Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2018-12-19
Japonijos pavyzdys, kodėl su Kinija geriau nesipykti

Japonijos pavyzdys, kodėl su Kinija geriau nesipykti
Kinija - tai didžiulė rinka automobiliams. Ji yra tokia didelė, kad garsiausi vardai automobilių pramonėje kurdami naujus modelius turi omenyje ir kinų poreikius. Tačiau japonai investuoti Kinijoje tikrai neskubėjo. Visgi 2002 metais gamybos apimtis Kinijoje ėmė didinti didžioji dalis Japonijos automobilių pramonės gigantų ir dėl to kinai turėtų būti dėkingi porams. Bet pala - kaip daržovės galėjo paskatinti automobilių gamybos apimčių augimą Kinijoje?
 
Kinija yra stipri savo gamybiniais pajėgumais, tačiau japonų gamintojų ji per daug neviliojo. Viena vertus, pigi darbo jėga buvo būtent tai, ko Japonijos automobilių gamintojai ieškojo. Tačiau kinai turėjo griežtas taisykles norintiems investuoti, o ir japonų įvaizdis Kinijoje nebuvo pats geriausias.
 
Jei automobilių gamintojas nori Kinijoje statyti gamyklą, jis privalo sukurti bendrą įmonę su kokia nors kinų kompanija. Tai nėra taip jau paprasta - išsirinkti tinkamą partnerį yra sunku, o garsios korporacijos baiminasi, kad vietinės įmonės tiesiog ims vogti technologijas. Tikriausiai esate pastebėję, kaip kinų automobilių gamintojai po investicijų amplūdžio ėmė gaminti šiek tiek europietiškus automobilius. Visgi Kinijos rinka yra tokia didelė, kas jos atmesti tiesiog neįmanoma, bet japonų gamintojų nuomonę galutinai pakeitė 2001 metais kilęs porų incidentas.
 
Jei būna prekybos karai, tuomet porai sukėlė prekybos mūšį. Taip nutiko todėl, kad kinų ūkininkai išmoko auginti daržoves pagal japonų standartus. Jų kaina, žinoma, buvo žymiai mažesnė, todėl japonų ūkininkai kreipėsi į Vyriausybę prašydami juos apsaugoti. Taigi, Japonija apribojo porų, grybų ir kilimėliams skirtų šiaudų importą. Kinijai tai nepatiko, todėl buvo įvesti mokesčiai įvežamiems automobiliams, išmaniesiems telefonams ir kompiuteriams. Toks kinų žingsnis buvo kur kas skausmingesnis nei japonų spaudimas dėl porų. Taip Kinija pademonstravo, kad prekybos prasme santykiai tarp šalių nėra lygiaverčiai - Kinija turi kur kas daugiau svertų ir visi nori patekti į jos rinką. Japonija po 9 mėnesių atsitraukė ir Kinija taip pat atsisakė savo planų. Prekybos mūšis baigėsi.
 
2002 metais „Honda“ pranešė apie planus statyti pirmąją gamyklą Kinijoje. Tuo pat metu ir kiti japonų gamintojai reiškė didelį susidomėjimą ar aktyviai didino prekybos apimtis Kinijoje. Kaip vienas iš argumentų buvo minimas nepasitikėjimas Japonijos valdžia - gamintojai baiminosi, kad vyriausybė jų neapsaugos nuo agresyvaus Kinijos spaudimo. Tai parodė porų pavyzdys.
 
Tačiau įdomu tai, kad „Honda“ Kinijoje gamina automobilius ir eksportui - jie iškeliauja į Rusiją, Afriką ir Vidurinius Rytus. Ateityje Kinijoje pagaminti „Honda“ automobiliai bus eksportuojami ir į Europą. Tikėtina, kad Kinijoje pagaminti automobiliai ateityje užims didelę Europos naujų automobilių rinkos dalį, tačiau tarp jų vis tiek dominuos vardai, kuriuos žmonės instinktyviai sieja su Japonija ar Vokietija.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Geriausių automobilių rinkimų viršūnes šturmuoja elektromobiliai Geriausių automobilių rinkimų viršūnes šturmuoja elektromobiliai 
Debiutuoja pirmasis BMW sportinis M serijos universalas – „BMW M3“ Debiutuoja pirmasis BMW sportinis M serijos universalas – „BMW M3“ 
A. Bocelli su JBL ir „Fiat“ sukūrė specialią „Fiat 500e” versiją A. Bocelli su JBL ir „Fiat“ sukūrė specialią „Fiat 500e” versiją 
Kuo turi pasižymėti modernus šeimyninis automobilis? Kuo turi pasižymėti modernus šeimyninis automobilis? 
Lietuvą pasiekė pirmieji naujieji „Audi A8“ su novatoriškomis technologijomis Lietuvą pasiekė pirmieji naujieji „Audi A8“ su novatoriškomis techno 
BWM pristatė naują elektromobilį – kompaktinį visureigį „BMW iX1“ BWM pristatė naują elektromobilį – kompaktinį visureigį „BMW iX1“ 
Porsche pristato pirmąjį elektromobilio „Taycan GTS“ specialųjį leidimą „Hockenheimring Edition“ Porsche pristato pirmąjį elektromobilio „Taycan GTS“ specialųjį leid 
Greičiausias „BWM M“ serijinis modelis – tokių išleis tik tūkstantį Greičiausias „BWM M“ serijinis modelis – tokių išleis tik tūkstantį  
Vokietijos lėkė 400 km/h greičiu ir viską filmavo: prokuratūros išvada Lietuvoje sukeltų šoką Vokietijos lėkė 400 km/h greičiu ir viską filmavo: prokuratūros išva 
Atnaujinti „BMW 3“ modeliai – turės net 7-ias iš tinklo įkraunamo hibrido versijas Atnaujinti „BMW 3“ modeliai – turės net 7-ias iš tinklo įkraunamo hi 
„Lexus UX 250h“ atnaujinimai: naujos technologijos, patobulintas valdymas ir didesnis pasirinkimas „Lexus UX 250h“ atnaujinimai: naujos technologijos, patobulintas val 
Debiutuoja specialios „Alfa Romeo Giulia“ ir „Stelvio“ versijos – „Estrema“ Debiutuoja specialios „Alfa Romeo Giulia“ ir „Stelvio“ versijos – „E 
Sportišku kabrioletu kasdien Lietuvos keliais: paaiškino, kodėl tai įmanoma net šaltu oru Sportišku kabrioletu kasdien Lietuvos keliais: paaiškino, kodėl tai  
„General Motors“ Ukrainai perdavė 50 naujų visureigių „General Motors“ Ukrainai perdavė 50 naujų visureigių 
„Audi e-tron GT“ - vienas iš 2022 m. Pasaulio metų automobilio apdovanojimų laimėtojų „Audi e-tron GT“ - vienas iš 2022 m. Pasaulio metų automobilio apdov 
Modernūs elektromobiliai tampa daugiafunkciais prietaisais – laimi jų naudotojai Modernūs elektromobiliai tampa daugiafunkciais prietaisais – laimi j 
BMW atnaujino prabangųjį visureigį X7 – daugiau komforto, prabangos ir progresyvumo BMW atnaujino prabangųjį visureigį X7 – daugiau komforto, prabangos  
„Kia EV6“ pateko tarp trijų geriausiųjų „World Car of the Year 2022“ apdovanojimuose „Kia EV6“ pateko tarp trijų geriausiųjų „World Car of the Year 2022“ 
Naujasis elektrinis „Fiat 500e“ tapo metų automobilių „GQ“ leidinio rinkimuose Naujasis elektrinis „Fiat 500e“ tapo metų automobilių „GQ“ leidinio  
Vokietija įvertino „Kia EV6“: paskelbė 2022-ųjų „Premium“ automobiliu Vokietija įvertino „Kia EV6“: paskelbė 2022-ųjų „Premium“ automobili 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 2500 skelbimų, virš 7500 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1800 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2022

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt