Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2020-11-29
Paskelbė, kaip atrodys 2021-ųjų Dakaro ralis: laukia keli tūkstančiai kilometrų iššūkio

Paskelbė, kaip atrodys 2021-ųjų Dakaro ralis: laukia keli tūkstančiai kilometrų iššūkio
 
Dvylika dienų lenktynių ir viena poilsio diena – taip atrodys 2021-ųjų Dakaro ralis Saudo Arabijoje. Organizatoriams pagaliau atskleidus, kokiu maršrutu teks važiuoti lenktynių dalyviams, aiškėja, kad lengvesnių lenktynių tikėtis neįmanoma. Galbūt tik sunkesnių.
 
„Panašu, kad ir šiemet laukia nemažas iššūkis, mat dabar jau aišku, kad teks įveikti 7646 kilometrus, iš kurių daugiau nei 4767 km – greičio ruožais. Be to, kaip ir spėjome, komandas lydinčių asmenų teisės bus dar labiau apribotos, mat organizatoriai nurodė, kad šie ekipažai įveiks kur kas mažiau, vos daugiau nei 4100 kilometrų“, – organizatorių paskelbtas žinias komentavo komunikacijos specialistas Mindaugas Plukys.
 
Šių metų Dakaro ralis prasidės Džidos mieste ir, nors ne vienerius metus būdavo tradicija, kad pirmasis greičio ruožas – tik parodomasis, antrus metus iš eilės Saudo Arabijoje pilotai turi pasirengti nemažam iššūkiui. Šiemet jau pirmame greičio ruože teks įveikti 277 kilometrus, o iš viso nuvažiuoti 622 km .

 
Koks maršrutas laukia
 
„Jei praėjusiame Dakaro ralyje pilotams teko judėti pagal laikrodžio rodyklę, šių metų maršrutas, prasidėjęs Džidoje, tęsis prieš laikrodžio rodyklę. Iš Džidos bus važiuojama į Bišos miesto link (angl. Bisha), kur lauks antrasis greičio ruožas“, – pasakojo M. Plukys.
 
Iš viso lenktynininkams teks įveikti 12 greičio ruožų. Dakaro ralio maratonui įpusėjus, sausio 9-ąją, visų laukia poilsio diena Haile. O finišas numatytas sausio 15-ąją, kai sunkiausių pasaulio bekelės varžybų dalyviai sugrįš atgal iki Džidos miesto.
 
Sausio 3 d., Džida – Biša, 622 km iš viso;
 
Sausio 4 d., Biša – Vadi al Davasyras, 685 km iš viso;
 
Sausio 5 d., Vadi al Davasyras – Vadi al Davasyras, 630 km iš viso;
 
Sausio 6 d., Vadi al Davasyras – Rijadas, 813 km iš viso;
 
Sausio 7 d., Rijadas – Buraida, 625 km iš viso;
 
Sausio 8 d., Buraida – Hailas, 655 km iš viso;
 
Sausio 9 d., poilsio diens Haile;
 
Sausio 10 d., Hailas – Sakaka, 737 km iš viso;
 
Sausio 11 d., Sakaka – Neomas, 709 km iš viso;
 
Sausio 12 d., Neomas – Neomas, 579 km iš viso;
 
Sausio 13 d., Neomas – Al Ula, 583 km iš viso;
 
Sausio 14 d., Al Ula – Janbu, 557 km iš viso;
 
Sausio 15 d., Janbu – Džida, 452 km iš viso.
 
Pirmoje Dakaro ralio dalyje nemažai iššūkių teks šturmanams, mat reikės atsirinkti tinkamą kelią ir kryptį tarp daugybės vėžių ir pėdsakų. Antroje Dakaro dalyje laukia Saudo Arabijos kopų iššūkis.
 
Laukia iššūkiai
 
Dakaro ralio organizatoriai stengiasi sukurti kuo įdomesnį ir sunkesnį maršrutą, tačiau drauge – palieka gelbėjimosi šiaudą visiems dalyviams. Jis numatytas ir šiemet. Jei pirmoje lenktynių dalyje kažkuris ekipažas bus priverstas pasitraukti dėl gedimų ar kitų priežasčių, lenktynininkai iki poilsio dienos turės laiko transporto priemonių remontui ir galės grįžti Dakaro raliui įpusėjus „Dakar experience“ įskaitoje.
 
Tiesa, ši išlyga negalioja prioritetiniame sąraše esantiems pilotams, tokiems, kaip, pavyzdžiui, lietuvių Benedikto Vanago ar Antano Juknevičiaus ekipažai.
 
Motociklininkų taip pat laukia iššūkis, mat geriausių, vadinamojo „Top“ sąrašo, pilotų lauks „supermaratono“ etapas, kai techninė pagalba bus įmanoma viso labo 10 minučių.

 
Galiausiai jėgas nuspręsta sulyginti pakeitus kelio knygų išdavimo tvarką. 2021 metų Dakaro jos bus išduodamos prieš pat startą, taip stengiantis suvienodinti ir patyrusių, jau daugelį metų ralyje dalyvaujančių gamyklinių komandų, ir naujokų bei mėgėjų, važiuojančių pirmuosius kartus, jėgas. Dar viena Dakaro naujovė - elektroninės kelio knygos. Jomis naudosis tik tam tikrų klasių sportininkai. O tai reiškia, kad šturmanai negalės nieko jose pasižymėti. Lenktynių saugumui užtikrinti, elektroninės kelio knygos perspės ekipažus signalu prieš pavojingas kelio atkarpas. Taip siekiama sumažinti nelaimingų atvejų skaičių lenktynėse.
 
2021-ųjų Dakaro ralyje dalyvaus net septyni ekipažai iš Lietuvos. Keturračių kategorijoje pirmą kartą startuos 176 numeriu pažymėtas Laisvydas Kancius. 30 numeriu startuos „Original by Motul“, arba vienišių, klasėje motociklininkas Arūnas Gelažninkas, „Zigmas Dakar Team“ atstovas. 320 numeriu startuos Benediktas Vanagas ir Filipe Palmeiro („Inbank Toyota Gazoo Racing Baltics“), 325 numeriu startuos Vaidotas Žala ir Paulo Fiuza („Agrorodeo Dakar“), 329 numeriu Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis („Kreda“), 342 numeriu startuos Gintas Petrus ir Povilas Valaitis („Petrus Kombucha Racing“), o 356 numeriu – Edvinas Juškauskas ir Aisvydas Paliukėnas („Team Pitlane“).
 
2021-ųjų Dakaro ralis antrus metus iš eilės vyks Saudo Arabijoje, startas numatytas sausio 3-ąją. Saudo Arabija dar 2020-aisiais pasirašė susitarimą, numatantį, kad šioje šalyje laukia bent penkerios sunkiausios pasaulio bekelės varžybos.
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
© Autoasas.lt 2007-2021

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt