Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2017-10-27
Itališka „Bora“ – automobilių aukso amžiaus liudininkė

Itališka „Bora“ – automobilių aukso amžiaus liudininkė
Septintas praėjusio amžiaus dešimtmetis dabartiniams benzingalviams yra aukso amžius, panašiai kaip ralio gerbėjams – „Group B“ serijos varžybos, o žiedinių lenktynių fanams – „Golden Era“ vadinama DTM epocha. Juk kas gali būti geriau, kai degalų sąnaudų skaičiuoti nereikia, 6 metrų ilgio kasdieniniai automobiliai turi 7 litrų darbinio tūrio variklius, benzinas pigus ir jo išlaidos sudaro menką dalį šeimos biudžete? 7-ojo praėjusio amžiaus dešimtmečio JAV automobilių rinka buvo būtent tokia. Europa bandė neatsilikti, tačiau jai sekėsi prasčiau.

Iškart po antrojo pasaulinio karo Europa turėjo kitokių iššūkių. Visų pirma – atstatyti sugriautus miestus bei sukurti transporto priemones, kurias galėtų įpirkti bet kuris minimaliai prakutęs visuomenės narys. Tuomet pasirodė tokie liaudies automobiliai kaip „Citroen 2CV“, „Fiat 500“, „MINI Cooper“ ar „Volkswagen Beetle“. Žemynas pagiriojosi po karo, daugybė žmonių skendėjo skurde ir daugelio tarpukariu žymių automobilių jiems nebereikėjo. Tačiau situacija pamažu pradėjo keistis septintajame dešimtmetyje.

Tuomet vienas po kito atsirado sportiški „De Tomaso“, „Ferrari“, „Lamborghini“, „Porsche“ ir kiti modeliai, o variklio montavimas viduryje buvo naujausia mada tokio tipo automobiliuose. Šioje vietoje itin išsiskyrė europiečių ir amerikiečių mąstymas: jeigu pastarieji vadovavosi posakiu „size matters“ (liet. dydis yra svarbu) turint galvoje tiek paties automobilio, tiek jo variklio dydį, tai europiečiai norėjo, kad jų sukurtos transporto priemonės važiuotų ne tik tiesiai.

Tą dešimtmetį rinkoje atsirado ir keli agresyvūs naujokai kaip „De Tomaso Mangusta“ bei „Lamborghini Miura“ – gražūs, sportiški ir puikiai  valdomi automobiliai, šiandien verti šimtų tūkstančių ar milijonų, o tuomet spardę užpakalius senoliams „Ferrari“ ar „Maserati“.

Pastarasis gamintojas garsėjo kaip greitų, tačiau technologiškai pasenusių automobilių kūrėjas, 1968-aisiais atsidūręs „Citroen“ rankose. Norėjusi atsikratyti technologinio antikvariato vardo, „Maserati“ ėmėsi darbo ir 1971-aisiais pristatė naujausių technologijų prigrūstą „Bora“. Jis turėjo variklį viduryje bei visiškai nepriklausomą pakabą – du to meto išradimus, kurie buvo būtini pažangiam sportiniam automobiliui.

„Maserati Bora“ buvo gaminamas su dvejomis V8 jėgainėmis. Viena buvo pritaikyta europietiškam skoniui – 4,7 l variklis galėdavo suktis daugiau ir pasiekti daugiau galios, o 4,9 l jėgainė pasižymėjo didesniu sukimo momentu. Su 4,7 l 330 AG motoru itališkas automobilis galėjo įsibėgėti iki 275 km/val. – aštuntojo dešimtmečio pradžioje tai buvo sunkiai suvokiami skaičiai.

„Bora“ išvaizda buvo sukurta „Italdesign“ studijoje, jo autorius – Giorgetto Giugiaro, vėliau pripažintas įtakingiausiu XX amžiaus automobilių dizaineriu. Jis prisidėjo prie tokių automobilių kaip „Alfa Romeo Canguro“, „Ferrari 250GT“, „DeLorean DMC12“, „De Tomaso Mangusta“ ar „Maserati Boomerang“ dizaino.
Sportinio „Maserati“ kėbulo aukštis buvo vos 1 138 mm, jis svėrė apie pusantros tonos. Didelė dalis interjero buvo padengta oda, vairo kolonėlė – reguliuojama, elektra valdomi langai – standartinėje įrangoje, o papildomoje galima buvo užsisakyti ir oro kondicionierių. Puikus sportiško kupė ir reprezentacinio sedano miksas.

Iki pat 1978-ųjų buvo sukurta beveik 600 „Maserati Bora“ modelių – maždaug po 300 su abejais varikliais. Šiandien jų vertė – 150-250 tūkstančių eurų, o geros būklės modelių galima rasti JAV bei Vakarų Europos šalyse.
 
Susiję straipsniai
Geriausių automobilių rinkimų viršūnes šturmuoja elektromobiliai Geriausių automobilių rinkimų viršūnes šturmuoja elektromobiliai 
Debiutuoja pirmasis BMW sportinis M serijos universalas – „BMW M3“ Debiutuoja pirmasis BMW sportinis M serijos universalas – „BMW M3“ 
A. Bocelli su JBL ir „Fiat“ sukūrė specialią „Fiat 500e” versiją A. Bocelli su JBL ir „Fiat“ sukūrė specialią „Fiat 500e” versiją 
Kuo turi pasižymėti modernus šeimyninis automobilis? Kuo turi pasižymėti modernus šeimyninis automobilis? 
Lietuvą pasiekė pirmieji naujieji „Audi A8“ su novatoriškomis technologijomis Lietuvą pasiekė pirmieji naujieji „Audi A8“ su novatoriškomis techno 
BWM pristatė naują elektromobilį – kompaktinį visureigį „BMW iX1“ BWM pristatė naują elektromobilį – kompaktinį visureigį „BMW iX1“ 
Porsche pristato pirmąjį elektromobilio „Taycan GTS“ specialųjį leidimą „Hockenheimring Edition“ Porsche pristato pirmąjį elektromobilio „Taycan GTS“ specialųjį leid 
Greičiausias „BWM M“ serijinis modelis – tokių išleis tik tūkstantį Greičiausias „BWM M“ serijinis modelis – tokių išleis tik tūkstantį  
Vokietijos lėkė 400 km/h greičiu ir viską filmavo: prokuratūros išvada Lietuvoje sukeltų šoką Vokietijos lėkė 400 km/h greičiu ir viską filmavo: prokuratūros išva 
Atnaujinti „BMW 3“ modeliai – turės net 7-ias iš tinklo įkraunamo hibrido versijas Atnaujinti „BMW 3“ modeliai – turės net 7-ias iš tinklo įkraunamo hi 
„Lexus UX 250h“ atnaujinimai: naujos technologijos, patobulintas valdymas ir didesnis pasirinkimas „Lexus UX 250h“ atnaujinimai: naujos technologijos, patobulintas val 
Debiutuoja specialios „Alfa Romeo Giulia“ ir „Stelvio“ versijos – „Estrema“ Debiutuoja specialios „Alfa Romeo Giulia“ ir „Stelvio“ versijos – „E 
Sportišku kabrioletu kasdien Lietuvos keliais: paaiškino, kodėl tai įmanoma net šaltu oru Sportišku kabrioletu kasdien Lietuvos keliais: paaiškino, kodėl tai  
„General Motors“ Ukrainai perdavė 50 naujų visureigių „General Motors“ Ukrainai perdavė 50 naujų visureigių 
„Audi e-tron GT“ - vienas iš 2022 m. Pasaulio metų automobilio apdovanojimų laimėtojų „Audi e-tron GT“ - vienas iš 2022 m. Pasaulio metų automobilio apdov 
Modernūs elektromobiliai tampa daugiafunkciais prietaisais – laimi jų naudotojai Modernūs elektromobiliai tampa daugiafunkciais prietaisais – laimi j 
BMW atnaujino prabangųjį visureigį X7 – daugiau komforto, prabangos ir progresyvumo BMW atnaujino prabangųjį visureigį X7 – daugiau komforto, prabangos  
„Kia EV6“ pateko tarp trijų geriausiųjų „World Car of the Year 2022“ apdovanojimuose „Kia EV6“ pateko tarp trijų geriausiųjų „World Car of the Year 2022“ 
Naujasis elektrinis „Fiat 500e“ tapo metų automobilių „GQ“ leidinio rinkimuose Naujasis elektrinis „Fiat 500e“ tapo metų automobilių „GQ“ leidinio  
Vokietija įvertino „Kia EV6“: paskelbė 2022-ųjų „Premium“ automobiliu Vokietija įvertino „Kia EV6“: paskelbė 2022-ųjų „Premium“ automobili 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 2500 skelbimų, virš 7500 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1800 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2022

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt