Skelbimų paieška
Atsiliepimų paieška
TOP automobiliai
- AC
- Acura
- Alfa Romeo
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- Bugatti
- Buick
- Cadillac
- Caterham
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Cupra
- Dacia
- Daewoo
- Daihatsu
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GMC
- Honda
- Hummer
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Koenigsegg
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lincoln
- Lotus
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes-Benz
- Mercedes-Maybach
- MG
- Mini
- Mitsubishi
- Morgan
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Scion
- Seat
- Skoda
- Smart
- Spyker
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- Tata
- Tesla
- Toyota
- TVR
- Volkswagen
- Volvo
Straipsniai
|
2011-05-02
Ką gali „Porsche Cayenne Turbo“ už 580 tūkstančių litų?
GAZAS.LT žurnalistai turėjo išskirtinę progą vienu metu išmėginti du naujausio modelio galingiausius „Cayenne Turbo“, kurių galimybės atrodo tiesiog beribės. Šie automobiliai gali tikrai daug: suteikti puikių emocijų, įkrauti dozę nekasdienio adrenalino ir, žinoma, atkreipti aplinkinių dėmesį. O kai vienoje vietoje atsiduria du tokie visiškai vienodi, patys galingiausi ir maksimalia įmanoma įranga aprūpinti „Porsche Cayenne Turbo“ – įspūdžių dvigubai daugiau.
Spauskite ir sužinokite daugiau apie Porsche Cayenne
Vos įlipęs į vidų, netrunki įsitikinti, kad tai grynakraujis „Porsche“: prieš vairuotojo akis – sportiškumą pabrėžiantis masyvus tachometras, o ratų sparnai iškilę aukščiau nei variklio dangtis. Netradicinė ir pačio užvedimo spynelės rakto forma – žiūrint iš šono jo siluetas primena sportinį automobilį. Pirmą kartą toks raktas buvo panaudotas „Panamera“ modelyje, dabar – ir „Cayenne“. Visai nenuostabu, jog tik išriedėjus į gatvę pirmiausia rūpi ne pajusti po variklio dangčiu slypinčias 500 arklio galių (AG), bet baisu, kad koks išsiblaškęs vairuotojas iš šalutinio kelio „nenukaltų“ gerokai per pusę milijono litų kainuojančio visureigio. Valdymas – stulbinantis Tačiau gana greitai apsiprantu su „Cayenne“ gabaritais, automatinės pavarų dėžės veikimu ir vis drąsiau minu akceleratoriaus pedalą. Benzininis 8 cilindrų variklis su dviem turbinomis leidžia šiam daugiau nei dvi tonas sveriančiam visureigiui šimto kilometrų per valandą greitį pasiekti vos per 4,7 sekundės. Ir nors tik apie 100 kilometrų nuvažiavusio automobilio variklis dar nerodo maksimalių dinamikos galimybių, tačiau ir greitėjimas, ir valdymas pranoksta lūkesčius. Įdomu, kad sėdėdamas prie vairo nejauti gana didelių „Porsche Cayenne“ gabaritų. Patogiai sureguliavus sėdynes ir vairą jausmas toks, lyg sėdėtum kietai sugniaužtame ir labai greitame kumštyje. Šio visureigio valdymas – tiesiog sensacingas. Sunku būtų rasti kitą taip tiksliai ir gerai valdomą visureigį. Nebent „BMW X6“. Tik ar jį galima vadinti visureigiu? Norint įsitikinti „Cayenne“ valdymo galimybėmis, prieš tai reiktų išmėginti „Volkswagen Touareg“. Tai geriausias pavyzdys, kaip skirtingai gali važiuoti beveik vienodų gabaritų ir dydžio („Cayenne“ yra 5 centimetrais ilgesnis, bazė – vienoda) automobiliai. GAZAS.LT žurnalistai turėjo išskirtinę progą vienu metu išmėginti du naujausio modelio galingiausius „Cayenne Turbo“, kurių galimybės atrodo tiesiog beribės. Šie automobiliai gali tikrai daug: suteikti puikių emocijų, įkrauti dozę nekasdienio adrenalino ir, žinoma, atkreipti aplinkinių dėmesį. O kai vienoje vietoje atsiduria du tokie visiškai vienodi, patys galingiausi ir maksimalia įmanoma įranga aprūpinti „Porsche Cayenne Turbo“ – įspūdžių dvigubai daugiau. Vos įlipęs į vidų, netrunki įsitikinti, kad tai grynakraujis „Porsche“: prieš vairuotojo akis – sportiškumą pabrėžiantis masyvus tachometras, o ratų sparnai iškilę aukščiau nei variklio dangtis. Netradicinė ir pačio užvedimo spynelės rakto forma – žiūrint iš šono jo siluetas primena sportinį automobilį. Pirmą kartą toks raktas buvo panaudotas „Panamera“ modelyje, dabar – ir „Cayenne“. Visai nenuostabu, jog tik išriedėjus į gatvę pirmiausia rūpi ne pajusti po variklio dangčiu slypinčias 500 arklio galių (AG), bet baisu, kad koks išsiblaškęs vairuotojas iš šalutinio kelio „nenukaltų“ gerokai per pusę milijono litų kainuojančio visureigio. Valdymas – stulbinantis Tačiau gana greitai apsiprantu su „Cayenne“ gabaritais, automatinės pavarų dėžės veikimu ir vis drąsiau minu akceleratoriaus pedalą. Benzininis 8 cilindrų variklis su dviem turbinomis leidžia šiam daugiau nei dvi tonas sveriančiam visureigiui šimto kilometrų per valandą greitį pasiekti vos per 4,7 sekundės. Ir nors tik apie 100 kilometrų nuvažiavusio automobilio variklis dar nerodo maksimalių dinamikos galimybių, tačiau ir greitėjimas, ir valdymas pranoksta lūkesčius. Įdomu, kad sėdėdamas prie vairo nejauti gana didelių „Porsche Cayenne“ gabaritų. Patogiai sureguliavus sėdynes ir vairą jausmas toks, lyg sėdėtum kietai sugniaužtame ir labai greitame kumštyje. Šio visureigio valdymas – tiesiog sensacingas. Sunku būtų rasti kitą taip tiksliai ir gerai valdomą visureigį. Nebent „BMW X6“. Tik ar jį galima vadinti visureigiu? Norint įsitikinti „Cayenne“ valdymo galimybėmis, prieš tai reiktų išmėginti „Volkswagen Touareg“. Tai geriausias pavyzdys, kaip skirtingai gali važiuoti beveik vienodų gabaritų ir dydžio („Cayenne“ yra 5 centimetrais ilgesnis, bazė – vienoda) automobiliai. Salonas perkrautas mygtukų Kaip ir dera tikėtis, 8 laipsnių automatinė pavarų dėžė veikia sklandžiai ir tiksliai, bandydama prisitaikyti prie vairuotojo važiavimo stiliaus. Važiuojant ramiai, pavaros sklandžiai perjungiamos prie žemesnių sūkių, tuo tarpu pradėjus „sportuoti“, pavarų dėžė leidžia „gręžti“ variklį beveik iki raudonos sūkių ribos. Tiesa, norint važiuoti iš tiesų aštriai, pavaras geriausiai junginėti rankiniu būdų – svirtelėmis, sumontuotomis ant vairo. Pakabos kietumą, reakciją į greičio pedalo paspaudimą ir daugelį kitų automobilio parametrų galima reguliuoti centrinėje konsolėje esančiais mygtukais. Mygtukų ir jungiklių salone tokia gausybė, kad atrodo akivaizdžiai perkrauta. Mygtukų yra ne tik centrinėje konsolėje, tarp priekinių sėdynių, bet ir lubose aplink galinio vaizdo veidrodį. Jie skirti panoraminio stoglangio reguliavimui. Tiesa, reikia įvertinti, kad tai pačios prabangiausios komplektacijos ir maksimalia įmanoma įranga sukomplektuoti „Cayenne“ – paprastesnėse versijose mygtukų būtų mažiau. Bando apsimesti „žaliu“ Įsijautęs į „Porsche“ visureigio valdymo ir pagreičio vertinimą, tik vėliau susizgribau: įdomu, ar ilgam užteks 100 litrų talpos degalų bako? Nors gamintojai deklaruoja, kad vidutinės „Cayenne Turbo“ benzino sąnaudos tik 11,5 litro, tačiau sunku tuo patikėti. Norint, kad šis visureigis naudotų tiek benzino, prie greičio pedalo patartina liestis labai atsargiai arba geriau jo iš viso neliesti. Dar keisčiau atrodo, kad šiame automobilyje įdiegta „start-stop“ sistema, kuomet sustojus automatiškai išjungiamas variklis. Nukėlus koją nuo stabdžio pedalo, variklis vėl automatiškai paleidžiamas. Tad mieste sustojus prie šviesoforų, galingasis „Porsche Cayenne Turbo“ be reikalo benzino nedegina ir oro neteršia. Neįprasta, bet pagirtina – tiesiog „žalias“ galiūnas. Tačiau kokios reikia kantrybės ir valios pastangų, kad nespaustum akceleratoriaus pedalo – juk taip norisi pažadinti po variklio dangčiu slypinčią net pusės tūkstančio „arklių“ kaimenę ir išgirsti tik „Porsche“ automobiliams būdingą variklio garsą. Todėl aš vėl spaudžiu akceleratoriaus pedalą, pradaręs langą gaudau variklio garsą, po kurio laiko vėl spaudžiu ir vėl, ir vėl. Pasiteisinu tuo, jog tokie galingiausi ir brangiausi automobiliai perkami toli gražu ne iš ekologinių paskatų. Nelygintinas su pirmtaku Vos pasirodęs naujasis „Cayenne“ sulaukė milžiniško šio markės gerbėjų dėmesio – užsisakius jį eilėje reikia laukti apie 10 mėnesių. Išskirtinių automobilių prekyba užsiimančios bendrovės vadovas Giedrius Bakutis sakė, jog itin populiarūs yra dyzelinės „Cayenne“ versijos „Norintys įsigyti tokį modelį dabar, moka 3–5 tūkstančius eurų viršaus, o lietuvių taip mėgstamas nuolaidas galima visai pamiršti“, – tvirtina jis. Verslininkas įsitikinęs, kad šie du yra brangiausi kada nors į Lietuvą atvežti „Porsche Cayenne“ modeliai. Nors bazinė „Turbo“ versijos kaina prasideda nuo 112 tūkstančio eurų (387 tūkstančių litų), tačiau šiuose sumontuota praktiškai visa papildoma įranga, kurią siūlo gamintojas. Štai salono anglies pluošto apdaila bazinę kainą pakelia 7, keramikiniai stabdžiai – 10 tūkstančių eurų. Sumą, už kurią būtų galima įsigyti dar palyginti neblogą naudotą automobilį, kainuoja ir 21 colio „Techno Turbo“ dizaino ratlankiai. Bendrai vertinant naująjį „Cayenne“ akivaizdu – jo išorės dizainas, salonas ir jo apdailos kokybė taip smarkiai lenkia pirmtako, kad šiuos automobilius net vargu ar galima lyginti. Važinėjantys pirmos kartos „Cayenne“ ir pamatę naują, turėtų čia pat iš pavydo nusigraužti nagus. |
Susiję straipsniai
Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?
Toliausiai nuvažiuojantys
Dujų atsiperkamumo skaičiavimas