Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2020-09-09
Į stovėjimo vietą automobilis gali įvažiuoti pats, visiška autonomija – jau netoli

Į stovėjimo vietą automobilis gali įvažiuoti pats, visiška autonomija – jau netoli
 
Galimybės dirbti ar pramogauti, kol transporto priemonės vežios keleivius neįsikišant vairuotojui, dar teks palaukti. Vis dėlto jau dabar kai kurie nauji automobiliai suteikia progą bent iš dalies patirti, koks tai yra pojūtis. Gerokai patobulėjusios automatinio parkavimo sistemos nėra vien tik išmanieji žaislai, tai – jau puikiai veikianti ir realiai vairuotojui padėti galinti įranga.
 
Vieno mygtuko paspaudimu
 
Automobiliui pačiam įvažiuojant į stovėjimo vietą vairuotojas gali suprasti, ką reiškia sėdėti prie vairo ir kartu būti keleiviu. Moderniuose modeliuose kaip 7 serijos BMW, „Peugeot 508“ ar „Tesla Model 3“ užtenka tik aktyvuoti automatinio parkavimo sistemą ir įjungti posūkio signalą, kad lėtai važiuojant būtų skenuojama aplinka ir ieškoma gana erdvios stovėjimo vietos. Ją suradęs automobilis pastatomas neįsikišant vairuotojui.  
Įprastai tokia įranga siūlo pasirinkti norimą parkavimo būdą – lygiagrečiai ar statmenai kelio, o kai randa tinkamą, užtenka nuspausti mygtuką šalia pavarų svirties. Kai kuriuose automobiliuose kaip BMW ar „Tesla“ užtenka jį paspausti ir automobilis į vietą įvažiuoja pats, o „Peugeot“ sprendimas yra kiek kitoks – mygtuką reikia laikyti tol, kol automobilis baigs manevrą. Tai – kiek saugesnis sprendimas, nes taip vairuotojas geriau suvokia, jog negali užsiimti kita veikla ir turi stebėti aplinką.
 
Į minėtus automobilius diegiama aukščiausio lygio automatinio parkavimo įranga sukinėja vairą, valdo akceleratorių ir stabdį bei perjungia pavaras, tad jie gali judėti tiek atbuline eiga, tiek į priekį. 
 
Moderniausios technologijos – ne brangiausiuose modeliuose
 
Svarbiausias dalykas, į kurį turi atkreipti dėmesį vairuotojai, norintys gauti geriausią šiuolaikinę parkavimo įrangą, kad tokios sistemos ir naudojimo patogumas ne visuomet yra tik pačiuose brangiausiuose automobiliuose. Netgi priešingai – pačių prabangiausių modelių kaip „Bentley“ ar „Maserati“ automatinio parkavimo sistemos atsilieka nuo pažangesnių technologijų gamintojų kaip BMW, „Peugeot“ ar „Tesla“.
 
Prabangiausiems ir rečiau atnaujinamiems automobiliams dažniausiai taupymo sumetimais naudojamos tos pačios sistemos, kaip ir tam pačiam koncernui priklausantiems kitų prekės ženklų modeliams. Vienas iš tokių atvejų – „Bentley Bentayga“, į šį automobilį sumontuota automatinio statymo sistema nedaug skiriasi nuo „Volkswagen Touareg“.  
 
Pasirinkus norimą stovėjimo vietą įranga perima vairavimą, tačiau vairuotojui pačiam tenka stabdžiu ir akceleratoriumi kontroliuoti automobilio judėjimą, taip pat ir perjungti pavaras. Parkuojant statmenai atbuline eiga dažniausiai sistemai taip pat nepavyksta to padaryti be papildomų korekcijų, todėl manevras gali užsitęsti, o tai – pagrindinė priežastis, kodėl vairuotojai mieliau stato automobilį patys nei patiki šį veiksmą mažiau pažangioms sistemoms.
 
Liko paskutinis žingsnis
 
Inžinieriai už vairuotojus taip pat išsprendė ir kitą klausimą – kaip lengvai išvažiuoti iš stovėjimo vietos. Automatinė parkavimo sistema padės ir tuo atveju, jei per tą laiką, kol automobilis buvo aikštelėje, kažkas įsispraudė labai arti. 
 
Kai kurie BMW, „Tesla“ ir kitų gamintojų modeliai gali be vairuotojo pavažiuoti kelis metrus į priekį ar atgal. Tai – itin praktiška išvažiuojant iš garažo ar siauros stovėjimo vietos.
 
„Tesla“ eksperimentuoja su dar pažangesnėmis sistemomis – automobilis gali pats privažiuoti prie stovinčio vairuotojo. Tačiau tai yra labiau eksperimentas nei visiškai veikianti sistema: pirmaisiais mėnesiais netrūko ją išbandžiusių žmonių pranešimų apie ne į tą vietą atvažiavusį automobilį arba netgi materialinius nuostolius. 
 
Vertinant geriausias įvairių gamintojų siūlomas sistemas verta pažymėti – tobulėti dar yra kur. Vienas iš dažniausių priekaištų, kurį šiai įrangai išsako patyrę vairuotojai, – reikalinga stovėjimo vieta gerokai didesnė nei ankštuose didmiesčiuose yra priimtina. Tačiau saugumas yra svarbesnis kriterijus ir drąsiausi gamintojai, patikintys parkavimą automobiliui, palieka tam tikrą erdvės rezervą.
 
Tokios viską nuo A iki Z atliekančios automatinio parkavimo sistemos, kokios montuojamos į BMW 7, „Lincoln Aviator“, „Peugeot 508“ ar „Tesla“ modelius, atitinka aukščiausią šiuo metu galimą autonominio vairavimo autonomijos lygmenį (antrą iš penkių). Arčiausiai trečiojo, kuris reiškia, jog vairuotojas tam tikrą laiką gali visiškai atsiriboti nuo vairavimo ir, pavyzdžiui, skaityti žinutes mobiliajame telefone, šiuo metu yra „Tesla“. Vis dėlto prognozuoti, kuris gamintojas nugalės autonomijos lenktynėse ir anksčiau pasieks ne tik trečią, bet ir ketvirtą bei penktą lygius, dar neįmanoma. Į šias lenktynes įsitraukė ne tik automobilių gamintojai, bet ir technologijų įmonės kaip „Google“ su projektu „Waymo“.
 
Kaip veikia automatinis parkavimas, galima pamatyti šiame video: 

Susiję straipsniai
Geriausių automobilių rinkimų viršūnes šturmuoja elektromobiliai Geriausių automobilių rinkimų viršūnes šturmuoja elektromobiliai 
Debiutuoja pirmasis BMW sportinis M serijos universalas – „BMW M3“ Debiutuoja pirmasis BMW sportinis M serijos universalas – „BMW M3“ 
A. Bocelli su JBL ir „Fiat“ sukūrė specialią „Fiat 500e” versiją A. Bocelli su JBL ir „Fiat“ sukūrė specialią „Fiat 500e” versiją 
Kuo turi pasižymėti modernus šeimyninis automobilis? Kuo turi pasižymėti modernus šeimyninis automobilis? 
Lietuvą pasiekė pirmieji naujieji „Audi A8“ su novatoriškomis technologijomis Lietuvą pasiekė pirmieji naujieji „Audi A8“ su novatoriškomis techno 
BWM pristatė naują elektromobilį – kompaktinį visureigį „BMW iX1“ BWM pristatė naują elektromobilį – kompaktinį visureigį „BMW iX1“ 
Porsche pristato pirmąjį elektromobilio „Taycan GTS“ specialųjį leidimą „Hockenheimring Edition“ Porsche pristato pirmąjį elektromobilio „Taycan GTS“ specialųjį leid 
Greičiausias „BWM M“ serijinis modelis – tokių išleis tik tūkstantį Greičiausias „BWM M“ serijinis modelis – tokių išleis tik tūkstantį  
Vokietijos lėkė 400 km/h greičiu ir viską filmavo: prokuratūros išvada Lietuvoje sukeltų šoką Vokietijos lėkė 400 km/h greičiu ir viską filmavo: prokuratūros išva 
Atnaujinti „BMW 3“ modeliai – turės net 7-ias iš tinklo įkraunamo hibrido versijas Atnaujinti „BMW 3“ modeliai – turės net 7-ias iš tinklo įkraunamo hi 
„Lexus UX 250h“ atnaujinimai: naujos technologijos, patobulintas valdymas ir didesnis pasirinkimas „Lexus UX 250h“ atnaujinimai: naujos technologijos, patobulintas val 
Debiutuoja specialios „Alfa Romeo Giulia“ ir „Stelvio“ versijos – „Estrema“ Debiutuoja specialios „Alfa Romeo Giulia“ ir „Stelvio“ versijos – „E 
Sportišku kabrioletu kasdien Lietuvos keliais: paaiškino, kodėl tai įmanoma net šaltu oru Sportišku kabrioletu kasdien Lietuvos keliais: paaiškino, kodėl tai  
„General Motors“ Ukrainai perdavė 50 naujų visureigių „General Motors“ Ukrainai perdavė 50 naujų visureigių 
„Audi e-tron GT“ - vienas iš 2022 m. Pasaulio metų automobilio apdovanojimų laimėtojų „Audi e-tron GT“ - vienas iš 2022 m. Pasaulio metų automobilio apdov 
Modernūs elektromobiliai tampa daugiafunkciais prietaisais – laimi jų naudotojai Modernūs elektromobiliai tampa daugiafunkciais prietaisais – laimi j 
BMW atnaujino prabangųjį visureigį X7 – daugiau komforto, prabangos ir progresyvumo BMW atnaujino prabangųjį visureigį X7 – daugiau komforto, prabangos  
„Kia EV6“ pateko tarp trijų geriausiųjų „World Car of the Year 2022“ apdovanojimuose „Kia EV6“ pateko tarp trijų geriausiųjų „World Car of the Year 2022“ 
Naujasis elektrinis „Fiat 500e“ tapo metų automobilių „GQ“ leidinio rinkimuose Naujasis elektrinis „Fiat 500e“ tapo metų automobilių „GQ“ leidinio  
Vokietija įvertino „Kia EV6“: paskelbė 2022-ųjų „Premium“ automobiliu Vokietija įvertino „Kia EV6“: paskelbė 2022-ųjų „Premium“ automobili 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 2500 skelbimų, virš 7500 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1800 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2022

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt