Skelbimų paieška
Atsiliepimų paieška
TOP automobiliai
- AC
- Acura
- Alfa Romeo
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- Bugatti
- Buick
- Cadillac
- Caterham
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Cupra
- Dacia
- Daewoo
- Daihatsu
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GMC
- Honda
- Hummer
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Koenigsegg
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lincoln
- Lotus
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes-Benz
- Mercedes-Maybach
- MG
- Mini
- Mitsubishi
- Morgan
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Scion
- Seat
- Skoda
- Smart
- Spyker
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- Tata
- Tesla
- Toyota
- TVR
- Volkswagen
- Volvo
Straipsniai
|
2019-02-28
Europos Komisija stojo prieš palmių aliejų degaluose
Palmių aliejaus naudojimas degaluose yra „netvarus“, nes lemia didelio masto tropinių miškų naikinimą. Tai pripažinusi Europos Komisija pradėjo teisinę procedūrą, kurios tikslas - ilgainiui sumažinti palmių aliejaus naudojimą degaluose. Europos Komisija (EK) pripažino, kad biodyzelino, kurio sudėtyje yra palmių aliejus, naudojimas neatitinka numatytų ES tikslų didinti „žaliųjų degalų“ dalį rinkoje. Dauguma paskutiniųjų mokslinių studijų rezultatai parodė, kad palmių aliejaus ir šalutinių palmių produktų naudojimas degaluose yra ypač žalingas dėl netiesioginio žemės paskirties keitimo (indirect land use change, ILUC). Augant biodegalų paklausai, vis daugiau žemės naudojama energetinėms reikmėms – kertami tropiniai miškai, o jų vietoje sodinamos alyvpalmės. Pietryčių Azijos šalyse (Indonezija, Malaizija, Tailandas) tropiniai miškai naikinami ypač sparčiai, žūsta laukinė augmenija bei nyksta gyvūnų rūšys. EK užsakytos „Globiom“ studijos rezultatai parodė, kad biodyzelino su palmių aliejumi poveikis klimatui yra 3 kartus žalingesnis nei įprasto dyzelino be jokių biopriedų. Dar pernai Europos Parlamentas ir ES šalių vyriausybės sutarė mažinti netvarių (su didele ILUC rizika) biodegalų naudojimą. Maisto ir kosmetikos pramonėje palmių aliejaus sunaudojama vis mažiau, tačiau palmių aliejaus degalams naudojama daugiau. Kasmet Europoje sunaudojama apie 4 mln. tonų grynojo palmių aliejaus, o didžiausią dalį palmių aliejaus suvartoja dyzelinu varomų automobilių vairuotojai. ES yra antra didžiausių palmių aliejaus vartojimo rinkų, o didžioji dalis importuojamo į ES palmių aliejaus yra subsidijuojama „žaliųjų degalų“ gamybai. Tarptautinės naftos bendrovės importuoja palmių aliejų arba jo šalutinius produktus ir maišo su mineraliniu kuru. 9 Europos šalyse atlikta apklausa parodė, kad 82 proc. europiečių net nežinojo, kad į dyzeliną yra įmaišomas palmių aliejus, o 69 proc. pasisakytų už subsidijų palmių aliejaus turinčiam biodyzelinui panaikinimą. 2017 m. „žaliosiomis dykumomis“ vadinamos alyvpalmių plantacijos pasaulyje užėmė Naujosios Zelandijos plotui prilygstančią teritoriją (27 mln. hektarų). Tai yra pranešimas spaudai - pateiktos informacijos redakcija neredaguoja, o už pranešimo turinį atsako jį paskelbę autoriai. |
Susiję straipsniai
Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?
Toliausiai nuvažiuojantys
Dujų atsiperkamumo skaičiavimas