Skelbimų paieška
Atsiliepimų paieška
TOP automobiliai
- AC
- Acura
- Alfa Romeo
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- Bugatti
- Buick
- Cadillac
- Caterham
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Cupra
- Dacia
- Daewoo
- Daihatsu
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GMC
- Honda
- Hummer
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Koenigsegg
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lincoln
- Lotus
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes-Benz
- Mercedes-Maybach
- MG
- Mini
- Mitsubishi
- Morgan
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Scion
- Seat
- Skoda
- Smart
- Spyker
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- Tata
- Tesla
- Toyota
- TVR
- Volkswagen
- Volvo
Straipsniai
|
2024-09-23
Nuo kitų metų Estijoje įsigalios nauji mokesčiai už taršą – ar Lietuva paseks šiomis pėdomis?![]() Estijoje nuo kitų metų pradžios bus įvesti nauji kasmetiniai mokesčiai automobiliams, priklausantys nuo jų išmetamų CO2 emisijų. Šis sprendimas – signalas ir visam Baltijos šalių regionui. Nors Lietuvoje yra įsigalioję automobilių taršos ir registracijos mokesčiai, kasmetinio taršos mokesčio šalis dar nėra priėmusi. Visgi, anot automobilių pardavimo specialistų – tai tik laiko klausimas.
Kaimynių šalių pavyzdžiai: Latvija ir Estija jau žengė į priekį Latvijoje jau kuris laikas yra taikomas vadinamas gamtos išteklių mokestis, kuris siekia 110 eurų, taip pat kasmet šalies gyventojai turi mokėti papildomą transporto priemonės eksploatavimo mokestį (Vehicle Operation Tax). Šis priklauso nuo transporto priemonės CO2 emisijų.
Tuo tarpu Estijoje jau nuo 2025 metų taip pat įsigalios naujas mokestis. Pastarasis bus dviejų dalių – jį sudarys vienkartinis mokestis, mokamas automobilį registruojant ir kasmetinis, mokamas šalyje registruoto automobilio savininko, priklausomai nuo automobilio išmetamo CO2 kiekio.
Anot „Longo LT“ vadovo P. Valiukėno, Lietuvoje kol kas automobilių mokestis priklauso tik nuo gamintojų deklaruotų CO2 emisijų – kuo jos didesnės, tuo ir mokėtina suma yra didesnė. Tuo tarpu estai šį mokestį nori apskaičiuoti taikydami daugiau komponentų: jis susidarytų iš bazinės 300 eurų sumos bei papildomų koeficientų, apskaičiuojamų pagal automobilių taršą ir svorį.
„Motorinės transporto priemonės savininkas kasmet turės atseikėti tam tikrą dalį už į eismo registrą įrašytą transporto priemonę. Motorinių transporto priemonių mokesčio tarifą sudarys savitasis išmetamo CO2 kiekis ir bendroji masė. Taip pat bus įvestas mokestis už motorinės transporto priemonės registraciją, kuris mokamas įrašant automobilius į eismo registrą“, – pažymi jis.
Lietuva kasmetinio mokesčio dar išvengė
Nors Lietuvoje šiuo metu yra taikomas transporto priemonių registracijos mokestis, kuris priklauso nuo CO2 emisijų, kasmetinis taršos mokestis šalyje dar nėra priimtas.
Vis dėlto, kaip pastebi P. Valiukėnas, pokyčiai čia neišvengiami: „Lietuva ir Estija – paskutinės dvi Europos Sąjungos valstybės, kurioje iki šiol netaikomas automobilių taršos metinis (naudotojo) mokestis. Pastarieji mokesčiai jau yra taikomi daugelyje Europos šalių, o Lietuva, siekdama mažinti aplinkos taršą, tikėtina taip pat seks šiuo pavyzdžiu. Tai reikš papildomas išlaidas kiekvienam transporto priemonės savininkui.“
Kodėl svarbu atkreipti dėmesį jau dabar?
Gyventojams, planuojantiems įsigyti naują automobilį, svarbu jau dabar atsižvelgti į jo CO2 emisijų lygį.
„Dideles CO2 emisijas turintys automobiliai taps ne tik brangesni dėl būsimų mokesčių, bet ir mažiau patrauklūs pirkėjams. Kuo didesnė CO2 emisija, tuo sunkiau bus tokį automobilį parduoti ateityje“, – sako P. Valiukėnas.
Anot jo, galimų pokyčių kontekste, automobilių savininkams svarbu atsakingai įvertinti transporto priemonės taršą, kad ateityje nereikėtų susidurti su nenumatytomis išlaidomis. „Svarbu galvoti į priekį – pasirinkti mažiau taršius automobilius, kurie ne tik padės sutaupyti, bet ir prisidės prie aplinkos apsaugos“, – priduria „Longo LT“ vadovas P. Valiukėnas.
|
Susiję straipsniai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas