Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2020-06-06
Britų milijardierius atskleidė, kodėl nesulauksime „Dyson“ elektromobilio

Britų milijardierius atskleidė, kodėl nesulauksime „Dyson“ elektromobilio
 
Jamesas Dysonas, britų milijardierius, kurio vardą tikriausiai esate girdėję dėl aukštos kokybės dulkių siurblių, rankų bei plaukų džiovintuvų, portalui Autocar.co.uk atskleidė, kodėl žlugo jo labai toli pasistūmėjęs elektromobilio projektas.
 
Pats Dysonas 2017 metais kompanijos viduje išplatino pranešimą, jog jo inžinierių grupė jau porą metų kuria elektromobilį. Tuomet buvo skelbiama, kad Dysono elektromobilis rinkoje pasirodys jau 2021 metais. 2018 metais Dysonas atskleidė, kad planuose - net trys elektromobiliai. Tačiau pernai paskelbta, kad 3 milijardus dolerių prarijęs projektas atšaukiamas - Dysono elektromobilių nesulauksime.
 
Investicijos į „Dyson“ elektromobilį buvo labai rimtos, prie projekto dirbta bent ketverius metus. Taigi, kaip galite įsivaizduoti, pasistūmėta buvo labai toli. Tiesą sakant, pirmasis „Dyson“ elektromobilis jau buvo praktiškai paruoštas masinei gamybai. Vienintelė priežastis atšaukti projektą buvo didelė elektromobilio kaina. Dysonas apskaičiavo, kad jo elektromobilis būtų tiesiog per brangus - jo niekas nepirktų, nepaisant visų technologijų, kokybės ir dizaino . Šis automobilis būtų kainavęs mažiausiai 170 tūkstančių eurų.
 
Interviu žurnalui Autocar.co.uk Dysonas atskleidė, kad viena iš priežasčių, kodėl jo elektromobilio projektas žlugo - didžiųjų automobilių gamintojų galimybės. Verslininkas įsitikinęs, kad didieji gamintojai savo elektromobilių kainą mažina benzininių ir dyzelinių automobilių sąskaita. Ir tai iš tikrųjų yra tiesa. Visos tradicinės automobilių kompanijos į elektromobilius investuoja tuos pinigus, kuriuos uždirbo pardavinėdamos įprastus automobilius su vidaus degimo varikliais. Be to, tų senamadiškų automobilių pardavimai užtikrina būtiną pelningumą, kuris leidžia gamintojams mažinti elektromobilių kainą, jei to prireikia.

 
Jamesas Dysonas prie savo elektromobilio prototipo
©„Dyson“ nuotrauka

O kaip „Tesla“? „Tai veikia ir „Tesla“, bet jie bent jau gali pasinaudoti Elono Musko milijardais“, situaciją pakomentavo Dysonas. Negalima paneigti, kad „Tesla“ turi milžinišką gerbėjų ratą, o ir pats Muskas turi beveik organizuotą religiją primenantį gerbėjų ratą. „Dyson“ elektromobiliui tiesiog būtų per sunku žengti į rinką.
 
Dysonas atskleidė, kad projektas greičiausiai būtų įgavęs kūną po kelerių metų. Tačiau tam būtų reikėję dar didesnių investicijų. Verslininkas teigė, kad visi komponentai kainavo beprotiškus pinigus. Pirmasis „Dyson“ elektromobilis turėjo 8500 baterijų celes, kiekviena iš jų turi po du lazeriu privirintus elektrodus. Joms reikia ir aušinimo sprendimo, ir valdymo elektronikos, ir įkrovimo sistemos, ir kitų priedų. Ir tai - tik baterijos, o kur dar varikliai, kėbulas ir taip toliau.
 
„Dyson“ elektromobiliai galiausiai būtų naudoję kompanijos sukurtas kietojo elektrolito baterijas. Jos yra lengvesnės ir patikimesnės. Gera žinia ta, kad „Dyson“ jas kuria ir toliau, nors jos į „Dyson“ elektromobilius jau nepateks. Tačiau paklaustas, kuo didžiavosi labiausiai, Dysonas baterijų nepaminėjo - jis teigė, kad labiausiai didžiuojasi ratais.

 
Anksčiau ar vėliau „Dyson“ elektromobiliai būtų naudoję kietojo būvio baterijas.
©„Dyson“ nuotrauka

Pirmasis „Dyson“ elektromobilis būtų turėjęs didžiulius ratus, sumontuotus kėbulo kampuose. Didesni ratai būtų sumažinę riedėjimo pasipriešinimą ir suteikę papildomo patogumo. Kadangi šis sprendimas nėra susijęs tik su elektromobiliais, Dysonas jį laiko tika inovacija.
 
Galiausiai, Dysonas paminėjo, kad bandė projektą parduoti, bet niekas juo nesusidomėjo - užbaigtas elektromobilis būtų buvęs per brangus. Keli prototipai buvo pagaminti - jie atsidur „Dyson“ muziejuje. Dalis įrangos bus parduota - Dysonas teigia, kad galbūt pavyks parduoti valdomo klimato kamerą - laboratoriją, kurioje galima imituoti skirtingas orų sąlygas, kas yra svarbu bandant įvairias medžiagas. Jei jos niekas nepirks, ji liks kitiems „Dyson“ produktams bandyti.
 
Dysonas paminėjo, kad jį vis tiek domina transportas ir galbūt ateityje jis vėl investuos į šią sritį.
 
Skaitant interviu neapleidžia jausmas, kad „Dyson“ apžiojo daugiau nei galėjo nukąsti. Taip, elektromobiliai yra brangūs ir didesnės kompanijos turi pranašumą, nes pelnu iš vienų produktų gali finansuoti kitus. Tačiau jau pats pirmasis „Dyson“ elektromobilis būtų turėjęs daugybę inovacijų, įskaitant baterijų aušinimą, greitąjį krovimą, itin lengvas kompozitines medžiagas, kompaktišką, salono erdvę tausojančią konstrukciją ir taip toliau. Galbūt kiek paprastesnis automobilis būtų leidęs į rinką žengti paprasčiau?
technologijos.lt
Susiję straipsniai
„Tesla Model S Plaid“ prieš „Porsche Taycan Turbo S“ - kas nugalės? „Tesla Model S Plaid“ prieš „Porsche Taycan Turbo S“ - kas nugalės? 
Kas geriau pasirodys bekelėje - kuklusis „Fiat Panda Cross“ ar elektrinis „Tesla Model X 100D“? Kas geriau pasirodys bekelėje - kuklusis „Fiat Panda Cross“ ar elekt 
 „Porsche“ pristatė iki šiol galingiausią „Cayenne“ serijos modelį „Cayenne Turbo GT“ „Porsche“ pristatė iki šiol galingiausią „Cayenne“ serijos modelį „ 
Pradėta naujojo kompaktiško miesto visureigio – „Toyota Yaris Cross“ – gamyba Pradėta naujojo kompaktiško miesto visureigio – „Toyota Yaris Cross“ 
„Land Rover“ tapo pirmojo „Virgin Galactic“ kosminio skrydžio su įgula dalimi „Land Rover“ tapo pirmojo „Virgin Galactic“ kosminio skrydžio su įgu 
E. Gutaravičius: Niurburgringo „Nordschleife“ trasa užburia E. Gutaravičius: Niurburgringo „Nordschleife“ trasa užburia 
Pristatytas naujasis „Porsche Taycan Cross Turismo“ Pristatytas naujasis „Porsche Taycan Cross Turismo“ 
40-metį minintis „FIAT Ducato“ – perkamiausias Europos komercinis automobilis 40-metį minintis „FIAT Ducato“ – perkamiausias Europos komercinis au 
Ketvirčio pabaigoje „Tesla“ vėl skuba - kai kurie metodai kelia klausimų Ketvirčio pabaigoje „Tesla“ vėl skuba - kai kurie metodai kelia klau 
Laikui nepavaldus „Porsche 911” pristato net 5 atnaujinto GTS modelio versijas Laikui nepavaldus „Porsche 911” pristato net 5 atnaujinto GTS modeli 
„Tesla Model S Plaid“ jau virto lenktyniniu automobiliu ir pademonstravo neįtikėtiną greitį „Tesla Model S Plaid“ jau virto lenktyniniu automobiliu ir pademonst 
„Fiat 500e” – 2021 metų kabrioletas, skelbia įtakingasis „What Car?“ žurnalas „Fiat 500e” – 2021 metų kabrioletas, skelbia įtakingasis „What Car?“ 
Tesla Model S Plaid jau keliauja pas pirkėjus - ar toks vairas jums dar atrodo kaip gera idėja? Tesla Model S Plaid jau keliauja pas pirkėjus - ar toks vairas jums  
Dar vienas gamintojas bandys vandenilinį automobilį - mato šios technologijos privalumus Dar vienas gamintojas bandys vandenilinį automobilį - mato šios tech 
Rudenį pasirodys naujasis „BMW 4 Gran Coupe“ Rudenį pasirodys naujasis „BMW 4 Gran Coupe“ 
Kaip gimsta unikalūs, patys greičiausi „Jaguar“ automobiliai? Kaip gimsta unikalūs, patys greičiausi „Jaguar“ automobiliai? 
Tarp rudenį pasirodysiančių BMW elektrinių modelių – pirmasis M serijos elektromobilis Tarp rudenį pasirodysiančių BMW elektrinių modelių – pirmasis M seri 
Po E.Musko paminėjimo UFC narve, kovotojas gavo Tesla Model Y - kompanijos gerbėjams tas nepatiko Po E.Musko paminėjimo UFC narve, kovotojas gavo Tesla Model Y - komp 
„Volkswagen“ pristatė naują sportiškų elektromobilių ženklą, pirmasis modelis – „ID.4 GTX“     „Volkswagen“ pristatė naują sportiškų elektromobilių ženklą, pirmasi 
„Land Rover Defender“ paskelbtas 2021-ųjų pasaulio dizaino automobiliu „Land Rover Defender“ paskelbtas 2021-ųjų pasaulio dizaino automobil 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
© Autoasas.lt 2007-2021

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt