Markės

Straipsniai
Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2023-11-14

Laki vaizduotė virsta realybe: kokias galimybes siūlo trečiojo lygio autonomiškas automobilis?

Laki vaizduotė virsta realybe: kokias galimybes siūlo trečiojo lygio autonomiškas automobilis?
Galima ginčytis, ar itin dinamiškame ir proveržių kupiname automobilių pasaulyje nugalėtojų laurai galėtų atitekti autonomiško važiavimo technologijoms. Vis dėlto, jeigu kadaise ši koncepcija buvo laikoma kažkieno lakios vaizduotės vaisiumi, dabar pramonininkai ją vertina labai rimtai ir stebi pro didinamąjį stiklą.

Šį dėmesį ypač skatina sėkmingas technologijų taikymas gamintojų anonsuojamuose automobiliuose. Vienu tokių pavyzdžių neseniai tapo „Kia EV9“ prototipas, drąsiai pažadėjęs trečiojo lygio autonomiško važiavimo galimybes. Todėl, visuomenei pristačius gamybos konvejerį pasiekusią versiją, natūraliai kilo klausimas, ar šis ambicingas pažadas buvo ištesėtas?
 
Sukėlė ažiotažą
 
Naujausio Pietų Korėjos gamintojo modelio pristatymas ypač konkurencingoje elektrinių SUV kategorijoje sukėlė nemenką ažiotažą. Būtent trečiojo autonomiškumo lygio pažadas jį išskyrė iš kitų pastarojo meto premjerų ir kėlė daugybės specialistų susidomėjimą.
Regis, korėjiečiai stačia galva nėrė į teritoriją, kurioje kol kas visi mėginimai pasižymėjo didele atsarga, net ir kalbant apie tokius prabangius modelius kaip „Mercedes-Benz EQS“ ar „Audi A8“.
 
Aiškinant paprastai, trečiojo (iš penkių galimų) lygio autonomiškumo technologijos apima pažangias pagalbos vairuotojui sistemas (angl. advanced driver assistance systems, ADAS), kurios gali savarankiškai kontroliuoti automobilio vairo mechanizmą, stabdžius bei akceleratorių ir atsižvelgti į supančią aplinką. Svarbi trečiojo autonomiškumo lygio sistemų savybė – galimybė persijungti į avarinį režimą, jei vairuotojas neperima automobilio kontrolės šiam to paprašius.
 
Į kelius išriedėjusi „Kia EV9“ tapo įrodymu, kokią pažangą šioje srityje jau pasiekė gamintojai. Šiame elektromobilyje ypač išsiskiria išmaniojo piloto funkcija, apimanti automatišką eismo juostos keitimą ir išmanų greičio pritaikymą važiavimo sąlygoms. 

 
Tokias galimybes suteikia pažangūs jutikliai ir automobilio aplinką nuolat stebinčios vaizdo kameros. Dėl jų kontrolės sistemos gali priimti pagrįstus sprendimus. Taigi trečiojo lygio autonomiškumas tapo realybe.
 
Netolimoje ateityje „Kia EV9“ GT komplektacijoje bus galima pasirinkti ir važiavimo greitkelyje piloto sistemą (angl. Highway Driving Pilot) – tam tikrose rinkose ji suteiks santykinį trečiojo lygio autonomiškumą. Ši sistema naudoja 15 jutiklių bei 2 lidarus, todėl elektromobilis gali stebėti aplinką 360 laipsnių spinduliu.
 
Veržiasi į lyderius
 
Lyginant su konkurentais, EV9 aiškiai veržiasi į lyderius. „Audi A8“ turi tam tikrų trečiojo autonomiškumo lygio savybių, tačiau reikalauja nuolatinio vairuotojo dėmesio. Vokiečių flagmane įdiegta išmanioji sistema leidžia vairuotojui visiškai nesirūpinti tuo, ką daro automobilis, kol tai atitinka tam tikras sąlygas. Viena jų – važiuojant ne greičiau nei 60 km/val.
 
Savo ruožtu „Mercedes-Benz EQS“ turi vadinamojo 2+ autonomiškumo lygio sistemas. EQS SUV modelis yra iš esmės tas pats EQS sedanas, tik su kitokiu kėbulu, aukštesne sėdimąja vieta bei didesne erdve. 
 
Jų elektrinės galios sistemos yra panašios, nors ir ne identiškos. EQS450+ modelyje sumontuotas 249 kW galios elektros motoras, sukantis galinius ratus. Tačiau šis modelis neturi tiek autonomiškumo technologijų, kiek „Kia EV9“ ar „Audi A8“.

Uždavė naujų klausimų
 
Žvelgiant giliau į autonominių transporto priemonių sritį, korėjiečių elektromobilis pateikia intriguojančių klausimų. Ar trečiojo lygio autonomija taps pramonės standartu, ar taip ir išliks prabangos atributu, būdingu aukščiausios klasės modeliams? Ar teisinis reguliavimas neatsiliks nuo tokios sparčios technologinės pažangos autonominio vairavimo srityje?
 
Potencialus tokias galimybes turinčių automobilių poveikis yra reikšmingas. Juose pritaikytos technologijos verčia susimąstyti apie kelių eismo saugumo kartelės kilstelėjimą, t. y. priklausomybės nuo vairuotojų ir jų klaidų rizikos mažinimą.
 
Kartu tai brėžia ateities viziją, kurioje vartotojų mobilumo patirtis gali apskritai pasikeisti iš esmės. Dėl autonominių vairavimo sistemų vairavimas gali tapti malonesnis, ne toks varginantis, o vairuotojų vaidmuo labiau primins technikos operatorių vaidmenį.
 
Be to, trečiojo lygio autonominių sistemų atsiradimas rodo didėjantį vartotojų pasitikėjimą ir palankumą savivaldžiams automobiliams, o tai liudija ir apie mūsų vairavimo suvokimo pokyčius. Rinkos duomenų portalo „Statista“ duomenimis, iki 2025 metų didžiojoje daugumoje naujų automobilių bus įdiegtos pagalbinio vairavimo sistemos ir tik 1,6 proc. naujų modelių neturės jokių panašių technologijų.

 
Apibendrinant galima pasakyti, kad produkcinė „Kia EV9“ versija išpildė pristatant prototipą gamintojo duotą pažadą ir autonomiškumo srityje iš karto šovė į priekį. Sėkmingas tokių technologijų pritaikymas be potencialios automobilio komercinės sėkmės taip pat gali turėti poveikį teisės aktų leidėjams, vartotojų nuomonei ir paskatinti saugumo standartų pokyčius. 
 
Sykiu svarbu pažymėti, kad proveržis vyksta pažingsniui. Kol kas „Kia“ šias funkcijas taiko ribodama greitį iki 80 km/val. O rinka laukia metų pabaigos. Tikimasi, jog 2023-ųjų gale „Mercedes-Benz“ pristatys savo trečiojo autonomiškumo lygio sistemą „Drive Pilot“.
 
Klausimai, kuriuos į viešumą iškėlė EV9 pristatymas, yra tokie pat svarbūs kaip ir technologijų pažanga. Rinka sulaikiusi kvapą stebi, kaip šie pokyčiai paveiks transporto ateitį.
 
Spauskite ir sužinokite daugiau apie Kia EV9
Susiję straipsniai
Geriausių Europos automobilių sąraše – elektrifikuotų pavarų dominavimas Geriausių Europos automobilių sąraše – elektrifikuotų pavarų dominav 
Koks yra prabangus automobilis: sprendimas Vokietijoje nustebino ne vieną Koks yra prabangus automobilis: sprendimas Vokietijoje nustebino ne  
Naujas autonomiškumo lygis: į Baltijos šalis atkeliavo novatoriškasis „Kia EV9“ Naujas autonomiškumo lygis: į Baltijos šalis atkeliavo novatoriškasi 
Pažangūs automobiliai sensta vis lėčiau – kaip gamintojams tai pavyksta? Pažangūs automobiliai sensta vis lėčiau – kaip gamintojams tai pavyk 
 „Porsche“ atnaujina skaitmenines sistemas visiems modeliams „Porsche“ atnaujina skaitmenines sistemas visiems modeliams 
„Kia EV3“ nugalėjo „World Car of the Year 2025“ konkurse „Kia EV3“ nugalėjo „World Car of the Year 2025“ konkurse 
SUV įveikė universalus ir vienatūrius, o ar gali pakeisti keleivinius furgonus? SUV įveikė universalus ir vienatūrius, o ar gali pakeisti keleiviniu 
Nepraėjus techninės apžiūros – kompensacija iki 2000 eurų: šalyje plėtojama nauja draudimo praktika Nepraėjus techninės apžiūros – kompensacija iki 2000 eurų: šalyje pl 
Verslo klasė elegancijos viršūnėje: Naujasis „A6 Sedan“ Verslo klasė elegancijos viršūnėje: Naujasis „A6 Sedan“  
Naujajam „Škoda“ elektromobiliui – prestižinis „Red Dot“ apdovanojimas Naujajam „Škoda“ elektromobiliui – prestižinis „Red Dot“ apdovanojim 
Aukso viduriuko paieškose: ar brangiausi automobiliai visuomet verti išleistų pinigų? Aukso viduriuko paieškose: ar brangiausi automobiliai visuomet verti 
„BRC Autocentro“ vadovas: kai kurių ES šalių automobilių gamintojams naujieji JAV muitai bus skaudūs „BRC Autocentro“ vadovas: kai kurių ES šalių automobilių gamintojams 
Latvijos sostinėje taps didžiausiu Baltijos šalyse automobilių entuziastų traukos centru Latvijos sostinėje taps didžiausiu Baltijos šalyse automobilių entuz 
„Škoda“ elektromobilių gamą papildė greičiausiai įsibėgėjantis modelis „Škoda“ elektromobilių gamą papildė greičiausiai įsibėgėjantis model 
Renault pristato atnaujintą Austral: drąsus dizainas, daugiau komforto ir našios hibridinės sistemos Renault pristato atnaujintą Austral: drąsus dizainas, daugiau komfor 
Ispanijos prekių ženklas sukaktį pasitiko įspūdingą spurtą vainikuojančiu apdovanojimu Ispanijos prekių ženklas sukaktį pasitiko įspūdingą spurtą vainikuoj 
Atnaujinta „Škoda Enyaq“ jau keliuose: važiuoja efektyviau ir toliau Atnaujinta „Škoda Enyaq“ jau keliuose: važiuoja efektyviau ir toliau 
Elektrinis „Porsche Macan“ – laimėjo kasmetinius „Drivers Choice Awards“ rinkimus JAV Elektrinis „Porsche Macan“ – laimėjo kasmetinius „Drivers Choice Awa 
2025-aisiais „Nissan“ laukia įelektrinti metai: artėja 3 naujienos 2025-aisiais „Nissan“ laukia įelektrinti metai: artėja 3 naujienos  
Audi pristato naująjį „A5 e-hybrid“: įkraunamas hibridas su įspūdingu elektra nuvažiuojamu nuotoliu Audi pristato naująjį „A5 e-hybrid“: įkraunamas hibridas su įspūding 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
Palaikykite Autoasas.lt
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas