Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2015-01-28
Renault Twingo RWD: piešti saulučių nemoku, bet nustebinti galiu

Renault Twingo RWD: piešti saulučių nemoku, bet nustebinti galiu
Drifteriai tikrai to pavydėtų - be jokių modifikacijų šio automobilio priekiniai ratai išsisuka iki negalėjimo. Tuo tarpu galiniai ratai yra automobilio varančioji jėga, nes „paturbintas" motoras „arklius" generuoja iš bagažinės. Šis mažas miesto automobilis turi ir gerą saujelę romantikos, kurią sujaukti bando pagal vairuotojo sukuriamą melodiją grojantis trijų cilindrų turbininis variklis. Deja, tai ne twin-turbo, o „Twingo". Tiksliau: visiškai kitoks, trečios kartos „Renault Twingo"!
 
Variklis iš priekio persikėlė į bagažinę
 
Pirmos kartos „Renault Twingo", debiutavęs 1992 metų rugsėjo mėnesį vykusioje Paryžiaus automobilių parodoje, turėjo dvejas dureles ir priekyje sumontuotą variklį, kuris suko priekinius ratus. Antros kartos „Twingo" taip pat turėjo dvi dureles ir variklį po priekiniu dangčiu.
 
Tai buvo 2007 metais. Ir šie trys faktai apie „Twingo": 1. variklis priekyje, 2. priekiniai varomi ratai, 3. dvi durys, pasaulyje galiojo iki 2014 metų kovo mėnesio.
Tuomet šis trečios kartos prancūziškas modelis žengė Ženevos automobilių parodos podiumu fizikams nesuvokiamais priekinių ratų žingsniais, kraipydamas užpakalį, su ten įmontuotu ir galinius ratus sukančiu varikliu.

 
Automobilis pasirodė ant tiek atviras, kad pravėrė visas keturias dureles ir privertė visus likti nustebusiais bei formuojančiais galvose pačius įvairiausius klausimus. Prisiminkite, kas jums pirmiausia šovė į galvą, kuomet pirmą kartą išgirdote, kad „Twingo" bus varomas galu?
 
Ups.. it wasn't me.
 
Tuomet galvojote, kaip gi šis mažylis „pieš saulutes"? Deja, bet to padaryti su juo nepavyks. Antipraslydimo sistema neišsijungia ir visuomet stengiasi išlaikyti „Twingo" galą stabilų. Žinoma, užsimesti ant žvyro kažkiek pavyks, sniego nebuvo - tai „saulučių nepaišėm". Žvitriai startuodami nuo šviesoforo ilgų padangų žymių ant asfalto mes palikti tikrai negalėjome, Vilniuje esančią „Siemens" arenos aikštelę taipogi išdailinome ne mes su „Twingo".
 
Su šiuo automobiliu buvo smagu skrieti miesto sraute, panardyti Vilniaus senamiesčio gatvėmis, palandžioti po siaurus įvažiavimus į vidinius kiemus. Tokiose vietose automobilis itin pritapo ir ėmė skleisti romantiškus kerus. Tik įsivaizduokite save su antrąja puse važinėjant šiuo automobiliu mažyčiuose Italijos, Prancūzijos ar Ispanijos miesteliuose, alsuojančiuose harmoninga tyla ir ramybe.
 
Mielos akimirkos. Bet grįžkime jau atgal..
 
Ką duoda gale esantys trys cilindrai?
 
Testuotas trečios kartos „Renault Twingo" turėjo 0,9 litro, trijų cilindrų benzininį variklį su turbokompresoriumi. Šis komplektas generuoja 90 AG ir 135 Nm galią, kurios pilnai pakanka, kad šis automobilis važiuojant dovanotų puikias emocijas. Penkių laipsnių mechaninė pavarų dėžė tą garantavo.
 


Kalbant apie pagreitį iki 100 km/h - jis neapstulbins - 10,8 s yra tikrai daug. Bet šiuo skaičiumi vadovautis nerekomenduojame, nes „Twingo" labai lengvai paperka savo variklio skleidžiamu garsu, staigumu ir valdymu. 943 kg sveriantis mažylis mieste jaučiasi, kaip tikras vijurkas.
 
Už pirmtaką talpesnis bagažo skyrius
 
Kadangi variklis yra įkomponuotas gale, o turint omeny dar ir tai, kad trečioji karta yra 100 milimetrų trumpesnė už antrąją, didelio bagažo skyriaus tikėtis nereikia. 188 litrai - tiek erdvės yra šiame skyriuje ir vis dėl to, tai yra 40 litrų daugiau už ilgesnį pirmtaką. 


Stebinantis apsisukimo spindulys
 
Variklio perkėlimas į galą leido padidinti dar ir kabinos erdvumą bei automobilio manevringumą.  Kadangi priekyje variklio nėra, todėl priekiniai automobilio ratai turi galimybę pasisukti didesniu kampu - net 45 laipsnius. Tai veikė kaip stebuklas.
 
8,65 metro „Twingo" apsisukimo spindulys yra tiesiog fantastiškai mažas. Vos nepradėjome rengti lažybų: „Sporinam, kad čia apsisuksiu iš vieno arba iš dviejų kartų." Būtume laimėję visais atvejais. Mažas apsisukimo spindulys labai palengvindavo situaciją tuomet, kai judrioje gatvėje reikdavo apsisukti. Kitiems automobiliams to padaryti iš vieno karto nepavyktų, ir tektų trumpam pristabdyti eismą, atsistuminėjant galu. „Twingo" tiesiog glumino iš priekio atvažiuojančių automobilių vairuotojus, kurie jau pradėdavo stabdyti, manydami, kad iš vieno karto apsisukti nepavyks. „Twingo" tiesiog imdavo ir apsisukdavo beveik aplink savo ašį.
 
O kaip ten bagažinėje laikosi variklis? Smalsumo vedami, nuėmėme specialią izoliacinę medžiagą, atsukome metalinį dangtį laikančius šešis varžtus ir pamatėmė, kad variklis ramiai ten tūno įkomponuotas 49 laipsnių kampu.
 
Variklis gale, o kas gi tuomet slepiasi po kapotu?
 
Geras klausimas, bet norint tai patikrinti, reikia kažkaip atidaryti šį dangtį. Galime lažintis, kad nežinant, tikrai nerasite, kur paslėpta variklio dangčio (nelabai verta šį dangtį tituluoti „variklio dangčiu", bet..) atidarymo rankena. O paslėpta ji tikrai gerai - po priekinėmis radiatoriaus grotelėmis.

 
Pirmiausia reikia ištraukti dvi mažas grotelių šonuose esančias apdailas, po kurimis slepiasi dvi spynelės ir specialios atidarymo rankenos. Atrakinus spynas ir patraukus rankenas į save variklio dangtis pakyla, o tuomet jį galime lengvai čiupti rankomis ir numesti jį tiesiog ant stiklo. Sakydami, „numesti" nesuklydome - dangtis plastikinis, o stiklas tikrai nesuduš. Be to, jis yra pritvirtintas, ant žemės padėti jo nepavyks - galima tik pakreipti vienu ar kitu kampu, kad būtų patogu užsipilti aušinimo ar langų skysčio bei žvilgterėti į akumuliatorių ar radiatorių.
 
Patogu tai, ar ne - nuspręs automobilio šeimininkas, kurį laiką paeksplotavęs šį automobilį. Moterims tai gal ir ne pats mieliausias variklio dangčio atidarymo būdas, nes krapštant groteles galima ir nagą netyčią nusilaužti. Be to, neaišku, kiek kartų jas galima traukioti - plastmasinės detalės turi savybę sulūžti, o žiemą tvyrantis šaltis gali prie to prisidėti. Sulaužius šią detalę, už vieną naują tektų sumokėti 114 litų.

Paprastas ir spalvingas interjeras
 
„Renault Twingo" viduje dominuoja paprastumas ir spalvos. Pagal norą galima pasirinkti skirtingas salono apdailas bei sėdynių apmušalus. Įvairius apipavidalinimo darbus galima atlikti ir su automobilio išore - tereikia fantazijos.
 
Prieš pat vairuotojo akis esančiame prietaisų skydelyje rodomas tik greitis ir pagrindinė informacija apie degalų sąnaudas bei nuvažiuotų kilometrų ir likusių nuvažiuoti kilometrų skaičius. Tachometro čia nėra, bet kada jungti pavaras sufleruoja speciali indikacija. Be to, klausantis variklio puikiai jaučiama, kuomet reikia jas keisti.

 
Dešinėje įtaisyta multimedijos sistema „R-Link", pažįstama iš kitų „Renault" modelių. Po ja - klimato kontrolės sistema, o dar žemiau „sumuštinių" dėtuvė, kurią išėmus randame dvi erdves kavos puodeliams. Tik vat, kur dėti išimtą dėtuvę? Į „bardačioką" ji netelpa, tarp priekinių sėdynių taip pat įtaisyti nepavyks. Bagažinėje interjero detalių taip pat nesinori vežiotis.
 
Beje, baltos durelių apdailos yra linkusios greitai išsitepti. Visa kita viduje yra gerai, Čia vyrauja patogumas ir paprastumas. Vairuotojui naudojant įvairias automobilio funkcijas, niekas nesukelia pašalinių trukdžių ir žvilgsnis visuomet lieka nukreiptas į kelią.
 
Beveik miesto svajonių automobilis
 
Tik užvedi, nuspaudi gazą ir jis pradeda su tavimi kalbėtis smagia „Twingiška" kalba. Variklio garsas provokuoja spustelėti, todėl kuro sąnaudos testo metu mieste sudarė 8,3 l/100 km. Užmiestyje jos siekė 5,7 l/100 km.
 
Šis keturduris mažylis generuoja itin gerą nuotaiką ir yra be galo žaismingas, o įdomumo jam suteikia anksčiau šiame modelyje nesutikti ir apžvalgoje jau paminėti dalykai. O kad automobilis tikrai yra geras, patvirtina ir tai, jog Estijoje jis tapo „Metų automobiliu 2015".
 
Rimtų priekabių ar minusų „Twingo" pavyko išvengti. Važinėjimas su juo neišvargino, galbūt trūko garso izoliacijos važiuojant užmiestyje. 
 
 
Automobilis gali tapti tikru jaunimo draugu, kuriam reikia mažo, manevringo ir dinamiško automobilio važinėjimui mieste. Šį modelį turėtų pamėgti ir automobilių nuomos kompanijos. Net 17 cm aukščio automobilio prošvaisa yra pritaikyta miestui, todėl parkuojant automobilį prie aukštų bordiūrų ar įveikiant duobėtas gatves problemų kilti neturėtų. Beje, kelio nelygumus „Twingo" važiuoklė sugeria kietokai. Bet tai pateisina sportiškas automobilio charakteris.
 
„Twingo" tikrai ne daug trūksta ir iki miesto svajonių automobilio titulo: norėtųsi žemesnės sėdėsenos, tachometro prieš akis, efektyvesnių stabdžių ir dar bent pora tuzinų papildomų „arklių", kvėpuojančių į nugarą.
 
Pigi mašina
 
Trečios kartos „Renault Twingo" piniginės stipriai neištuštins, tačiau emocijų krepšelį papildys kaip reikiant.
 
Tik galu varomas ir tik keturias duris turintis miesto automobilis su 1,0 litro 70 AG ir 91 Nm atmosferiniu varikliu kainuoja nuo 30 500 lt, o turbininės versijos kaina prasideda nuo 39 000 lt.
 
Because RWD
 
Įdomu, kaip automobilių slalome varžovai sutiktų galu varomą „Twingo", užsiregistravusį RWD klasėje?
 


Šaltinis:
 
Taip pat skaitykite:
Spauskite ir sužinokite daugiau apie Renault Twingo
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt