Markės

Straipsniai
Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2024-09-24

Sensacinga žinia: dešimtas Vaidoto Žalos Dakaras – ne prie automobilio vairo

Sensacinga žinia: dešimtas Vaidoto Žalos Dakaras – ne prie automobilio vairo
Iki kitų metų Dakaro ralio likus kiek mažiau nei trims mėnesiams savo planus atskleidė Vaidotas Žala. Nuo pat pirmojo starto 2016-aisiais metais Dakaro ralyje lenktynininkas varžėsi automobilių kategorijoje, tačiau savo jubiliejiniame, dešimtame maratone Vaidotas Žala sės prie sunkvežimio vairo. „SKUBA Team“ pilotas čia vairuos Gerardo De Rooy`aus komandos sunkvežimį „Iveco“.

Su naujaisiais partneriais bendrą kalbą rado greitai

Vaidotas Žala sako, kad prie sprendimo išlipti iš automobilio ir žengti į sunkvežimių kategoriją prisidėjo tai, jog jis sukirto rankomis su įmonių grupe „SKUBA“, kuri visoje Europoje žinoma kaip sunkvežimių dalių ir serviso sprendimų lyderė. „SKUBA“ komercinio transporto dalimis prekiauja įspūdingame 190 parduotuvių tinkle net aštuoniolikoje pasaulio šalių – nuo Suomijos iki Kipro, o Baltijos šalyse turi net septynis modernius, visų gamintojų sunkvežimių remonto centrus, kuriuose vienu metu gali būti aptarnaujama net 200 sunkvežimių.

Kaip sako lenktynininkas Vaidotas Žala, sėdus prie derybų stalo su „SKUBA“ atstovais sprendimas buvo rastas gana greitai, kadangi sunkvežimių įskaita Dakaro ralyje ir tiesioginė naujųjų partnerių veikla yra itin glaudžiai susijusi. Tą patvirtino ir kompanijos atstovai.

„Mūsų daugiakultūrinė „SKUBA“ komanda kasmet stebi ir domisi Dakaru, kaip aukščiausio lygio varžybomis. Visada norėjosi profesionaliai būti jo dalimi, tačiau vis kažko pritrūkdavo. O dabar visos aplinkybės sugulė puikiausiai: ir sunkvežimis, ir „IVECO“ gamintojas ir ypatingai Vaidoto komandos ir mūsų vieningos vertybės padėjo mums kone per valandą apsispręsti, kad remsime šį naują komandos etapą“ – sakė Jaunius Tovilavičius, „SKUBA“ įmonių grupės generalinis direktorius.

Nebenori stovėti šalikelėje

Vaidotas Žala pasakoja, kad viena iš priežasčių, lėmusių jo apsisprendimą sėsti į sunkvežimį, buvo ir tai, kad keletas pastarųjų startų su vis skirtingų gamintojų automobiliais, ieškant geriausio varianto, nedavė norimų rezultatų. Ekipa vis susidurdavo su techninėmis problemomis. Žinant tai, kad biudžetą į šias varžybas surinkti yra be galo sunku, lenktynių metu stovėti šalikelėje ir stebėti pro šalį važiuojančius varžovus Vaidotas Žala tikrai nebenori.


„Pastarieji dveji metai buvo kupini iššūkių. Nors startuodavome su išties rimta technika, pajėgiomis komandomis, nepaisant to mus persekiojo techniniai nesklandumai. Kiekvienais metais kaina dalyvauti Dakare konkurencingai vis didėja, bet kaip rodo praktika, net ir tuomet, kai startuoji su rimta komanda, tai negarantuoja, kad lenktynių nebaigsi stovėdamas pakelėje. Tai sukūrė motyvaciją ieškoti radikalaus sprendimo už automobilių kategorijos ribų.

Kita vertus mūsų naujieji partneriai taip pat paskatino mus eiti ta kryptimi. Sunkvežimis yra bene tvirčiausia transporto priemonė Dakaro ralyje. Čia daugiau šansų, kad trasoje subyrės vairuotojų stuburai, o ne sunkvežimis. 

Esu ne sykį matęs pro šalį lekiant tuos devynių tonų monstrus. Tuomet supranti, kad to „aparato“ taip lengvai nesustabdys nei akmuo, nei duobė. Radikalų sprendimą man labiausiai paskatino rezultatų alkis. Norime į Dakare ne tik greitai lėkti greičio ruožuose, bet ir turėti rezultatą finiše“, - teigė Vaidotas Žala.

Vairuos tituluotos komandos sunkvežimį

Sunkvežimių kategorijoje Vaidotas Žala startuos su Nyderlandų lenktynininko ir konstruktoriaus Gerardo de Rooy`aus komandos paruoštu sunkvežimiu „IVECO“.

„Ši komanda Dakaro ralį sunkvežimių kategorijoje yra laimėjusi keturis kartus. Ekipos istorija šiose varžybose siekia kelis dešimtmečius. Ir Gerardas, ir jo tėvas yra prasukę daugybę kilometrų lenktyniaujant sunkvežimiais Dakare. Jų patirtis – didžiulė, o mūsų požiūris toks, kad jei jau veliamės į kurso korekciją ir sėdame į sunkvežimį, renkamės geriausius. Jei mūsų naujieji partneriai – „SKUBA“ yra stipriausi savo srityje, tai ir sunkvežimį privalome rinktis tokį, su kuriuo galima kovoti dėl aukščiausių pozicijų ir kurį aptarnaujanti komanda būtų aukščiausio lygio ekspertai savo srityje“, - kalbėjo Vaidotas Žala.

Vaidotas Žala atskleidė, kad jam jau teko išmėginti savo naująjį „darbo kabinetą“ „IVECO“ sunkvežimyje. Tą padaryti pavyko dar praėjusiais metais.


„Tas testas mane pozityviai nustebino. Jaučiu, kad ten galiu būti greitas, nes yra nemažai panašumų su automobiliu. Bet yra ir tikrai kardinalių skirtumų. Tai didžiulė masė – devynios tonos, kai automobilių kategorijoje yra keturis kartus mažiau. Minimali sunkvežimio masė gali būti 8,5 tonos, tačiau susikomplektavus viską priartėji ir prie 10 tonų. Vienas iš esminių skirtumų man kaip pilotui yra darbas su vairu. Greitai važiuoti su sunkvežimiu yra tikrai ne tas pats, kas greitai važiuoti su automobiliu. Tačiau tas trumpas testas prie „IVECO“ vairo man padėjo apsispręsti ir suprasti, kad su sunkvežimiu galiu siekti rezultato.

Mes į Dakarą su sunkvežimiu tikrai nevažiuosime turistauti ar užsidėti varnelę savo CV, kad varžėmės šioje kategorijoje. Mūsų tikslas yra važiuoti greitai.“, - įspūdžiais dalijosi Vaidotas Žala.

Vaidoto Žalos būsimas sunkvežimis „IVECO“, sveriantis devynias tonas, generuoja 1000 arklio galių ir išvysto net 5000 niutonmetrų sukimo momentą, kurį į 22,5 colių ratus perduoda automatinė „Allison“ pavarų dėžė. Suvaldyti visais keturiais ratais varomą sunkvežimį padeda „Reiger“ amortizatoriai, kurių pakabos eiga siekia 30 cm.

„Iššūkis bus treniruotis keisti ratus, nes pilnai sukomplektuotas vienas ratas sveria 135 kg. Sunkvežimių kategorijoje ekipažas turi galimybę valdyti padangų slėgį tiesiai iš kabinos „Teleflow“ sistemos pagalba. Įdomu, kad modernaus EURO6 variklio dėka vidutinis degalų suvartojimas nedaug skirsis nuo kai kurių kolegų automobilių kategorijoje. Nors šis žvėris bekele galėtų lėkti itin greitai, sunkvežimių kategorijos greičio limitas – 140 km/h“, - technines sunkvežimio charakteristikas atskleidė Vaidotas Žala.

Praneš apie ekipažo sudėtį

Vaidotas Žala neslepia, kad pasiruošimas Dakaro raliui šiemet bus gerokai ramesnis, kadangi iki lenktynių Saudo Arabijoje likus kiek mažiau nei keturiems mėnesiams jis jau turi aiškų planą. Pastaraisiais metais atsakymo, ar pavyks surinkti biudžetą startui Dakare, sportininkas sulaukdavo gerokai vėliau, o tai automatiškai įnešdavo papildomo streso ir sutrumpindavo pasiruošimo lenktynėms fazę.

Kaip atrodys komandos ekipažo sudėtis –  kas sunkvežimyje atliks šturmano bei inžinieriaus funkcijas, Vaidotas Žala praneš vėliau.
 
Susiję straipsniai
„Defender“ tampa oficialiu Dakaro ralio partneriu: nuo 2026-ųjų papildys ir varžybų dalyvių gretas „Defender“ tampa oficialiu Dakaro ralio partneriu: nuo 2026-ųjų papi 
Ar galime sulaukti GT klasės automobilių Kačerginės Nemuno žiede? Ar galime sulaukti GT klasės automobilių Kačerginės Nemuno žiede? 
Vaidotas Žala į Mažeikius atsiveža Lietuvoje dar nematytą naująjį „Škoda“ ralio automobilį Vaidotas Žala į Mažeikius atsiveža Lietuvoje dar nematytą naująjį „Š 
Kviečia į „Defender“ ralio čempionatą: pakanka registruotis, atvykti ir lenktyniauti Kviečia į „Defender“ ralio čempionatą: pakanka registruotis, atvykti 
Sezonas įsibėgėjo: „Porsche Baltic“ startuoja „DeWALT GrandPrix“ lenktynių festivalyje Rygoje Sezonas įsibėgėjo: „Porsche Baltic“ startuoja „DeWALT GrandPrix“ len 
Lietuvis iš BMW M4 sukonstravo naują „drifto“ bolidą: tokių tik trys pasaulyje Lietuvis iš BMW M4 sukonstravo naują „drifto“ bolidą: tokių tik trys 
Ar sportiškas automobilis gali būti naudojamas kasdien? Ar sportiškas automobilis gali būti naudojamas kasdien? 
„Porsche Baltic“ metė iššūkį – sezoną pradės 12 valandų ištvermės lenktynėse Italijoje „Porsche Baltic“ metė iššūkį – sezoną pradės 12 valandų ištvermės le 
Išskirtine spalva padabintu Lamborghini M.Matukaitis ir D.Azikejev varžysis ilgų nuotolių lenktynėse Išskirtine spalva padabintu Lamborghini M.Matukaitis ir D.Azikejev v 
Autosporto įtaka: ar į gatves išriedančiuose modeliuose diegiami pergales nešantys sprendimai? Autosporto įtaka: ar į gatves išriedančiuose modeliuose diegiami per 
Lietuvos ralio sprinto vicečempionai: „Ralio biudžetą išpūtė infliacija“ Lietuvos ralio sprinto vicečempionai: „Ralio biudžetą išpūtė infliac 
Lietuviai – treti „24h series” lenktynių Europos čempionato bendroje įskaitoje Lietuviai – treti „24h series” lenktynių Europos čempionato bendroje 
Lietuvos „drago“ karalienė trasoje alkūnėmis gali pasistumdyti ir su vyrais Lietuvos „drago“ karalienė trasoje alkūnėmis gali pasistumdyti ir su 
To 1006 km lenktynėse dar nebuvo – „Porsche“ fiksuos trasos laiko rekordą su „Taycan“ elektromobiliu To 1006 km lenktynėse dar nebuvo – „Porsche“ fiksuos trasos laiko re 
Lietuvos „drago“ legenda apie avariją 269 km/val greičiu, šimtus „arklių“ ir itin laukiamą sezoną Lietuvos „drago“ legenda apie avariją 269 km/val greičiu, šimtus „ar 
Ar „Lamborghini“ atveš „Dynami:t“ komandą ant podiumo? Ar „Lamborghini“ atveš „Dynami:t“ komandą ant podiumo? 
„Porsche Baltic“ komanda 1006 km lenktynėse: nauja sudėtis ir patikimasis Porsche 718 Cayman „Porsche Baltic“ komanda 1006 km lenktynėse: nauja sudėtis ir patiki 
„TOYOTA GAZOO Racing“ 2021 m. Dakaro ralyje startuos net su keturiais naujos kartos „Hilux“ „TOYOTA GAZOO Racing“ 2021 m. Dakaro ralyje startuos net su keturiai 
Vaidotas Žala išbandė perrinktą ir Dakarui paruoštą MINI: adaptuotis reikia iš naujo Vaidotas Žala išbandė perrinktą ir Dakarui paruoštą MINI: adaptuotis 
HONDA grįžta į pergalių kelią automobilių sporto trasose HONDA grįžta į pergalių kelią automobilių sporto trasose 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
Palaikykite Autoasas.lt
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
© Autoasas.lt 2007-2025

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt