Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2019-12-15
KERS sistema švenčia 10 metų jubiliejų: viskas prasidėjo nuo F1 pergalės 2009 metais

KERS sistema švenčia 10 metų jubiliejų: viskas prasidėjo nuo F1 pergalės 2009 metais
 
Automobilių gamintojai kiekvienais metais skiria šimtus milijonų eurų sportui. Dažnai šios investicijos skaičiuojamos kaip reklamos išlaidos, tačiau po jomis telpa kur kas daugiau. Automobilių sportas – vienas pagrindinių tyrimų ir plėtros bandymų laukų. Daugybė sporte išbandytų ir pasiteisinusių sprendimų vėliau pritaikomi kasdieniuose automobiliuose ir jų naudą pajunta kiekvienas vairuotojas.
 
2019 m. „Formulės 1“ etapas Vengrijoje išsiskyrė jubiliejumi – praėjo lygiai dešimt metų nuo pirmojo hibridine formule pasiekto šio sporto laimėjimo. 2009 m. Vengrijos lenktynėse Lewisas Hamiltonas nugalėjo vairuodamas KERS (angl. Kinetic Energy Recovery System) sistemą turinčią „McLaren-Mercedes“ – tai buvo pirmasis žingsnis į greičiausių pasaulio lenktyninių automobilių elektrifikaciją, kartu ir į vieną efektyviausių kada nors pagamintų vidaus degimo variklių.
 
Dominuoja ne pirmus metus

009 m. „Formulės 1“ reglamentas suteikė galimybę komandoms į formules sumontuoti hibridinį KERS komponentą, kuris kaupia stabdymo metu susidarančią kinetinę energiją. Ją vėliau galima panaudoti kaip papildomą galios šaltinį.
 
„Mercedes-Benz“ buvo vienas pirmųjų gamintojų, sukūrusių tokį hibridinį variklį. Pirmaisiais metais jis buvo tiekiamas komandoms partnerėms, o vėliau – į „Formulę 1“ atėjusiai gamyklinei „Mercedes-Benz“ komandai. Tokio sprendimo pasekmės netrukus tapo akivaizdžios: „Mercedes-AMG Petronas Motorsport“ komanda pastaruosius šešis kartus tapo „Formulės 1“ konstruktorių taurės nugalėtoja, o jai atstovaujantys lenktynininkai – F1 čempionais: penkis kartus L. Hamiltonas, vieną – Nico Rosbergas.
 
Šešios iš eilės pergalės konstruktorių taurėje kartu su šešiais čempionų titulais – pirmasis pasiekimas per 70 metų „Formulės 1“ istoriją. O 2019 m. „Mercedes-AMG“ komanda F1 varžybose visiškai dominavo: jos lenktynininkai pirmavo 696 iš 1262 lenktynių ratų per visą sezoną, t. y. daugiau nei pusę lenktynių laiko priekyje buvo vienas iš šiemet komandai atstovavusių sportininkų – L. Hamiltonas arba Valtteri Bottas.
 
 
©„Daimler“ nuotr.

F1 svarbus efektyvumas

F1 naudota hibridinė sistema evoliucionavo. Dar 2007 m., kai buvo pradėti KERS sistemos bandymai, ji svėrė 107 kg, o efektyvumas tesiekė 39 proc. 2014 m. įsigaliojus naujiems techniniams reikalavimams ir visoms komandoms privalomai pradėjus naudoti hibridines 1,6 l V6 jėgaines, ji tesvėrė 20 kg, o efektyvumas pakilo iki 96 proc.
 
Jėgainių efektyvumas yra itin svarbus automobilių sporto karaliene vadinamoje „Formulėje 1“. Šiandien techniniai reikalavimai riboja degalų srautą iki 100 kg per valandą – tai privertė komandas daug lėšų investuoti į variklių efektyvumą.
 
Hibridinių jėgainių tobulinimas turėjo didelės įtakos ir kasdieniams automobiliams. „Mercedes-Benz“ jau gali didžiuotis viena efektyviausių hibridinių sistemų, montuojamų į prabangius visureigius. „Mercedes-Benz GLE 350 de 4MATIC“ šimtui kilometrų kelio vidutiniškai vartoja vos 1,1 l dyzelino, o su visiškai įkrauta elektrine baterija gali įveikti daugiau nei 100 kilometrų, nesunaudodamas nė lašo degalų. Pati „Mercedes-Benz“ hibridinių modelių šeima taip pat yra pati didžiausia Premium segmente – joje 2020 metais bus per 20 automobilių.
 
 
©„Daimler“ nuotr.
Elektrinė ateitis

„Mercedes-Benz“ 2019 m. atvertė naują istorijos puslapį. Rudenį buvo pristatyta komanda, besivaržanti elektrinių formulių „ABB FIA Formula E“ čempionate. Taip „Mercedes-Benz“ tapo vieninteliu automobilių gamintoju pasaulyje, kurio komandos varžosi ir „Formulės 1“, ir „Formula E“ čempionatuose.
 
Dalyvavimas tokiose varžybose yra žingsnis tobulinant ir testuojant elektrinius variklius, baterijų ištvermę, didinant jų talpą, ilgaamžiškumą ir efektyvumą. Visas žinias vėliau galima panaudoti kuriant dar geresnius automobilius.
 
Elektrinės formulės iki 100 km/val. įsibėgėja per 2,8 sek., pasiekia 280 km/val. didžiausią greitį, turi 52 kWh talpos baterijas. Kartu su vairuotoju ir 385 kg baterija formulė turi sverti mažiausiai 900 kg.
 
„Mercedes-Benz EQ Formula E Team“ debiutas čempionate pavyko puikiai – komandai atstovaujantis Stoffelis Vandoorne'as abiejose pirmojo savaitgalio lenktynėse Ad Dirijoje (Saudo Arabija) užėmė trečią vietą. Lenktynininkas bendroje vairuotojų įskaitoje po dvejų lenktynių yra antras, o antrasis komandos vairuotojas Nyckas de Vriesas – devintas. Pati „Mercedes-Benz“ komanda debiutantė su 38 taškais iškart tapo čempionato lydere.
 
Debiutas „Formula E“ yra susijęs su viena didžiausių 2018 m. naujienų – pirmojo visiškai elektrinio visureigio „Mercedes-Benz EQC“ pristatymu. „Mercedes-Benz“ yra pirmasis gamintojas, nubrėžęs aiškią datą, nuo kurios gamins tik elektrinius lengvuosius automobilius – 2040 m. Ir tam intensyviai bei itin sėkmingai ruoštis pradeda jau dabar.
Susiję straipsniai
„1000 pasaulio stebuklų“ herojai leidosi į kelionę: „Turkija per graži gulėti prie baseino“ „1000 pasaulio stebuklų“ herojai leidosi į kelionę: „Turkija per gra 
„Volkswagen“ pristatė septynvietį elektrinį „ID.Buzz“ mikroautobusą „Volkswagen“ pristatė septynvietį elektrinį „ID.Buzz“ mikroautobusą 
Naujos technologijos ir dar daugiau komforto: „Volkswagen“ pristato naująjį „Touareg“ Naujos technologijos ir dar daugiau komforto: „Volkswagen“ pristato  
Beveik 70 metų partnerystės: Land Rover Defender 130 tarnaus D.Britanijos Raudonajame Kryžiuje Beveik 70 metų partnerystės: Land Rover Defender 130 tarnaus D.Brita 
„Honda“ pristatė du naujus visureigius: prekybą pradės dar šiais metais „Honda“ pristatė du naujus visureigius: prekybą pradės dar šiais met 
„Land Rover“ pristatė naująsias „Defender“ versijas „Land Rover“ pristatė naująsias „Defender“ versijas 
Pristatytas pirmasis visiškai elektrinis „Maybach“ modelis Pristatytas pirmasis visiškai elektrinis „Maybach“ modelis 
75 metų jubiliejaus proga „Porsche“ pristatys naujausią kabrioletą – „718 Spyder RS“ 75 metų jubiliejaus proga „Porsche“ pristatys naujausią kabrioletą – 
Ar naujas automobilis gali tapti investicija? Ar naujas automobilis gali tapti investicija? 
Pristatytas riboto leidimo klasikinis „Land Rover Defender Works V8 Islay Edition“ Pristatytas riboto leidimo klasikinis „Land Rover Defender Works V8  
Lietuvoje debiutuoja pirmasis BMW M serijos automobilis su elektrifikuota pavara – „BMW XM“ Lietuvoje debiutuoja pirmasis BMW M serijos automobilis su elektrifi 
Paaiškino, kokie automobiliai atrodo gerai ir kaip tai įvertinama objektyviai Paaiškino, kokie automobiliai atrodo gerai ir kaip tai įvertinama ob 
PVM lengvata ir „premium“ klasės automobiliai – suderinama ar teks palaukti? PVM lengvata ir „premium“ klasės automobiliai – suderinama ar teks p 
Visureigių viršūnėje – su 707 AG: beprotybė ar praktiškas sprendimas visiems gyvenimo atvejams? Visureigių viršūnėje – su 707 AG: beprotybė ar praktiškas sprendimas 
Paskutinė galimybė įsigyti tokį „Bentley“, kurio jau niekada nebus Paskutinė galimybė įsigyti tokį „Bentley“, kurio jau niekada nebus 
Naujasis „Mercedes-Benz CLA“ – tvirtas charakteris kompaktiškų automobilių klasėje Naujasis „Mercedes-Benz CLA“ – tvirtas charakteris kompaktiškų autom 
„Mercedes-AMG“ S klasė: privataus lėktuvo komforto ir F-1 bolido dinamikos sintezė „Mercedes-AMG“ S klasė: privataus lėktuvo komforto ir F-1 bolido din 
Minėdama „Land Rover“ 75-metį „Lego“ sukūrė klasikinio „Defender“ rinkinį Minėdama „Land Rover“ 75-metį „Lego“ sukūrė klasikinio „Defender“ ri 
BMW išleis vandeniliu varomą visureigį – „BMW iX5 Hydrogen“ BMW išleis vandeniliu varomą visureigį – „BMW iX5 Hydrogen“ 
Mazda MX-30 hibridas sugriežtintuose „Euro NCAP“ saugumo bandymuose gavo aukščiausią įvertinimą Mazda MX-30 hibridas sugriežtintuose „Euro NCAP“ saugumo bandymuose  
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 3000 skelbimų, virš 7700 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1850 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2023

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt