Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2016-08-31
Kodėl lėktuvų padangos beveik niekada nesprogsta?

Kodėl lėktuvų padangos beveik niekada nesprogsta?
Užmiesčio keliuose neretai matome besimėtančias vilkikų padangų nuoplaišas. O štai ar kada nors teko matyti suplyšusios lėktuvo padangos liekanas? Ar teko apie tai kur nors skaityti, matyti sprogstančių lėktuvo padangų incidentų? Juk orlaiviai sveria dešimtis, o gal ir šimtus kartų daugiau už vilkikus. O ir greitis, kuriuo lėktuvo padanga trenkiasi į nusileidimo taką, neretai viršija 300-400 km/val. Ir vis dėlto jos praktiškai nesprogsta. Kodėl? 
 
Viena pagrindinių priežasčių – lėktuvų padangos yra itin kietai pripūstos. Wired.com duomenimis, apie 6 kartus kiečiau už automobilio padangas. Taigi, apie 13 "barų" (atmosferos slėgių). Kaip tik didžiulis lainerių padangų slėgis suteikia joms tvirtumo.
 
Savaime suprantama, lėktuvų padangos gaminamos iš kur kas tvirtesnių medžiagų nei automobilinės padangos. Gumos sudedamųjų dalių tvirtumas, savo ruožtu, sąlygoja ir galimybes atlaikyti padangai didesnį slėgį, o kartu su juo – smarkesnius smūgius į nusileidimo tako dangą.
 
Beje, orlaivių padangos nėra super didelės. Štai Boeing 737 padangos matavimai – 67,5x19,5, o ratlankio skersmuo – vos R15. Tokio skersmens ratlankiais važinėja dauguma šiuolaikinių automobilių. 67,5 – tai bendras lėktuvo padangos skersmuo centimetrais, 19,5 – padangos plotis (taip pat centimetrais.)
 
Šie matmenys – gerokai mažesni už vilkikų padangų matmenis – pastarųjų skersmuo gali siekti ir 100 cm, o plotis – beveik 50 cm. Vis dėlto lėktuvų padangos gerokai tvirtesnės. Visų pirma, dėl po protektoriaus guma esančio kordo, kuris gaminamas iš nailono arba sintetinio polimero aramido.
 
Aviacijos taisyklėse numatoma, kad orlaivio padangos turi mažiausiai 3 sekundes išlaikyti slėgį, keturis kartus didesnį už padangos viduje esantį oro slėgį. Tvirčiausios padangos be vargo atlaiko ir smūgį į nusileidimo taką 460 km/val. greičiu.
 
"Susprogdinti lėktuvo padangą slėgiu arba smūgiu į nusileidimo tako dangą yra beveik neįmanoma, - įsitikinęs Michelin orlaiviams skirtų padangų testavimo inžinierius Lee Bartholomew. – O tais retais atvejais, kai lėktuvo padanga per kietai pripūsta ar patiria per didelį slėgį, pirmiau už padangą neatlaiko ir deformuojasi ratlankis."
 
Gana paprastas lėktuvų padangų protektoriaus raštas (dažniausiai tai – tiesiog išilginiai, tiesūs grioveliai) skirti visų pirma akvaplanavimo efekto eliminavimui. O padangą sustiprinantis kordas leidžia komercinių orlaivių padangoms trenktis į nusileidimo taką didžiuliu greičiu ir kurį laiką brūžintis į jį. Štai kodėl lėktuvo ratams palietus tako paviršių pirma pasirodo dūmai – ratai paprasčiausiai nespėja suktis taip greitai, ir pirmąsias akimirkas lėktuvo padangos čiuožia nusileidimo tako asfaltu ar betonu.
 
Beje, tie reti atvejai, kai padangos vis dėlto neatlaiko, siejami kaip tik su tomis brūžinimosi į asfaltą akimirkomis, kai padangos, užuot riedėjusios, čiuožia. Šiaip ar taip, komercinių orlaivių padangos tarnauja apie 500 nusileidimų – tada reikia restauruoti. Lėktuvų padangą nevalia restauruoti daugiau kaip 7 kartus.
 
Žinoma, vis dėlto kartais sprogsta ir lėktuvų padangos. Dažniausiai dėl to, kad būna per minkštai pripūstos. Tačiau didžiųjų lainerių važiuoklę sudaro daugiau nei 20 padangų, tad jei kuri neatlaiko, lėktuvo stabilumui ant nusileidimo tako įtakos tai turi nedaug.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Modernumą su klasika derinantis „Ford Mustang“ – perkamiausias sportinis automobilis Modernumą su klasika derinantis „Ford Mustang“ – perkamiausias sport 
Atsisveikinimas su legenda: parduodami paskutiniai  „Honda Civic Type R“ automobiliai Atsisveikinimas su legenda: parduodami paskutiniai „Honda Civic Typ 
Volvo pristatė (ne)naują Volvo C40 Recharge - kodėl automobilių gamintojai renkasi tokią formą? Volvo pristatė (ne)naują Volvo C40 Recharge - kodėl automobilių gami 
Naujasis „Toyota Yaris“ tapo Europos metų automobiliu 2021 Naujasis „Toyota Yaris“ tapo Europos metų automobiliu 2021 
Ateityje tokių vaizdų bus daugiau - moteris bandė pagauti savarankiškai važiuojantį Tesla Ateityje tokių vaizdų bus daugiau - moteris bandė pagauti savarankiš 
Atnaujintas „Jaguar I-Pace“: išmanesnis, greičiau įkraunamas ir jau Lietuvoje Atnaujintas „Jaguar I-Pace“: išmanesnis, greičiau įkraunamas ir jau  
BMW išleis galingiausią M modelį – „BMW M5 CS“ BMW išleis galingiausią M modelį – „BMW M5 CS“  
Visureigis, kuriam nėra lygių: ekspertai šį modelį pripažino pačiu geriausiu prabangiu visureigiu Visureigis, kuriam nėra lygių: ekspertai šį modelį pripažino pačiu g 
„Tesla“ skubiai išparduoda „Model X“ ir „Model S“ automobilius - kas čia vyksta? „Tesla“ skubiai išparduoda „Model X“ ir „Model S“ automobilius - kas 
„AVTOVAZ“ prisideda prie „Renaulution“ strategijos diegimo „AVTOVAZ“ prisideda prie „Renaulution“ strategijos diegimo 
„Volkswagen ID.3“ kandžiojasi? Svarbus elektromobilis netikėtai sužeidė garsų automobilių žurnalistą „Volkswagen ID.3“ kandžiojasi? Svarbus elektromobilis netikėtai suže 
Šis apdegęs 2001 m. „Dodge Viper“ laukia išganymo: parduodamas aukcione už nepadorią kainą Šis apdegęs 2001 m. „Dodge Viper“ laukia išganymo: parduodamas aukci 
„Renault MORPHOZ“ - metų koncepcinis automobilis „Renault MORPHOZ“ - metų koncepcinis automobilis 
„Jaguar“ pristato „F-Pace SVR“ – 100 km/val. per 4 sekundes pasiekiantį SUV „Jaguar“ pristato „F-Pace SVR“ – 100 km/val. per 4 sekundes pasiekia 
„Honda Jazz Hybrid“ pelnė aukščiausią „EuroNCAP“ saugumo įvertinimą „Honda Jazz Hybrid“ pelnė aukščiausią „EuroNCAP“ saugumo įvertinimą 
„Tesla Model 3“ trenkėsi į medį ir degančiomis baterijomis pavaišino namų langus „Tesla Model 3“ trenkėsi į medį ir degančiomis baterijomis pavaišino 
„Toyota Camry“ hibridas – su naujomis saugumo ir jungiamumo technologijomis „Toyota Camry“ hibridas – su naujomis saugumo ir jungiamumo technolo 
Premjera Lietuvoje – atnaujintas populiariausias „Audi“ modelis „Q5“ Premjera Lietuvoje – atnaujintas populiariausias „Audi“ modelis „Q5“ 
„Honda e“ išrinktas „Vokietijos metų automobiliu“ „Honda e“ išrinktas „Vokietijos metų automobiliu“ 
„Volvo“ JAV atšaukia 54.000 beveik 20 metų senumo automobilių - jie gali būti mirtinai pavojingi „Volvo“ JAV atšaukia 54.000 beveik 20 metų senumo automobilių - jie  
VIDEO

Įdomiausi automobiliai

Automobilio pirkimo pardavimo sutartis

Taršos mokesčio lentelė

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2021

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt