Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2020-09-09
Į stovėjimo vietą automobilis gali įvažiuoti pats, visiška autonomija – jau netoli

Į stovėjimo vietą automobilis gali įvažiuoti pats, visiška autonomija – jau netoli
 
Galimybės dirbti ar pramogauti, kol transporto priemonės vežios keleivius neįsikišant vairuotojui, dar teks palaukti. Vis dėlto jau dabar kai kurie nauji automobiliai suteikia progą bent iš dalies patirti, koks tai yra pojūtis. Gerokai patobulėjusios automatinio parkavimo sistemos nėra vien tik išmanieji žaislai, tai – jau puikiai veikianti ir realiai vairuotojui padėti galinti įranga.
 
Vieno mygtuko paspaudimu
 
Automobiliui pačiam įvažiuojant į stovėjimo vietą vairuotojas gali suprasti, ką reiškia sėdėti prie vairo ir kartu būti keleiviu. Moderniuose modeliuose kaip 7 serijos BMW, „Peugeot 508“ ar „Tesla Model 3“ užtenka tik aktyvuoti automatinio parkavimo sistemą ir įjungti posūkio signalą, kad lėtai važiuojant būtų skenuojama aplinka ir ieškoma gana erdvios stovėjimo vietos. Ją suradęs automobilis pastatomas neįsikišant vairuotojui.  
Įprastai tokia įranga siūlo pasirinkti norimą parkavimo būdą – lygiagrečiai ar statmenai kelio, o kai randa tinkamą, užtenka nuspausti mygtuką šalia pavarų svirties. Kai kuriuose automobiliuose kaip BMW ar „Tesla“ užtenka jį paspausti ir automobilis į vietą įvažiuoja pats, o „Peugeot“ sprendimas yra kiek kitoks – mygtuką reikia laikyti tol, kol automobilis baigs manevrą. Tai – kiek saugesnis sprendimas, nes taip vairuotojas geriau suvokia, jog negali užsiimti kita veikla ir turi stebėti aplinką.
 
Į minėtus automobilius diegiama aukščiausio lygio automatinio parkavimo įranga sukinėja vairą, valdo akceleratorių ir stabdį bei perjungia pavaras, tad jie gali judėti tiek atbuline eiga, tiek į priekį. 
 
Moderniausios technologijos – ne brangiausiuose modeliuose
 
Svarbiausias dalykas, į kurį turi atkreipti dėmesį vairuotojai, norintys gauti geriausią šiuolaikinę parkavimo įrangą, kad tokios sistemos ir naudojimo patogumas ne visuomet yra tik pačiuose brangiausiuose automobiliuose. Netgi priešingai – pačių prabangiausių modelių kaip „Bentley“ ar „Maserati“ automatinio parkavimo sistemos atsilieka nuo pažangesnių technologijų gamintojų kaip BMW, „Peugeot“ ar „Tesla“.
 
Prabangiausiems ir rečiau atnaujinamiems automobiliams dažniausiai taupymo sumetimais naudojamos tos pačios sistemos, kaip ir tam pačiam koncernui priklausantiems kitų prekės ženklų modeliams. Vienas iš tokių atvejų – „Bentley Bentayga“, į šį automobilį sumontuota automatinio statymo sistema nedaug skiriasi nuo „Volkswagen Touareg“.  
 
Pasirinkus norimą stovėjimo vietą įranga perima vairavimą, tačiau vairuotojui pačiam tenka stabdžiu ir akceleratoriumi kontroliuoti automobilio judėjimą, taip pat ir perjungti pavaras. Parkuojant statmenai atbuline eiga dažniausiai sistemai taip pat nepavyksta to padaryti be papildomų korekcijų, todėl manevras gali užsitęsti, o tai – pagrindinė priežastis, kodėl vairuotojai mieliau stato automobilį patys nei patiki šį veiksmą mažiau pažangioms sistemoms.
 
Liko paskutinis žingsnis
 
Inžinieriai už vairuotojus taip pat išsprendė ir kitą klausimą – kaip lengvai išvažiuoti iš stovėjimo vietos. Automatinė parkavimo sistema padės ir tuo atveju, jei per tą laiką, kol automobilis buvo aikštelėje, kažkas įsispraudė labai arti. 
 
Kai kurie BMW, „Tesla“ ir kitų gamintojų modeliai gali be vairuotojo pavažiuoti kelis metrus į priekį ar atgal. Tai – itin praktiška išvažiuojant iš garažo ar siauros stovėjimo vietos.
 
„Tesla“ eksperimentuoja su dar pažangesnėmis sistemomis – automobilis gali pats privažiuoti prie stovinčio vairuotojo. Tačiau tai yra labiau eksperimentas nei visiškai veikianti sistema: pirmaisiais mėnesiais netrūko ją išbandžiusių žmonių pranešimų apie ne į tą vietą atvažiavusį automobilį arba netgi materialinius nuostolius. 
 
Vertinant geriausias įvairių gamintojų siūlomas sistemas verta pažymėti – tobulėti dar yra kur. Vienas iš dažniausių priekaištų, kurį šiai įrangai išsako patyrę vairuotojai, – reikalinga stovėjimo vieta gerokai didesnė nei ankštuose didmiesčiuose yra priimtina. Tačiau saugumas yra svarbesnis kriterijus ir drąsiausi gamintojai, patikintys parkavimą automobiliui, palieka tam tikrą erdvės rezervą.
 
Tokios viską nuo A iki Z atliekančios automatinio parkavimo sistemos, kokios montuojamos į BMW 7, „Lincoln Aviator“, „Peugeot 508“ ar „Tesla“ modelius, atitinka aukščiausią šiuo metu galimą autonominio vairavimo autonomijos lygmenį (antrą iš penkių). Arčiausiai trečiojo, kuris reiškia, jog vairuotojas tam tikrą laiką gali visiškai atsiriboti nuo vairavimo ir, pavyzdžiui, skaityti žinutes mobiliajame telefone, šiuo metu yra „Tesla“. Vis dėlto prognozuoti, kuris gamintojas nugalės autonomijos lenktynėse ir anksčiau pasieks ne tik trečią, bet ir ketvirtą bei penktą lygius, dar neįmanoma. Į šias lenktynes įsitraukė ne tik automobilių gamintojai, bet ir technologijų įmonės kaip „Google“ su projektu „Waymo“.
 
Kaip veikia automatinis parkavimas, galima pamatyti šiame video: 

Susiję straipsniai
Prastiems keliams – daugiau 4x4 kūrėjų inovacijų Prastiems keliams – daugiau 4x4 kūrėjų inovacijų 
„Porsche“ plečia „Platinum Edition“ seriją – pasirodė „Cayenne“ modelis „Porsche“ plečia „Platinum Edition“ seriją – pasirodė „Cayenne“ mode 
Atnaujintas „Citroën C5 Aircross“ tapo dar komfortiškesnis ir solidesnis Atnaujintas „Citroën C5 Aircross“ tapo dar komfortiškesnis ir solide 
„Lexus NX 450h+“ hibridas vien elektra įveiks beveik 100 km „Lexus NX 450h+“ hibridas vien elektra įveiks beveik 100 km 
„Toyota“ pristatė naują „Hilux GR Sport“ – modelį, įkvėptą Dakaro ralio „Toyota“ pristatė naują „Hilux GR Sport“ – modelį, įkvėptą Dakaro ra 
Netikėtumas - „Renault Zoe“ saugumo bandymuose surinko 0 žvaigždučių Netikėtumas - „Renault Zoe“ saugumo bandymuose surinko 0 žvaigždučių 
Naujasis „Kia Sportage“ kurtas europiečiams: padrąsins ir norinčius nulipti nuo asfalto Naujasis „Kia Sportage“ kurtas europiečiams: padrąsins ir norinčius  
„Mazda CX-5“ pelnė aukščiausią saugumo įvertinimą per šoninio smūgio bandymus „Mazda CX-5“ pelnė aukščiausią saugumo įvertinimą per šoninio smūgio 
Dar viena Porsche premjera Los Andžele: galingiausias kada nors sukurtas „718 Cayman GT4 RS“ Dar viena Porsche premjera Los Andžele: galingiausias kada nors suku 
Elektrinių Porsche gerbėjams staigmena: pristatyti sportiniai Taycan GTS ir Taycan GTS Sport Turismo Elektrinių Porsche gerbėjams staigmena: pristatyti sportiniai Taycan 
„Porsche“ gerbėjams pristatys išskirtinį modelį – „Panamera Platinum Edition“ „Porsche“ gerbėjams pristatys išskirtinį modelį – „Panamera Platinum 
Ar kitos kartos „Mazda MX-5“ jau bus elektrinis? Ar kitos kartos „Mazda MX-5“ jau bus elektrinis? 
Atnaujintas flagmano dizainas ir novatoriškos technologijos: patobulintas „Audi A8“ Atnaujintas flagmano dizainas ir novatoriškos technologijos: patobul 
BMW pristatė naujos kartos „BMW 2 Active Tourer“ – modernesnį, erdvesnį ir efektyvesnį BMW pristatė naujos kartos „BMW 2 Active Tourer“ – modernesnį, erdve 
Tai neišvengiama - „Porsche“ jau galvoja apie elektrinį 911 Tai neišvengiama - „Porsche“ jau galvoja apie elektrinį 911 
„Lexus“ pristatė naująjį NX: bus ir hibridinis, ir įkraunamas iš tinklo „Lexus“ pristatė naująjį NX: bus ir hibridinis, ir įkraunamas iš tin 
Sugedo Tesla baterija, o garantija jau nebegalioja? Pasiruoškite patuštinti piniginę, nebent... Sugedo Tesla baterija, o garantija jau nebegalioja? Pasiruoškite pat 
Land Rover pristatė įspūdingą „Defender V8 Bond Edition“ versiją įkvėptą kino filmo „Mirtis palauks Land Rover pristatė įspūdingą „Defender V8 Bond Edition“ versiją įkv 
100.000 dolerių už tai? „Youtube“ kanalo kūrėjas skundžiasi naujutėlaičio „Tesla Model S“ kokybe 100.000 dolerių už tai? „Youtube“ kanalo kūrėjas skundžiasi naujutėl 
„Mustang Mach-E“ atstumą nuo bet kurios Europos sostinės iki pajūrio gali įveikti viena įkrova „Mustang Mach-E“ atstumą nuo bet kurios Europos sostinės iki pajūrio 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
© Autoasas.lt 2007-2022

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt