Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2021-02-18
Jei britų automobilių gamintojai būtų buvę protingesni, apie „Volkswagen“ dabar nekalbėtume

Jei britų automobilių gamintojai būtų buvę protingesni, apie „Volkswagen“ dabar nekalbėtume
1972-ųjų vasario 17 diena istoriškai yra svarbi tiek „Volkswagen“ markei, tiek garsiausiam jos „vabalui“. Kas nutiko? Būtent tą dieną „Volkswagen Käfer“ aplenkė „Ford Model T“ ir tapo perkamiausiu visų laikų automobiliu pasaulyje.
 
Dabar šis titulas klijuojamas „Toyota Corolla“ vardui, bet tas automobilis stipriai keitėsi su kiekviena karta. „Käfer“ liko beveik nepakitęs nuo tų laikų, kai jį patvirtino Adolfas Hitleris.
 
Tiesą sakant, yra manančių, kad pats Hitleris ant nosinaitės ir nupiešė „vabalo“ dizainą. Ferdinandas Porsche iš tikrųjų greičiausiai įkvėpimo sėmėsi čekų „Tatra“ dizaine. Bet kuriuo atveju, 1938 metais prasidėjo „liaudies automobilio“ gamyba. Ir beveik iš karto nutrūko, nes Vokietijos pramonė buvo pasitelkta karo reikmėms.
 
Po karo JAV perdavė „Volkswagen“ gamyklą britams.
Pagal to meto planus, Vokietija turėjo būti visiškai „nukenksminta“, iš esmės sunaikinant šalies pramonę, nepaliekant net teorinių galimybių, kad ji vėl atgaivins karines ambicijas. „Käfer“ gamykla turėjo būti išardyta ir atiduota kuriam nors britų automobilių gamintojui. Tik norinčių neatsirado. 
 
„automobilis neatitinka fundamentalių techninių reikalavimų automobiliui“, „vidutiniam pirkėjui jis labai nepatrauklus“, „tokio automobilio gamyba būtų neekonomiška“ - tokius argumentus dėstė britų automobilių gamintojai, kurie atsisakė „Volkswagen“ gamyklos ir „vabalo“. Tų gamintojų jau nebėra, o „Volkswagen“ yra vienas iš didžiausių automobilių gamintojų pasaulyje.

 
„Volkswagen Fusca“ Brazilijoje
©JasonVogel (CC BY-SA 3.0) | commons.wikimedia.org

O galėjo tokiu ir nebūti. Britų karininkas majoras Ivanas Hirstas turėjo pasirūpinti „Volkswagen“ gamyklos saugumu. Ji buvo stipriai subombarduota. Gamyklos viduryje tarp įrengimų buvo viena nesprogusi aviacinė bomba, kurios pašalinimas buvo labai sudėtinga užduotis. Jei ji būtų sprogusi, apie „vabalą“ būtume kalbėję kaip apie subliuškusią Hitlerio svajonę. Iš pradžių „Beetle“ buvo gaminami britų pajėgoms, vėliau - civiliams.
 
Su laiku „Volkswagen“ sparčiai augo. Ir nors septintajame dešimtmetyje „vabalai“ prarado populiarumą JAV ir Europoje, jie vis dar buvo labai reikalingi besivystančioms Lotynų Amerikos, Afrikos ir Azijos šalims. Daugybė „vabalų“ buvo pagaminta Brazilijoje, Nigerijoje, Indonezijoje, Pietų Afrikos Respublikoje. Meksikoje „vabalų“ gamyba nutraukta tik 2003 metais.
 
„Käfer“ paslaptis - labai paprasta automobilio forma, leidžianti greitai ir pigiai štampuoti kėbulus. Be to, kompaktiškas oru aušinamas variklis yra lengvai prižiūrimas ir pakankamai atsparus dulkėms bei drėgmei. „Volkswagen Käfer“ buvo labai pigus, todėl jį pamėgo jaunimas ir, aišku, hipiai. Iš viso pagaminta 21,5 milijonai „vabalų“.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Ką Rygos automobilių muziejuje veikia per pusę perpjautas apynaujis „Nissan Leaf“? Ką Rygos automobilių muziejuje veikia per pusę perpjautas apynaujis  
Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietiją ir atgal istoriniu automobiliu Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietij 
Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų  
Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? 
Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūrovai visoje Europoje Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūr 
Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė automobiliais Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė autom 
Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skirtingi. Bet ar tikrai? Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skir 
Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – naujasis karalius? Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – nauja 
Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui? Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui 
Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L 
Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperautomobilį „Bugatti Chiron“ Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperaut 
Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo „911 Dakar” modeliu Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo  
Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą automobilį? Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą  
Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vairo Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vai 
„Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu 1006 km trasos ratą „Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu  
Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plaid įsibėgėjo iki 348 km/h Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plai 
Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją 
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt