Markės

Straipsniai
Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2023-06-28

Miesto automobilis: ar tikrai mums reikalingi dideli, talpūs ir rajūs modeliai?

Miesto automobilis: ar tikrai mums reikalingi dideli, talpūs ir rajūs modeliai?
Vilnius sparčiai auga. Tiesa, jam įkandin seka ir kiti Baltijos šalių didmiesčiai, o panašios tendencijos pastebimos kone visame Senajame žemyne. Dėl šios priežasties didžiuosiuose miestuose didėja spūstys ir kartu mažėja poreikis keliauti ilgus atstumus pilnomis bagažinėmis daiktų. Į tokias transformacijas neišvengiamai reaguoja ir automobilių gamintojai, kurie pastaruoju metu pirkėjams vis dažniau demonstruoja savo ateities transporto sprendimus.

Koks tas tobulas miesto automobilis?
 
Vakarų Europos miestų gatvėse galima išvysti nemažai kompaktinės klasės automobilių, o Lietuvoje ir aplinkinėse šalyse žmonės vis dar linkę rinktis didesnius ir talpesnius modelius. Galima daryti išvadą, kad tobulas receptas yra kažkur per vidurį.
 
Kalbėdamas apie tai, kokia turi būti miesto transporto priemonė, portalo auto.geenius.ee redaktorius Tarmo Tähepõldas pažymi, kad ją turi būti lengva pastatyti bei nesudėtinga manevruoti siaurose gatvelėse. „Normalūs matmenys, geras posūkio spindulys ir puikus matomumas“, – kriterijus vardija jis.
 
Pagal šį apibūdinimą tampa aišku, jog vis populiarėjantys krosoveriai nebūtinai yra tinkamiausias pasirinkimas daugiausia važinėjantiems mieste: jie dideli, ne itin patogūs miesto gatvėse, o kartu su dydžiu atsiranda ir papildomos degalų arba elektros sąnaudos. Gamintojai, atsižvelgdami į besikeičiančias modernaus gyvenimo normas, pristato įvairias naujoves ar net važiuojančius koncepcinius automobilius, kurių kiekviena detalė apgalvota ir pritaikyta šiuolaikiniam žmogui.

 
Štai visai neseniai žurnalistams prancūzų gamintojas „Citroën“ pademonstravo OLI – modernaus miesto gyvenimui sukurtą naujausią koncepcinį modelį. Jis buvo projektuojamas remiantis filosofija, jog patogiam gyvenimui užtenka gerokai mažiau, nei daugelis įpratę naudoti. Tai kartu atliepia ir vieną opiausių šio laikmečio problemų – tvarumą.
 
Viskas apgalvota iki smulkmenų
 
Išskirtinio dizaino automobilyje buvo pritaikytas ne vienas iki smulkmenų apgalvotas, sutaupyti leidžiantis sprendimas. Pavyzdžiui, statmenai sumontuoti priekinis ir šoniniai stiklai natūraliai atspindi daugiau saulės šviesos, tad ši neprikaitina salono. Dėl to teks mažiau naudoti elektros energijos sąnaudas išpučiantį oro kondicionierių.
 
Tarp įdomių naujovių, pavyzdžiui, iš kartono pagamintas stogas. Dėl savo struktūros jis yra stipresnis ir atsparesnis už plieną. Kai kurios kėbulo dalys, tokios kaip durelės, buferiai ar ratų arkos, yra vienodos visose automobilio pusėse ir net gali būti sukeistos. Toks sprendimas priimtas siekiant supaprastinti gamybos procesus, dėl to galutinis vartotojas moka mažesnę kainą. Beje, net 50 proc. OLI gamyboje panaudotų medžiagų jau yra perdirbtos, o šiam atitarnavus, visas automobilio detales galima perdirbti.

 
„Šiame automobilyje įkūnyta daug šaunių idėjų – jo gamintojai eina tikrai teisinga kryptimi. Dabar kelyje per mažai minimalistinių mašinų. Minimalistinis nebūtinai reiškia pigus, tačiau nereikalingų blizgučių ir technologijų atsikratymas yra geras būdas nurėžti elektromobilių kainą. Šiuo metu rinkoje yra praraja tarp „Dacia Spring“ ir 40 000 bei daugiau eurų kainuojančių elektra varomų transporto priemonių. Ar mums tikrai reikia 4 000 LED šviesos diodų ir masažinių sėdynių?“ – tęsdamas apie šiuolaikinį transportą klausimą kelia T. Tähepõldas.

Ne nauja, bet teisinga kryptis
 
Apie miesto gyvenimui skirtų automobilių kryptį prancūzų gamintojas kalba jau kurį laiką. Visai neseniai visuomenei buvo pristatytas „Citroën AMI“ – kiek trumpesnis nei pustrečio metro dvivietis elektromobilis. Tai – kasdienėms trumpoms kelionėms mieste skirtas modelis, kurio bateriją iš namų elektros tinklo galima įkrauti vos per 3 valandas. Tuo tarpu naujasis „Citroën Oli“ koncepcinis modelis puikiai gali tarnauti kaip pagrindinis modernios šeimos automobilis, mat jame telpa iki keturių žmonių ir daug bagažo.
 
„Neabejotini šio modelio privalumai – svoris ir nuvažiuojamas atstumas. Automobilių svoris turi mažėti, kitaip neišspręsime CO₂ ir kitų problemų. Suprantu, kad 1 tonos pasiekti gal ir neįmanoma, bet 1,2 tonos – jau svarbus patobulinimas, palyginti su, pavyzdžiui, ë-C4, sveriančiu 1 600 kg. Man taip pat patinka jo dizainas. Užteks nuobodžių dalykų!“ – naujojo modelio ypatumais žavisi T. Tähepõldas.
 
Kalbėdamas apie minimalizmą kuriant OLI, gamintojas turėjo omenyje ir jo masės mažinimą: esant mažiau elektros energiją naudojančių įrenginių, užtenka mažesnės baterijos tam, kad būtų galima nukakti didesnį atstumą. Taip pat veikia ir atvirkštinė proporcija – automobiliuose montuojant vis daugiau įvairios įrangos, kaip antai didelių ekranų, galingos garso aparatūros ar net masažinių sėdynių, didėja bendroji transporto priemonės masė bei elektros suvartojimas, tad, norint pasiekti tą patį nuvažiuojamą atstumą, reikia įrengti didesnę bateriją. Tai augina mašinos kainą ir, lyg užburtame rate, didina jos masę, kas daro neigiamą įtaką įveikiamam atstumui bei elektros sąnaudoms.
 
Savo ruožtu koncepcinis „Citroën Oli“ sveria vos 1 000 kilogramų, o su sumontuota 40 kWh baterija geba nuvažiuoti net iki 400 km. Palyginimui: „Nissan Leaf“ su panašaus dydžio 39 kWh baterija gali įveikti tik iki 270 km.
 
„Tokio OLI gatvėse nepamatysime – jame visko vis dar per daug. Jis nori būti miesto automobiliu, o didžiausias greitis – tik 110 km/val. Jis negali vadintis visureigiu, nes yra varomas tik priekiniais ratais. Šeimos automobilis? Tam per mažai vietos bagažui. Bet mes tikrai išvysime idėjas, kurias gamintojas įgyvendino OLI, – išbandęs šį koncepcinį modelį savo patirtį apibendrina T. Tähepõldas.
 
 
Susiję straipsniai
„Kia“ atnaujino Lietuvoje geriausiai parduodamą savo modelį „Kia“ atnaujino Lietuvoje geriausiai parduodamą savo modelį 
„Toyota“ pristato „bZ4X Touring“ – elektrinį šeimos SUV aktyviam gyvenimo būdui „Toyota“ pristato „bZ4X Touring“ – elektrinį šeimos SUV aktyviam gyv 
„Euro NCAP“ testai griežtėja: ar saugūs naujausi SUV modeliai? „Euro NCAP“ testai griežtėja: ar saugūs naujausi SUV modeliai? 
Konkurentai vienijasi: kaip užmezgamos ilgalaikės partnerystės? Konkurentai vienijasi: kaip užmezgamos ilgalaikės partnerystės? 
„Porsche“ kūrėjai išleidžia jubiliejinį „Porsche 911 Spirit 70“ kabrioletą „Porsche“ kūrėjai išleidžia jubiliejinį „Porsche 911 Spirit 70“ kabr 
Nebrangus ir praktiškas automobilis: ar viskas taip paprasta? Nebrangus ir praktiškas automobilis: ar viskas taip paprasta? 
„Kia EV3“ nugalėjo „World Car of the Year 2025“ konkurse „Kia EV3“ nugalėjo „World Car of the Year 2025“ konkurse 
Naujajam „Škoda“ elektromobiliui – prestižinis „Red Dot“ apdovanojimas Naujajam „Škoda“ elektromobiliui – prestižinis „Red Dot“ apdovanojim 
Aukso viduriuko paieškose: ar brangiausi automobiliai visuomet verti išleistų pinigų? Aukso viduriuko paieškose: ar brangiausi automobiliai visuomet verti 
Latvijos sostinėje taps didžiausiu Baltijos šalyse automobilių entuziastų traukos centru Latvijos sostinėje taps didžiausiu Baltijos šalyse automobilių entuz 
„Škoda“ elektromobilių gamą papildė greičiausiai įsibėgėjantis modelis „Škoda“ elektromobilių gamą papildė greičiausiai įsibėgėjantis model 
Renault pristato atnaujintą Austral: drąsus dizainas, daugiau komforto ir našios hibridinės sistemos Renault pristato atnaujintą Austral: drąsus dizainas, daugiau komfor 
Ispanijos prekių ženklas sukaktį pasitiko įspūdingą spurtą vainikuojančiu apdovanojimu Ispanijos prekių ženklas sukaktį pasitiko įspūdingą spurtą vainikuoj 
Atnaujinta „Škoda Enyaq“ jau keliuose: važiuoja efektyviau ir toliau Atnaujinta „Škoda Enyaq“ jau keliuose: važiuoja efektyviau ir toliau 
Elektrinis „Porsche Macan“ – laimėjo kasmetinius „Drivers Choice Awards“ rinkimus JAV Elektrinis „Porsche Macan“ – laimėjo kasmetinius „Drivers Choice Awa 
Audi pristato naująjį „A5 e-hybrid“: įkraunamas hibridas su įspūdingu elektra nuvažiuojamu nuotoliu Audi pristato naująjį „A5 e-hybrid“: įkraunamas hibridas su įspūding 
„Top Gear“ apdovanojimuose elektrinis „Porsche Macan“ pripažintas geriausiu metų visureigiu „Top Gear“ apdovanojimuose elektrinis „Porsche Macan“ pripažintas ge 
Pristatytas naujasis „Mercedes-Benz CLA“ elektromobilis: pasižymės iki 792 km nuvažiuojamu atstumu Pristatytas naujasis „Mercedes-Benz CLA“ elektromobilis: pasižymės i 
Erdvus įkraunamas hibridas su iki 120 km elektra nuvažiuojamu atstumu: „Volkswagen Tayron“ – jau Lie Erdvus įkraunamas hibridas su iki 120 km elektra nuvažiuojamu atstum 
Į kelius išriedėjo įspūdingų parametrų „Nissan Ariya Nismo“ elektromobilis Į kelius išriedėjo įspūdingų parametrų „Nissan Ariya Nismo“ elektrom 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas