Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2018-02-07
Kodėl dažnai sakome „vidaus degimo variklis“? Kaip atrodė išorinio degimo variklis?

Kodėl dažnai sakome „vidaus degimo variklis“? Kaip atrodė išorinio degimo variklis?
Dažnai žodžius vartojame net nesusimąstydami, ką jie reiškia. Pavyzdžiui, vidaus degimo variklis minimas labai dažnai, nes prisideda prie daugelio transporto priemonių judėjimo. Tačiau kodėl jis vadinamas būtent vidaus degimo? Koks būna išorinio degimo variklis?
 
Vidaus degimo variklis taip vadinamas todėl, kad degimo procesas vyksta uždaruose cilindruose. Paprastai tariant, degimo net norint nepavyktų pamatyti. Tuo tarpu išorinio degimo varikliai turėjo atskirus kaitinimo procesus, kurių mechanizmai buvo atskirti nuo paties variklio veikimo. Liepsna tokiuose varikliuose gali būti matoma (jei ji apskritai yra), jei tik žinote, kur žiūrėti.
 
Istoriškai būta dviejų išorinio degimo variklių. Garo varikliai ilgą laiką dominavo pramonėje ir transporte. Dėl pastovaus palaikomo slėgio jie pasižymėjo dideliu sukimo momentu. Jiems dažnai net nereikėjo pavarų dėžių. Garo variklis yra laikomas išorinio degimo agregatu, nes degiklis yra atskiras nuo vandens linijų ar talpyklos. Daugelyje automobilių su garo varikliais liepsną buvo galima pamatyti. Tai, žinoma, yra labai neefektyvu, nes didelė karščio dalis neatlieka jokio darbo.
 
Visgi, garo varikliais varomi automobiliai pasiekė tikrai nemažai . „Stanley Rocket“ nebuvo technologinis šedevras, tačiau 1906 metais pasiekdavo didesnį nei 200 km/h greitį. Jis prarasdavo slėgį ir po kiek laiko jį reikėjo papildyti vandeniu. Kita problema buvo ta, kad užkurti jį reikėjo gerokai prieš kelionę, nes sistemai reikėjo laiko įkaisti. Vėlesni automobiliai turėjo spiralines vandens kaitinimo sistemas, kurios veikė gerokai greičiau - išvažiuoti buvo galima vos po kelių ar keliolikos minučių, nes vienu metu buvo kaitinamas tik nedidelis vandens kiekis.

 
Stirlingo variklis išliko tik kaip gražus suvenyras 
 
Trečiajame dešimtmetyje pasirodė labai pažangūs „Doble“ automobiliai su garo varikliais. Jie buvo pakankamai greiti ir patogūs, jiems reikėjo vos 5-10 minučių laiko paruošimui prieš kelionės pradžią, o ir vandens sistema buvo uždara. Pats variklis buvo gana sudėtingas, jį remontuoti nebuvo lengva, tačiau tai leido garo varikliams išlikti šiek tiek ilgiau net ir paplitus vidaus degimo agregatams. „Ford Model T“ buvo šešis kartus pigesnis nei to paties laikmečio garo automobiliai. Galutinį smūgį jiems sudavė elektrinio starterio paplitimas.
 
Video reportažas apie „Doble Series E“:
 
 
Kita išorinio degimo variklių rūšis - Stirlingo variklis. Jis taip pat turi cilindrą, kuris yra kaitinamas iš išorės. Garas nėra naudojamas, bet iš esmės tinka bet koks degus kuras. JAV automobilių gamintojai su Stirlingo varikliai eksperimentavo praeito amžiaus aštuntajame dešimtmetyje, o ir šiandien dar atsiranda įvairių bandymų juos panaudoti automobiliuose. Visgi, išgauti norimą sukimo momentą ir galią yra sunku, o ir medžiagų reikia neeilinių - praeityje Stirlingo varikliai vangiai plito pramonėje būtent dėl to, kad trūko medžiagų, kurios ilgą laiką atlaikytų didelį karštį.
 
Kita vertus, vis dar yra žmonių, kurie tiki ir Stirlingo, ir garo variklių ateitimi. Tyrimai dar tebevyksta. Manoma, kad šiuolaikinės technologijos gali sugrąžinti išorinio degimo variklius, tačiau kol kas jokio proveržio nematyti.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
„Mazda CX-5“ pelnė aukščiausią saugumo įvertinimą per šoninio smūgio bandymus „Mazda CX-5“ pelnė aukščiausią saugumo įvertinimą per šoninio smūgio 
Dar viena Porsche premjera Los Andžele: galingiausias kada nors sukurtas „718 Cayman GT4 RS“ Dar viena Porsche premjera Los Andžele: galingiausias kada nors suku 
Elektrinių Porsche gerbėjams staigmena: pristatyti sportiniai Taycan GTS ir Taycan GTS Sport Turismo Elektrinių Porsche gerbėjams staigmena: pristatyti sportiniai Taycan 
„Porsche“ gerbėjams pristatys išskirtinį modelį – „Panamera Platinum Edition“ „Porsche“ gerbėjams pristatys išskirtinį modelį – „Panamera Platinum 
Ar kitos kartos „Mazda MX-5“ jau bus elektrinis? Ar kitos kartos „Mazda MX-5“ jau bus elektrinis? 
Atnaujintas flagmano dizainas ir novatoriškos technologijos: patobulintas „Audi A8“ Atnaujintas flagmano dizainas ir novatoriškos technologijos: patobul 
Tai neišvengiama - „Porsche“ jau galvoja apie elektrinį 911 Tai neišvengiama - „Porsche“ jau galvoja apie elektrinį 911 
Sugedo Tesla baterija, o garantija jau nebegalioja? Pasiruoškite patuštinti piniginę, nebent... Sugedo Tesla baterija, o garantija jau nebegalioja? Pasiruoškite pat 
Land Rover pristatė įspūdingą „Defender V8 Bond Edition“ versiją įkvėptą kino filmo „Mirtis palauks Land Rover pristatė įspūdingą „Defender V8 Bond Edition“ versiją įkv 
100.000 dolerių už tai? „Youtube“ kanalo kūrėjas skundžiasi naujutėlaičio „Tesla Model S“ kokybe 100.000 dolerių už tai? „Youtube“ kanalo kūrėjas skundžiasi naujutėl 
„Mustang Mach-E“ atstumą nuo bet kurios Europos sostinės iki pajūrio gali įveikti viena įkrova „Mustang Mach-E“ atstumą nuo bet kurios Europos sostinės iki pajūrio 
 „Ford Kuga“ įkraunamasis hibridas – populiariausias tokio tipo modelis Europoje „Ford Kuga“ įkraunamasis hibridas – populiariausias tokio tipo mode 
„Tesla Model S Plaid“ prieš „Porsche Taycan Turbo S“ - kas nugalės? „Tesla Model S Plaid“ prieš „Porsche Taycan Turbo S“ - kas nugalės? 
Kas geriau pasirodys bekelėje - kuklusis „Fiat Panda Cross“ ar elektrinis „Tesla Model X 100D“? Kas geriau pasirodys bekelėje - kuklusis „Fiat Panda Cross“ ar elekt 
 „Porsche“ pristatė iki šiol galingiausią „Cayenne“ serijos modelį „Cayenne Turbo GT“ „Porsche“ pristatė iki šiol galingiausią „Cayenne“ serijos modelį „ 
Naujasis „Audi RS 3“: neprilygstamas sportiškumas kiekvienai dienai Naujasis „Audi RS 3“: neprilygstamas sportiškumas kiekvienai dienai 
Pradėta naujojo kompaktiško miesto visureigio – „Toyota Yaris Cross“ – gamyba Pradėta naujojo kompaktiško miesto visureigio – „Toyota Yaris Cross“ 
„Land Rover“ tapo pirmojo „Virgin Galactic“ kosminio skrydžio su įgula dalimi „Land Rover“ tapo pirmojo „Virgin Galactic“ kosminio skrydžio su įgu 
E. Gutaravičius: Niurburgringo „Nordschleife“ trasa užburia E. Gutaravičius: Niurburgringo „Nordschleife“ trasa užburia 
Pristatytas naujasis „Porsche Taycan Cross Turismo“ Pristatytas naujasis „Porsche Taycan Cross Turismo“ 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
© Autoasas.lt 2007-2021

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt