Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2017-07-31
Ne viskas, kas vokiška, yra gerai

Ne viskas, kas vokiška, yra gerai
„Audi“, BMW, „Mercedes-Benz“, galų gale „Opel“ ar „Volkswagen“. Tai – puikūs vokiški automobiliai, kuriuos galbūt ne visi mėgsta, bet tikrai visi gerbia ir pripažįsta jų kokybę. Šiame preciziškame krašte kadaise buvo gaminami automobiliai, kuriuos žmonės pirko tik todėl, kad neturėjo kito pasirinkimo ir tikrai ne todėl, kad jie būtų geri. Tai – „Trabant“.

Automobilis, kurio gamykla vadinasi  „VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau“, buvo Rytų Vokietijos pasididžiavimas. Faktiškai Rusijos valdomame krašte iki pat Vokietijos susijungimo „Trabant“ buvo žymiausias automobilių pramonės šviesulys, kurio per daugiau nei 30 metų pagaminta daugiau nei 3 milijonai vienetų.

Rytų Europos rinkoje, užpildytoje čekiškų „Tatra“ bei rusiškų VAZ, „Moskvič“ ir panašių ne itin kokybiškų automobilių, „Trabant“ buvo išskirtinis: jis turėjo priekinius varančiuosius ratus, plastikinį kėbulą, užmautą ant metalinio rėmo, bei nepriklausomą ratų pakabą. Tiesa, jo dvitaktis variklis net ir technologijų lygmenyje atsilikusioje Rytų Europoje nebuvo išskirtinis. Ką jau kalbėti apie Vakarų Europą, kur šeštojo dešimtmečio pabaigoje dominavo ekologiškesni ir galingesni keturtakčiai motorai.

Nuo gamyklos konvejerio pirmasis „Trabant“ nuriedėjo 1957-ųjų lapkritį ir techniškai buvo identiškas Vakarų Vokietijoje surinktam „Lloyd“ automobiliui. Vienintelis skirtumas – variklis (dvitaktis – „Trabant“, keturtaktis – „Lloyd“). Būtent dėl prastos degalų ekonomijos ir aukšto taršos lygio „Trabant“ praktiškai nebuvo eksportuojamas į Vakarų Europą.

„Trabant“ buvo gaminamas su 18-23 AG išvystančiais varikliais, kurių darbinis tūris primena šiandieninio motociklo: 500 (1957-1962 m.) ir 600 cm3 (1962-1989 m.). 1989-aisiais „Trabant“ gavo „facelift‘ą“ – buvo atnaujinti žibintai, kai kurios kėbulo detalės, o svarbiausias atnaujinimas slypėjo po variklio dangčiu. Čia tūnojo agregatas iš „Volkswagen Polo“, pakeitęs senąjį dvitaktį motorą.

Netrukus po Vokietijos suvienijimo buvo pastebėta, kad „Trabant“ neturi ateities vakarų pasaulyje. Net ir buvusios Rytų Vokietijos gyventojai mieliau rinkosi naudotus vakaruose pagamintus automobilius nei naujus „Trabant“ – anie buvo ir patikimesni, ir ekonomiškesni, ir aplinką teršė mažiau. Taip „Trabant“ istorija baigėsi 1991-aisiais, pagaminus iš viso 3,7 mln. automobilių.

Ironiška, kad gamykla Cvikau mieste (Zwickau) po „Trabant“ gamybos sustabdymo buvo parduota „Volkswagen AG“ koncernui, kuriam priklauso „Audi“. Būtent pastarasis gamintojas (tuomet buvęs žinomas „Auto Union“ vardu) buvo Cvikau gamyklos savininkas, tačiau po sovietų okupacijos visi buvę vadovai pasitraukė į Vakarus, kur atkūrė įmonę Ingolštate – mieste, kuris šiandien laikomas „Audi“ namais.

Šiandien buvusi „Trabant“ gamykla Cvikau mieste yra gerokai atnaujinta, joje nuo konvejerio rieda „Volkswagen AG“ grupės varikliai bei nedidelė dalis „Golf“ bei „Passat“ automobilių.

„Trabant“ automobiliai šiomis dienomis yra vieni pigiausių tokio amžiaus modelių, tačiau ir jų pasiūla pamažu mažėja, o kainos kyla. Vokietijoje populiarūs raliai, kuriuose varžomasi „Trabant“ automobiliais, o JAV gerai žinomi masiniai jų savininkų susitikimai, kuriuose dalyvauja šimtai Rytų Vokietijos pažibas įsigijusių žmonių.
 
Susiję straipsniai
Modernumą su klasika derinantis „Ford Mustang“ – perkamiausias sportinis automobilis Modernumą su klasika derinantis „Ford Mustang“ – perkamiausias sport 
Atsisveikinimas su legenda: parduodami paskutiniai  „Honda Civic Type R“ automobiliai Atsisveikinimas su legenda: parduodami paskutiniai „Honda Civic Typ 
Volvo pristatė (ne)naują Volvo C40 Recharge - kodėl automobilių gamintojai renkasi tokią formą? Volvo pristatė (ne)naują Volvo C40 Recharge - kodėl automobilių gami 
Naujasis „Toyota Yaris“ tapo Europos metų automobiliu 2021 Naujasis „Toyota Yaris“ tapo Europos metų automobiliu 2021 
Ateityje tokių vaizdų bus daugiau - moteris bandė pagauti savarankiškai važiuojantį Tesla Ateityje tokių vaizdų bus daugiau - moteris bandė pagauti savarankiš 
Atnaujintas „Jaguar I-Pace“: išmanesnis, greičiau įkraunamas ir jau Lietuvoje Atnaujintas „Jaguar I-Pace“: išmanesnis, greičiau įkraunamas ir jau  
BMW išleis galingiausią M modelį – „BMW M5 CS“ BMW išleis galingiausią M modelį – „BMW M5 CS“  
Visureigis, kuriam nėra lygių: ekspertai šį modelį pripažino pačiu geriausiu prabangiu visureigiu Visureigis, kuriam nėra lygių: ekspertai šį modelį pripažino pačiu g 
„Tesla“ skubiai išparduoda „Model X“ ir „Model S“ automobilius - kas čia vyksta? „Tesla“ skubiai išparduoda „Model X“ ir „Model S“ automobilius - kas 
„AVTOVAZ“ prisideda prie „Renaulution“ strategijos diegimo „AVTOVAZ“ prisideda prie „Renaulution“ strategijos diegimo 
„Volkswagen ID.3“ kandžiojasi? Svarbus elektromobilis netikėtai sužeidė garsų automobilių žurnalistą „Volkswagen ID.3“ kandžiojasi? Svarbus elektromobilis netikėtai suže 
Šis apdegęs 2001 m. „Dodge Viper“ laukia išganymo: parduodamas aukcione už nepadorią kainą Šis apdegęs 2001 m. „Dodge Viper“ laukia išganymo: parduodamas aukci 
„Renault MORPHOZ“ - metų koncepcinis automobilis „Renault MORPHOZ“ - metų koncepcinis automobilis 
„Jaguar“ pristato „F-Pace SVR“ – 100 km/val. per 4 sekundes pasiekiantį SUV „Jaguar“ pristato „F-Pace SVR“ – 100 km/val. per 4 sekundes pasiekia 
„Honda Jazz Hybrid“ pelnė aukščiausią „EuroNCAP“ saugumo įvertinimą „Honda Jazz Hybrid“ pelnė aukščiausią „EuroNCAP“ saugumo įvertinimą 
„Tesla Model 3“ trenkėsi į medį ir degančiomis baterijomis pavaišino namų langus „Tesla Model 3“ trenkėsi į medį ir degančiomis baterijomis pavaišino 
„Toyota Camry“ hibridas – su naujomis saugumo ir jungiamumo technologijomis „Toyota Camry“ hibridas – su naujomis saugumo ir jungiamumo technolo 
Premjera Lietuvoje – atnaujintas populiariausias „Audi“ modelis „Q5“ Premjera Lietuvoje – atnaujintas populiariausias „Audi“ modelis „Q5“ 
„Honda e“ išrinktas „Vokietijos metų automobiliu“ „Honda e“ išrinktas „Vokietijos metų automobiliu“ 
„Volvo“ JAV atšaukia 54.000 beveik 20 metų senumo automobilių - jie gali būti mirtinai pavojingi „Volvo“ JAV atšaukia 54.000 beveik 20 metų senumo automobilių - jie  
VIDEO

Įdomiausi automobiliai

Automobilio pirkimo pardavimo sutartis

Taršos mokesčio lentelė

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2021

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt