Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2018-07-03
Sukurti ypatingi elektriniai ratai, per porą sekundžių virstantys vikšrais

Sukurti ypatingi elektriniai ratai, per porą sekundžių virstantys vikšrais
DARPA, JAV gynybos departamento technologijų skyrius, nuolat kuria pažangias ateities karybos technologijas, tačiau kai kurie išradimai stebina labiau nei kiti. Pavyzdžiui, neseniai buvo pademonstruoti ratai galintys per dvi sekundes virsti vikšrais, o tada - vėl ratais. Tačiau kam reikalingas toks išradimas? Kokiais privalumais ir trūkumais ratai bei vikšrai pasižymi?
 
Karinės mašinos privalo būti itin tvirtos, galingos bei mobilios. Per pastaruosius kelis dešimtmečius buvo pasiekta neįtikėtina pažanga ginkluotėje, o šarvų technologijos apskritai vystėsi neįtikėtinais tempais. Tačiau mobilumas tarsi liko paraštėse. Nors nauji kariniai visureigiai pasižymi geresniu pravažumu nei senieji, jokie žymūs šuoliai šioje srityje pasiekti nebuvo. Dažnai sakoma, kad taip yra dėl to, kad vis dar tenka rinktis tarp ratuotos ir vikšrinės technikos.
 
Ratai, savaime suprantama, turi savų privalumų. Jie leidžia greitai keisti judėjimo kryptį, sugeria nemažai kelio nelygumų, leidžia pasiekti didelį greitį. Tačiau vikšrai pasižymi geresniu sukibimu ir svorio pasiskirstymu - jie tiesiog turi didesnį kontakto su žeme plotą. Idealiu atveju ta pati karinė mašina galėtų važiuoti vikšrais bekele ir ratais tuomet, kai paviršius yra lygesnis bei tvirtesnis. Tačiau kaip tai pasiekti?
 
DARPA sukurta RWT technologija („Reconfigurable Wheel Track“) leidžia „Humvee“ visureigiui tiesiog kelyje prisitaikyti prie važiavimo sąlygų. Ypatingi ratai per porą sekundžių virsta trikampio formos vikšrais, taip padidinami kontakto su žeme plotą ir pagerindami pravažumo savybes. Tai praverstų jei staiga tektų sukti nuo asfaltuoto kelio į smėlėtą bekelę - visureigiui net nereikėtų sustoti. Lygiai taip pat sugrįžus prie lygaus ir kieto kelio paviršiaus visureigis galėtų greitai prisitaikyti paversdamas savo vikšrus ratais ir taip sumažindamas trintį bei pagerindamas manevringumą.
 
RWT technologijos centre - robotizuotas ratlankis ir speciali beorė padanga. Ratlankis, kurį sukūrė Karnegio Melono universiteto inžinieriai, veikia dviem režimais. Kai „Humvee“ reikia ratų, visas robotizuotas ratlankis sukasi kartu su padanga. O kai pasirenkama vikšrinė važiuoklė, ratlankiai virsta trikampio formos įtaisais, kurie automobilio atžvilgiu nesisuka. Vietoj to aplink juos sukasi tik beorės padangos vikšras.
 
RWT technologija neabejotinai kariniams visureigiams suteiktų nemažai lankstumo - gebėjimas greitai prisitaikyti prie besikeičiančių sąlygų mūšyje yra labai svarbus. Tačiau kažin ar šią technologiją greitai išvysime pritaikytą praktiškai. RWT yra tiesiog per daug sudėtinga, tokiems ratams reikėtų ypatingos priežiūros, o gedimo kaina potencialiai būtų per didelė. Kita vertus, DARPA pademonstravo ir kitus išradimus, kurie ateities karinei technikai padėtų siekti aukštesnio mobilumo. Visa tai - vaizdo įraše (RWT demonstracija nuo 2:22):

technologijos.lt
Susiję straipsniai
Range Rover ir Range Rover Sport automobiliams – maksimalus „Euro NCAP“ įvertinimas Range Rover ir Range Rover Sport automobiliams – maksimalus „Euro NC 
Dar galingesni: „Audi RS 6 Avant performance“ ir „RS 7 Sportback performance“ Dar galingesni: „Audi RS 6 Avant performance“ ir „RS 7 Sportback per 
„Fiat“ debiutuoja su naujaisiais „Tipo“ hibridais „Fiat“ debiutuoja su naujaisiais „Tipo“ hibridais 
Naujajam „Mazda CX-60“ – aukščiausias saugumo organizacijos „Euro NCAP“ įvertinimas Naujajam „Mazda CX-60“ – aukščiausias saugumo organizacijos „Euro NC 
Pasaulyje debiutuoja pirmasis hibridinis elektra varomas „Alfa Romeo“ Pasaulyje debiutuoja pirmasis hibridinis elektra varomas „Alfa Romeo 
„Alfa Romeo“ atnaujino legendinius „Giulia“ ir „Stelvio“ modelius „Alfa Romeo“ atnaujino legendinius „Giulia“ ir „Stelvio“ modelius 
Naujasis „Audi Q8 e-tron“: didesnis efektyvumas ir įveikiamas atstumas, išbaigtas dizainas Naujasis „Audi Q8 e-tron“: didesnis efektyvumas ir įveikiamas atstum 
Pradėkime nuo „A“: atnaujintas mažiausias „Mercedes-Benz“ Pradėkime nuo „A“: atnaujintas mažiausias „Mercedes-Benz“ 
„Porsche“ pristatė naująjį „911 Carrera T“ „Porsche“ pristatė naująjį „911 Carrera T“  
Sportiškesnė versija: „Toyota“ į gatves išleis „RAV4 GR Sport“ visureigį Sportiškesnė versija: „Toyota“ į gatves išleis „RAV4 GR Sport“ visur 
Elektra varomas „Fiat 500e“ – dvejus metus iš eilės pelnė geriausio titulą Elektra varomas „Fiat 500e“ – dvejus metus iš eilės pelnė geriausio  
Sportinio vairavimo entuziastams – naujas, galu varomas „BMW M2“ Sportinio vairavimo entuziastams – naujas, galu varomas „BMW M2“  
75 metų jubiliejų minėsianti „Jaguar“ bendrovė pristatė atnaujintą „F-Type“ modelį 75 metų jubiliejų minėsianti „Jaguar“ bendrovė pristatė atnaujintą „ 
Ar sportinis BMW M2 ir M2 competition dizainas gali būti pritaikytas įprastam BMW 2? Ar sportinis BMW M2 ir M2 competition dizainas gali būti pritaikytas 
VW ID. Buzz Cargo pelnė „Tarptautinės komercinės transporto priemonės 2023“ apdovanojimą VW ID. Buzz Cargo pelnė „Tarptautinės komercinės transporto priemonė 
Vokietijoje – apdovanojimų lietus „Hyundai“ automobiliams Vokietijoje – apdovanojimų lietus „Hyundai“ automobiliams 
Pagerbdama legendinį modelį, „Land Rover“ išleido ribotos serijos „Defender 75th Limited Edition“ Pagerbdama legendinį modelį, „Land Rover“ išleido ribotos serijos „D 
Lietuvoje – prabangiųjų „BMW 7“ premjera: parodytas elektra varomas sedanas „i7“ Lietuvoje – prabangiųjų „BMW 7“ premjera: parodytas elektra varomas  
Dvi raidės, viena legenda: SL grįžta su AMG širdimi Dvi raidės, viena legenda: SL grįžta su AMG širdimi 
Prestižinių visureigių evoliucija – kokią pažangą galima pasiekti per dešimtmetį? Prestižinių visureigių evoliucija – kokią pažangą galima pasiekti pe 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 2800 skelbimų, virš 7700 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1840 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2022

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt