Markės

Straipsniai
Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2023-04-06

Lietuvis sužibėjo prestižinėse automobilių ištvermės varžybose „Ligier JSCup France“

Lietuvis sužibėjo prestižinėse automobilių ištvermės varžybose „Ligier JSCup France“
Lietuvis Kasparas Vingilis su ekipažu itin sėkmingai pasirodė vienose svarbiausių ištvermės lenktynių „Ligier JSCup France“ antrajame sezono etape „Le Mans Bugatti“ trasoje Prancūzijoje – iškovojo pirmąją vietą AM kategorijoje ir bendroje įskaitoje su profesionalų grupe finišavo ketvirti. 

19-metis Lietuvos sportininkas yra vienintelis Lietuvos atstovas šioje prestižinėje serijoje. 6 valandas trunkančiose varžybose dalyvauja ekipažai, sudaryti iš dažniausiai trijų vairuotojų, kurie kas 45 keičiasi. Lietuvio komandoje – du profesionalai prancūzai M. Petit ir Maurin, turintys didelę lenktynių patirtį, įskaitant „Le Mano“ varžybas. Šiame etape dalyvavo 22 komandos iš Prancūzijos, Italijos, Belgijos, Vokietijos, tarp jų vairuotojai ir iš kitų šalių – Portugalijos, Šveicarijos ir kt. 

Strategija pasiteisino

K. Vingilis sakė, kad varžybos buvo labai konkurencingos, be to, papildomų iššūkių kėlė oro sąlygos, todėl labai džiaugiasi iškovotu rezultatu šioje profesionalų lygoje. 

„Tikėjomės kažko panašaus, bent užlipti ant podiumo. Pirmame etape Valencijoje taip pat gerai sekėsi, laikėmės tarp lyderių, tačiau koją pakišo techniniai gedimai“, – teigė lietuvis. Jo ekipažas, startavęs 11 pozicijoje, jau pirmame rate iškovojo geriausias pozicijas ir per likusias 6 valandas sugebėjo tai išlaikyti. 

„Buvo sudėtinga dėl oro būklės – vis praeidavo lietaus debesys, galintys apsunkinti vairavimą trasoje, tačiau mums gerai sekėsi priimti strateginius sprendimus dėl padangų ir vairuotojų pakeitimo ir labai sėkmingai veržėmės į priekį. Per varžybas bet kokiu atveju reikia tam tikrą kiekį sustojimų padaryti, o kai stipriai palyja, reikia priimti sprendimą dėl padangų keitimo – stoti ar ne, nes viskas užtrunka papildomai. Nesinori daryti daugiau nei reikia. Tenka žaibiškai spręsti, ar išbūti ant trasos – bandyti išgyventi, ar stoti, bet sugaišti laiko. Laimi nebūtinai greičiausieji, bet tie, kurie pasirenka geriausią strategiją. Manau, mums labai pasisekė su lietaus situacija, nes išlaukėme – sustojome padangas pakeisti tuo metu, kai reikėjo keistis vairuotojui. Tempėme iki galo, kol dar lietaus nebuvo. Ir tik išvažiavus į trasą pradėjo smarkiai lyti. Tuo tarpu konkurentai, pradėjus lyti ir sustojus padangų pakeitimui, prarado 40 sekundžių“, – pasakojo K. Vingilis. 

Pranašumas – treniruotės simuliatoriuje 

Sportininkas sakė, kad komandai labai svarbus susidirbimas. „Tai mūsų antras etapas, dalyvavome Valencijoje prieš porą savaičių, praleidome nemažai laiko automobiliuose. Tikrai labai „susivažiavome“, pamatėme, kaip visi vairuojame, įgijome pasitikėjimo vieni kitais, tada kur kas ramiau. Turime inžinierių, tris mechanikus. Komanda tikrai labai rimtai žiūri į varžybas, turime simuliatorių, kuris leidžia labai realistiškai treniruotis. To neturi kitos komandos. Tai man leido gerai suprasti automobilį ir naujas trasas, kur nesu dalyvavęs“, – dalinosi įspūdžiais K. Vingilis. 

Lietuvio ekipažas lenktyniavo įžymaus prancūzų lenktynių automobilių gamintojo „Ligier“ automobiliu „JS2 R“. Pasak K. Vingilio, tai yra atnaujinta, tik trasai skirta senojo „Ligier JS2“ gatvinio automobilio, kuris daugmaž 1970 m. dalyvavo „Le Mano“ 24 val. lenktynėse, versija. Antrasis varžybų etapas vyko legendinėje Le Mans 4185 m ilgio trasoje. Le Mans Bugatti – „Formulės 1“ trasa, esanti šalia Le Mans miesto, Prancūzijoje.

„Ligier JSCup France“ 8 etapų varžybos vyksta įžymiose tarptautinėse trasose Ispanijoje, Belgijoje, Prancūzijoje, Portugalijoje, kai kurios jų dubliuojasi su „Formules 1“ sezono trasomis. Dažniausiai varžybos trunka 6 valandas, laimi ta komanda, kuri nuvažiuoja toliausiai. Pasak lietuvio sportininko, komanda, laimėjusi AM kategorijoje pirmą vietą, dažniausiai kitame etape pakyla į aukštesnę, profesionalų, kategoriją. 

Tikslas – ištvermės varžybų viršūnė 

K. Vingilis automobilių sporte yra jau 5 metus, dalyvavo trumpo nuotolio varžybose, sako nuo pat pradžių svajojęs apie ištvermės varžybas. Jis tikisi, kad „Ligier JSCup France“ jam bus kelias į „European Ligier Cup“, o tuomet aukščiausio lygio „Le Mano“ varžybas. 

Pakliūti ir dalyvauti „Ligier JSCup France“ jam pavyko laimėjus lenktynininkų atrankos programoje „Feed Racing“. „Šią programą sukūrė „Formulės 1“ čempionas Jacques Villenueve ir jo geras draugas lenktynininkas Patrick Lemarie. Programa skirta padėti lenktynininkams įžengti į lenktynių pasaulį. 2019–2020 metais programoje dalyvavo 80 vairuotojų, iš kurių mane pasirinko. Vairuotojai atrenkami pagal geriausius važiavimo laikus. Dalyvavau „EuroNascar“, mane mokino profesionalai“, – pasakojo lietuvis. 
K. Vingilis tikisi, kad šiuos metus jam ir komandai pavyks užbaigti bendroje varžybų įskaitoje užlipant ant podiumo.
 
Susiję straipsniai
„Defender“ tampa oficialiu Dakaro ralio partneriu: nuo 2026-ųjų papildys ir varžybų dalyvių gretas „Defender“ tampa oficialiu Dakaro ralio partneriu: nuo 2026-ųjų papi 
Ar galime sulaukti GT klasės automobilių Kačerginės Nemuno žiede? Ar galime sulaukti GT klasės automobilių Kačerginės Nemuno žiede? 
Vaidotas Žala į Mažeikius atsiveža Lietuvoje dar nematytą naująjį „Škoda“ ralio automobilį Vaidotas Žala į Mažeikius atsiveža Lietuvoje dar nematytą naująjį „Š 
Kviečia į „Defender“ ralio čempionatą: pakanka registruotis, atvykti ir lenktyniauti Kviečia į „Defender“ ralio čempionatą: pakanka registruotis, atvykti 
Sezonas įsibėgėjo: „Porsche Baltic“ startuoja „DeWALT GrandPrix“ lenktynių festivalyje Rygoje Sezonas įsibėgėjo: „Porsche Baltic“ startuoja „DeWALT GrandPrix“ len 
Lietuvis iš BMW M4 sukonstravo naują „drifto“ bolidą: tokių tik trys pasaulyje Lietuvis iš BMW M4 sukonstravo naują „drifto“ bolidą: tokių tik trys 
Ar sportiškas automobilis gali būti naudojamas kasdien? Ar sportiškas automobilis gali būti naudojamas kasdien? 
„Porsche Baltic“ metė iššūkį – sezoną pradės 12 valandų ištvermės lenktynėse Italijoje „Porsche Baltic“ metė iššūkį – sezoną pradės 12 valandų ištvermės le 
Išskirtine spalva padabintu Lamborghini M.Matukaitis ir D.Azikejev varžysis ilgų nuotolių lenktynėse Išskirtine spalva padabintu Lamborghini M.Matukaitis ir D.Azikejev v 
Autosporto įtaka: ar į gatves išriedančiuose modeliuose diegiami pergales nešantys sprendimai? Autosporto įtaka: ar į gatves išriedančiuose modeliuose diegiami per 
Lietuvos ralio sprinto vicečempionai: „Ralio biudžetą išpūtė infliacija“ Lietuvos ralio sprinto vicečempionai: „Ralio biudžetą išpūtė infliac 
Lietuviai – treti „24h series” lenktynių Europos čempionato bendroje įskaitoje Lietuviai – treti „24h series” lenktynių Europos čempionato bendroje 
Lietuvos „drago“ karalienė trasoje alkūnėmis gali pasistumdyti ir su vyrais Lietuvos „drago“ karalienė trasoje alkūnėmis gali pasistumdyti ir su 
To 1006 km lenktynėse dar nebuvo – „Porsche“ fiksuos trasos laiko rekordą su „Taycan“ elektromobiliu To 1006 km lenktynėse dar nebuvo – „Porsche“ fiksuos trasos laiko re 
Lietuvos „drago“ legenda apie avariją 269 km/val greičiu, šimtus „arklių“ ir itin laukiamą sezoną Lietuvos „drago“ legenda apie avariją 269 km/val greičiu, šimtus „ar 
Ar „Lamborghini“ atveš „Dynami:t“ komandą ant podiumo? Ar „Lamborghini“ atveš „Dynami:t“ komandą ant podiumo? 
„Porsche Baltic“ komanda 1006 km lenktynėse: nauja sudėtis ir patikimasis Porsche 718 Cayman „Porsche Baltic“ komanda 1006 km lenktynėse: nauja sudėtis ir patiki 
„TOYOTA GAZOO Racing“ 2021 m. Dakaro ralyje startuos net su keturiais naujos kartos „Hilux“ „TOYOTA GAZOO Racing“ 2021 m. Dakaro ralyje startuos net su keturiai 
Vaidotas Žala išbandė perrinktą ir Dakarui paruoštą MINI: adaptuotis reikia iš naujo Vaidotas Žala išbandė perrinktą ir Dakarui paruoštą MINI: adaptuotis 
HONDA grįžta į pergalių kelią automobilių sporto trasose HONDA grįžta į pergalių kelią automobilių sporto trasose 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
Palaikykite Autoasas.lt
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
© Autoasas.lt 2007-2025

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt