Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2023-07-18
Kodėl koncepciniai automobiliai retai virsta realybe?

Kodėl koncepciniai automobiliai retai virsta realybe?
Labai retai koncepciniai automobiliai nedaug pasikeitę pasiekia gatves. Dažnu atveju parodose pristatomas modelis taip ir neišvysta pasaulio, o jei ir išvažiuoja pro gamyklos vartus, tai gerokai konservatyvesnių formų. Yra pavyzdžių, kai koncepcija virsta realybe, tačiau jų tiek mažai, kad per ilgą automobilizmo istoriją kūnu tapusias vizijas galima suskaityti ant rankų pirštų.

Svajonė ir realybė
 
Koncepcinius automobilius galima išskirti į du tipus: tuos, kurie niekada nepasiekia serijinės gamybos, ir tuos, kurie pristato ateityje pasirodysiantį modelį. Pastarosios kategorijos gaminiai gali patraukti akį išskirtiniais elementais, tačiau jie akivaizdžiai primena gamyklinius automobilius. Pavyzdžiui – „Kia Trail’ster“ labai akivaizdžiai parodė, koks bus antrosios kartos „Soul“ modelis, ir su mažais pakeitimais išriedėjo pro gamyklos vartus.
 
Tuo tarpu pirmosios kategorijos automobiliai atrodo visiškai neįtikėtinai, tarsi futuristiniai erdvėlaiviai, skirti važinėti kitų planetų paviršiumi. Jų salonai žavi neįprastu stiliumi ir dar niekur nematytomis technologijomis.
Gamintojai papasakoja apie išskirtinėmis savybėmis pasižyminčias pavaros sistemas, tačiau tie žodžiai dažniau primena pasakas, nes į gamybą tokios technologijos retai patenka.



Kia Trail’ster
 
„Koncepciniams gaminiams nėra keliami aukšti reikalavimai, jiems visiškai nesvarbus saugumas, nes jie labai retai pasiekia serijinę gamybą. Koncepcijomis gamintojai dažniausiai pristato naują dizaino kryptį, naujus dominuosiančius dizaino elementus ar parodo sprendimą, kaip eiti ekologijos keliu“, – aiškina automobilių istorijos patikros bendrovės „CarVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.
 
Jeigu tai – nerealu, kam to reikia?
 
M. Buzelio teigimu, gamintojai koncepciniais modeliais nori nustebinti publiką ir pritraukti dėmesį. Visgi tokie kūriniai dažniausiai turi simbolinę reikšmę, tad automobiliais besidomintys žmonės niekada jų per daug nesureikšmina.
 
„Aš pateikčiau „Peugeot“ pavyzdį, nes šis gamintojas yra prikepęs labai daug koncepcinių modelių, kurie nušluostytų nosį ir superautomobilių kūrėjams. Deja, jie niekada nepasirodo realybėje. Vis dėlto viena kita tų vienetinių automobilių detalė atsiranda ir standartinėse transporto priemonėse“, – pažymi pašnekovas.
 
Pavyzdžiui, 2017-aisiais išvydus „Peugeot Instinct“ koncepciją, publikai iš nuostabos atvipo žandikauliai, tačiau šiandien serijinėje prancūzų gamintojo gamoje regime tik ten pasirodžiusius liūto nagų įdrėskimus menančius žibintus ir skaitmeninio prietaisų skydelio dizainą. Taip pat pagaliau pasirodė 300 AG įkraunamojo hibrido pavaros sistema, kurią turėjo koncepcinis variantas.



Peugeot Instinct
 
Grįžtant prie gyvūnų motyvų, 2014-aisiais parodytoje „Kia GT4 Stinger“ koncepcinėje versijoje debiutavo iki šiol matomas korėjietiškos markės simbolis – tigro nosį atkartojančios priekinės grotelės: jos evoliucionuoja, tačiau yra naudojamos iki šiol. Nors sportiška kupė gamybos linijų taip ir neišvydo, kai kurie kėbulo elementai, dizaino proporcijos atsikartoja kituose „Kia“ modeliuose.




Kia GT4 Stinger
 
Konceptai netelpa į rėmus
 
Kaip aiškina M. Buzelis, koncepciniai modeliai kelyje link gamybos stipriai pasikeičia dėl įvairiausių saugumo ir pritaikymo reikalavimų, ne paskutinėje vietoje yra ir finansinis klausimas. Pavyzdžiui, Europos Sąjungoje automobiliai privalo atitikti tam tikrus saugumo reikalavimus. Kurdami koncepciją dizaineriai gali nevaržyti savo vaizduotės, tačiau kai ateina gamybos laikas, pasirodo, jog priekio dizainą reikia pakeisti iš esmės, kad šis atitiktų minėtus kriterijus.
 
Koncepciniuose modeliuose labai populiaru yra montuoti ir milžiniškus ratus, tačiau jie – brangūs, be to, automobilis su jais nebus komfortiškas. Galiausiai – gamybai paruošta versija turi būti konkurencingos kainos, tad kai kurių įspūdingai atrodančių, tačiau brangiai kainuojančių elementų tenka atsisakyti.
 
Pasak M. Buzelio, lygiai tas pats ir su technologijomis. Koncepcinis hečbekas gali turėti savavaldes vairavimo sistemas, kosminėms kelionėms naudojamų medžiagų saloną ir projekcinį priekinį stiklą, tačiau pasirodęs gamyboje toks automobilis bus tiesiog neįperkamas masėms. Be to, vairuotojai tikisi, kad mašinoje bus patogu sėdėti ir priekyje, ir gale, bus vietos daiktams susidėti, o dizainas su praktiškumu toli gražu ne visuomet dera.
 
„Koncepciniai ir serijiniai modeliai turi labai mažai ką bendra, nes serijinius reikia optimizuoti gamybai, kad jie atitiktų įvairius reikalavimus ir būtų galima taikyti konkurencingą kainodarą“, –paaiškina ekspertas.

Nustebina ir masiniai gamintojai
 
Tačiau pasitaiko ir tokių koncepcijų, kurios vis dėlto išvysta dienos šviesą. Pavyzdžiui, retas tikėjo, kad „BMW i8“ koncepcinis superautomobilis išvažiuos į gatves. Superautomobilių koncepcijos dažniau virsta realybe, nes pritaikymo gamybai klausimas čia yra paprastesnis, o kaina – ne rodiklis. Masinis gamintojas privalo pažaboti dizainerių fantaziją taip, kad jo produktas taptų įperkamas vidutiniam vairuotojui.
 
Retkarčiais ir neįtikėtinos šeimyninių automobilių koncepcijos virsta tikrove. „Kia“ nustebino automobilininkų pasaulį pareiškimu, kad 2021-aisiais Los Andželo automobilių parodoje parodyta EV9 septynviečio krosoverio koncepcija bus gaminama beveik nieko nekeičiant. Serijinei gamybai pristatytame modelyje matyti tik pora skirtumų: kiek nuožulnesnis priekinis stiklas (dėl geresnės aerodinamikos) ir mažesni ratai.



Koncepcinis Kia EV9 
 
„Šiandien dėl tobulesnių gamybos technologijų transporto pramonė apskritai gana toli pažengusi dizaino srityje. Įmantriai išlankstyti metalą tapo paprasčiau, pažangios kompiuterinio modeliavimo sistemos leidžia išgauti tokias formas, kokiomis anksčiau stebino tik koncepcinės versijos. Tad nors žinia, kad „Kia EV9“ koncepcinis modelis bus gaminamas kaip įprastas šeimyninis krosoveris šiandien atrodo kaip staigmena, manau, ateityje sulauksime dar įdomesnio dizaino automobilių“, – komentuoja žurnalo „Keturi ratai“ autorius Egidijus Babelis.
 
Korėjiečiai tvirtina, jog koncepcinio modelio techniniai duomenys taip pat nevirto pasakomis. „Hyundai“ ir „Kia“ jau naudoja 800 voltų elektros sistemą ant modulinės elektromobiliams pritaikytos E-GMP platformos, tad ant jos gaminamas EV9 taip pat pasižymės milžiniška įkrovimo sparta, galinčia siekti net 350 kW. Šiame dideliame septynviečiame krosoveryje bus montuojama ir didesnė, 99,8 kWh baterija, leisianti viena įkrova įveikti deklaruotus 500 km.

 
Serijinis Kia EV9

Didžiausi skirtumai – salone. Priešingai nei koncepciniame modelyje, gamykliniame automobilyje vairas negalės pasislėpti centrinėje konsolėje, tad atsakomybė už vairavimą guls ant vairuotojo pečių. Tai labiau ne technologinis, o teisinis klausimas, nes EV9 visgi bus įdiegtos 3-io lygio autonominį vairavimą užtikrinančios pagalbinės vairuotojo sistemos, kurios aplinką stebės 15-a jutiklių ir dviem lidarais.
 
„Aš manau, kad koncepciniams automobiliams nereikėtų taikyti jokių apribojimų. Tebūnie tai saviraiškos priemonė dizaineriams, nes jie duoda toną ir parodo, ko galima tikėtis iš gamintojo per artimiausius 5 ar 10 metų. Manau, kad tai veikia, nes kartais iš koncepcijų gimsta tikrai ikoniški automobiliai, kaip antai „Lexus LC500“. Nors jam jau geras penkmetis, dar ir dabar atrodo lyg koncepcinis“, – konstatuoja M. Buzelis.
 
Susiję straipsniai
Ką Rygos automobilių muziejuje veikia per pusę perpjautas apynaujis „Nissan Leaf“? Ką Rygos automobilių muziejuje veikia per pusę perpjautas apynaujis  
Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietiją ir atgal istoriniu automobiliu Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietij 
Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų  
Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? 
Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūrovai visoje Europoje Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūr 
Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė automobiliais Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė autom 
Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skirtingi. Bet ar tikrai? Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skir 
Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – naujasis karalius? Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – nauja 
Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui? Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui 
Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L 
Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperautomobilį „Bugatti Chiron“ Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperaut 
Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo „911 Dakar” modeliu Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo  
Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą automobilį? Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą  
Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vairo Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vai 
„Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu 1006 km trasos ratą „Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu  
Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plaid įsibėgėjo iki 348 km/h Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plai 
Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją 
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt