Skelbimų paieška
Atsiliepimų paieška
TOP automobiliai
- AC
- Acura
- Alfa Romeo
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- Bugatti
- Buick
- Cadillac
- Caterham
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Cupra
- Dacia
- Daewoo
- Daihatsu
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GMC
- Honda
- Hummer
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Koenigsegg
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lincoln
- Lotus
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes-Benz
- Mercedes-Maybach
- MG
- Mini
- Mitsubishi
- Morgan
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Scion
- Seat
- Skoda
- Smart
- Spyker
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- Tata
- Tesla
- Toyota
- TVR
- Volkswagen
- Volvo
Straipsniai
|
2018-06-11
„Land Rover“ nori važiavimą bekelėje padaryti autonominiu
![]() Didžiausias Jungtinės Karalystės automobilių gamintojas „Jaguar Land Rover“ bene aktyviausiai visoje rinkoje investuoja į autonomines technologijas. „Land Rover“ visureigiai jau seniai garsėja savo patvarumu bekelėje, tad autonomija neaplenks ir šios srities.
Skamba įdomiai, ar ne? Įdomu, kaip elgtųsi autonominis automobilis prieš brastą, kurios gylis nežinomas. Arba prieš vidutinio statumo įkalnę, kurios viduryje – itin statūs akmenys. Tačiau patyrę britai turbūt žino, ką daro, tad jie pranešė kuriantys 4 bei 5 lygio autonominę sistemą, galinčią važiuoti bekelėje. Priminsime, kad joks automobilis šiandien neturi 4 lygio autonomijos. Tai turėtų būti visiškai savavaldis automobilis, kurio vairuotojas valdymą perimtų tik tam tikrose vietose – pavyzdžiui, ankštuose senamiesčiuose ar nepažymėtuose keliuose. Aukštesnis yra tik 5 lygis – tai automobiliai, kurie yra kaip autobusai keleiviams – nugabena iš taško A į B ir žmogui prie valdymo prisiliesti nereikia. Daugelis šiuolaikinių automobilių gali pasigirti tik 2 autonomijos lygiu (kai vairą ir pedalus galima trumpam paleisti – automobilis turi kruizo kontrolę ir eismo juostų kontrolę). 3 lygį yra pasiekę vienetai kaip „Audi A8“, o 4 ir 5 egzistuoja tik bandymų trasose. Tad gamintojui sukurti tokią sistemą yra didžiulis iššūkis. Savavaldžių automobilių kūrėjai pabrėžia, kad geram jų veikimui privalomas gerai pažymėtas kelias – turintis gerą horizontalųjį, vertikalųjį ženklinimą ir t. t. Bekelėje to niekas nedaro – net gerai pažymėtame kelyje sunku sukurti autonominį automobilį, tad ką jau kalbėti apie nepažymėtą išvis. Bet „Jaguar Land Rover“ mėgsta iššūkius ir šis jų nestabdo. Į „Cortex“ pavadintą projektą planuojama investuoti beveik 4,5 mln. Eur. Autonominė sistema bekelėje remsis akustine bei šviesos, vaizdo informacija, išmania atstumo jutiklių sistema. Įmonės atstovai teigia, kad per kelerius metus turėtų pasiekti tokį lygį, kad net sudėtingiausioje bekelėje „Land Rover“ visureigis galėtų judėti su minimaliu vairuotojo įsikišimu ar net visiškai be jo. „Artimiausius kelerius metus“ skamba kiek įtartinai, kadangi gamintojai paprastai užsibrėžia konkrečius tikslus ir jiems įgyvendinti paskiria tam tikrą konkretų laiką. Termino nebuvimas gali reikšti, jog patys „Jaguar Land Rover“ nėra tikri dėl sėkmės kuriant tokią sistemą. Neminimi ir konkretūs modeliai, į kuriuos būtų montuojama galimybė autonomiškai važiuoti bekele. Gali būti, kad „Jaguar Land Rover“ jau artimiausiu metu pabandys bazinę tokios sistemos versiją, kuri gali važiuoti, pavyzdžiui, žvyrkeliu. |
Susiję straipsniai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas