Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2023-03-29
Lietuvių mėgstami, bet ne iki galo pažįstami: 5 netikėti faktai apie gamintoją „Škoda“

Lietuvių mėgstami, bet ne iki galo pažįstami: 5 netikėti faktai apie gamintoją „Škoda“
„Škoda“ – automobiliai, kuriuos galima sutikti kasdien. Nesvarbu kur gyvenate, Vilniuje ar Semeliškėse, nesvarbu, ar einate miesto šaligatviu, ar važiuojate autobusu, – labai didelė tikimybė, kad kelionės metu išvysite ne vieną „Octavia“, „Superb“ ar „Fabia“ modelį. Tai akivaizdžiai patvirtina ir nuperkamų automobilių statistika. 

Tiesa, nors čekų gamintojo kūriniai tautiečių yra itin mėgstami, tačiau retas žino, kokia įdomi ir įkvepianti yra šio prekės ženklo istorija bei kokį ilgą kelią teko nueiti gamintojui, kad užimtų dabartinę rinkos dalį.
 
Pradžia
 
Mažai kas įvardintų, kad „Laurin & Klement“ – ne tik prabangiausios „Škoda“ automobilių komplektacijos pavadinimas, bet ir įmonės įkūrėjų vardai. Šio gamintojo istorija prasidėjo dar 1895-aisiais, kai du bendravardžiai, Vaclavas Klementas ir Vaclavas Laurinas, užsuko į vieną iš Čekoslovakijos teritorijoje įsikūrusių dviračių dirbtuvių.
 
Apsilankymas buvo trumpas, nes mechanikai pasitaikė nemandagūs ir atsisakė remontuoti V. Laurino atvežtą dviratį. Ko gero, vaikinai tuomet dar ir patys neįtarė, kokios imperijos pradmenys buvo užmegzti po šio nevykusio apsilankymo dirbtuvėse. 
 
V. Laurinas ir V. Klementas nusprendė, kad jie gali padaryti geriau. Vaikinai išmoko ne tik taisyti, bet ir gaminti dviračius. O klientus aptarnaudavo mandagiai ir su šypsena. Verslas klestėjo, o ambicingi vyrai norėjo daugiau.
 
Todėl 1899 m. jie pradėjo gaminti motorinius dviračius. Per šešerius gyvavimo metus buvo pagaminta daugiau nei 4 000 skirtingų jų vienetų. Ir tik 1905 m. pasirodė pirmasis jų automobilis – „Laurin & Klement Voiturette A“:

 
Prisikėlė iš pelenų
 
Antrojo pasaulinio karo metu tuometinės Čekoslovakijos teritoriją buvo okupavusi nacistinė Vokietija. Okupantų įsakymu, „Škoda“ buvo priversta gaminti ne automobilius, o karinių transporto priemonių, lėktuvų bei ginklų komponentus ir tarnauti karo pajėgoms. 
 
Nacių oponentės, Didžioji Britanija ir Jungtinės Amerikos Valstijos, 1940–1945 m. laikotarpiu gamyklą Mlada Boleslove ne kartą bombardavo. Iki Antrojo pasaulinio karo pabaigos ji buvo beveik sunaikinta. Apie 1 000 ten dirbusių žmonių žuvo ar buvo sužaloti. 
 
Pasibaigus karui, gamykla buvo labai greitai atstatyta ir vėl ėmė gaminti automobilius. Pirmuoju pokario modeliu tapo „Škoda 1101“. O juk tiek nedaug trūko, kad šiandien nebūtume turėję vieno mėgstamiausių europiečių automobilių.


 Škoda 1101
„Škoda Favorit“
 
„Škoda Favorit“ – automobilis, kurį šiandieną didžioji dalis žmonių tikriausiai pultų tapatinti su „Lada“, „FSO Polonez“ ar kitais panašaus tipo žmogaus kūriniais. Grubios linijos ir kvadratines dėžutes primenantys priekiniai žibintai dabar gal taip stipriai ir nebežavi. Tačiau „Favorit“ – vienas svarbiausių modelių „Škoda“ gamintojo istorijoje.
 
Tai pirmasis jo automobilis su priekiniais varančiaisiais ratais bei priekyje sumontuotu varikliu. O 1987 m., kai automobilis pasirodė prekyboje, jo dizainas buvo laikomas ypač moderniu. Ir ne šiaip sau. Mat jo linijas kūrė italų dizaino studija „Bertone“. Nors pati studija garsėja tuo, kad kuria „Porsche“ automobilių dizainą, be jų pagalbos neapsieina tokie ženklai kaip „Abarth“, „Aston Martin“, „Ferrari“ ar „Lamborghini“.



Škoda Favorit
 
Tik „Bertone“ studijos dėka ant mūsų žemės važinėja „Lamborghini Countach“ ar „Miura“ modeliai. Išgirdus šį faktą, „Favorit“ su „Lada“ lyginti jau nebesinori. 
 
Įdomu ir tai, kad vos pasirodžiusi „Škoda Favorit“ turėjo 5 pavaras, 5 duris ir nauja kainavo mažiau nei tuometiniai 8 tūkst. JAV dolerių. Būtent šis modelis padėjo pagrindinius pamatus tolesnei „Škoda“ gamintojo plėtrai.
 
Brangiausia „Škoda“ istorijoje
 
Nors „Škoda“ įprastai nėra siejama su prabangių automobilių segmentu, tikrai neapsiverstų liežuvis teigti, jog tai yra žemesnės ekonominės klasės atstovas. Tad kiek galėtų kainuoti brangiausia per daugiau nei 120 m. įmonės gyvavimo istoriją pagaminta „Škoda“? 
 
Ji atsiėjo apie pusę milijono tuometinių svarų sterlingų. Tačiau ne čia netikėčiausia dalis. Keisčiausiai skamba tai, kad to automobilio net nebuvo galima vairuoti. Tai buvo „Škoda“ tortas – tiksli 2007 m. „Škoda Fabia“ kopija, skirta automobilio reklamai. 2007-ųjų gegužę televizijos ekranuose pasirodžiusi reklama pritraukė viso pasaulio dėmesį ir tapo bene geriausiu rinkodaros ėjimu gamintojo istorijoje.

 
Reklama žavėjosi ne tik eiliniai žmonės. Vaizdo klipas sulaukė ne vieno apdovanojimo reklamos festivaliuose ir nuskynė laurus Didžiosios Britanijos televizijos reklamos konkurse. Cituojant žurnalą „Auto Express“: „Tortas „Fabia“ buvo ne reklama, o spektaklis.“ Turbūt būtent tai ir buvo pagrindinė jos sėkmės priežastis.
 
Modeliai
 
Šiandien daugeliui žmonių „Škoda“ – modernus, praktiškas ir įperkamas automobilis. O pavadinimai „Superb“ ar „Octavia“ asocijuojasi su naujausios kartos modeliais. Visgi jie nėra sugalvoti paskutiniais 20 a. dešimtmečiais. Šie pavadinimai pasiskolinti iš istorinių „Škoda“ modelių, o kai kurie iš jų skaičiuoja jau beveik devynis dešimtmečius.
 
Štai vardas „Superb“ pirmą kartą buvo pavartotas 1935 m. Jis buvo skirtas šešių cilindrų variklį turinčiam modeliui, kuris anuomet pasižymėjo išskirtinėmis savybėmis. 1935-ųjų laidos „Škoda Superb“ turėjo šešių dažnių radijo imtuvą, o jo salono apdailos detalės buvo pagamintos iš raudonmedžio. Modelis buvo prabangus, tad pagrindiniai jo pirkėjai – verslininkai, diplomatai ir politikai. 

 Škoda Superb

Pavadinimas „Octavia“ pirmą kartą „Škoda“ modelių gamoje atsirado daugiau nei prieš 60 m. – 1959-aisiais. „Octavia“ – lotyniškas moters vardas, reiškiantis aštuonis. Kodėl būtent aštuoni? Todėl, kad „Octavia“ buvo aštuntas gamintojo „Škoda“ į pasaulį paleistas modelis. 



Škoda Octavia
 
Bėgant metams, šis modelis tapo vienu iš gamintojo bestselerių. Nepaprastą populiarumą lėmė ir skambios pergalės daugybėje lenktynių. Ne išimtis ir žymusis Monte Karlo ralis. Iki šiol sklando legendos apie skandinavų kilmės vairuotojus, kurie su šiuo modeliu ant sniego darė stebuklus.
 
Na, o pavadinimas „Felicia“ atsirado tuo pat metu kaip ir „Octavia“. Tai buvo lygiai tas pats automobilis. Tiesiog tuometiniai pirkėjai už papildomą kainą galėjo gauti automobilį su nuimamu stogu. Tokiu atveju ant automobilio kėbulo vietoje užrašo „Octavia“ buvo pavadinimas „Felicia“. 



Škoda Felicia
 
1960-ųjų „Felicia“ yra vienas populiariausių „Škoda“ gamintojo veteranų – jį gerbėjai myli iki šių dienų. Tai puikiai įrodo faktas, kad dar 1960 m. įkurtas „Felicia“ klubas gyvuoja ligi šiol.
 
Kas laukia toliau? 
 
„Škoda“ modelių mūsų gatvėse tikrai nemažėja. O Lietuvos naujų ir naudotų automobilių pardavimo statistika rodo, kad jie tampa vis populiaresni – pavyzdžiui, visų Lietuvoje populiariausių naujų automobilių dešimtuke įsitvirtinę yra „Kamiq“ bei „Kodiaq“ modeliai. Tą pastebi ir automobilių rinkos ekspertas Justas Lengvinas, kuris yra įsitikinęs, jog minėtą tendenciją lemia čekų gamintojo gebėjimas atitikti tautiečių poreikius.
 
Negana to, didžiulę automobilių bandymų patirtį turintis pašnekovas teigia esantis įsitikinęs, kad įsibėgėjus elektrifikacijos maratonui šis gamintojas tik dar labiau turėtų sutvirtinti savo pozicijas rinkoje.
 
„Svarbu paminėti ir tai, kad elektrifikuotis jam sekasi labai gerai. Savo elektra varomiems modeliams „Škoda“ naudoja „Volkswagen“ koncerno, kuriam dabar ir priklauso, platformą. Ja dalijasi dar keli gamintojai. Tačiau, mano subjektyvia nuomone, būtent „Škoda“ kuria geriausiai atrodančius elektromobilius. Rinkdamasis tarp „Passat“ ir „Superb“, pirmenybę teikiu „Passat“, o rinkdamasis tarp „ID.4“ ir „Enyaq“, labai aiškiai linkstu į „Enyaq“ pusę“, – sako ekspertas.
 
Susiję straipsniai
Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietiją ir atgal istoriniu automobiliu Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietij 
Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų  
Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? 
Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūrovai visoje Europoje Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūr 
Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė automobiliais Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė autom 
Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skirtingi. Bet ar tikrai? Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skir 
Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – naujasis karalius? Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – nauja 
Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui? Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui 
Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L 
Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperautomobilį „Bugatti Chiron“ Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperaut 
Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo „911 Dakar” modeliu Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo  
Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą automobilį? Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą  
Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vairo Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vai 
„Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu 1006 km trasos ratą „Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu  
Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plaid įsibėgėjo iki 348 km/h Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plai 
Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją 
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia prasto valdymo Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia  
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt