Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2013-01-16
Išmanusis „Toyota Yaris“

Išmanusis „Toyota Yaris“
Pirmąjį miesto automobilį „Yaris" „Toyota" pagamino praėjusiame amžiuje - 1999 m. Nuo tada šių automobilių pardavimai visose pasaulio rinkose nuolat augo. Matyt, todėl japonai nusprendė pasiūlyti rinkai naują „Yaris" versiją. Naujosios kartos „Yaris" išvaizda gerokai lenkia pirmtaką. Tai - modernus kompaktiškas automobilis su išraiškinga priekine dalimi ir skulptūriniais šoniniais paviršiais. Dinamiškas, veržlus ir gal šiek tiek agresyvus įvaizdis.

Viduje „Yaris" atrodo gerokai erdvesnis, negu buvo galima įsivaizduoti. Į priekį nustumtas priekinis stiklas dar labiau padidina erdvės pojūtį. Šis modelis ilgesnis už pirmtaką, užtenka ir vietos virš galvos.

Interjero dizainas nėra prabangus, bet klasikinis stilius išlaikytas. Bendrame tamsiame priekinio panelio fone išryškėja metalo spalvos vėdinimo angų apvadai, stilingai atrodo centre esantys kondicionieriaus valdymo ratukai su chromuotais apvadais.

Automobilis turi neblogą garso sistemą, bet didžiausia naujovė - „Toyota Touch & Go" navigacijos sistema su visu Europos žemėlapiu, eismo informacija, greičio apribojimais ir saugos kameros perspėjimai, daugybė programų, įskaitant „Weather", „Fuel Prices", „Parking", „Find my Car", „Picture Viewer", „Glass of Water". Tai bene pirmas tokios klasės automobilis, gavęs šią sistemą ir liečiamąjį ekraną. Kadangi borto kompiuterio valdymo mygtukas įtaisytas nepatogiai - ant spidometro - reikiamą informaciją patogiau žiūrėti centriniame panelyje esančiame ekrane, juolab, kad jis ganėtinai didelis ir aiškiai matomas.

Deja, čia pasijaučia ir bene vienintelis sistemos trūkumas: net keli svarbūs mygtukai yra tolimesnėje nuo vairuotojo ekranėlio pusėje, tad pačiam mėginant juos pasiekti tenka nukreipti dėmesį nuo kelio. Gerai, jei šalia sėdi keleivis, nes važiuojant vienam dažnai žaisti su informacija neišeis.

Automobilyje laisvai telpa keturi suaugę žmonės - salone jiems vietos užtenka, sėdynės tokios formos, kad patogiai įsitaisys beveik bet kuris keleivis. Kad keleiviai greičiau sušiltų, yra ir specialus greito šildymo mygtukas.

Galvojant apie keleivių saugumą automobilyje buvo sumontuotos net 9 saugos pagalvės, įskaitant vairuotojų kelio apsaugą ir langų užuolaidėles.

Tiesa, automobilio bagažinė palyginti maža - vaikiškas vėžimėlis ar didelės tašės joje sunkiai tilps, tad tai reiktų įvertinti prieš leidžiantis į kelionę. Pliusas - papildomas skyrius po pagrindiniu bagažinės dangčiu, kur galima saugiau palikti brangesnius daiktus.

Beje, įvairių lentynėlių ar kišenių automobilyje yra ir daugiau. Stilingai ir patogiai atrodo lentynėlė netoli spidometro. Sakykit ką norit, bet moterys šią ertmę drąsiai gali naudoti būtiniausiu kosmetinių priemonių laikymui.

Įdomi detalė - automobilis turi išmanųjį ekraną, tačiau elektronika jis neperkrautas. Tarkim, „ESP' sistemos negauna nė viena modifikacija. Kita vertus, visi modeliai turi automobilio stabilumo kontrolės (VSC) ir traukos kontrolės (TRC) sistemas, kurių užtenka. Automobilis puikiai klauso vairo ir yra vienas manevringiausių klasėje - jo apsisukimo spindulys tik 4,7 m. Sudėjus tai ir neutralų vairą, puikiai tinkanti statistiniam vairuotojui, automobilį be didesnių pastangų 180 laipsnių kampu galima apsukti beveik bet kuriame kelyje. Turint omenyje „erdves" daugiabučių namų kiemuose ar situaciją aikštelėse, tai - dar vienas automobilio pliusas.

Bandytas modelis turėjo dyzelinį 1,4 l 90 AG variklį, bet jo visiškai užteko - keturis suaugusius žmones vežęs „Yaris" dinamiškas, manevringas ir ekonomiškas buvo tiek greitkelyje, tiek ir užmiesčio keliukuose. Aplenkti lėčiau važiuojančius transporto dalyvius buvo nesunku ir tik dėl keliuose nuo lapkričio pradžios įsigaliojusių apribojimų nesinorėjo išbandyti gazas - dugnas varianto. Posūkiuose buvo jaučiami posvyriai, tačiau nurodytos trajektorijos „Yaris" laikėsi.

Mechaninei pavarų dėžei, kurią turėjo automobilis, taip pat jokių pretenzijų nėra - viskas dirba tiksliai ir greitai. Tiems, kurie turi mažesnę vairavimo patirtį, apie reikiamos pavaros įjungimą perspės borto kompiuteris. Įdomu tai, kad ne vienas naujas automobilis, su kuriuo pastaruoju metu teko važiuoti, 6 pavaros norėjo pasiekus 65-75 km/val. greitį, „Yaris" 6 pareikalavo tik pasiekus 110 km/val. Panašiai tuo metu pasijautė ir aerodinaminis triukšmas, tačiau jis nebuvo tiks stiprus ir įkyrus, kad vargintų. Juo labiau, kad šiaip „Yaris" garso izoliacija yra labai nebloga.

Vidutinės kuro sąnaudos po poros dienų kelionės įvairiais keliais buvo 4,5 l/100 km - kiek didesnės, negu rašo gamintojas, bet priimtinos, turint omenyje kelią ir važiavusių žmonių skaičių.

Vos pasirodęs Europoje, „Yaris" tapo Metų automobiliu. Lietuvoje naujasis „Yaris" šiemet pateko į septintuką. Tai nemažai pasako apie svečią iš Rytų. Taigi, prieš save turime erdvų ir saugų, praktišką ir patogų miesto chečbeką. Tolimoms kelionėms su šeima ar išvykai į gamtą gal reiktų pasiieškoti kito varianto, tačiau, jei 90 proc. laiko važinėjate po miestus ir nesivežiojate daug daiktų, „Yaris" - visiškai neblogas pasirinkimas. Juo labiau, kad modelis su dyzeliniu varikliu dar pradžiugins ir mažomis kuro sąnaudomis, nekalbant apie visai gamai būdingą „tojotišką" patikimumą ir patvarumą.
 
Taip pat skaitykite:
Spauskite ir sužinokite daugiau apie Toyota Yaris
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt