Markės

Straipsniai
Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2025-05-14

Norintiems slysti „drifto“ trasose P. Petrauskas papasakojo apie lenktynininko kelią

Norintiems slysti „drifto“ trasose P. Petrauskas papasakojo apie lenktynininko kelią
Automobilių sporto mėgėjams ir lenktynininkams atėjęs pavasaris žymi naujo sezono pradžią. Norinčių varžytis populiarumo viršūnėje Lietuvoje karaliaujančiame „drifte“ netrūksta, tačiau, kaip pradedančiajam patekti į profesionalų gretas, ir ko reikia norint sėkmingai pasirodyti varžybose? Antrajam savo „Pro“ lygos sezonui besiruošiantis „Urta by carVertical“ komandos sportininkas Paulius Petrauskas atvirauja, jog paaukoti teks nemažai, bet šio sporto teikiamos emocijos viską atperka.

Nuo pirmojo „drifto“ automobilio iki komandos
 
Automobilių sportas – brangi pramoga, reikalaujanti didelių išlaidų automobilio įsigijimui, detalėms ir įvairioms modifikacijoms, kurios būtinos siekiant rezultato. P. Petrauskas prisimena, jog mintis sėstis prie „drifto“ automobilio vairo kilo dar studijų metais. Norėdamas įgyvendinti savo svajonę, būsimasis lenktynininkas užsibrėžė nebeišlaidauti: ėmė taupyti, vengti vakarėlių ir bereikalingų išlaidų.
 
„Kai pradėjau treniruotis ir dalyvauti varžybose man buvo 21-eri.
Tuomet penktadieniais su draugais išeidavome į barą, kol kiekvieną tokį išėjimą pradėjau skaičiuoti padangomis, kurias galėčiau nusipirkti. Taip baigėsi mano lankymasis baruose. Galimybė treniruotis man buvo gerokai svarbesnė“, – prisimena lenktynininkas.
 
Lietuvoje netrūksta įvairių „drifto“ mėgėjams skirtų renginių, „Street“ lygos varžybų, kuriose jie gali tobulinti savo įgūdžius. Visgi, anot profesionalo, norint kilti į aukštesnį lygį, gali tekti apsišarvuoti kantrybe.

 
„Pradžioje tikrai nereikia turėti profesionaliai surinkto bolido, užtenka visiškai standartinio, galiniais ratais varomo automobilio, su kuriuo būtų galima pradėti mokytis jo valdymo slystant. Pradedant svarbi ne galia ar brangios automobilio modifikacijos, o vairuotojo įgūdžių ugdymas “, – aiškina P. Petrauskas.
 
Be abejonės, ne mažiau svarbus ir artimųjų palaikymas. P. Petrauskas prisimena, jog sužinoję apie sūnaus svajonę siekti karjeros „drifte“, tėvai nebuvo sužavėti. Tuomet nerimas nebepaliko vietos padrąsinimams ir palaikymui, tačiau ilgainiui, matydami rimtą sūnaus požiūrį, užsidegimą ir potencialą, tėvai, galiausiai, nustojo nerimauti ir ėmė jį palaikyti.
 
Lenktynininkas pripažįsta, jog pradžioje „driftas“ jam buvo tiesiog smagus laiko praleidimo būdas, tačiau noras tobulėti paskatino jį siekti vis daugiau.
 
„Tikrai nebuvo taip, kad man sektųsi nuo pat pirmų varžybų, tačiau viskas pasikeitė, kai prisijungiau prie „Urta by carVertical“ komandos. Pradžioje sėdint automobilio viduje būdavo tikrai sunku suprasti, kaip atlikau važiavimus ir kokias klaidas padariau. Su komanda viskas kitaip – jos nariai viską filmuoja, pasakoja, aiškina, todėl dirbant kartu galima pasiekti kur kas greitesnį progresą“, – sako P. Petrauskas.

Pirmąjį „Pro“ lygos sezoną vainikavo metų naujoko titulas
 
Pradėjęs nuo žemiausio laiptelio – „Street“ lygos, P. Petrauskas kopė į „Semi-Pro“ lygą, o vėliau ir į „Pro“. Šioje lygoje pademonstruoti rezultatai neliko neįvertinti – sportininkas tapo metų naujoku.
 
Nors dauguma pradedančiųjų „drifto“ mėgėjų apie tokį įvertinimą gali tik pasvajoti, lenktynininkas atvirauja, kad važiavimas „Pro“ lygoje nebuvo lengvas pasivaikščiojimas parke.
 
„Pirmasis sezonas „Pro“ lygoje pareikalavo daugybės išbandymų ir kantrybės – koją kišdavo variklio gedimai, teko patirti ir avarijų. Visą laisvą laiką skyriau treniruotėms simuliatoriuje ir darbui garaže prie automobilio. Lengva nebuvo, bet visas įdėtas darbas ir pastangos atsipirko. O, svarbiausia, jaučiuosi stipriai patobulėjęs ir peržengęs savo įsivaizduojamas ribas ir baimes“, – pasakoja P. Petrauskas.

 
Lenktynininkas pripažįsta, jog konkurencija Lietuvos „drifto“ scenoje didelė. „Pro“ lygos vairuotojai yra pasiryžę važiuoti ant galimybių ribos ir visi nori laimėti, tad norintiems čia varžytis, tikrai lengva nebus.
 
„Kalbant iš techninės pusės, tikrai yra komandų, kurios savo automobilius paruošusios geriau, tačiau „drifte“ ne technika laimi varžybas, o vairuotojas“, – aiškina P. Petrauskas.

Naujo sezono akivaizdoje – nauji tikslai
 
Šiuo metu lenktynininkas ruošiasi naujam Lietuvos „drifto“ čempionato sezonui, kurio startas bus paskelbtas Latvijoje, Bikiernieki trasoje. Šis etapas yra ir savotiškas kelialapis į Europos „drifto“ čempionatą, kurio laimėtojas gali iškovoti teisę dalyvauti šiose varžybose.
 
„Tai naujas mano tikslas, bet iki jo dar reikės stipriai padirbėti. Pirmojo etapo nugalėtojas gaus kvietimą ir į Europos „drifto“ čempionatą, į kurį kartais nepavyksta patekti net laimėjusiems šalies „drifto“ karaliaus titulą. Tai unikali proga gauti kvietimą dalyvauti wildcard teisėmis viename Europos čempionato etape, tačiau tam reikia laimėti 1-ąją vietą“, – dalijasi savo svajonėmis P. Petrauskas.
 
Lenktynininkas atvirauja, jog „drifto“ renginiai pritraukia kone daugiausia žiūrovų, lyginant su kitais Lietuvos automobilių sporto renginiais: „Žiūrovai visą trasą mato nuo starto iki finišo, automobiliai labai galingi ir stipriai modifikuoti. Iš išmetimo sistemų šaudo ugnis, o iš padangų veržiasi dūmai – visa tai suteikia žiūrovams įspūdingą reginį. Žinoma, „drifte“ netrūksta ir avarijų“.
 
Pirmasis Lietuvos „drifto“ čempionato etapas, kuriame varžysis P. Petrauskas, vyks jau gegužės 17–18 dienomis, Latvijoje. Šiemet lenktynininkas planuoja dalyvauti visuose penkiuose „Pro“ lygos etapuose, kurių metu lietuvis varžysis Lietuvos, Latvijos ir Estijos trasose. Dalis etapų taip pat bus apjungti su Baltijos šalių „drifto“ čempionatu.
 
Susiję straipsniai
Gamintojai patobulino „Defender“: kuo pasižymės naujasis modelis? Gamintojai patobulino „Defender“: kuo pasižymės naujasis modelis? 
Atnaujintas „Corolla Cross“ – dar praktiškesnis automobilis šeimai Atnaujintas „Corolla Cross“ – dar praktiškesnis automobilis šeimai 
Elektrinis „Porsche Taycan Turbo GT“ pasiekė naują greičio rekordą Elektrinis „Porsche Taycan Turbo GT“ pasiekė naują greičio rekordą  
„Defender“ tampa oficialiu Dakaro ralio partneriu: nuo 2026-ųjų papildys ir varžybų dalyvių gretas „Defender“ tampa oficialiu Dakaro ralio partneriu: nuo 2026-ųjų papi 
Pirmosios Justo Simaškos lenktynės žiede – pirmoji pergalė Pirmosios Justo Simaškos lenktynės žiede – pirmoji pergalė 
Ar galime sulaukti GT klasės automobilių Kačerginės Nemuno žiede? Ar galime sulaukti GT klasės automobilių Kačerginės Nemuno žiede? 
Vaidotas Žala į Mažeikius atsiveža Lietuvoje dar nematytą naująjį „Škoda“ ralio automobilį Vaidotas Žala į Mažeikius atsiveža Lietuvoje dar nematytą naująjį „Š 
Ralistas J.Simaška išbandė GT3 automobilį: jį vairuoti galėtų ir meška, bet lėkti greitai sudėtinga Ralistas J.Simaška išbandė GT3 automobilį: jį vairuoti galėtų ir meš 
Ralio lenktynininkas Justas Simaška suka į žiedines lenktynes Ralio lenktynininkas Justas Simaška suka į žiedines lenktynes 
Kviečia į „Defender“ ralio čempionatą: pakanka registruotis, atvykti ir lenktyniauti Kviečia į „Defender“ ralio čempionatą: pakanka registruotis, atvykti 
Sezonas įsibėgėjo: „Porsche Baltic“ startuoja „DeWALT GrandPrix“ lenktynių festivalyje Rygoje Sezonas įsibėgėjo: „Porsche Baltic“ startuoja „DeWALT GrandPrix“ len 
Lietuvis iš BMW M4 sukonstravo naują „drifto“ bolidą: tokių tik trys pasaulyje Lietuvis iš BMW M4 sukonstravo naują „drifto“ bolidą: tokių tik trys 
Ar sportiškas automobilis gali būti naudojamas kasdien? Ar sportiškas automobilis gali būti naudojamas kasdien? 
„Porsche Baltic“ metė iššūkį – sezoną pradės 12 valandų ištvermės lenktynėse Italijoje „Porsche Baltic“ metė iššūkį – sezoną pradės 12 valandų ištvermės le 
Išskirtine spalva padabintu Lamborghini M.Matukaitis ir D.Azikejev varžysis ilgų nuotolių lenktynėse Išskirtine spalva padabintu Lamborghini M.Matukaitis ir D.Azikejev v 
Autosporto įtaka: ar į gatves išriedančiuose modeliuose diegiami pergales nešantys sprendimai? Autosporto įtaka: ar į gatves išriedančiuose modeliuose diegiami per 
Lietuvos ralio sprinto vicečempionai: „Ralio biudžetą išpūtė infliacija“ Lietuvos ralio sprinto vicečempionai: „Ralio biudžetą išpūtė infliac 
Lietuviai – treti „24h series” lenktynių Europos čempionato bendroje įskaitoje Lietuviai – treti „24h series” lenktynių Europos čempionato bendroje 
Lietuvos „drago“ karalienė trasoje alkūnėmis gali pasistumdyti ir su vyrais Lietuvos „drago“ karalienė trasoje alkūnėmis gali pasistumdyti ir su 
To 1006 km lenktynėse dar nebuvo – „Porsche“ fiksuos trasos laiko rekordą su „Taycan“ elektromobiliu To 1006 km lenktynėse dar nebuvo – „Porsche“ fiksuos trasos laiko re 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas