Markės

Straipsniai
Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2022-12-08

Itališkų sportinių automobilių istorija: galios, aistros idėjai ir stiliaus šimtmetis

Itališkų sportinių automobilių istorija: galios, aistros idėjai ir stiliaus šimtmetis
Automobilių pasaulyje sklando posakis: „Jeigu jūs tikrai mėgstate automobilius, tuomet turite bent vieną favoritą tarp pagamintų Italijoje.“ Ši šalis paliko neišdildomų pėdsakų pasaulio automobilizmo istorijoje ir per pastarąjį šimtmetį sukūrė unikalų transporto priemonių palikimą. Be to, Apeninų pusiasalis pasauliui davė ir tokius istorinius ypatingų automobilių gamintojus kaip „Maserati“, „Ferrari“ ar „Lamborghini“. 

Įspūdingas dizainas, pribloškianti galia ir svaiginantis greitis. Šias savybes siūlė ne tik italai, bet ir kitų valstybių sportinių automobilių gamintojai. Vis dėlto tik tikri italai galėjo suteikti tai, su kuo gimsta kiekvienas šios šalies kūdikis – unikalų stiliaus pojūtį. Juokaujama, kad vidaus degimo variklį sukonstravo vokiečiai, o italai automobiliams įpūtė tikrąją gyvybę.
 
„Italai – emocingi, tad jų automobiliuose svarbi emocija. Žinoma, ir stilius. Italai – stilingi žmonės, todėl ir kuria stilingus automobilius“, – sako automobilių žurnalistas ir „Lietuvos metų automobilio“ rinkimų komisijos narys Egidijus Babelis.
 
Jo teigimu, metalas ar prietaisai savaime negali sukelti emocijų – jas sužadina gyvybės kupini organizmai. Italijos sportinių automobilių gamintojai jų išties nepašykštėjo.
 
„Vidaus degimo variklis – gyvas organizmas. Geras variklis vairavimą padaro įtraukiančiu procesu. Italų superautomobilių gamintojai daug dėmesio skiria varikliams, kad jie būtų charakteringi“, – pabrėžia pašnekovas. 

Vieno gamintojo istorija – lyg visos epochos atspindys
 
„Lamborghini“, „Ferrari“, „Maserati“ – šie prekių ženklai bene labiausiai asocijuojasi su greičiu, prabanga ir stiliumi. Už kiekvieno šio vardo slypi jo istoriją kūrę atkaklūs, kūrybingi žmonės. Jie įdėjo daugybę valandų triūso, kad įkūnytų savo idėjas ir sukurtų tai, ką dabar vadiname Italijos automobilių palikimu. 
 
Ir nors per šimtmetį kiekviena iš šių markių patyrė nemenkų išbandymų, dėl neprilygstamos meistrystės ir nuolatinio technologinio judėjimo pirmyn dar ir šiandien italų indėlis į prabangių automobilių, ypač sportinių, plėtrą yra ne ką mažiau svarbus nei kada nors anksčiau.
 
Tokiu pavyzdžiu gali būti laikoma ir siauresniam gerbėjų ratui žinoma, tačiau tikrai ne mažiau intriguojanti „Maserati“ istorija. Penki broliai Maserati (Alfieris, Bindo, Carlo, Ettore ir Ernesto) XX amžiaus pradžioje dirbo kitiems Italijos gamintojams. 1926 m. trys iš penketuko – Alfieris, Ernesto ir Ettore – neteko darbo ir nusprendė įkurti nuosavą įmonę. Jai suteikė savo vardą. 

 
Broliai sėkmingai konstravo lenktynes laiminčius automobilius, padabintus ir dabar atpažįstamu trišakio žeberklo logotipu, o šio motyvui pasitarnavo Bolonijos miesto Piazza Maggiore aikštėje esantis Neptūno fontanas, kurio skulptūroje atvaizduotas romėnų jūrų dievas su trišakiu žeberklu. 1932 m. vienas iš trejeto – Alfieris – iškeliavo į amžinybę. Prie likusių dviejų brolių prisijungė Bindo. Trijulė tęsė veiklą dar maždaug penkerius metus. 
 
Tuomet jie pardavė įmonę verslininkui Adolfo Orsi. Šis įkūrė bendrovės būstinę Modenos mieste – ten ji tebėra iki šių dienų. 1957 m. po siaubingos avarijos „Maserati“ lenktynių komanda buvo išformuota, tačiau toliau gamino automobilius privačioms ekipoms.
 
Galiausiai savo žodį tarė vyriausiasis įmonės inžinierius Giulio Alfieris. Jis nusprendė lenktyninius automobilius paversti tinkamais naudoti viešuosiuose keliuose. Taip bendrovė sutelkė dėmesį į prabangių kelioninių automobilių gamybą. 
 
Svarbi detalė: net ir pasukus iš lenktynių trasų į tradicinius kelius, „Maserati“ modeliai išsaugojo iki šių dienų jiems būdingą savybę – daug galios po variklio gaubtu ir įspūdingą riaumojimą.

 
Vėliau bendrovė kurį laiką priklausė įvairiems savininkams, o 1993-aisiais jos akcijas išpirko „Fiat“. Pastaroji sujungė „Maserati“ kartu su tuometine konkurente „Ferrari“ ir pavertė įmonę prabangesnių „Ferrari“ modelių gamintoja. Šių dviejų markių bendrystės ženklų galima rasti iki šiol, nors dabar tai vėl yra du atskiri prekių ženklai.
 
Dabar „Maserati“ valdo vienas didžiausių automobilių koncernų pasaulyje „Stellantis“, tačiau per visą šimtmetį, nepaisant įvairiausių permainų, įmonė liko ištikima pagrindinei idėjai – kurti išskirtinius, nedidelio tiražo, prabangius ir galingus automobilius, deramai atspindinčius itališkąją kultūrą.
 
Išskirtinis bruožas
 
Dar viena įdomi detalė, atskleidžianti itališką požiūrį ir leidžianti „Maserati“ išsiskirti iš kitų sportinių automobilių gamintojų: bendrovė atkakliai neišsižadėjo septintąjį praėjusio amžiaus dešimtmetį menančios idėjos – kurti tiek kasdieniams trumpiems pasivažinėjimams, tiek ilgoms kelionėms skirtus modelius. 
 
Jos asortimente iki šiol galime matyti ne tik vadinamuosius GT (grand tourismo) automobilius ar ultrasportiškąjį MC20, bet ir keturdurius 580 AG galios sedanus „Ghibli“ bei „Quattroporte“, taip pat ir šiandien populiariausio SUV segmento atstovus „Levante“ ir „Grecale“.

 
Anot E. Babelio, išskirtinių automobilių gamintojai supranta, kad ankštas ir mažiau pritaikomas modelis gali ne tik suteikti išskirtinumo, bet ir nuolat riboti potencialią auditoriją. Todėl  pasiūlius universalesnių transporto priemonių, kuriose diegiamos ne mažiau emocijų sukeliančios technologijos, galima pataikyti tiesiai į dešimtuką. 
 
„Daugybė žmonių trokšta prašmatnių mašinų, bet nenori kratytis superautomobilyje. Išskirtinių automobilių gamintojai tai suprato: pasiūlę kasdien tinkamus eksploatuoti modelius, išgyvena geriausius savo metus“, – pažymi E. Babelis.

 
Įdomu tai, kad „Maserati“ kūrėjai tai suprato dar prieš pusšimtį metų, kai nusprendė gaminti prabangius sedanus su lenktyninių automobilių varikliais. Klasikines vertybes įkūnijantys, elegantiški tokių kultinių dizainerių kaip Battista Farina,  Giorgetto Giugiaro ar Marcello Gandini automobiliai greitai tapo ypač paklausūs tarp aukštesnį statusą visuomenėje pasiekusių vairuotojų. Jų skonį tiksliai atliepė gamintojo siūlomą gero gyvenimo sampratą atspindintys kūriniai. 
 
Prabangūs sportiniai automobiliai ir juos kuriant įgyvendinti projektai drauge su aukštosios mados namais „Ermenegildo Zegna“ ar dizaineriu Hiroshi Fujiwara yra vienas ryškiausių skiriamųjų bendrovės bruožų. Kartu tai unikalus Italijos automobilių kultūros aspektas, išskiriantis šios šalies kūrinius iš kitų. Šioje šalyje skonis, stilius ir elegancija tiesiog neatsiejami nuo bet kurios pramonės šakos.
 
Susiję straipsniai
Elektrinis „Porsche Taycan Turbo GT“ pasiekė naują greičio rekordą Elektrinis „Porsche Taycan Turbo GT“ pasiekė naują greičio rekordą  
„Defender“ tampa oficialiu Dakaro ralio partneriu: nuo 2026-ųjų papildys ir varžybų dalyvių gretas „Defender“ tampa oficialiu Dakaro ralio partneriu: nuo 2026-ųjų papi 
Ar galime sulaukti GT klasės automobilių Kačerginės Nemuno žiede? Ar galime sulaukti GT klasės automobilių Kačerginės Nemuno žiede? 
Vaidotas Žala į Mažeikius atsiveža Lietuvoje dar nematytą naująjį „Škoda“ ralio automobilį Vaidotas Žala į Mažeikius atsiveža Lietuvoje dar nematytą naująjį „Š 
Kviečia į „Defender“ ralio čempionatą: pakanka registruotis, atvykti ir lenktyniauti Kviečia į „Defender“ ralio čempionatą: pakanka registruotis, atvykti 
Sezonas įsibėgėjo: „Porsche Baltic“ startuoja „DeWALT GrandPrix“ lenktynių festivalyje Rygoje Sezonas įsibėgėjo: „Porsche Baltic“ startuoja „DeWALT GrandPrix“ len 
Lietuvis iš BMW M4 sukonstravo naują „drifto“ bolidą: tokių tik trys pasaulyje Lietuvis iš BMW M4 sukonstravo naują „drifto“ bolidą: tokių tik trys 
Ar sportiškas automobilis gali būti naudojamas kasdien? Ar sportiškas automobilis gali būti naudojamas kasdien? 
„Porsche Baltic“ metė iššūkį – sezoną pradės 12 valandų ištvermės lenktynėse Italijoje „Porsche Baltic“ metė iššūkį – sezoną pradės 12 valandų ištvermės le 
Išskirtine spalva padabintu Lamborghini M.Matukaitis ir D.Azikejev varžysis ilgų nuotolių lenktynėse Išskirtine spalva padabintu Lamborghini M.Matukaitis ir D.Azikejev v 
Autosporto įtaka: ar į gatves išriedančiuose modeliuose diegiami pergales nešantys sprendimai? Autosporto įtaka: ar į gatves išriedančiuose modeliuose diegiami per 
Lietuvos ralio sprinto vicečempionai: „Ralio biudžetą išpūtė infliacija“ Lietuvos ralio sprinto vicečempionai: „Ralio biudžetą išpūtė infliac 
Lietuviai – treti „24h series” lenktynių Europos čempionato bendroje įskaitoje Lietuviai – treti „24h series” lenktynių Europos čempionato bendroje 
Lietuvos „drago“ karalienė trasoje alkūnėmis gali pasistumdyti ir su vyrais Lietuvos „drago“ karalienė trasoje alkūnėmis gali pasistumdyti ir su 
To 1006 km lenktynėse dar nebuvo – „Porsche“ fiksuos trasos laiko rekordą su „Taycan“ elektromobiliu To 1006 km lenktynėse dar nebuvo – „Porsche“ fiksuos trasos laiko re 
Lietuvos „drago“ legenda apie avariją 269 km/val greičiu, šimtus „arklių“ ir itin laukiamą sezoną Lietuvos „drago“ legenda apie avariją 269 km/val greičiu, šimtus „ar 
Ar „Lamborghini“ atveš „Dynami:t“ komandą ant podiumo? Ar „Lamborghini“ atveš „Dynami:t“ komandą ant podiumo? 
„Porsche Baltic“ komanda 1006 km lenktynėse: nauja sudėtis ir patikimasis Porsche 718 Cayman „Porsche Baltic“ komanda 1006 km lenktynėse: nauja sudėtis ir patiki 
„TOYOTA GAZOO Racing“ 2021 m. Dakaro ralyje startuos net su keturiais naujos kartos „Hilux“ „TOYOTA GAZOO Racing“ 2021 m. Dakaro ralyje startuos net su keturiai 
Vaidotas Žala išbandė perrinktą ir Dakarui paruoštą MINI: adaptuotis reikia iš naujo Vaidotas Žala išbandė perrinktą ir Dakarui paruoštą MINI: adaptuotis 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
Palaikykite Autoasas.lt
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas