Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2017-11-10
Mitai apie mažus automobilius – kiek juose tiesos?

Mitai apie mažus automobilius – kiek juose tiesos?
Maži automobiliai vertinami dėl mažo degalų suvartojimo, draugiškumo aplinkai ir patogumo parkuojantis. Tačiau visuomenėje vis dar gajūs mitai, esą jie nėra tokie saugūs, kaip sedanai, universalai ar džipai, salone ir bagažinėje mažai vietos, o mažesnės kubatūros varikliams stinga galios. Ar iš tiesų taip ir yra? 

Saugumas – viena dažniausiai aptarinėjamų mažų automobilių savybių. Vyrauja įsitikinimas, kad patyrus avariją važiuojant mažesniu automobiliu gresia rimtesni sužalojimai nei įsitaisius, pavyzdžiui, talpiame džipe. Tačiau „Volkswagen“ atstovas Mantas Rimšelis teigia, kad tai – tik psichologinis nusiteikimas. 

„Dauguma gamintojų saugumui skiria prioritetą, investuoja į įvairias saugumo sistemas, atlieka bandymus ir stiprina kėbulą. Todėl šiuolaikiniai maži automobiliai yra tokie pat saugūs, kaip ir dideli. Paprastas pavyzdys: naujajame „Volkswagen Polo“, kuris į Lietuvą atvyko lapkričio pradžioje, įdiegtos tokios pat saugumo sistemos, kaip naujausiuose „Passat“ ar „Tiguan“ modeliuose. Jau standartinėje „Polo“ versijoje kartelė iškelta aukštai, tad nieko nuostabaus, kad saugumo bandymuose jis pelno aukščiausius įvertinimus“, – sako M . Rimšelis. 

Saugumą užtikrina technologijos

Priekinės ir galinės oro pagalvės, elektroninė stabilumo sistema, įspėjimo apie susidūrimą sistema su avarinio stabdymo funkcija, pėsčiųjų atpažinimo sistema, nuo atbulinio riedėjimo apsaugantis įkalnės asistentas, padangų slėgio fiksavimas, vairuotojo nuovargio atpažinimas – visa ši saugumą užtikrinanti įranga įtraukta į bazinius „Volkswagen Polo“ modelius. 

Papildomai galima užsisakyti išmaniąją kruizo kontrolę, kuri leidžia pasirinkti, kokiu atstumu sekti priekyje važiuojantį automobilį, taip pat aklųjų zonų jutiklius, kurie įspėja apie artėjantį automobilį vairuotojui nematomame taške, o antrinių susidūrimų išvengimo sistema automatiškai pristabdo automobilį, kuomet į jį atsitrenkiama iš galo. Nujausdamas gresiančią avariją automobilis gali automatiškai tam paruošti keleivius: pajutęs, kad tapo nevaldomu, įtempti vairuotojo ir keleivių saugos diržus bei praverti langus, kad sprogus pagalvėms staiga nepadidėtų slėgis salone. 


Visgi M. Rimšelis atkreipia dėmesį, kad kalbant apie saugumą svarbiausią vaidmenį atlieka vairuotojas. Pagalbinės sistemos yra skirtos tik palengvinti vairuotojų darbą, todėl vairuojant nereikėtų prarasti budrumo. Jei vairuotojas išsiblaškęs, neatidus, vairuoja neatsakingai, tuomet jokios pagalbinės sistemos ar kėbulo sutvirtinimai nepadės. 

„Yra tiesos, kad mažesnius automobilius dažniau renkasi jauni vairuotojai, kurie neturi šeimų ir nevyksta į keliones, kurioms reikia daug krovinių. Visgi laikai keičiasi ir pastebime, kad maži automobiliai tampa aktualūs ne tik jaunimui, bet ir didmiesčių gyventojams, kuriems svarbus automobilio manevringumas, galimybė lengvai pasistatyti automobilį. Taigi juos vis dažniau renkasi ir vyresni, dirbantys žmonės, o jei šeimai reikia antro automobilio – įsigyja mažesnį ir taupesnį“, – sako „Volkswagen“ atstovas. 

Maži automobiliai „auga“

Dar viena dažnai girdima dvejonė – mažesniųjų automobilių talpa. Ar jais galima patogiai keliauti trise, keturiese? Ar, susiruošus į ilgesnę kelionę arba išvyką gamtoje, bagažinėje tilps visa reikalinga manta? Ar liks vietos augintiniams?

M. Rimšelis pasakoja, kad pasitaiko net tokių atvejų, kai pirkėjai, norėdami įsitikinti automobilio talpumu, patys jį išbando. Pavyzdžiui, jauna šeima pasiima vaiko vežimėlį ir pasižiūri, ar jis telpa automobilio bagažinėje. 

Ir nors iš išorės kai kurie automobiliai atrodo nedideli, vietos juose yra. „Volkswagen“ atstovas pastebi, kad automobilių dydis ir erdvumas su kiekvienu nauju modeliu vis didėja, o kai kurių „mažais“ laikomų modelių jau neapsiverčia liežuvis taip vadinti. 

„Tarkim, naujojo „Polo“ ilgis jau pasiekė 4 metrų ribą ir pagal šį parametrą susilygino su ketvirtos kartos „Golf“. Taigi jis tikrai nėra mažas. Apskritai, tai yra mitas, kad į mažą automobilį niekas netelpa – juo galima tikrai patogiai keliauti dviese ir visi reikalingiausi daiktai bet kokiai kelionei tilps. Tiesiog žmonėms reikia parodyti, kad tuo patikėtų. Pastebime, kad pirkėjai vis dažniau vertina savo poreikius ir nebeateina su išankstiniais nusistatymais. Kai išsiaiškiname, ko jiems reikia, būna, kad išsirenka mažesnį modelį. O ir pinigų sutaupo, nes tokie automobiliai yra pigesni“, – teigė M. Rimšelis. 

Žvėris ėriuko kailyje

Mažuose automobiliuose montuojami silpni varikliai, todėl jiems trūksta galios. Tokį įsitikinimą dažniau turi vyresni vairuotojai, kuriems abejonių kelia mažėjantis variklių darbinis tūris. Jei anksčiau įprasti buvo 1,8 litro ar 2 litrų darbinio tūrio varikliai, tai dabar vis dažniau į automobilius montuojami 1,2 litro ar 1 litro tūrio varikliai. 

„Pasitaiko vairuotojų, kurie nori įsitikinti, kad toks automobilis gerai važiuos ir kad jo nereikės stumti į kalną. Viską išsprendžia bandomasis važiavimas. Aštuoni iš dešimties abejonių turinčių vairuotojų nustemba, kad mažos kubatūros variklis turi tiek galios“, – sako M. Rimšelis. 


Varikliai tampa ne tik mažesni, bet ir taupesni bei draugiškesni aplinkai. Pavyzdžiui, „Polo“ modelio su 1 litro darbinio tūrio (95 AG) varikliu ir 7 pavarų automatine greičių dėže vidutinės kuro sąnaudos siekia 4,6 litro šimtui kilometrų, o į aplinką išmeta 105 g/km CO2. 

Aštresnių pojūčių mėgėjai gali rinktis automobilius su galingesniais varikliais. Naujos kartos „Polo GTI“ turi dviejų litrų darbinio tūrio (200 AG) tiesioginio įpurškimo turbobenzininį motorą su automatine pavarų dėže ir iki 100 km/val. gali įsibėgėti vos per 6,7 sekundės, o jo maksimalus greitis siekia 237 km/val. Tačiau dėl pažangių technologijų šis variklis leidžia važiuoti ir itin taupiai – jo vidutinės degalų sąnaudos yra vos 5,9 l/100 km (134 g/km CO2).

M. Rimšelis pastebi, kad „Polo GTI“ modelio parametrai yra artimi lenktyniniam automobiliui, taigi jis skirtas azartiško važiavimo, greičio mėgėjams, kurie vertina šį prekės ženklą. Visgi Lietuvoje laukiama didesnio susidomėjimo taupiuoju „Polo“ modeliu su 1 l darbinio tūrio varikliu. 

„Klientams, kurie turi abejonių dėl mažų automobilių galios, saugumo, talpumo ar kitų parametrų, parodžius jo galimybes ir įdiegtas sistemas, mitai subliūkšta. Mažas automobilis tampa greitu, patogiu ir saugiu. Įvertinus jo taupumą ir kainą, ne vieno pirkėjo ketinimai pasikeičia“, – sako „Volkswagen“ atstovas. 
 
Daugiau apie Volkswagen Polo, 2017 - dabar
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
© Autoasas.lt 2007-2021

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt