Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2017-08-11
Mazda pasiekė tai apie ką svajojo daugelis automobilių gamintojų – vidaus degimo variklis išgelbėti?

Mazda pasiekė tai apie ką svajojo daugelis automobilių gamintojų – vidaus degimo variklis išgelbėti?
Naujienas apie vidaus degimo variklių technologijas dabar žmonės pasitinka su šypsena – tai sena ir jau nueinanti technologija, kuri jau visai greitai bus visiškai pakeista. Tačiau taip mano ne visi. „Mazda“ paskelbė, kad jos pastangos sukelti revoliuciją vidaus degimo varikliuose pagaliau bus pateiktos rinkai. Jau 2019 metais į gatves išriedės automobiliai su „SkyActiv-X“ varikliais, kuriems visai nereikės uždegimo žvakių.
 
Jei nesidomite mechanika ir automobilių technologijomis, trumpai paminėsime, kad dyzeliniams varikliams nereikia uždegimo žvakių. Jie kuro ir oro mišinį uždega jį tiesiog suslėgdami, jokia žiežirba tam nėra reikalinga. Tai yra viena iš priežasčių, kodėl dyzeliniai automobiliai naudoja mažiau kuro. Bet ar įmanoma šią savybę perduoti benzininiams automobiliams?
 
Teoriškai taip ir ne vienas gamintojas su tuo eksperimentavo. Problema tame, kad benzino ir oro mišinys nėra toks stabilus kaip dyzelino ir oro. Taigi, jis gali užsiliepsnoti ne tuo metu, kai reikia, o tai visiškai išbalansuoja variklio darbą, galima pamiršti visas pastangas sumažinti kuro sąnaudas. Daugelis gamintojų šią technologiją tiesiog nurašė – pasiekti patikimą, subalansuotą degimo laiką yra per sunku, o perspektyvoje visi vidaus degimo varikliai vis tiek bus uždrausti.
 
Tai kodėl „Mazda“ šios idėjos nepaleido? Tai – gamintojas, kuris mėgsta irtis prieš srovę. Kai visi juda link mažo darbinio tūrio variklių su turbokompresoriais, „Mazda“ toliau stengiasi išgauti daugiau galios iš įprasto atmosferinio variklio. Negalima pamiršti ir legendinių eksperimentų su rotoriniais varikliais. Taigi, „Mazda“ dėjo dideles pastangas, kad benzininis oro ir benzino mišinį slėgiu uždegantis variklis veiktų tinkamai, ir panašu, kad kompanija pasiekė savo.
 
Tokių variklių privalumai ir didžiausi iššūkiai
 
 
Jau 2019 metais į gatves išriedės „Mazda“ automobiliai su „SkyActiv-X“ varikliais. Pasak japonų automobilių gamintojo, ši technologija suderina benzininių ir dyzelinių automobilių privalumus, garantuodama mažas emisijas, aukštą sukimo momentą ir mažas kuro sąnaudas. Skaičiuojama, kad „SkyActiv-X“ variklis bus 20-30% efektyvesnis už dabar naudojamus agregatus. „Mazda“ mano, kad „SkyActiv-X“ varikliai kuro sąnaudomis aplenks dabartinius „SkyActiv-D“ dyzelinius variklius. Galiausiai, toks variklis turėtų labiau patikti ir vairavimo entuziastams, nes turės didesnį sukimo momentą ir užtikrins geresnes dinamines automobilio savybes.
 
Kol kas nėra skelbiama, kaip „Mazda“ pavyko išspręsti problemas, susijusias su šios rūšies varikliais. Didžiausias iššūkis – darbinės temperatūros palaikymas. Toks variklis neveiks tinkamai, jei degimo kameroje temperatūra bus per aukšta ar per žema. Tačiau „Mazda“, matyt, jau turi sprendimą, jei technologiją žada pritaikyti taip anksti.
 
Įdomu ir tai, kad šios naujienos pasirodė tokiu metu. Prieš kelias dienas „Mazda“ paskelbė apie partnerystę su „Toyota“ elektromobilių gamybos srityje. Tai į kurią pusę suka ši kompanija? Kiyoshi Fujiwara, Tyrimų ir vystymo skyriaus vadovas, teigė: „elektrifikacija yra būtina, bet pirmenybė teikiama vidaus degimo varikliui“.
technologijos.lt
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 3000 skelbimų, virš 7700 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1850 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2022

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt