Markės

Straipsniai
Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2022-09-19

Pirmieji Vaidoto Žalos įspūdžiai po Maroke vykusių testų: „Tai - tikras kosminis laivas“

Pirmieji Vaidoto Žalos įspūdžiai po Maroke vykusių testų: „Tai - tikras kosminis laivas“
Penktadienį, rugsėjo 16-ąją, „Teltonika Racing“ komanda visą dieną praleido „Prodrive“ gamintojo surengtuose testuose. Maroko miesto Erfudo apylinkėse vykusių treniruočių metu drauge su kitais naująjį T1+ klasės „Hunter“ visureigį bandžiusiais sportininkais Vaidotas Žala iš viso įveikė maždaug 300 kilometrų. 

Dakaro greičio ruožą primenanti testų trasa pasižymėjo įvairove – netrūko kopų, tačiau buvo ir akmenų bei išdžiūvusių upių vagų. Netoli Sacharos dykumos esančios vietovės reljefas panašus į Saudo Arabijos apylinkes, kuriose šių metų gruodį startuos Dakaro ralio maratonas. Drauge su V. Žala testuose dalyvavo ir Sebastienas Loebas bei Guerlainas Chicherit. Pastarojo automobilis išsiskiria „Pašėlęs Maksas“ (angl. „Mad Max“) stiliaus grafiniu dizainu.

Pirma užduotis – perprasti automobilio galimybes

Kalbėdamas apie pirmuosius įspūdžius dar įpusėjus testų dienai V. Žala pripažino, kad automobilis dar kartą jį paliko be žado. Kovo mėnesį lenktynininkas jau įveikė pirmuosius 10 kilometrų Dubajuje, tačiau po pertraukos sėdęs prie „Prodrive Hunter“ vairo vėl patyrė šoką. 

„Kol kas automobilis yra tikrai greitesnis už mane. Iš pradžių bent jau reikia priprasti prie to, kad per dykumą, duobes, akmenis ir visas kitas kliūtis galima važiuoti gerokai greičiau nei su anksčiau turėtų T1 kategorijos automobiliu. Turiu suprasti, kokio stiprumo smūgius gali sugerti pakaba, kokias apkrovas atlaiko padangos ir kitus dalykus“, – kalba komandos pilotas.


Greitėdamas V. Žala bando pajusti visureigio galimybių ribas, o šį darbą jam labai palengvina tinkamas automobilio sureguliavimas. Anot sportininko, per dvejus metus ralio legenda Sebastienas Loebas atliko nepriekaištingą darbą padėdamas „Prodrive“ inžinieriams sureguliuoti svarbiausius mazgus. Maroke šį svarbų darbą tęsiantis prancūzas per keturias dienas planuoja įveikti 3000 kilometrų.

„Labai jaučiasi, kad derinant pakabą Sebastienas rimtai padirbėjo. Ralio lenktynininko įgūdžiai ir patirtis čia labai jaučiasi. Automobilis puikiai valdomas – galėjau iškart sėsti ir važiuoti. Netgi nesinori nieko keisti, nes valdymo tikslumu „Prodrive Hunter“ primena mano pamėgtą „Škoda Fabia“ ralio bolidą“, – apie neeilinio talento indelį pasakoja lenktynininkas.

Atkritus rūpesčiams labiau susitelks į vairavimą

„Teltonika Racing“ pilotas pripažįsta, kad ritmo pajautimui šiek tiek trukdė ilga pertrauka. Paskutinį kartą bekelėje sportiniu režimu jis važiavo šių metų Dakare, o nuo to laiko praėjo beveik devyni mėnesiai. Akims pratinantis prie dykumos reljefo iš pradžių netgi buvo sudėtinga pasirinkti geriausias trajektorijas įveikiant kopas. 

„Nors dienos pradžioje buvau šiek tiek pasimetęs, bet viską kompensavo automobilio galimybės, todėl jau po pirmosios atkarpos į serviso zoną atvažiavau su šypsena veide. Didesnė pakabos eiga atleidžia tiesiog žvėrišką elgesį su automobiliu, taip pat labai padeda ir žemas svorio centras“, – dėsto V. Žala. 


2023 metų Dakare lenktynininkas galės skirti daugiau dėmesio vairavimui ir tuo mėgautis. Tai aiškiai pajuto ir Maroke vykusių testų metu. Gerą įspūdį palieka britų kompanijos specialistų darbas ir rodomas dėmesys, pavyzdžiui, vairuotojo vietos ergonomikos nustatymams matavimai buvo atlikti tik liepą Didžiojoje Britanijoje, tačiau sėdus į automobilį prieš testus nieko papildomai reguliuoti neteko. 

„Mano darbas bene pirmą kartą – sėsti ir važiuoti. Praktiškai niekuo nereikia rūpintis, kadangi atkrito visi techniniai rūpesčiai ir logistikos klausimai. „Prodrive“ yra didžiulė komanda, kurioje yra daugybė įvairių sričių specialistų. Čia netgi yra žmogus, kuris rūpinasi lenktynininkų sveikatos būkle. Apskritai, visi siekia užtikrinti, kad viskas būtų taip, kaip pridera“, – apie kitą svarbų privalumą greta automobilio galimybių kalba V. Žala.
 
Susiję straipsniai
Elektrinis „Porsche Taycan Turbo GT“ pasiekė naują greičio rekordą Elektrinis „Porsche Taycan Turbo GT“ pasiekė naują greičio rekordą  
„Defender“ tampa oficialiu Dakaro ralio partneriu: nuo 2026-ųjų papildys ir varžybų dalyvių gretas „Defender“ tampa oficialiu Dakaro ralio partneriu: nuo 2026-ųjų papi 
Ar galime sulaukti GT klasės automobilių Kačerginės Nemuno žiede? Ar galime sulaukti GT klasės automobilių Kačerginės Nemuno žiede? 
Vaidotas Žala į Mažeikius atsiveža Lietuvoje dar nematytą naująjį „Škoda“ ralio automobilį Vaidotas Žala į Mažeikius atsiveža Lietuvoje dar nematytą naująjį „Š 
Kviečia į „Defender“ ralio čempionatą: pakanka registruotis, atvykti ir lenktyniauti Kviečia į „Defender“ ralio čempionatą: pakanka registruotis, atvykti 
Sezonas įsibėgėjo: „Porsche Baltic“ startuoja „DeWALT GrandPrix“ lenktynių festivalyje Rygoje Sezonas įsibėgėjo: „Porsche Baltic“ startuoja „DeWALT GrandPrix“ len 
Lietuvis iš BMW M4 sukonstravo naują „drifto“ bolidą: tokių tik trys pasaulyje Lietuvis iš BMW M4 sukonstravo naują „drifto“ bolidą: tokių tik trys 
Ar sportiškas automobilis gali būti naudojamas kasdien? Ar sportiškas automobilis gali būti naudojamas kasdien? 
„Porsche Baltic“ metė iššūkį – sezoną pradės 12 valandų ištvermės lenktynėse Italijoje „Porsche Baltic“ metė iššūkį – sezoną pradės 12 valandų ištvermės le 
Išskirtine spalva padabintu Lamborghini M.Matukaitis ir D.Azikejev varžysis ilgų nuotolių lenktynėse Išskirtine spalva padabintu Lamborghini M.Matukaitis ir D.Azikejev v 
Autosporto įtaka: ar į gatves išriedančiuose modeliuose diegiami pergales nešantys sprendimai? Autosporto įtaka: ar į gatves išriedančiuose modeliuose diegiami per 
Lietuvos ralio sprinto vicečempionai: „Ralio biudžetą išpūtė infliacija“ Lietuvos ralio sprinto vicečempionai: „Ralio biudžetą išpūtė infliac 
Lietuviai – treti „24h series” lenktynių Europos čempionato bendroje įskaitoje Lietuviai – treti „24h series” lenktynių Europos čempionato bendroje 
Lietuvos „drago“ karalienė trasoje alkūnėmis gali pasistumdyti ir su vyrais Lietuvos „drago“ karalienė trasoje alkūnėmis gali pasistumdyti ir su 
To 1006 km lenktynėse dar nebuvo – „Porsche“ fiksuos trasos laiko rekordą su „Taycan“ elektromobiliu To 1006 km lenktynėse dar nebuvo – „Porsche“ fiksuos trasos laiko re 
Lietuvos „drago“ legenda apie avariją 269 km/val greičiu, šimtus „arklių“ ir itin laukiamą sezoną Lietuvos „drago“ legenda apie avariją 269 km/val greičiu, šimtus „ar 
Ar „Lamborghini“ atveš „Dynami:t“ komandą ant podiumo? Ar „Lamborghini“ atveš „Dynami:t“ komandą ant podiumo? 
„Porsche Baltic“ komanda 1006 km lenktynėse: nauja sudėtis ir patikimasis Porsche 718 Cayman „Porsche Baltic“ komanda 1006 km lenktynėse: nauja sudėtis ir patiki 
„TOYOTA GAZOO Racing“ 2021 m. Dakaro ralyje startuos net su keturiais naujos kartos „Hilux“ „TOYOTA GAZOO Racing“ 2021 m. Dakaro ralyje startuos net su keturiai 
Vaidotas Žala išbandė perrinktą ir Dakarui paruoštą MINI: adaptuotis reikia iš naujo Vaidotas Žala išbandė perrinktą ir Dakarui paruoštą MINI: adaptuotis 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
Palaikykite Autoasas.lt
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas