Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2016-11-11
Gatvės žiemą: ne visada kelininkai (ne)pasiruošę

Gatvės žiemą: ne visada kelininkai (ne)pasiruošę
Vos tik Lietuvos kelius nuklojo sniegas, daugelis eismo dalyvių pernelyg negalvodami išpyškino seniai žinomą posakį: „Kelininkus žiema užklupo netikėtai“. Tačiau kiek ši frazė yra teisinga šiandien? Galbūt joje vieną kitą žodį reikėtų pakeisti?

Visų pirma, pradėti reikėtų nuo išaiškinimo, kas yra tie kelininkai. Žmonės dažnai painioja skirtingus kelius prižiūrinčias įstaigas. Lietuvos automobilių kelių direkcija yra atsakinga už daugiau nei 20 tūkst. kilometrų valstybinių kelių priežiūrą, tuo tarpu miestų gatvėmis rūpinasi savivaldybės ir joms pavaldžios įmonės. Tad jeigu Vilniuje pastebėjote neprižiūrėtą gatvę, neskubėkite skambinti kelių direkcijai – už tą gatvę atsakinga sostinės gatvių priežiūros įmonė „Grinda“. O jeigu prie Lentvario nuslydote į griovį, žinutė sostinės merui feisbuke vargu ar padės.

Tiesa yra ta, kad kelininkai, su kartais pasitaikančiomis išimtimis, žiemai būna pasiruošę. Tik reikliems vairuotojams, fiziškai nematantiems druskos barstytuvų ar keliu valančių mašinų, kartais gali pasirodyti priešingai. 

Pavyzdžiui, stipriai sningant, gatves valančių kelininkų automobilių nepamatysi. Kelininkai tokiomis oro sąlygomis didžiąją dalį savo darbo turi būti padarę vos iš dangaus nukritus pirmosios snaigėms: asfaltas turi būti nuklotas sniegą tirpdančia druska, kad ant jo nesusidarytų ledo pluta. Sningant gatvės valomos tik išskirtiniais atvejais – paprastai šis darbas atliekamas snaigėms jau nustojus kristi iš dangaus.

Gatvės Lietuvoje paprastai barstomos dviem medžiagomis: druska arba druskos ir smėlio mišiniu. Druska naudojama pagrindiniuose keliuose, kuriuose reikia ištirpdyti sniegą ir apsaugoti nuo susidarančio ledo, o mišinys – antraeiliuose keliuose. Jis taip pat naudojamas įkalnėse ir nuokalnėse, nes druska gali nutekėti, o smėlis pasilieka ant asfalto.

Druska vairuotojų yra keiksnojama dėl metalinėms automobilių dalims daromos žalos, tačiau kitų išeičių nelabai yra. Valyti nuo gatvių sausą sniegą neverta, nes šios labai susiaurėtų ir dvi eismo juostas viena kryptimi turinti atkarpa po kelių dienų teturėtų vieną. Skandinavijos šalyse žiemą matyti pavyzdžiai su skaldos pylimu ant suplūkto sniego Lietuvoje nelabai veiktų, nes sniego nėra tiek daug ir asfaltuoti keliai greitai virstų žvyrkeliais.

Egzistuoja ir sniegą tirpdantys mišiniai, nedarantys jokio poveikio automobiliams, tačiau jų kaina yra gerokai didesnė nei druskos – vargu ar vairuotojai būtų patenkinti keliskart mažesniu nuvalytų gatvių kiekiu, net ir žinodami, kad važiavimas jomis automobilio kėbului įtakos nepadarys.

Druskos poveikį automobilio kėbului panaikinti įmanoma tik vienu būdu: nevažinėjant. Tai nekokia išeitis, tad vairuotojams reikia susitaikyti su galimybe ant automobilio ratų arkų ar slenksčių pavasarį išvysti vieną kitą rudą dėmę.

Druskų poveikį kėbului sumažinti įmanoma automobiliui prieš sezoną atliekant detalių padengimo antikorozine danga procedūrą. O žiemos metu – reguliariai plaunant. Geriausia tą daryti rankinėje plovykloje, kur galite vandeniu išpurkšti sunkiau prieinamas kėbulo dalis, kuriose linkusios kauptis druskos.
 
Susiję straipsniai
Modernumą su klasika derinantis „Ford Mustang“ – perkamiausias sportinis automobilis Modernumą su klasika derinantis „Ford Mustang“ – perkamiausias sport 
Atsisveikinimas su legenda: parduodami paskutiniai  „Honda Civic Type R“ automobiliai Atsisveikinimas su legenda: parduodami paskutiniai „Honda Civic Typ 
Volvo pristatė (ne)naują Volvo C40 Recharge - kodėl automobilių gamintojai renkasi tokią formą? Volvo pristatė (ne)naują Volvo C40 Recharge - kodėl automobilių gami 
Naujasis „Toyota Yaris“ tapo Europos metų automobiliu 2021 Naujasis „Toyota Yaris“ tapo Europos metų automobiliu 2021 
Ateityje tokių vaizdų bus daugiau - moteris bandė pagauti savarankiškai važiuojantį Tesla Ateityje tokių vaizdų bus daugiau - moteris bandė pagauti savarankiš 
Atnaujintas „Jaguar I-Pace“: išmanesnis, greičiau įkraunamas ir jau Lietuvoje Atnaujintas „Jaguar I-Pace“: išmanesnis, greičiau įkraunamas ir jau  
BMW išleis galingiausią M modelį – „BMW M5 CS“ BMW išleis galingiausią M modelį – „BMW M5 CS“  
Visureigis, kuriam nėra lygių: ekspertai šį modelį pripažino pačiu geriausiu prabangiu visureigiu Visureigis, kuriam nėra lygių: ekspertai šį modelį pripažino pačiu g 
„Tesla“ skubiai išparduoda „Model X“ ir „Model S“ automobilius - kas čia vyksta? „Tesla“ skubiai išparduoda „Model X“ ir „Model S“ automobilius - kas 
„AVTOVAZ“ prisideda prie „Renaulution“ strategijos diegimo „AVTOVAZ“ prisideda prie „Renaulution“ strategijos diegimo 
„Volkswagen ID.3“ kandžiojasi? Svarbus elektromobilis netikėtai sužeidė garsų automobilių žurnalistą „Volkswagen ID.3“ kandžiojasi? Svarbus elektromobilis netikėtai suže 
Šis apdegęs 2001 m. „Dodge Viper“ laukia išganymo: parduodamas aukcione už nepadorią kainą Šis apdegęs 2001 m. „Dodge Viper“ laukia išganymo: parduodamas aukci 
„Renault MORPHOZ“ - metų koncepcinis automobilis „Renault MORPHOZ“ - metų koncepcinis automobilis 
„Jaguar“ pristato „F-Pace SVR“ – 100 km/val. per 4 sekundes pasiekiantį SUV „Jaguar“ pristato „F-Pace SVR“ – 100 km/val. per 4 sekundes pasiekia 
„Honda Jazz Hybrid“ pelnė aukščiausią „EuroNCAP“ saugumo įvertinimą „Honda Jazz Hybrid“ pelnė aukščiausią „EuroNCAP“ saugumo įvertinimą 
„Tesla Model 3“ trenkėsi į medį ir degančiomis baterijomis pavaišino namų langus „Tesla Model 3“ trenkėsi į medį ir degančiomis baterijomis pavaišino 
„Toyota Camry“ hibridas – su naujomis saugumo ir jungiamumo technologijomis „Toyota Camry“ hibridas – su naujomis saugumo ir jungiamumo technolo 
Premjera Lietuvoje – atnaujintas populiariausias „Audi“ modelis „Q5“ Premjera Lietuvoje – atnaujintas populiariausias „Audi“ modelis „Q5“ 
„Honda e“ išrinktas „Vokietijos metų automobiliu“ „Honda e“ išrinktas „Vokietijos metų automobiliu“ 
„Volvo“ JAV atšaukia 54.000 beveik 20 metų senumo automobilių - jie gali būti mirtinai pavojingi „Volvo“ JAV atšaukia 54.000 beveik 20 metų senumo automobilių - jie  
VIDEO

Įdomiausi automobiliai

Automobilio pirkimo pardavimo sutartis

Taršos mokesčio lentelė

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2021

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt