Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2018-12-18
Vairalazdė vietoj vairo? Kodėl ši įdomi idėja buvo bandoma ir kodėl vis tiek neprigijo?

Vairalazdė vietoj vairo? Kodėl ši įdomi idėja buvo bandoma ir kodėl vis tiek neprigijo?
 Įprastus apvalius automobilių vairus naudojame jau daugiau nei 100 metų. Jie keitėsi nedaug ir, panašu, artimiausioje ateityje nieko geresnio išrasta nebus. Tačiau gamintojai tikrai bandė - štai „Saab“ vairą galvojo pakeisti vairalazde. Nors atrodo neįprastai, toks mechanizmas turėjo daug privalumų.

Vairą pakeisti bande ne viena kompanija. Štai 1965 metais „Ford“ bandė panaudoti du mažus žiedus. 1993 metais „Saab“ dalyvavo „Prometheus“ programoje, kuri skyrė finansavimą projektams, kurie gali pagerinti automobilių saugumą. „Saab“ sukūrė kelias pažangias idėjas - prie eismo sąlygų prisitaikantį autopilotą, IR kameras prastam matomumui ir, žinoma, savo keistai atrodančią vairalazdę. „Saab“ labai didžiavosi savo aviacinėmis ištakomis ir lėktuvuose vairalazdės veikia puikiai, tačiau šįkart toks vairavimo mechanizmas buvo pasirinktas ne dėl to.
 
„Saab“ gerai apžiūrėjo savo itin saugius automobilius ir nusprendė, kad jų konstrukcija yra labai tvirta . „Saab“ automobiliai tuo metu buvo vieni saugiausių rinkoje. Tačiau viduje problemų kėlė vairas - net su oro pagalve vairuotojas patirdavo stiprius sužalojimus, kuomet avarijos metu rėždavosi į kietą vairą. Inžinieriai suprato, kad geriausia būtų vairo atsikratyti, bet kaip?
 
„Saab“ pasirinko vairalazdę, kurią sumontavo pačiame salono centre. Kadangi neliko vietos pavarų perjungimo svirčiai, prototipui pasirinktas 9000 su automatine transmisija. Tokia konfigūracija palengvino oro pagalvių montavimą, atlaisvino daug vietos priešais vairuotoją, pagerino prietaisų skydelio matomumą. Dar daugiau - dizaineriai prietaisų skydelį būtų sukūrę visiškai naują, jei tik vairalazdė būtų prigijusi. Kitaip tariant, šis sprendimas galėjo visiškai pakeisti automobilių salonų išvaizdą - toks svarbus, dominuojantis komponentas šiandien yra vairas.
 
„Top Gear“ „Saab“ vairalazdę įtraukė į šiai markei skirtą reportažą:
 
 
 Tačiau ir tai dar ne viskas. Vairalazdė neturėjo jokios mechaninės jungties su priekiniais ratais. „Saab“ šia proga nusprendė išbandyti „steer-by-wire“ technologiją, kuomet ratus į šalis sukioja elektros varikliai, gaunantys signalą iš vairalazdės. Tai turėjo leisti keisti vairavimo charakteristikas pagal vairuotojo poreikius. Tačiau „Saab“ vairalazdė neturėjo šansų prigyti.
 
Nuo maksimalios kairės iki maksimalios dešinės vairai įprastai apsisuka 3,5 karto - tai yra pakankamai standartinis rodiklis. Tačiau juk vairalazdė net prie geriausių norų būtų galėjusi judėti tik 180 laipsnių kampu, o realiai judėjo dar mažiau. Tai reiškė, kad net mažiausi vairuotojo judesiai stipriai keisdavo vairuojamų ratų posūkio kampą. Reikalus blogino ir minėta „steer-by-wire“ sistema - ji veikė tiesiog per lėtai. Kadangi tarp ratų ir vienintelio vairavimo įrankio nebuvo mechaninės jungties, vairuotojui buvo sunku įvertinti kelio dangą, buvo sunku suprasti, kas vyksta.
 
Galiausiai, vairalazdė yra ne tokia patogi, kaip įprastas vairas ir prie jos būtų sunku priprasti. Taigi, projektas toliau nepasistūmėjo.
 
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - tai keisto nusikaltimo istorija Išaiškėjo ant užšalusio ežero sudegusio Tesla Model X paslaptis - ta 
Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą „Bugatti Chiron“ Paprastame kempinge nepamatysite - šis namelis ant ratų turi garažą  
„Tesla Model 3“ išlaikymas per brangus? Juk elektromobiliai turėtų būti pigiai prižiūrimi „Tesla Model 3“ išlaikymas per brangus? Juk elektromobiliai turėtų b 
Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina dvigubai, kiti veikia priešingai Tyrimas atskleidė: vieni automobiliai jums susirasti porą padidina d 
„Volkswagen“ patarimai - 5 dalykai, kuriuos galite daryti, veikdami įkrovimo stotelėje „Volkswagen“ patarimai - 5 dalykai, kuriuos galite daryti, veikdami  
Lenktynėse rastas sprendimas tapo neatskiriama sportinių sedanų dalis Lenktynėse rastas sprendimas tapo neatskiriama sportinių sedanų dali 
Brangiausias „Tesla Model S“ pasaulyje - beskonybė ar prabangaus gyvenimo aksesuaras? Brangiausias „Tesla Model S“ pasaulyje - beskonybė ar prabangaus gyv 
Automobiliai, ryškesni už aktorius ir įėję į kino istoriją Automobiliai, ryškesni už aktorius ir įėję į kino istoriją 
5 keisti automobilių gamintojų projektai arba ką bendro turi „Porsche“ ir „Subaru“ 5 keisti automobilių gamintojų projektai arba ką bendro turi „Porsch 
Brangiausias Volvo pasaulyje – suma perkopia aštuonženklę sumą ir viskas dėl vienos gudrybės Brangiausias Volvo pasaulyje – suma perkopia aštuonženklę sumą ir vi 
Automobilis, kuris užima kvapą - „Polestar 2“ Niurburgringe ima smaugti vairuotoją Automobilis, kuris užima kvapą - „Polestar 2“ Niurburgringe ima smau 
Internautų pastabumas - ar šioje „BMW iX“ nuotraukoje surasite „Mercedes-Benz“? Internautų pastabumas - ar šioje „BMW iX“ nuotraukoje surasite „Merc 
Paskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje ne Rolls-Royce ir ne Bentley Paskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje 
Tesla nufilmavo į automobilį šaudantį pamišėlį - štai dėl ko tokios sistemos yra labai geros Tesla nufilmavo į automobilį šaudantį pamišėlį - štai dėl ko tokios  
„Toyota“kuria autonominę šonaslydžio sistemą: štai kaip „driftinama“ be žmogaus įsikišimo „Toyota“kuria autonominę šonaslydžio sistemą: štai kaip „driftinama“ 
„Porsche Taycan“ pagerino ilgiausio elektromobilio slydimo rekordą - pabandė ir Chrisas Harrisas „Porsche Taycan“ pagerino ilgiausio elektromobilio slydimo rekordą - 
Italijos policijos „Lamborghini Huracán“ nėra tik dekoracija - jis buvo panaudotas praktiškai Italijos policijos „Lamborghini Huracán“ nėra tik dekoracija - jis b 
B. Vanagas apie investicijas į automobilius: kiek uždirbo ir nuo ko pradėti B. Vanagas apie investicijas į automobilius: kiek uždirbo ir nuo ko  
10 svarbiausių „Peugeot“ modelių: nuo pirmojo elektromobilio iki geriausio Europoje 10 svarbiausių „Peugeot“ modelių: nuo pirmojo elektromobilio iki ger 
Los Andželo policija atsisako elektrinių „BMW i3“ - idėja nepasiteisino? Los Andželo policija atsisako elektrinių „BMW i3“ - idėja nepasiteis 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
© Autoasas.lt 2007-2021

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt