Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2016-11-11
Gatvės žiemą: ne visada kelininkai (ne)pasiruošę

Gatvės žiemą: ne visada kelininkai (ne)pasiruošę
Vos tik Lietuvos kelius nuklojo sniegas, daugelis eismo dalyvių pernelyg negalvodami išpyškino seniai žinomą posakį: „Kelininkus žiema užklupo netikėtai“. Tačiau kiek ši frazė yra teisinga šiandien? Galbūt joje vieną kitą žodį reikėtų pakeisti?

Visų pirma, pradėti reikėtų nuo išaiškinimo, kas yra tie kelininkai. Žmonės dažnai painioja skirtingus kelius prižiūrinčias įstaigas. Lietuvos automobilių kelių direkcija yra atsakinga už daugiau nei 20 tūkst. kilometrų valstybinių kelių priežiūrą, tuo tarpu miestų gatvėmis rūpinasi savivaldybės ir joms pavaldžios įmonės. Tad jeigu Vilniuje pastebėjote neprižiūrėtą gatvę, neskubėkite skambinti kelių direkcijai – už tą gatvę atsakinga sostinės gatvių priežiūros įmonė „Grinda“. O jeigu prie Lentvario nuslydote į griovį, žinutė sostinės merui feisbuke vargu ar padės.

Tiesa yra ta, kad kelininkai, su kartais pasitaikančiomis išimtimis, žiemai būna pasiruošę. Tik reikliems vairuotojams, fiziškai nematantiems druskos barstytuvų ar keliu valančių mašinų, kartais gali pasirodyti priešingai. 

Pavyzdžiui, stipriai sningant, gatves valančių kelininkų automobilių nepamatysi. Kelininkai tokiomis oro sąlygomis didžiąją dalį savo darbo turi būti padarę vos iš dangaus nukritus pirmosios snaigėms: asfaltas turi būti nuklotas sniegą tirpdančia druska, kad ant jo nesusidarytų ledo pluta. Sningant gatvės valomos tik išskirtiniais atvejais – paprastai šis darbas atliekamas snaigėms jau nustojus kristi iš dangaus.

Gatvės Lietuvoje paprastai barstomos dviem medžiagomis: druska arba druskos ir smėlio mišiniu. Druska naudojama pagrindiniuose keliuose, kuriuose reikia ištirpdyti sniegą ir apsaugoti nuo susidarančio ledo, o mišinys – antraeiliuose keliuose. Jis taip pat naudojamas įkalnėse ir nuokalnėse, nes druska gali nutekėti, o smėlis pasilieka ant asfalto.

Druska vairuotojų yra keiksnojama dėl metalinėms automobilių dalims daromos žalos, tačiau kitų išeičių nelabai yra. Valyti nuo gatvių sausą sniegą neverta, nes šios labai susiaurėtų ir dvi eismo juostas viena kryptimi turinti atkarpa po kelių dienų teturėtų vieną. Skandinavijos šalyse žiemą matyti pavyzdžiai su skaldos pylimu ant suplūkto sniego Lietuvoje nelabai veiktų, nes sniego nėra tiek daug ir asfaltuoti keliai greitai virstų žvyrkeliais.

Egzistuoja ir sniegą tirpdantys mišiniai, nedarantys jokio poveikio automobiliams, tačiau jų kaina yra gerokai didesnė nei druskos – vargu ar vairuotojai būtų patenkinti keliskart mažesniu nuvalytų gatvių kiekiu, net ir žinodami, kad važiavimas jomis automobilio kėbului įtakos nepadarys.

Druskos poveikį automobilio kėbului panaikinti įmanoma tik vienu būdu: nevažinėjant. Tai nekokia išeitis, tad vairuotojams reikia susitaikyti su galimybe ant automobilio ratų arkų ar slenksčių pavasarį išvysti vieną kitą rudą dėmę.

Druskų poveikį kėbului sumažinti įmanoma automobiliui prieš sezoną atliekant detalių padengimo antikorozine danga procedūrą. O žiemos metu – reguliariai plaunant. Geriausia tą daryti rankinėje plovykloje, kur galite vandeniu išpurkšti sunkiau prieinamas kėbulo dalis, kuriose linkusios kauptis druskos.
 
Susiję straipsniai
Geriausių automobilių rinkimų viršūnes šturmuoja elektromobiliai Geriausių automobilių rinkimų viršūnes šturmuoja elektromobiliai 
Debiutuoja pirmasis BMW sportinis M serijos universalas – „BMW M3“ Debiutuoja pirmasis BMW sportinis M serijos universalas – „BMW M3“ 
A. Bocelli su JBL ir „Fiat“ sukūrė specialią „Fiat 500e” versiją A. Bocelli su JBL ir „Fiat“ sukūrė specialią „Fiat 500e” versiją 
Kuo turi pasižymėti modernus šeimyninis automobilis? Kuo turi pasižymėti modernus šeimyninis automobilis? 
Lietuvą pasiekė pirmieji naujieji „Audi A8“ su novatoriškomis technologijomis Lietuvą pasiekė pirmieji naujieji „Audi A8“ su novatoriškomis techno 
BWM pristatė naują elektromobilį – kompaktinį visureigį „BMW iX1“ BWM pristatė naują elektromobilį – kompaktinį visureigį „BMW iX1“ 
Porsche pristato pirmąjį elektromobilio „Taycan GTS“ specialųjį leidimą „Hockenheimring Edition“ Porsche pristato pirmąjį elektromobilio „Taycan GTS“ specialųjį leid 
Greičiausias „BWM M“ serijinis modelis – tokių išleis tik tūkstantį Greičiausias „BWM M“ serijinis modelis – tokių išleis tik tūkstantį  
Vokietijos lėkė 400 km/h greičiu ir viską filmavo: prokuratūros išvada Lietuvoje sukeltų šoką Vokietijos lėkė 400 km/h greičiu ir viską filmavo: prokuratūros išva 
Atnaujinti „BMW 3“ modeliai – turės net 7-ias iš tinklo įkraunamo hibrido versijas Atnaujinti „BMW 3“ modeliai – turės net 7-ias iš tinklo įkraunamo hi 
„Lexus UX 250h“ atnaujinimai: naujos technologijos, patobulintas valdymas ir didesnis pasirinkimas „Lexus UX 250h“ atnaujinimai: naujos technologijos, patobulintas val 
Debiutuoja specialios „Alfa Romeo Giulia“ ir „Stelvio“ versijos – „Estrema“ Debiutuoja specialios „Alfa Romeo Giulia“ ir „Stelvio“ versijos – „E 
Sportišku kabrioletu kasdien Lietuvos keliais: paaiškino, kodėl tai įmanoma net šaltu oru Sportišku kabrioletu kasdien Lietuvos keliais: paaiškino, kodėl tai  
„General Motors“ Ukrainai perdavė 50 naujų visureigių „General Motors“ Ukrainai perdavė 50 naujų visureigių 
„Audi e-tron GT“ - vienas iš 2022 m. Pasaulio metų automobilio apdovanojimų laimėtojų „Audi e-tron GT“ - vienas iš 2022 m. Pasaulio metų automobilio apdov 
Modernūs elektromobiliai tampa daugiafunkciais prietaisais – laimi jų naudotojai Modernūs elektromobiliai tampa daugiafunkciais prietaisais – laimi j 
BMW atnaujino prabangųjį visureigį X7 – daugiau komforto, prabangos ir progresyvumo BMW atnaujino prabangųjį visureigį X7 – daugiau komforto, prabangos  
„Kia EV6“ pateko tarp trijų geriausiųjų „World Car of the Year 2022“ apdovanojimuose „Kia EV6“ pateko tarp trijų geriausiųjų „World Car of the Year 2022“ 
Naujasis elektrinis „Fiat 500e“ tapo metų automobilių „GQ“ leidinio rinkimuose Naujasis elektrinis „Fiat 500e“ tapo metų automobilių „GQ“ leidinio  
Vokietija įvertino „Kia EV6“: paskelbė 2022-ųjų „Premium“ automobiliu Vokietija įvertino „Kia EV6“: paskelbė 2022-ųjų „Premium“ automobili 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 2500 skelbimų, virš 7500 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1800 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2022

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt