X6“ modelių versijas su 62 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 3000 skelbimų, virš 7700 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1850 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2023

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt